XXL Nutrition

The Jesus has returned...

Klopt Marc, maar toch ben ik het eens met Gijs dat neck press je schouders in een meer kwetsbare positie zet dan bijv. een mp/db press variant die je voor je houdt.

• Topic Starter Topic Starter
Klopt Marc, maar toch ben ik het eens met Gijs dat neck press je schouders in een meer kwetsbare positie zet dan bijv. een mp/db press variant die je voor je houdt.
Ik wil graag de schouders 2x per week met 2 verschillende overhead oefeningen aanpakken. De MP is de enige overhead oefening die nooit problemen geeft. Ideeën?

Ik wil graag de schouders 2x per week met 2 verschillende overhead oefeningen aanpakken. De MP is de enige overhead oefening die nooit problemen geeft. Ideeën?

Weken zonder strongman:
UB1: MP / seated db press of high incline db press (60 graden)
UB2: Push press / machine press pompen

Met strongman:
UB1: MP / seated db press of high incline db press (60 graden)
UB2: Log pushpress met 1 arm db press of strict log press pompen

MP/seated MP/seated MP in smith/db press/db press log grip/pushpress/high incline db press/high incline bb press....

Tnx voor het meedenken dudes. Maar wat ik eigenlijk probeerde te zeggen is dat elke schouderoefening die overhead gebeurd problemen geeft, op de MP na.
Sterker nog, een high incline db press is voor mij gevaarlijker dan een barbell neck press.
Omdat een barbell neck press goed te spotten is is het voor mij dus een oefening die van alle overheads het minste risico meedraagt, ondanks dat het dan 1x fout is gegaan.

Ik vind die db press log grip trouwens wel een goeie, Sjaak. Ik zal binnenkort eens kijken hoe die gaat.

ME LB

squats, beltless
1x6x90kg
1x5x110kg
1x5x120kg
1x5x130kg
1x5x140kg
1x1x150kg 2F. 1e rep was zowat een paused squat, veel te traag gezakt ook.

Één van de stongmannersclub Eindhoven merkte op dat ik teveel uit mijn hams en rug haal bij de squat. Dat bevestigde dus ook mijn vermoeden dat mijn quads achterlopen. Vanaf nu dus meer aandacht op de quads, in de vorm van front squats etc.

deficit deadlift 5cm, beltless
1x8x110kg
1x5x140kg
1x5x160kg t/m hier pronated
1x5x175kg vanaf hier mixed grip
1x5x190kg PR

Viel niet tegen :) Goed diep uitgepakt ook ipv teveel uit de rug te pakken.

leg extensions
1x12x86kg
1x10x100kg
1x10x100kg
1x10x106kg

calves in leg press
1x12x107kg
1x12x127kg
1x12x134kg
1x12x141kg PR

db crunches
1x12x8kg
1x12x8kg
1x10x10kg
1x10x10kg

Ontevreden over de squat, tevreden over de deadlift. Mooi als die deadlift dit jaar nog op 230kg komt, maar vanaf volgend jaar moeten de quads echt een goeie aanpak gaan krijgen.

gewoon paused attg full squats doen, close stance en dan vanuit onderin explosief uit de quads. Daar heb ik die dikke poten van gekregen.

Zie je zaterdag toch?

gewoon paused attg full squats doen, close stance en dan vanuit onderin explosief uit de quads. Daar heb ik die dikke poten van gekregen.

Zie je zaterdag toch?

Nein, ik ga morgenavond nog even met de Eindhovense jongens strongmannen. Dus dit weekend geen RPB voor mij.

of gewoon af en toe eens high bar ipv low bar. (en fronts ipv extensions) ;)

mooie deficit deads baas. 230 lukt je wel man...je doel voor 2011 toch bijgesteld?

of gewoon af en toe eens high bar ipv low bar. (en fronts ipv extensions) ;)

mooie deficit deads baas. 230 lukt je wel man...je doel voor 2011 toch bijgesteld?

Mijn ego weigert mijn doel bij te stellen, maar mijn verstand zegt dat een 240kg toch wel echt een hard verhaal gaat worden. De gulden middenweg is dan 230, en dat zou ook al wel aardig zijn.

235

Netjes die 5x190 deadlift!

Events @ Eindhoven

log press
Stuk of 6 reps 63kg
4 sets 3 reps 83kg

Nog goeie spierpijn in de onderrug door de deadlifts. Merkte dat dit behoorlijk wat impact op de logpress had. Dus maar niet te gek gedaan.

strict axle press
1x10x50kg
1x4x70kg
1x5x70kg
1x5x70kg
1x5x70kg

farmers
1x40m100kg 1 turn
3x20m100kg met 3 man om en om direct achter elkaar

row sled pulls
1x12x80kg
1x12x105kg
2x12x125kg

Was wel cool om zo echt vanuit de lats te roeien, met fat bar grip.

horizontal pullups
4x12xbw

Bien!

deload?

**** Bench, je gaat echt lekker man! Schiet ff wat goede pics binnenkort man, lijkt me cool!

Nou vooruit dan maar, vorige week een keer 's avonds wat koude pics geschoten. Niet het beste moment om zoiets te doen, maar **** it, het geeft een indicatie. Zijn trouwens ook maar slechte phone pics, want ik zocht het niet om er teveel tijd aan te besteden.

11metug.jpg

2lsb5dx.jpg

209j4tg.jpg

2ngc5fp.jpg

vdmgdz.jpg

17tws8.jpg

208fmac.jpg

die UB van je is hard gevuld man.. vooral de voorkant!

jup ziet goed uit man. stuk buffer dan in biest volgens mij.

voorkant ziet er goed buff uit, rug mag en moet dikker, deadliften jonguh en zwaar

Terug
Naar boven