Fitness Seller

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Bezoekers in dit topic

Ik heb 1 keer 5x5 paused frontsquats gedaan, nooit meer, die zijn zo debiel zwaar.(Begin nu wel zin te krijgen in paused frontsquats)
Daarom doe ik maar drie reps per set. Vorm blijft dan goed en tussen de oren zijn het 'maar drie reps'. Zwaar vind ik wel meevallen (voor de benen dan, techniek kan nog zoooveel beter), maar die bottom positie kan een verschrikkelijke plek zijn zeg:zweet:
 
Daarom doe ik maar drie reps per set. Vorm blijft dan goed en tussen de oren zijn het 'maar drie reps'. Zwaar vind ik wel meevallen (voor de benen dan, techniek kan nog zoooveel beter), maar die bottom positie kan een verschrikkelijke plek zijn zeg:zweet:
Eigenlijk is alles boven de 5 reps met frontsquats niet leuk, paused zou ik zelf 1-3 reps doen.
 
Week 2
FB3-B

Squat 5x5 75kg
OHP 5x5 30kg
Sumo deadlift 2x5 70kg

Squat gaat als verwacht, hoop tot minimaal 90kg op 5x5 te kunnen blijven, 100kg zou helemaal mooi zijn.
OHP blijft technisch lastig, laatste setje voelde erg goed. Qua kracht nog ruimte zat maar voel dat set vier en vooral vijf de vermoeidheid toeneemt. Voel ze iig goed :D
Deadlift gaat goed, blijf wel sleutelen aan uitvoering. Met name stance en begindiepte is nog niet 100%.
 
Week 3
FB1-A

Squat 5x5 77,5kg
Bench 5x5 70kg (no breathing between reps)
Pendlay 5x5 60kg

Lekkere snelle training, bench en rows easy reps. Squats worden langzaam 'voelbaar'. Max 60sec rust tussen sets, roeien 30sec.
Gemiddelde bw afgelopen week 68,7kg (vanmorgen 68,4 benieuwd wat er donderdag na de ayce van morgen staat :bang:). Vanaf volgende week richting lean bulk.
 
Week 3
FB1-A

Squat 5x5 77,5kg
Bench 5x5 70kg (no breathing between reps)
Pendlay 5x5 60kg

Lekkere snelle training, bench en rows easy reps. Squats worden langzaam 'voelbaar'. Max 60sec rust tussen sets, roeien 30sec.
Gemiddelde bw afgelopen week 68,7kg (vanmorgen 68,4 benieuwd wat er donderdag na de ayce van morgen staat :bang:). Vanaf volgende week richting lean bulk.
Net gewicht man! Hoeveel % vet zit je nu ongeveer?
Have fun morgen iig 👌🏼😇
 
Net gewicht man! Hoeveel % vet zit je nu ongeveer?
Have fun morgen iig 👌🏼😇
Thx! Vet geen idee, zelf meten vind ik lastig. Afgaande op onderstaande plaatje zou ik zeggen ongeveer 12%, al zie ik weinig verschil tussen 11-13 en 13-15 behalve dat 11-13 meer massa heeft :o
1667930950135.png
 
Lekker man! 12% is top 💪🏽 zeer goeie cut gehad dus 👌🏼 benieuwd naar je bouwfase en de gewichten die je daarbij gaat kunnen pakken 😏
 
Lekker man! 12% is top 💪🏽 zeer goeie cut gehad dus 👌🏼 benieuwd naar je bouwfase en de gewichten die je daarbij gaat kunnen pakken 😏
Ja achteraf gezien misschien iets te lang gecut of te intensief blijven trainen, maar geen spijt van.
Zware compounds blijf ik doen, maar zal toch iets minder gaan pushen hierop en iets meer op fysiek gericht gaan trainen.
 
Ja achteraf gezien misschien iets te lang gecut of te intensief blijven trainen, maar geen spijt van.
Zware compounds blijf ik doen, maar zal toch iets minder gaan pushen hierop en iets meer op fysiek gericht gaan trainen.
Goed dat je er geen spijt van hebt 👌🏼 mooie basis om nog bruter fysiek te gaan bouwen ;) blijf je volgen, dus gaan het allemaal zien 💪🏽👌🏼
 
Ja achteraf gezien misschien iets te lang gecut of te intensief blijven trainen, maar geen spijt van.
Zware compounds blijf ik doen, maar zal toch iets minder gaan pushen hierop en iets meer op fysiek gericht gaan trainen.
Spijt moet je ook niet hebben, je hebt je lichaam beter leren kennen, dat is iets wat je uiteindelijk moet ondervinden.

# doasisaysdontdoasido
 
Week 3
FB2-B

Frontsquat 4x5 42,5kg
OHP 5x5 31kg slow reps
Sumo deadlift 2x5 75kg

Nog half in foodcoma van de ayce van gisteren aan de training begonnen. Frsq per ongeluk begonnen met vijf reps ipv drie, daarom maar bij vier sets van vijf reps gelaten (toch stiekem iets meer volume gepakt).
OHP easy reps, wel goed voelbaar in schouders en lats.
Sumo deadlift is nog niet vloeiend, moet nog te veel nadenken. Tweede setje iets beter. Onderrug voelt goed, reps gaan nog makkelijk, dus uitvoering lijkt me iig niet verkeerd.

Gisteren 68.9 op de weegschaal, vanmorgen 71.5 :roflol: . Benieuwd wat de komende dagen doen, volgende week gaan de kcal omhoog.
 
Week 3
FB3-A

Squat 5x5 80kg
Bench 5x5 72,5kg
Pendlay 5x5 62,5kg

Squat merkbaar vermoeider op de laatste set. Laatste twee reps van alle sets wel nog paused.
Bench wordt langzaam serieus, beetje spelen met slow reps en paused lukt nog makkelijk.
Roeien gaat nog vrij easy maar wel te merken dat het de laatste oefening is.
Goeie training, moet wel meer gaan eten anders wordt 5x5 snel lastig.
 
Week 4
FB1-B

Squat 5x5 82,5kg
OHP 5x5 32kg
Sumo deadlift 2x5 80kg

De eerste drie weken 5x5 beschouw ik als inleiding, gewichten zijn nog relatief laag. Het hoge(re) volume squatten in dit schema merk ik wel degelijk, de rest zit nog laag in RPE.
Sumo deadlift nog veel te leren, beweging is zeker nog geen au(toma)tisme.
Afgelopen weekend veel gesnoept, geen idee waar het vandaan kwam maar voelde een overweldigend verlangen naar vooral chocolade. Vanmorgen 69,8 op de weegschaal, verwacht (hoop) dat dat de komende dagen nog richting <69 gaat. Doel voor deze cut is dus wel bereikt, tijd om weer op te bouwen :cool:
 
eerste drie weken 5x5 beschouw ik als inleiding
Hoelang duurt dit schema voor je richting RIR 1/0 gaat? Is dit om je spieren en gewrichten te laten wennen of om de uitvoering optimaal onder de knie te krijgen?


overweldigend verlangen naar vooral chocolade
Sinterklaas 🤣 maar ken het gevoel haha. Feestdagen in het vooruitzicht en kouder weer 😋
 
Hoelang duurt dit schema voor je richting RIR 1/0 gaat? Is dit om je spieren en gewrichten te laten wennen of om de uitvoering optimaal onder de knie te krijgen?
Geen idee, zal per oefening verschillen. Als bv squats te veel wordt gaan ze naar 3x5, 3x3.. maar de rest blijft dan 5x5 tot twee fails. Elke oefening heeft dus een 'eigen' schema zou je kunnen zeggen.
Ben idd erg laag begonnen om te herstellen, wennen aan 5x5 en tegelijk wat extra aandacht aan uitvoering te besteden.
 
Geen idee, zal per oefening verschillen. Als bv squats te veel wordt gaan ze naar 3x5, 3x3.. maar de rest blijft dan 5x5 tot twee fails. Elke oefening heeft dus een 'eigen' schema zou je kunnen zeggen.
Ben idd erg laag begonnen om te herstellen, wennen aan 5x5 en tegelijk wat extra aandacht aan uitvoering te besteden.
Bromley heeft een filmje over "dynamic double progression" misschien is dat iets voor je, nu of in de toekomst.
 
Bromley heeft een filmje over "dynamic double progression" misschien is dat iets voor je, nu of in de toekomst.
Interessant, zal er zeker naar kijken:thumbup:.
 
Back
Naar boven