Fitness Seller

The Jesus has returned...

Heavy zeg!! Knap werk

Bazenshit, ook mooi dat je weer licht kan squatten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.144
Bazenshit, ook mooi dat je weer licht kan squatten.

Ben er ook echt blij mee. Beter dan niks. Ik doe nog wat leg extensions lekker licht erbij en wat hamstrings voor de goede balans. 40kg front squats zet weinig zoden aan de dijk als het gaat om massa behouden, maar het vertraagt de spierafbraak in elk geval flink.

Ben er ook echt blij mee. Beter dan niks. Ik doe nog wat leg extensions lekker licht erbij en wat hamstrings voor de goede balans. 40kg front squats zet weinig zoden aan de dijk als het gaat om massa behouden, maar het vertraagt de spierafbraak in elk geval flink.

Beter iets dan niets!!

hehe nice 60 kg chins

• #1.147
Het heeft weer even geduurd, maar sinds 2 weken weer begonnen met dippen. Nooit meer last van de oude blessure waar mijn borstaanhechting begon te zeuren.

Vandaag op de dips:
20xbw
15xbw
12xbw+15kg
12xbw+25kg
10xbw+40kg
8xbw+65kg PR

Deze is weer voor Gijsmans!

Jesus man gekkenwerk ouwe dippert;)

• #1.149
Even een update na lange tijd. 4 weken op vakantie geweest. Niet getraind, elke dag alcohol en maar 1 kg kwijt. Dik PR! ;)
Gewichten voelden niet eens zwaar aan. Heb ik nog nooit eerder gehad na zo'n tijd niks doen. Zullen de vele zelf gevangen kabeljauwen wel geweest zijn.

Lange tijd niks meer gepost, want krachtstats zijn weer up to par en soms iets erboven, maar niks bijzonders.
Knieën is nog steeds ellende. Tijd lang ging het squatten weer goed, maar nu is het echt bijna niet meer te doen. Zwaar veel last. Ook bij de dagelijkse dingen, lang staan of zitten gaat het niet lekker.
Gisteren was toevallig een vriendin van mijn vriendin hier op bezoek. Zij vertelde dat ze 2 jaar terug een kijkoperatie had laten doen omdat ze ook heel veel last van haar knieën had. Ze had ooit iets met haar meniscus gehad, dus dacht dat het daaraan lag. Toen de arts met de kijkoperatie bezig was schrok hij zich een hoedje. De meniscus was idd niet helemaal ok, maar veel erger nog: het kraakbeen was abnormaal veel afgesleten. Haar knieën waren in de staat van een bejaarde. Ze heeft precies dezelfde klachten als ik, dus dat geeft hoop... :( Conclusie was: ze mag niet hardlopen of knieën zwaar belasten door andere sport. Alleen fietsen of zwemmen (en geen schoolslag) was het advies. Ze kon meedoen met een onderzoek waarbij ze dan de benen een tijd oprekken zodat het kraakbeen kan herstellen, maar aangezien dat het dus in onderzoek is heeft ze het maar afgewezen.

Nu moet ik toch echt weten wat het is, dus ik ga er maar eens werk van maken. Ik vrees ook het ergste: kraakbeen flink afgesleten door een niet goed sporende knieschijf.

godver marc... dat klinkt niet goed als ik dit verhaal zo lees. Zeker goed om toch nu maar eens foto's e.d. te laten nemen en verder te onderzoeken... over blessure kan je niet echt meer spreken na zo'n lange periode.

UB wel alles in orde?

Dikke ellende als ik het zo hoor... Sterkte ermee kerel.

• #1.152
godver marc... dat klinkt niet goed als ik dit verhaal zo lees. Zeker goed om toch nu maar eens foto's e.d. te laten nemen en verder te onderzoeken... over blessure kan je niet echt meer spreken na zo'n lange periode.

UB wel alles in orde?
Een blessure kan het idd zeker niet meer zijn. Ik heb ook 5 maanden totale rust voor de benen gehad. Werd niks minder toen.

UB gaat prima. Nooit ergens last van en nog voor de vakantie een 8je PR op de 100kg inc bp. Rug gaat ook goed.

Ik dacht dat jij ook jumpers knee had man. Of is het echt je knie en niet de pees?

Bij mijn schoonmoeder hebben ze recentlijk nieuwe knie gestoken daarom. 5 maanden herstel maar wel helemaal terug
in orde nu. Ze had spijt dat ze het niet veel eerder had laten doen. Natuurlijk squat ze wel niet oid.

Bij mijn schoonmoeder hebben ze recentlijk nieuwe knie gestoken daarom. 5 maanden herstel maar wel helemaal terug
in orde nu. Ze had spijt dat ze het niet veel eerder had laten doen. Natuurlijk squat ze wel niet oid.

+ hoe jonger je bent, des te ingewikkelder het herstel van nieuwe knieën.
De reden waarom men dat bij jeugdige mensen vaak niet doet.

eerst maar eens kijken. Ik heb ook dezelfde klachten en mijn knie bleek verder heel goed alleen de knieschijf geeft problemen en dat voel je door de hele knie.

****ed up Mark :o

Bij mezelf was de conclusie, versleten kraakbeen + chronische ontstekingen op de pees = jumper knees

eerst maar eens kijken. Ik heb ook dezelfde klachten en mijn knie bleek verder heel goed alleen de knieschijf geeft problemen en dat voel je door de hele knie.

Wat Gijs heeft is volgens mij wat anders dan echt jumpers knee, je mocht ook gewoon doortrainen etc. Wellicht heb jij (Sanca) peesproblemen opgelopen door versleten, niet-sporende knieën en is de jumpers knee het gevolg ervan. Mijn knie was iig helemaal in orde (MRI gehad en geen pijn in de knie zelf) maar alleen de pees was ontstoken. Ander verhaal denk ik maar zeer k*t in ieder geval.

Ben er ook nog steeds niet achter wat bij mij oorzaak was/is. De knie waar ik last van had spoort niet helemaal lekker en ik merk wel dat ik baat heb bij stretchen (hamstring, kuiten, quads, hipflexors), quads en kuiten foamrollen. Had laatst dat mijn hams op spanning stonden en er een knoop in mijn quad zat en toen voelde ik hem trekken weer.

Het is in ieder geval altijd goed ervaringen van andere mensen te horen mbt blessures.

• #1.159
Ik post alleen nog bij PR's, dus hier komt ie:

paused bench
7x90kg
5x110kg
3x120kg
3x130kg PR
5x115kg

Dik PR. Vorig PR stond op 1x130kg paused. Ik richtte nu ook op 1 rep, maar de eerste zo hard dat ik wel een 2e moest doen. De 2e ging nog steeds vlot dus poging voor de 3e, en die ging echt maar nèt. Goed blij, zeker omdat ik nu 94kg weeg ipv de 98kg toen.

inc bp
10x80kg
8x90kg
7x100kg

Nog 3 sets cable flyes en 3 sets peck deck.

MP
10x50kg
8x60kg
6x70kg

Prima :)

mooi pr

Terug
Naar boven