MuscleMeat

The Jesus has returned...

• Topic Starter Topic Starter
Ik doe wel weighted chins elke week, al heb ik niet het idee dat ik echt progressie op de chins maak.

4 x 12 op de chins? Jij kan toch setjes van 25 maken Bench?

4 x 12 op de chins? Jij kan toch setjes van 25 maken Bench?
Dat heb ik nooit gekund. Wel 20 reps ofzo op de 1e set. Maar 4x12 is toch nog best tricky. Ik had gedacht dat het makkelijker zou zijn, maar elke set voelde ik de kracht wegsluipen :P plus dat mijn bw nu wel wat hoger is dan toen in die tijd. Scheelt ook wel iets. Ik zal volgende week eens een max repper doen op de 1e set.

Vandaag gebruik gemaakt van de vrije dag en een eventtraining gedaan.

Tireflip (320kg, zou ook meer kunnen zijn):
1x2reps
1x5reps
1x3reps

Deze tire ging een stuk lastiger dan die bij gijs, vanwege het profiel denk ik. Vooral aandacht aan de techniek besteed.

Stones:
1x1x120kg op 135cm
1x3x120kg op 135cm PR
1x1x120kg op 135cm

Ook weer vooral techniek. Eerste keer kreeg ik hem met moeite erover, en de 2e set ging het echt al stukken beter.

bmw3 pull:
1x10m op 4 klikjes handrem
1x10m op 5 klikjes handrem
1x10m op 4 klikjes handrem

Was een beetje behelpen en aan elkaar knutselen van sleeptouw en ketting. Was echt mega lastig om er goeie grip op te krijgen.

db rows:
2x6x57,5kg

chins:
aantal sets bw.

Was goed zwaar, maar wel leuk! Helaas nog geen lichtere stone om wat meer reps mee te draaien voor de techniek. Het zit aardig vast in mijn linker trap, vorige keer events was het de rechterkant. Duidelijk nog niks gewend ;)

Laatst bewerkt:
Vandaag gebruik gemaakt van de vrije dag en een eventtraining gedaan.

Stones:
1x1x120kg op 135cm
1x3x120kg op 135cm PR
1x1x120kg op 135cm

Ook weer vooral techniek. Eerste keer kreeg ik hem met moeite erover, en de 2e set ging het echt al stukken beter.

;)

Zeer netjes die stones voor een tweede keer ... heb je dat zonder hars gedaan?

Laatst bewerkt:
nice marcie ! Je begint de smaak te pakken te krijgen. Geen looponderdeel zoals farmers/yoke gedaan? Heurt er ok baii!

Waar heb je getraind dan?

nice marcie ! Je begint de smaak te pakken te krijgen. Geen looponderdeel zoals farmers/yoke gedaan? Heurt er ok baii!

Wel aan gedacht, maar is iets voor de volgende keer. Merk dat die events godnondeju belastend zijn nog. Echt m'n hele linker trap is zo stijf als een baksteen. Techniek is nog lang niet goed, dus daar zal het wel aan liggen. Eigenlijk moet ik wat lichtere stones en lichtere tire hebben om echt de techniek sneller te beheersen. Zo lukt het ook wel, maar ik kan met zo'n gewicht gewoon niet genoeg reps draaien.

Bij iemand die ik van de sportschool ken. Hij was ook op de fibo afgelopen keer en zat voor of achter jullie bij de strongman wedstrijd. Frank wist wel wie ik bedoelde.

Laatst bewerkt:
Gewicht is prima man. Dan doe je gewoon wat meer sets met lagere reps.. als je bijv. al na 4 reps moeite hebt met de tire doe je gewoon 5x3x en voor stones doe je dan ook gewoon 4-5 dubbels. Daar kun je prima je techniek mee trainen. daarbij is een tire vaak meer techniek dan dat het echt een max attempt strain is.. Tire is vaak gewoon conditionele uitputting en vermoeiing. Ik heb in de tijd dat ik een 215 deadlift had ook iets van 40-50 reps gemaakt in één ruk met die 380 tire.

En verder had je beter hele lichte yoke of farmers kunnen doen (180 of 80 kg), dan helemaal niet. Gewoon om het gevoel / groove er een beetje in te slijten, de echte trainingen daarmee bouw je later wel op.

Bmw3 pull, 5 klikjes handrem.

I lold :roflol:

We always do car pulls with the brakes..hebben ze afgekeken van ons ;)

1sec paused bench
2x4x100kg
1x5x100kg
1x4x100kg
1x3x100kg (4e rep met hulp, telt niet)

**** wat een stuk zwaarder met totaal doodleggen voor 1sec op de borst. Doet ook weer wat meer aanspraak op de techniek merk ik wel. Even de trots inslikken en zo doortrainen. Die paused gaat hopelijk mijn kracht onderin verbeteren waardoor ik straks goed doorschiet op de bench omdat mijn lockouts altijd sterk zijn. Dat is mijn theorie :)

lever machine row
4x12x73kg

inc db press
1x10x34kg
1x8x38kg
1x7x38kg

seated db press, zonder support in rug
3x10x18kg

BORs
1x12x60kg
1x15x70kg
2x12x80kg

skullcrushers
1x12x30kg
2x10x35kg

preacher db curl
1x12x12kg
1x10x14kg
1x10x16kg

Voelde zwaar vandaag. Met rug licht gepakt vanwege die irritante spier in mijn trap. Hopelijk binnenkort eens een event draaien zonder dat ik iets verrek in mijn traps. Als ik helemaal inadem steekt het links bij mijn schouderblad.
Ik merk wel dat ik òf de vetten, òf de kcals mis van die volle kwark. Even kijken hoe ik nog eenvoudig wat vetten en kcals in de middag erbij kan tikken.

zo groot verschil idd tussen je paused en niet paused! Bounce je misschien niet onderin een beetje?

zo groot verschil idd tussen je paused en niet paused! Bounce je misschien niet onderin een beetje?

Nee, altijd touch & go, nooit bouncen. Misschien komt het ook omdat dit een dag na events was. Merk dat dat echt wel flink heavy is nog. Bicepspezen die duidelijk belast zijn, bepaalde spierpijn in m'n rug die ik normaal niet heb. En zo meer van die dingen :) Kwestie van wennen, maar het geheel wordt er wel sterker door straks. Door die events moet ik op de normale trainingen een stapje terug doen, maar dat zal langzaamaan wel worden rechtgetrokken. Kwestie van meer doen, dan went het vanzelf.

squat
1x10x80kg
1x6x100kg
1x6x105kg
3x5x110kg

leg press
1x12xweet niet
3x10xfull stack

leg curl
3x10x66kg

hypers
4x10xbw

inc crunch
2x15xbw
1x12x5kg
2x8x10kg

standing smith calves
4x12x30kg

Was eigenlijk een dynamic dagje, maar omdat ik deze week niet had gesquat (door event training) vond ik dat ik toch nog even de squat moest proberen. Geen centje pijn, nergens last van. Zat meer in, maar bewust niet te gek gemaakt. Blessure is zover het erop lijkt dus verdwenen.
Haha crap, die calves lekker langzaam zakken met deadstop onderin gedaan, daarna explosief zo ver mogelijk omhoog en doordrukken. Echt kapotgaan met pisgewicht :roflol:

nice! Good squats ouwe

Netjes alweer de squat, langzaam opbouwen weer.

Lekker bezig hier! Pijn weg lees ik, good stuff.

Tnx bazen.

Vandaag, no train :( Stond vanmorgen al op met een vaag gevoel in m'n buik. Natuurlijk toch nog de brintashake naar binnen gejaagd, maar ben rond 4 uur van het werk maar naar huis gegaan. Werd ineens ook mega moe, knallende koppijn dus van 5 tot 8 liggen pitten en af en toe de pot volgesketen :D
Ga nu pas aan het avondeten beginnen en hopelijk valt het goed. Hopelijk ben ik morgen weer 100% want ik moet er zondag wel zeker bij zijn!
Zelfs da Jesus heeft z'n zwakke momenten. Foooookking spierpijn trouwens in m'n benen. Niet gezond meer.

Terug
Naar boven