Fitness Seller

The battle of the Semi-ecto's

Pff, ik kamp met een zware motivatiedip op het moment. Hoe komen jullie aan motivatie als die ver te zoeken is?

Trainingspartner, Rammstein, ACDC, Metallica, Motivatie video's op Youtube, Misc op DBB. Toch vooral die harde muziek voor en tijdens het trainen.

Ja een trainingspartner is idd motiverend, maar die heb ik niet. Af en toe ga ik met m'n neef, maar dat is niet regelmatig.

En ik zal eens wat nieuwe muziek downloaden. Ik moet eigenlijk een goede playlist aanmaken voor m'n training. En dan met genoeg muziek dat er ook wat afwisseling in zit.

Ja ik doe low bar, handen zet ik niet breed (ongeveer 10 cm van men schouders af). Dat knijpen in de stang werd me net afgeraden (dat deed ik).
Thnx voor de tips, volgende been training zien wat het geeft :)

Ik zelf vind lowbar squatten ook niet fijn op m'n polsen. Ik kreeg ooit de tip om de handen wat verder uit elkaar te zetten, dit werkte wel wat. Uiteindelijk maar overgeschakeld naar high-bar.

De reden dat er word AANgeraden om in de stang te knijpen is omdat als je ergens zo hard mogelijk in gaat knijpen, andere spieren ook (makkelijker) mee kunnen gaan. De wet van de nogiets :o Vergelijk het maar eens met een simpele flex van je biceps. Als je enkel je biceps probeert aan te spannen komt het er lang niet zo goed bij te staan als dat je je hele arm zo hard mogelijk flext.

Ik zelf vind lowbar squatten ook niet fijn op m'n polsen. Ik kreeg ooit de tip om de handen wat verder uit elkaar te zetten, dit werkte wel wat. Uiteindelijk maar overgeschakeld naar high-bar.

De reden dat er word AANgeraden om in de stang te knijpen is omdat als je ergens zo hard mogelijk in gaat knijpen, andere spieren ook (makkelijker) mee kunnen gaan. De wet van de nogiets :o Vergelijk het maar eens met een simpele flex van je biceps. Als je enkel je biceps probeert aan te spannen komt het er lang niet zo goed bij te staan als dat je je hele arm zo hard mogelijk flext.

True dat

• Topic Starter Topic Starter
ik voel me lichamelijk nooit goed als ik paar dagen neit sport...dus ik heb bijna nooit motivatieproblemen gelukkig. Enige wat ik nu af en toe ervaar is dat ik met dit weer minder zin heb om te gaan hardlopen, of te fietsen naar de gym :o

ik voel me lichamelijk nooit goed als ik paar dagen neit sport...dus ik heb bijna nooit motivatieproblemen gelukkig. Enige wat ik nu af en toe ervaar is dat ik met dit weer minder zin heb om te gaan hardlopen, of te fietsen naar de gym :o

Idem, ik heb vaak enkel problemen met hardlopen of gewoon geen zin om te fietsen naar de gym. En als ik dan toch een motivatiedip heb dan zorg ik gewoon dat ik 2 trainingen binnen heb en dan chill ik hem de rest van de week :o. Meestal heb ik de week erna dan weer ontzettend veel zin om te trainen.

-

Laatst bewerkt:
Ik heb ook vaak dat ik geen zin heb in t fietsen dr naartoe, de dingen eromheen. Ik probeer mezelf eraan te herinneren dat als ik er eenmaal ben t ****ing chill is, en dat ik de dag erna baal als ik niet geweest ben. Kijk naar de toekomst!

Ik voel mezelf dik als ik een rustdag heb, gepland of niet gepland. Trouwens, als je vrijgezel bent moet het geen probleem zijn om motivatie te vinden. Chicks houden stiekem van Semi-Ecto's die denken dat ze breed zijn. Gigity gigity Gigity, awww yeah

Geen idee, beetje een motivatiedip gehad een tijdje geleden en niet echt de focus meer gelegd op bankdrukken. Die 125 drukte ik, toen m'n squat en deadlift aanzienlijk lager was.

Denk dat je verkeerd leest met die 160. ;)

Oké man balen dat je dan direct 15kg achteruit gegaan bent met de bench, maar over een tijdje moet je dan wel weer richting de 125 of 130 gaan toch? Je hebt 'm al eerder gepakt dus peanuts ;) En kan best zijn dat ik verkeerd gekeken heb, my bad.

Ik heb ook vaak dat ik geen zin heb in t fietsen dr naartoe, de dingen eromheen. Ik probeer mezelf eraan te herinneren dat als ik er eenmaal ben t ****ing chill is, en dat ik de dag erna baal als ik niet geweest ben. Kijk naar de toekomst!

Homegym moet echt uberchill zijn :o.

fietsen naar de gym is zooooo k*t. ben echt blij dat ik mijn rijbewijs weer terug heb(was afgepakt)

nu standaard weer met motorscooter van ma of met auto naar gym

Ws te hard gereden oid.

gelaserd door de politie met 221km p uur waar je 100 mocht met de motor. gooide hem even open:O

4 maand kwijt geweest nu voorlopig terug in afwachting van de rechtszaak

gelaserd door de politie met 221km p uur waar je 100 mocht met de motor. gooide hem even open:O

4 maand kwijt geweest nu voorlopig terug in afwachting van de rechtszaak

Dat is ook wel een beetje dom om zoiets in Nederland te doen hè. :o

Duidelijk :) Thnx voor advies!

Btw: Ik eet weinig groenten, meeste van men vit's haal ik uit supp's zoals opti - men. Kan dit een groot obstakel zijn van het maken van spiermassa?
Ik vraag dit omdat het echt wel ****ing traag gaat bij mij (nee srs echt traag), nu vreet ik gewoon alles wat ik zie (2800-3000kcal) maar dan nog loopt het niet over.. Heb soms de indruk dat ik enkel maar dikker ben geworden met zéér minieme spiergains..

Duidelijk :) Thnx voor advies!

Btw: Ik eet weinig groenten, meeste van men vit's haal ik uit supp's zoals opti - men. Kan dit een groot obstakel zijn van het maken van spiermassa?
Ik vraag dit omdat het echt wel ****ing traag gaat bij mij (nee srs echt traag), nu vreet ik gewoon alles wat ik zie (2800-3000kcal) maar dan nog loopt het niet over.. Heb soms de indruk dat ik enkel maar dikker ben geworden met zéér minieme spiergains..

Clean bulken, dus geen troep vreten.

Ja een trainingspartner is idd motiverend, maar die heb ik niet. Af en toe ga ik met m'n neef, maar dat is niet regelmatig.

En ik zal eens wat nieuwe muziek downloaden. Ik moet eigenlijk een goede playlist aanmaken voor m'n training. En dan met genoeg muziek dat er ook wat afwisseling in zit.

Iemand vinden om mee te trainen kan erg moeilijk zijn. Zelf heb ik genoeg vrienden die aan fitness doen maar het belang van de squat en deadlift niet weten en daarom kiezen voor een healthcentra of familiegym. En buiten dat om moet die persoon ook nog eens op dezelfde tijden kunnen en dezelfde doelen hebben. Het zou me een enorme boost geven om met iemand te kunnen trainen :D.

Clean bulken, dus geen troep vreten.

Een "clean bulk" is gewoon een bulk met een gering calorie overschot. Een "dirty bulk" is een bulk met een veel groter calorie overschot, waarbij je niet echt op het aantal kcal let. Maar in een clean bulk kun je dan alsnog een hamburger eten hoor.

---------- Post toegevoegd Wed 19 Dec 2012 om 15:41 ----------

Iemand vinden om mee te trainen kan erg moeilijk zijn. Zelf heb ik genoeg vrienden die aan fitness doen maar het belang van de squat en deadlift niet weten en daarom kiezen voor een healthcentra of familiegym. En buiten dat om moet die persoon ook nog eens op dezelfde tijden kunnen en dezelfde doelen hebben. Het zou me een enorme boost geven om met iemand te kunnen trainen :D.

Ja dat is ook lastig. Mijn vrienden doen niet eens aan fitness, dus dat maakt het nog lastiger. Ik wil in Eindhoven gaan wonen, ik woon nu in Schijndel en dan kan ik misschien wel met een klasgenoot gaan trainen, die qua training geloof ik wel een goede instelling heeft.

Terug
Naar boven