XXL Nutrition

The Jesus has returned...

En hoe gaat het met de dipcontest? Krijg je al hete adem in de nek van de concurrent?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.162
  • #1.163
Vandaag PR op de seated db press, dus verplicht om de training van vandaag te posten.

Seated DB press
12x24kg
10x24kg
10x30kg
8x34kg
7x38kg PR
6x38kg

Vorig PR was 5x38kg. Nog zo'n 2 reps over, maar vanwege schouderinstabiliteit moet ik hem altijd wegleggen voordat de kracht op. Kans is dat anders mijn schouder half uit de kom vliegt en mijn schouderkapsel weer oprekt. Is een issue bij mijn schouder links waarmee ik wel kan leven. Gewoon heel strict uitvoeren en opletten.

side raises
2x10x14kg
8x16kg

cable curls
10x73kg
8x81kg
8x91kg (full stack)

parallel tricep dips
2x15xbw
12xbw+15kg
10xbw+30kg
10xbw+45kg
7xbw+60kg

tricep pushdowns
10x73kg
8x81kg
8x91kg (full stack)

db hammer curls
12x16kg
2x12x18kg

nog steeds die dikke dips!

• #1.165
  • #1.166
paused bench
6x90kg
5x105kg
2x120kg
1x132,5kg PR
1x140kg PR

Was goed werken, want ik verloor de baan een klein beetje maar corrigeerde nog net op tijd door de bar naar achteren te drukken. Blij mee :)

inc bp
10x80kg
8x90kg
6x100kg

cable fly
12x23kg
10x27kg
8x32kg

seated machine fly
3 sets, niet boeiend...

bb neck press
even schouder wat losdrukken
20x20kg
12x40kg
10x50kg

Mijn sig is weer van toepassing :) Het duurt een tijd, maar langzaam gaat het nog wel vooruit.

• #1.167
Nu even wat rust op het werk dus maar eens even werk gemaakt van die kniepijn. Gisteren even langs de sportarts geweest. Hij heeft de boel bekeken en constateerde in elk geval dat mijn benen even lang zijn en mijn rug ook recht. De pijn in beide knien noemde hij het patellofemoraal pijnsyndroom, veroorzaakt doordat mijn voeten te ver proneren (platvoeten). Volgens hem is er geen echte schade aan de meniscus of kraakbeen, alleen irritatie. Nu heb ik een verwijzing voor een speciale sportpodotherapeut waar ik over 2 weken speciale zooltjes moet laten aanmeten.

Fijne arts, nam de sport ook erg serieus (je kunt zien dat de pro athleten begeleiden). Niks geen onzin met "ja maar je traint te zwaar" en andere ongein. Ook gaf hij aan dat fysio voor mij geen zin had, aangezien ik er al langer mee rondloop en al vanalles heb geprobeerd. Van maximaal rust houden tot lichtjes belasten, TKE's etc.
Ik moet weer heel lichtjes gaan squatten met speciale zooltjes in mijn schoenen (ook in mijn gewone schoenen) en dan zou er na 3 maanden al verbetering moeten optreden. Zo niet, dan moet ik terugkomen.

Dus zo te zien goed nieuws als het dit inderdaad is.

Oja, nog een PR op inc db press. 6x50kg.

Mzzl.

• #1.168
Sinds woensdag de zooltjes in. Merk nu al dat ik bij lang staan veel minder last van mijn knien heb. Gisteren weer voor het eerst, sinds uuhhh geen idee hoe lang geleden, gesquat. En zo goed als pijnloos ook. Niet zwaarder gegaan dan 40kg want de irritatie in de knie moet eerst verdwijnen. Mijn trainingsmaten (die ook allemaal 10+ jaar trainen) naar laten kijken en het viel ze meteen op dat mijn knien niet meer naar binnen gaan zoals voorheen wel het geval was. Over 1,5 maand moet ik weer terug op controle om te checken hoe het gaat. Doordat de sporing van mijn knieschijf nu wel goed ligt met de zooltjes in zou de irritatie moeten gaan verdwijnen. De strongmantrainingen hebben destijds olie op het vuur gegooid omdat de knieschijf niet lekker spoorde en het met zoveel gewicht snel verergerd.

Mijn rechterknie lijkt nog een heel klein beetje naar binnen te willen, maar dat kan wellicht ook een mobiliteitsprobleem zijn. Dus ben ik ook maar eens serieus met stretchen begonnen.

Tot dusver heb ik er nog steeds goede hoop in.

nice, goed nieuws Marc. Tijd om weer te gaan deadliften als een gek!

• #1.170
Alles op z'n tijd. Ik heb 3 jaar lopen aankloten dus ik ga dit herstel niet overhaasten, hoe moeilijk het is ook is om me in te houden. Ik ga bewust de eerste 3 maanden sowieso niet zwaarder dan 60kg squat en 80kg deadlift. Pas als ik echt 100 procent van de ellende af ben dan ga ik weer verhogen, eerder niet. Ik kan me nog best een half jaar inhouden als dit echt de oplossing van het probleem blijkt te zijn. Veel aan de mobiliteit werken en de techniek op de squat verbeteren. De techniek er goed in laten slijten en dan weer verhogen.

/ps: wat is dat hier met die leestekens? Kan geen procentteken maken of trema's op klinkers etc.

zelfde oplossing dus als bij mij. Ging zeer snel beter met mijn knieen.

• #1.172
Gaat nu ook snel al beter merk ik. Nu een maand verder. Nog steeds met 40kg gewoon veel setjes en reps aan het squatten. Deadlift t/m 100kg. Het voelt allemaal supergoed en ik wil eigenlijk verhogen, maar ik houd me in en luister gewoon naar wat mij is aanbevolen. Komende 2 maande nog even op dezelfde tour doorgaan dus. In het dagelijks leven, nooit meer pijn aan de knie. Tijdens trainen ook 0,0. Zit dus flinke progressie in. Voelde hem alleen nog zeuren toen ik 2 uur lang achter elkaar moest staan. Maar ook dat wordt steeds minder.
Gaat dus erg goed.

Vandaag PR'tje, dus even loggen:

military press
2x15x20kg
10x40
10x60kg
8x70kg
4x80kg

tricep dips
2x15xbw
12xbw+20kg
8xbw+40kg
6xbw+70kg PR

Goed boos. Geen fatsoenlijke squats en deads, dan maar afreageren op dips :fire:
(vorige PR was 3x70kg) Op naar 80kg dips binnenkort.

Toen was de training voorbij, want ik was laat en de tent sluit op vrijdag om half 10.

zieke dips

• #1.174
Even update van afgelopen maandag, want PR.

bench press t&g
5x110kg
5x120kg
5x130kg PR (de 6e was met kont iets van de bank, dus dan tel ik hem niet)
2x5x120kg

inc db press
10x42kg
8x45kg
8x48kg

Nog stuk of 6 pompsets op apparaten.

Squatten gaat nog steeds matig. Vorige week geen last, maar de 2 weken daarvoor ging het ineens ontzettend stroef allemaal en voelde het alsof ik weer terug bij af was. Even afwachten of het nu nog gaat verbeteren deze maand, anders maar weer eens terug naar de sportarts en om een MRI vragen.

deftige bench jezus

• #1.176
Afgelopen woensdag MRI scan laten maken van beide knieën. Nu afwachten tot a.s. woensdag wat de uitslag wordt. Ben heel benieuwd. Hopelijk kunnen ze alles goed zien er moet er niet nog een kijkoperatie of iets aan te pas komen maar heb ik dadelijk gewoon het euvel te pakken.

Vandaag nog PR op de dips:
2x20xbw warmup
12xbw+20kg
8xbw+40kg
6xbw+60kg
4xbw+80kg PR

Verder nog wat MP's en biceps triceps pompwerk...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

p317455932-3.jpg

Het hoeft niet het einde te betekenen;)

• #1.179
paused bench press
8x80kg
5x100kg
5x120kg
4x130kg PR
3x130kg
5x120kg

Paused rep nog maar 1 rep verschil met t&g, not bad!

inc db press
10x42,5kg
8x47,5kg
7x50kg PR

Daarna nog machine presses en db flyes.

Paused drukken bevalt goed na een tijd t&g gedaan te hebben. 3 weken terug weer paused gaan drukken en kracht was zienderogen minder dan t&g. Nu na 3 weken is dat alweer goed bijgetrokken. Kwestie van even oefenen weer.

paused bench press 8x80kg 5x100kg 5x120kg 4x130kg PR 3x130kg 5x120kg Paused rep nog maar 1 rep verschil met t&g, not bad! inc db press 10x42,5kg 8x47,5kg 7x50kg PR Daarna nog machine presses en db flyes. Paused drukken bevalt goed na een tijd t&g gedaan te hebben. 3 weken terug weer paused gaan drukken en kracht was zienderogen minder dan t&g. Nu na 3 weken is dat alweer goed bijgetrokken. Kwestie van even oefenen weer.
\

Nette PR's baas.

Terug
Naar boven