XXL Nutrition

The battle of the Semi-ecto's

niet getraind vandaag, heb morgen familiebijeenkomst en daarna een feest. dan maar benen op maandag.

**** it..

Besluit staat vast; deadlift pleur ik uit men schema.. Iedere week nieuwe blauwe plekken..

Squat heb ik ook men twijfels over,want de laatste tijd doet men rechterpols raar tijdens squat.
Denk dat het best is dat ik miss eens een maand sqiat skip, om eventueele blessures aan men pols te laten herstellen.

• Topic Starter Topic Starter
**** it..

Besluit staat vast; deadlift pleur ik uit men schema.. Iedere week nieuwe blauwe plekken..

Squat heb ik ook men twijfels over,want de laatste tijd doet men rechterpols raar tijdens squat.
Denk dat het best is dat ik miss eens een maand sqiat skip, om eventueele blessures aan men pols te laten herstellen.

???

bedoel je al je de stang laat zakken dat ie tegen je schenen komt? Dit heb ik namelijk bijna elke week en dan zit er binnen 5 seconden n bult op mn scheen maar die is dan ook weer verdwenen aan t eind vd training :D

Bij squat zou ik erop letten dat je niet de gehele oefening in de stang blijft knijpen met je handen in die houding met je polsen verdraaid, maar als je merkt dat de stang goed ligt zou ik mn handen er gewoon 'tegenaan' zetten totdat je hem gaat terugleggen in t rek. Dit voelt bij mij iig stuk beter

???

bedoel je al je de stang laat zakken dat ie tegen je schenen komt? Dit heb ik namelijk bijna elke week en dan zit er binnen 5 seconden n bult op mn scheen maar die is dan ook weer verdwenen aan t eind vd training :D

Bij squat zou ik erop letten dat je niet de gehele oefening in de stang blijft knijpen met je handen in die houding met je polsen verdraaid, maar als je merkt dat de stang goed ligt zou ik mn handen er gewoon 'tegenaan' zetten totdat je hem gaat terugleggen in t rek. Dit voelt bij mij iig stuk beter

Ja komt altijd tegen men schenen terecht 'perfect form jww'.
Jammer genoeg komen die bulten bij mij blauwe plekken. Men onderbenen zijn nu ook al op meerdere plaatsen geschaafd en kan niet herstellen omdat iedere week het weer open ligt door dl..

Ja ik knijp wel in de stang, miss dat dit het probleem is.Maar dat doe ik al altijd dus zou me verwonderen dat dit plots opspeelt.
Zal er toch eens opletten volgende training, thnx!

ik had dat ook dat ze steeds tegen mn schenen aan knalden, ik ging dichter bij de bar staan en ging eerst mn benen strekken, dan mn rug recht, maar wel in een vloeiende beweging. klinkt misschien dom, maar beter kan ik het niet uitleggen. heb ook voor een tijdje niet meer gedeadlift.

borst gaat vooruit, had deze week al 8x60 ipv 5x60 waar ik heel lang op zat.

Enige struggles, scooter is kapot en moet nu half uur heen en half uur terug fietsen naar gym.
Op sommige dagen is dit gewoonweg niet meer haalbaar in combinatie met school.
Morgen hopelijk fiksen en volgende week eens een training posten :)

de7a0k.jpg

Dit is mijn beginpic van afgelopen woensdag.

Laatst bewerkt:
borst gaat vooruit, had deze week al 8x60 ipv 5x60 waar ik heel lang op zat.

Enige struggles, scooter is kapot en moet nu half uur heen en half uur terug fietsen naar gym.
Op sommige dagen is dit gewoonweg niet meer haalbaar in combinatie met school.
Morgen hopelijk fiksen en volgende week eens een training posten :)

de7a0k.jpg

Dit is mijn beginpic van afgelopen woensdag.

Verkeerde topic?

Wat verkeerde topic?

Stiwazz, goeie progressie!

droog, zeer droog ^^

Vandaag ook naar de gym gefietst om te horen dat hij gesloten was '-.-.

Tik ondertussen wel lekker de 90 aan. Hoogste gewicht tot nu toe. Ga echter nu beginnen cutten/conditietraining. Zodat ik iets droger/ conditioneel beter op skivakantie kan vertrekken :o. Daarvoor wel nog 3-4 dagen feesten met de klas :D.

Qua training deze week op sq

4x4x105
2x125
2x125
10x105

Alles ATG

DL :

4x4x125
2x2x145
10x125

BP :

10x60
5x100
5X100
5x100
8x100
10x60

Dat is het zo'n beetje, voor delts doe ik seated MP zonder rugsteun. Maximum setje was iets van 3x5x65.

Wou deze toch even neerschrijven zodat ik mijn krachtverlies ( als dat er al zal zijn) een beetje in de gaten kan houden.

ik plaats dan ook maar even mijn schema, kan zijn dat er fouten of niet-logische oefeningen in zitten, wijs daar aub op :) ik wil alleen maar progressie zien dus commentaar is meer dan welkom.

Maandag

3x6 Incline Bench Press
3x6 Standing Military Press
3x6 Cable Flyes
3x6 Seated Cable Row
3x6 Pull-ups

Woensdag

3x6 T-Bar Row
3x6 Seated Cable Row
3x6 Chin-ups
3x15 Dips
3x6 Tricep Pushdown

Vrijdag

3x6 Leg Press
3x6 Dumbbell Shoulder Press
3x6 Leg Extensions
3x6 Leg Curls
3x6 Pull-ups

Buikspier Routine

4x10 Knee Raises
4x10 Leg Raises
3x 10 full range crunches, dan 10 low crunches
1 min Sitting Hold
1 min Side to Side holds
1 min Horizontal Plane Hold

Ik zie 2 x seated cable row staan en dan eens t-bar. Waarom zoveel rows? Do you want some pair of wings??
Vind het verder raar/vaag schema - maar ik ben pro van standaard splits :)

Geen squat, geen DL, nuff said.

Geen squat, geen DL, nuff said.

nuff said? rug problemen, ik wil even rust omdat ik lichte scoliosis heb. en ja, ik wil dikke lats, ze lopen namelijk vies achter bij mij.

---------- Post toegevoegd Fri 14 Dec 2012 om 23:34 ----------

Ik zie 2 x seated cable row staan en dan eens t-bar. Waarom zoveel rows? Do you want some pair of wings??
Vind het verder raar/vaag schema - maar ik ben pro van standaard splits :)

zijn er verder ook goede splitschema's te vinden zonder sq/dl? ben op google nml nog geen tegengekomen

zijn er verder ook goede splitschema's te vinden zonder sq/dl? ben op google nml nog geen tegengekomen

Waarom internet? Als je wat basiskennis hebt van BB kan je dat toch zelf samenstellen?

Heb toch tijd nu, dus zal effe vlug schema 'schetsen' voor je:

Dag 1: alle sets 3x10 (niet tot faal gaan, 1A2 reps van je faal af blijven)
Benen
-Squat of legg press
-legg extensions
-legg curls

Schouders
-Db press/ mp press
-Lat raises
-Reverse lat raises

Dag 2 Zelfde sets en reps van dag 1, ook van faal af blijven
Borst
-Bench press (Db - barr - hier machines vermijden)
-Inc press (db voorkeur - bar - hammer - ..)
-Fly beweging (flatt db fly - incline db fly - pecdeck - cable fly's)

Biceps (2oefeningen)
barbell curl
hammer curl

Dag 3 zelfde als dag 1en2
Rug
-Latt puldown
-T-bar rows/Db rows
-Back extensions
-Deadlift's (als je daar zin in hebt)

Triceps
-Close grip bench press
-Tricep pushdown

Dag 4
Calf's (15a20 reps)
-Donkey raises (als je dit kan in je gym zeker doen)
-Seated calf raises

Onderarmen (15a20reps)
Wrist curls

Abbs
Whaterver the **** you wanna do!

nuff said? rug problemen, ik wil even rust omdat ik lichte scoliosis heb. en ja, ik wil dikke lats, ze lopen namelijk vies achter bij mij.

Dikke lats krijg je vooral van te DL'en. Als je ze er tijdelijk uitlaat is het geen probleem idd, alhoewel ik ze dan eerder gewoon minder zwaar zou doen of volledig rust nemen. Zwemmen is trouwens iets wat erg goed helpt voor scoliose. ( heb dat vroeger ook gehad en door zwemclub te doen is dat er gewoon uitgegroeid)

• Topic Starter Topic Starter
@ Stiwazz, hoe blijf je zo droog?

@ SPaceman, beest!

@ Chickenkip, maak je progressie? Zoja, ga door. Zonee, wat voor schema wil je eigenlijk? Fullbody, UB/LB, 3daagse split??

Dikke lats krijg je vooral van te DL'en. Als je ze er tijdelijk uitlaat is het geen probleem idd, alhoewel ik ze dan eerder gewoon minder zwaar zou doen of volledig rust nemen. Zwemmen is trouwens iets wat erg goed helpt voor scoliose. ( heb dat vroeger ook gehad en door zwemclub te doen is dat er gewoon uitgegroeid)

oke bedankt, zou ik in mijn achterhoofd houden. alleen het zwembad in het dorp is kortgeleden gesloten, en dichtstbijzijnde zwembad is 30 km verderop.. das wel kloten dus maar mijn dokter zei dat het ook helpt als je oefeningen zoals seated cable row doet (wel op machine) dat je rugspieren het dan weer kunnen corrigeren. ik ben nu ook al een maand bezig met mijn slordige schema en ben nu al 2 kg afgevallen :(

---------- Post toegevoegd Sat 15 Dec 2012 om 12:59 ----------

@ Stiwazz, hoe blijf je zo droog?

@ SPaceman, beest!

@ Chickenkip, maak je progressie? Zoja, ga door. Zonee, wat voor schema wil je eigenlijk? Fullbody, UB/LB, 3daagse split??

3 daagse split, alleen ik denk dat ik volgende maand even voorzichtig weer ga squatten en deadliften met licht gewicht.

Terug
Naar boven