XXL Nutrition

Thirsty for gains | Rob91’s (AKA Herman) ‘powerbuilding’ log

Ow, ik dacht dat we het over iets natuurlijk hadden om beter in te slapen, effe opgezocht omdat ik ook vaak slecht slaap :p

• Topic Starter Topic Starter
Hoe lang ben je daar nou al mee bezig dan? Die mk dan.

Merk je nog andere effecten dan betere slaap?

Ben er zo’n 1,5 maand mee bezig. Vooralsnog merk ik vooral dieper slaap en meer eetlust. De effecten op huid, haar e.d. komen later waarschijnlijk.

25-9-2018 | Push

Vandaag was me toch POTVERRREEEDOMMEEEE een lekkere training. Dat voelde lang geleden. Iets veranderd in mijn aanpak. Ik doe nu een 5-daagse split; Pull, Push, Legs, UB, Legs. Daarbij heb ik een main bench, squat en deadlift dag. Vandaag main bench dag. Omdat ik een grote fan ben van autoregulatie en zwaar liften werkte ik op naar heavy double met daarna een 3x5. En volgende keer doe ik misschien wel eerst een single. Doen wat goed voelt en waar ik zin in heb. Maar absoluut geen grinds.

Bench press
2 x 130kg @ RPE 8,5 YEAH BUDDY
5 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg

Voelt weer als vanouds. Volgende week 140kg weer eens in mijn handen nemen.

Arnold press
10 x 16kg
10 x 16kg
8 x 16kg

Dips
12 x bw
10 x bw
8 x bw

Pec deck s.s. machine press
2 sets @ RPE 8

Tricep overhead extensions
12 x 15kg
8 x 20kg
8 x 20kg

Pushdowns wide grip s.s. single arm cable extensions
3 sets @ RPE 8

Pushdowns met schouderbreedte voel erg goed. Net iets anders dan zo'n smalle bar.

Al met al een heerlijke workout. Chest en triceps zaten goed vol, wat bij een fullbody vaak niet zo was. Lekker.

t*ring harde bench man, netjes!

Deze week was wederom een rare. Lange werkdagen, paar keer uiteten. Al met al niet ideaal voor de gainz. Deze week nog geen legs kunnen trainen, maar vandaag wel weer een UB. En die ging goed!

29-9-2018 | Upperbody

Lat pulldown
10 x 27kg
10 x 54kg

Pullups
12x
10x
6x

Bench press
12 x 100kg
16 x 100kg VPR :rocknana:
8 x 100kg

De tweede set vloog gewoon omhoog en resulteerde in een PR. Hiervoor was mijn record 15 x 100. Heel blij hiermee! Benchen gaat eindelijk weer gesmeerd. Het geheim was misschien wel een beetje gas terugnemen en 2 dagen per week chest doen in plaats van 3. Over een maand wil ik voor een échte PR gaan. Ik denk dat 150kg er wel in moet zitten. Toch wel een bizar gewicht voor mijn postuur. Want zo breed ben ik absoluut niet. Wel sterk. Uiteraard zal ik deze lift filmen :)

Pendlay rows
3 x 8 @ 70kg

Incline db press
12 x 26kg
10 x 32kg
6 x 40kg

Machine rows (2 varianten, supersets)
2 supersets @ RPE 8

Single arm cable curls
3 x 10-12

Pushdowns
3 x 8 - 10

Dips
10x
10x

Barbell curls
10 x 25kg
8 x 25kg
8 x 25kg (reverse curls)

Gigantische hoeveelheid werk als ik het zo terug zie, maar het ging lekker en ik zag vol energie. Heerlijk begin van het weekend.

Wat is de reden dat je lat pulldown & pull ups als eerste oefeningen doet i.p.v. pendlay rows? Ik zou eerder die pendlay rows als eerste back exercise gebruiken aangezien je hier meer focust op kracht. Die lat pulldown kun je dan beter als 2e/3e back excercise doen voor reps zoals je hem nu doet.

Wat is de reden dat je lat pulldown & pull ups als eerste oefeningen doet i.p.v. pendlay rows? Ik zou eerder die pendlay rows als eerste back exercise gebruiken aangezien je hier meer focust op kracht. Die lat pulldown kun je dan beter als 2e/3e back excercise doen voor reps zoals je hem nu doet.

Normaal doe ik dat ook wel hoor, maar ik had pas halverwege besloten dat ik pendlays wilde doen. Ging niet echt met een plan naar de gym. Volgende pull sessie ga ik weer pendlays doen en dan met het gewicht waar ik gebleven ben.

11-9-2018

Gisteren in Willemstad Curacao zowaar een workout kunnen doen bij Bob Esprit Gym. Een klein broeierig hok stampvol met de gekste apparaten. Ook vielen de foto’s op van Roelly en Lee Priest die hier getraind hebben. Dumbbells tot 125kg, beesten vermaken zich hier wel.

Bench press
12 x 83kg (?) wareb 45lbs plates
10 x 105kg (?)
15 x 73kg

Lat pulldowns
3 x 8-12 @ rpe 8

Cable rows
3 x 8-12 @ rpe 8

Side raises
3 x 10-12 @ 7kg

Curls
4 x 8-12 @ 25kg

Rope pushdowns
3 x 8-12 @ 50kg

Pec deck
2 x 10 @ 70kg

Hierna meteen het zwembad in gesprongen. Good life.

F0B27041-BDA9-4BAD-9A3A-47D7311865F7.jpeg

178473E0-1C49-4A5D-9922-9F4D5281D527.jpeg

C147A23B-AF4A-4539-9A69-9B569D5D8F8F.jpeg

8D8D824A-3CB8-4521-BB63-8DD17D20CBB8.jpeg

Jaloers, wat een leuke vakantie!

Heb je Bob Esprit zelf nog gezien? Vroeger trainde ik wel eens met hem in Scheveningen.

30-9-2018 | Legs

Vandaag leg day, met de focus op deadlifts. Daarbij moet ik zeggen, ik heb al MAANDEN niet mijn normale deadlift gedaan. Enkel variaties met focus op het opbouwen van hams en glutes.

Deadlift (semi sumo)
2 x 140kg
1 x 160kg
1 x 180kg
1 x 192,5 kg PR YEAHHHH

Vid:

Eindelijk weer eens een echte PR. En totaal onverwachts. Ik wilde kijken waar ik stond met mijn deadlift en had niet verwacht meer dan 170 te kunnen trekken. Na die 160 voelde ik dat dit een goede dag zou worden. Mijn vorige PR is 190, dus dit is een klein beetje meer. Mentaal is dit wel heerlijk. Maar dit bevestigt wel wat ik altijd al heb geroepen. Deadlift is de enige oefening waarmee je gains kan maken zonder deze uit te voeren. Doordat mijn squat sterker is geworden en mijn hams en glutes ook ben ik vanzelf meer gaan deadliften. Die 200kg is niet ver weg meer.

Paused squats
3 x 4 @ 100kg
4 x 110kg

Deze met een lange pauze uitgevoerd.

Lunges
2 x 30 stappen met 20kg

Mijn benen stonden op ontploffen hierna. Wat een oefening is dit toch...

Leg curls
3 sets @ RPE 7

Front squats
6 x 60kg
6 x 60kg
6 x 80kg

+ 6 x 80kg small stance squats met voeten tegen elkaar voor de lulz

Beestige training zo, heerlijk. Deadlifts ga ik er inhouden want deze voelde zo heerlijk. Ik train voor mijn lol en aangezien ik eigenlijk een pl**ris hekel heb aan deads deed ik ze nooit. Maar nu heb ik er weer plezier in.

Gefeliciteerd met je pr! Ik wil wel even opmerken dat het op het filmpje lijkt alsof je met armen aan het tillen bent (ik zie een licht gebogen elleboog). Pas daarmee op, want voor je het weet scheur je iets af.

Gefeliciteerd met je pr! Ik wil wel even opmerken dat het op het filmpje lijkt alsof je met armen aan het tillen bent (ik zie een licht gebogen elleboog). Pas daarmee op, want voor je het weet scheur je iets af.

Klopt, daar moet ik meer op letten.

1-10-2018 | Pull

Pendlay rows
3 x 5 @ 82,5kg

Voor mijn gevoel was ik aan het cheaten qua form, maar op deze vid lijkt het allemaal mee te vallen.

Pullups, deadhangs met kleine pauze
10x bw
8x bw
7x bw

Cable rows, wide grip
3 x 10 @ 54kg

Face pulls
4 sets van 10-20 reps

Upright rows
3 x 6 @ 40kg

BB curls
10 x 25kg
10 x 25kg (reverse grip)
7 x 25kg

DB curls
3 x 8-12 @ 10-12,5kg

Ik zit verdomde lekker in mijn vel moet ik zeggen. Voelde me goed en sterk in de gym en mentaal 1 bonk focus en motivatie. Trainen is zo heerlijk en ik kan niet op wachten om al mijn PR's te breken dit jaar!

Toch wel fijn hé, als je in een goede flow zit :)

Kont meer naar achteren en rug rechter bij die pendlay imo. Ofwel lijkt het gewoon door de hoek waarin je filmt...

Ik zit verdomde lekker in mijn vel moet ik zeggen. Voelde me goed en sterk in de gym en mentaal 1 bonk focus en motivatie. Trainen is zo heerlijk en ik kan niet op wachten om al mijn PR's te breken dit jaar!

Door die MK?

Toch wel fijn hé, als je in een goede flow zit :)

Ja zalig. Ging een tijdje wat minder lekker, maar nu kan ik weer genieten.

Kont meer naar achteren en rug rechter bij die pendlay imo. Ofwel lijkt het gewoon door de hoek waarin je filmt...

Door die MK?

Alright ik ga het eens proberen. Maar rug rechter gaat me denk ik niet lukken..

Nee ik zou MK677 niet zoveel eer willen geven. Het leven gaat gewoon goed :)

2-10-2018 | Push

PR time!!!! McDonalds van vanmiddag gaat daar zeker bij helpen.

Bench press
1 x 120kg
1 x 142,5kg PR (RPE 9) (paused)
6 x 110kg
5 x 110kg
5 x 110kg

Vid:

Ik wilde sowieso een zware single doen vandaag, ergens rond de RPE 9. Ik had niet verwacht een PR te zetten. Ik ben nu ENORM thirsty voor die 150kg. Niet om mezelf op de borst te slaan, maar voor mijn postuur is dit best aardig. Mijn bw is op het moment 87,5kg. Zie pic voor fysiek update. Mijn armen zijn wel flink, maar verder vind ik mezelf smal.

1zb8fn7.jpg

Military press
3 x 5 @ 50kg

Niet heel zwaar, maar ook niet licht..

Pec deck
3 x 8-12 @ RPE 8

Dips
8 x bw
9 x bw

Pushdowns
4 x 8-12 @ RPE 8

Tricep extensions met plates