XXL Nutrition

The Jesus has returned...

Goed dat je nu ook een oh erbij pakt op je benchdag. Mooie paused bp ook.

good stuff Jesus! Ben je d'r zaterdag bij?

bam, paused like a boss.

• Topic Starter Topic Starter
ME LB

squats
1x6x90kg
1x5x110kg
1x5x130kg
1x5x140kg
1x3x150kg
1x2x150kg

Ik denk altijd dat ik net onder par zit, maar volgens toeschouwers zit ik zo goed als ATG. Bij de laatste 150kg set probeerde ik er rekening mee te houden door tot net onder par te stoppen, maar gek genoeg wordt mijn squat er dan niet beter van. K*t rechterknie loopt weer te k*tten, een of andere steek onder de knieschijf. Al een keer eerder last mee gehad. Die knieën van mij zijn echt rot.

deadlift van blokken (10cm onder knieschijf)
1x10x110kg
1x8x155kg (pronated)
1x1x205kg
fx1x230kg

Niet te gek gedaan ivm zaterdag RPB. Man, wat een verschil om van kniehoogte te liften of 10cm eronder. Wat een klotepunt is dat zeg.

leg curls in leg extensions
1x10x18kg
1x10x18kg
1x10x18kg

legpress
1x15x134kg
1x15x134kg
1x15x134kg

calves in legpress
1x15x107kg
1x12x127kg
1x12x134kg

Ik denk dat ik echt botrot in mijn knieën heb of iets. Na een lange tijd staan en dan een squat beweging maken voelt het ook echt alsof de boel afscheurt. Na een concert waarbij ik de hele tijd heb gestaan is het zelfs zo erg dat ik niet eens verder kom dan een sissy squat omdat ik dan verga van de pijn. Misschien zou ik er eens naar moeten laten kijken, maar ik zoek dat allemaal niet.

waarom zou je net onder par willen stoppen als je prima gains maakt met full rom?

zeker als je gevoelige knieën hebt kan je imo beter niet geforceerd rondom par gaan stoppen

gewoon zo diep gaan zakken als dat je lekker vindt om te squatten, ik zoek t ook niet om net onder par te squatten en ga ook gewoon met de billen op de hakken. Sowieso is net onder par stoppen ook meer belastend voor je knieën dan full.

En die knie.. tja, toch maar eens naar de Fysio....maar ben daar zelf ook niet zo kapot van.

Feel your pain, ik heb ook zulke knieen.

gewoon zo diep gaan zakken als dat je lekker vindt om te squatten, ik zoek t ook niet om net onder par te squatten en ga ook gewoon met de billen op de hakken. Sowieso is net onder par stoppen ook meer belastend voor je knieën dan full.

En die knie.. tja, toch maar eens naar de Fysio....maar ben daar zelf ook niet zo kapot van.
Of het moet echt een hele erge goede fysio zijn, maar ik heb er meestal niet zo'n hoge pet van op.

Feel your pain, ik heb ook zulke knieen.
Misschien heb je dan toch gelijk dat we fysiek veel van elkaar weg hebben ;) Maar herken jij het probleem ook bij langdurig staan in de knieën?

Langdurig staan in dezelfde positie wel ja, maar dat heb ik ook met zitten met gebogen knieen bv in de auto. Langdurig zelfde houding is gegarandeerd last

Langdurig staan in dezelfde positie wel ja, maar dat heb ik ook met zitten met gebogen knieen bv in de auto. Langdurig zelfde houding is gegarandeerd last

Dan hebben we het idd over hetzelfde. Moet wel zeggen dat toen ik 3 weken niet had getraind door de vakantie in Noorwegen, ik helemaal nergens meer last van had. Tot ik weer ging trainen en toen was het binnen 2 weken ook weer terug. Ik heb nog wat glucosamine staan, misschien dat dat nog iets gaat helpen.

Events @ RPB

logpress (admiraal, 52,5kg leeg)
1x8x62,5kg
1x5x72,5kg
1x3x82,5kg
1x1x90kg
1x1x95kg
1x1x100kg PR
1x2x92,5kg

Yes! Eindelijk de 100kg log, en dat na een tijd geen log doen. Het effect van sinds kort de MP in de training gooien is nu al meteen merkbaar.

atlas stones
1x4x90kg @ 1m44
1x1x90kg @ 1m56
1x1x90kg @ 1m68
1x1x110kg @ 1m44
1x1x110kg @ 1m56
6xFx110kg @ 1m68

Damnit, die 1m68 lukt nog net niet. Na de 3e keer proberen met tips van de mannen 2 close calls gehad. Hij lag er praktisch op, toen mijn enkel bij het gebruik van de kuiten naar buiten klapte waardoor ik de steen moest droppen door inbalans. Daarna was het gewoon op, de onderrug was behoorlijk verzuurd.

Schaften.

farmers turn @ 15m
1x30mx90kg
1x30mx100kg
1x30mx100kg

Niks bijzonders, de onderrug en knieën wat gespaard en toch de grip enigszins getraind.

axle press (36kg) met directe clean
1x8x56kg
1x5x76kg
1x3x86kg
1x1x96kg (continental cleaned)

Alles PR, eerste keer dat ik met een axle press.

swiss bar bench
1x8x73,5kg
1x8x93,5kg
1x7?x93,5kg

Gewoon lekker de snelheid erin gehouden.

Nog even een setje bw chins en een rope climb voor de fun.

Was weer een gezellig dagje. Bij thuiskomst weer de gebruikelijke 3kwartier slaap gepakt :D

hahaha, slapen na SM training.. goed voor je test levels! Maar die log was epic, vooral de euforie erna ;)

100 log is een mooie mijlpaal!

bij de 100 log barrière hoort een bepaalde manier van juichen en die heb je gisteren duidelijk laten zien
goed gewerkt baardmans!

Tnx :) Is zeker een mooie mijlpaal. Ff een mentaal zetje dat ik ook wel nodig had na al die klote weken met onderbroken trainingen en dagen met weinig eten.

Goed dat dit je weer een upper heeft gegeven, maar bereid je er maar op voor dat er in de toekomst nog veel lastigere periodes zullen komen Marc. Part of the game...je pieken zijn zo hoog als dat je dalen diep zijn.

Vandaag easy DE LB om de boel weer los te krijgen:

speed deadlift
8x3x110kg

speed squats
6x3x90kg
2x3x60kg front squats

lunges
3x12x26kg

leg curls in leg extension apparaat
1x10x18kg
3x10x25kg

calves in legpress
1x15x107kg
1x12x120kg
1x10x127kg
1x10x127kg

barbell twist
3x10x10kg

Die stones hebben m'n rug goed te grazen genomen. Dat krijg ik echt met geen één gymoefening voor elkaar.

Terug
Naar boven