AndroidHealthClinic

Up the iron(s) - freeweight log(cut)

Week 12
UB2

Chins 14,5kg 3x5
Seated bb press 32,5kg 3x8 (no back supp)
Chest supp db row 15kg(x2) 2x8 (slow+hold)
Low incline db press 15kg(x2) 2x12
BB bicep curl 16x21kg 12x23kg 8x25kg
DB skullcrusher 2x10kg(x2) 2x8 (slow)
Hanging leg raise 2x6 1x8

Training van gisteren, had geen geen tijd om te loggen.
Goeie training, rug was nog 'geprikkeld' door de dl's van gisteren, daarom leg raises gedaan ipv rollouts. Dinsdag staat ayce sushi op het menu, zal dus zeker nog twee weekjes blijven cutten :D
Mooie chins! Ga je ze ook een keer rotaten met neutral grip en/of pull ups? Ik moet dat eigenlijk wel gaan doen aangezien mijn pull ups zo zwak zijn. :roflol:

Heb je trouwens een keer Reverse Pyramid Training erop geprobeerd? Ik vind dat fijner omdat je in de 3-5 reps, 6-8 reps en 10-12 o.i.d zit.

• Topic Starter Topic Starter
Mooie chins! Ga je ze ook een keer rotaten met neutral grip en/of pull ups? Ik moet dat eigenlijk wel gaan doen aangezien mijn pull ups zo zwak zijn. :roflol:

Heb je trouwens een keer Reverse Pyramid Training erop geprobeerd? Ik vind dat fijner omdat je in de 3-5 reps, 6-8 reps en 10-12 o.i.d zit.
Thx maat! Chins zijn de zware compound voor die dag (hoewel ze steeds makkelijker lijken te gaan). Pullups doe ik dan bw als accessory op de andere ub dag, maar die lopen wel beduidend achter op chins (biceps ftw :D ).
Reverse pyramid e.d. gebruik ik eigenlijk alleen voor isolatie oefeningen, maar dat kan wel in de toekomst veranderen. Voor nu werkt 3x of 5x xreps reps nog prima, en ik houd wel van die eenvoud:o

Thx maat! Chins zijn de zware compound voor die dag (hoewel ze steeds makkelijker lijken te gaan). Pullups doe ik dan bw als accessory op de andere ub dag, maar die lopen wel beduidend achter op chins (biceps ftw :D ).
Reverse pyramid e.d. gebruik ik eigenlijk alleen voor isolatie oefeningen, maar dat kan wel in de toekomst veranderen. Voor nu werkt 3x of 5x xreps reps nog prima, en ik houd wel van die eenvoud:o
RPT is wel fijn op chin ups, doet zwaar, medium en de verschikkelijke high rep.
Nog nooit op isolatie gedaan, is dat met bb curls o.i.d?

RPT is wel fijn op chin ups, doet zwaar, medium en de verschikkelijke high rep.
Nog nooit op isolatie gedaan, is dat met bb curls o.i.d?
Ja bbcurls idd. Gewicht elke set hoger, reps lager. Doe momenteel niks anders waar ik piramide bij toepas.
Voor mij is 3-8 reps qua gevoel gewoon het beste voor samengestelde oefeningen.

Week 13
LB1

Squat 114kg 3x3, 91kg 2x5
Sumo deadlift 60kg 3x8
BB calf raise 102,5kg 2x10
Hanging leg raise 2x10

Squat gaat richting fail, backoff sets voelen heerlijk, wel ff dood er na.
RDL laat ik ook vallen (heeft me goed vooruit geholpen) om zo wat meer aandacht aan sumo dl te besteden. Ik doe deze voorlopig niet zwaar, meer als accessory, en bouw heel rustig op. Wanneer 2xp/w squat+dl te veel wordt zal ik het uiteraard aanpassen.
Volgende week wordt deload week:eek:, het begint langzaam wat te piepen en kraken hier en daar..

Week 13
LB1

Squat 114kg 3x3, 91kg 2x5
Sumo deadlift 60kg 3x8
BB calf raise 102,5kg 2x10
Hanging leg raise 2x10

Squat gaat richting fail, backoff sets voelen heerlijk, wel ff dood er na.
RDL laat ik ook vallen (heeft me goed vooruit geholpen) om zo wat meer aandacht aan sumo dl te besteden. Ik doe deze voorlopig niet zwaar, meer als accessory, en bouw heel rustig op. Wanneer 2xp/w squat+dl te veel wordt zal ik het uiteraard aanpassen.
Volgende week wordt deload week:eek:, het begint langzaam wat te piepen en kraken hier en daar..
Maar met RDLs krijg je lekkere kadetjes, of heb je die al?:eyebrow:

Week 13
UB1

Bench 87kg 5x3
Pendlay 70kg 3x8
Seated db press 12,5kg(x2) 2x11 (no back supp)
Pullups 2x7
One arm bb curl lege oly bar 2x3
Hanging leg raises 2x5 1x10

Kleine deload op pendlays, wel strakke, explosieve reps en slow eccentric..
Verder goeie training, pullups vielen beetje tegen. Rollouts laat ik even weg vanwege beetje gevoelige onderrug, daarvoor in de plaats doe ik nogmaals hanging leg raises, maar dan anders qua sets/reps.

Week 13
LB2

Frontsquat 58kg 5x4
Sumo deadlift 65kg 3x6
BB calf raise 87,5kg 2x16
Hanging leg raise 1x8 1x10

Poeh vandaag redelijk afzien (wel lekker). Frontsquat wat vorm issues (pootjes waren spaghetti, waarschijnlijk omdat ik een paar lange strafwandelingen heb gemaakt na de ayce sushi). Laatste set voelde dan weer best goed, maar wel kapot er na.
Sumo dl stelt natuurlijk geen fluit voor qua kg`s, maar ik maak ze zwaarder door ze vrij langzaam uit te voeren (zeker de eccentric) en goed te focussen op alle cues.
Calf raise was op 99,9%, dat deed wel auw. Leg raises zijn toch wel een favoriet geworden, kan daar mijn abs goed kapot op maken.
Zeer tevreden met hoe alles gaat, maar duidelijk dat ik aan een deload toe ben. Kracht lijkt richting ondergrens te gaan, na de deload week wil ik nog twee weken cutten maar wel al beginnen met 5x5 met lage gewichten.

Week 13
UB2

Chins 15kg 3x5
Seated bb press 33kg 3x8 (no back supp)
Chest supp db row 15kg(x2) 1x9 1x12
Low incl db press 16kg(x2) 1x10 1x12
OHP empty bar 2xrepout

Chins worden behoorlijk zwaar maar nog te doen.
Rest ging prima, op de db oefeningen tot 0rir gegaan omdat volgende week toch deload week is.
Afgesloten met wat ohp repouts omdat ik geen fut meer had voor armen en abs. Die krijgen dan morgen hun straf :D

.

Laatst bewerkt:
Week 13
Bro day (bonus)

Liggend fietsen, spreid/sluit, leg swings 15minuten
Lying leg raises 3x10
Abwheel rollouts 3x5 3sec paused
Hanging leg raises 2x8 1x12 slow eccentric
Chins bw 3x8 (warmup)
DB close grip benchpress 10kg(x2) 3x10 slow
DB skullcrushers 10kg(x2) 3x8
DB tric kickbacks 10kg 2x6
BB reverse curls ss bb bicep curls 3x10+3x10 (lege oly bar)
DB bicep curls 10kg 2x10

Leuke training, armen en abs goed kapot. Voel me echter niet zo 'leeg' als na een training met zware compounds, maar toch een geslaagde afsluiter van het ub/lb schema.

Week 1 (start 5x5)
FB1

Squat 5x5 50kg 2sec paused
Benchpress 6x5 50kg 1sec paused
Sumo deadlift 50kg 3x5 slow ecc

Alles voelde erg goed, focus op uitvoering. Oefeningen op 'halve' snelheid uitgevoerd omdat ik nog herstellende ben van rugklachten, maar met deze gewichten kan dat wel. Smaakt naar meer...

Week 1
FB2

Squat 5x5 60kg 1sec paused
OHP 5x5 25kg slow
Pendlay 5x5 50kg

Goeie training, kracht vloeit langzaam terug. Op ohp merk ik dat een haartje meer naar voren uitstoten beter voelt dan voorheen.
Pendlays lekker explosief, wat extra reps op de laatste set, niks geks.
Training is natuurlijk nog 'makkelijk', maar ik bouw rustig op.

Week 1
FB3

Squat 5x5 70kg
Bench 5x5 60kg
Sumo deadlift 3x5 60kg

Workload begint langzaam merkbaar te worden, al voelt het nog steeds als een uitgebreide warming up. Volgende week een setje minder deadliften en A-B-A-B-A `zoals het hoort`, deadlifts dus op ohp-dag en rows op bench-dag. Deadlifts voelden best goed, laatste set in een wat hoger tempo uitgevoerd, voelde makkelijker en sterker. Voor een eerste (herstel)week dik tevreden.

Week 2
FB1-B

Squat 5x5 72,5kg
OHP 5x5 27,5kg
Sumo deadlift 2x5 65kg

Het verschil tussen 3x5 en 5x5 voel ik wel, maar geniet nu nog van de lichte trainingen zolang het kan (hopelijk niet te lang). Max 60sec rust tussen setjes.
Tweede tweak in ohp, knijp nu schouderbladen niet meer bij elkaar, voelt stuk beter. Eindigen in schouder-shrug.
Sumo deadlift gaat goed vooruit, maar voelde vandaag `iets` in mijn onderrug net voor de lockout. Verder nergens last van dus gewoon gedeadlift en het gevoel genegeerd. Na de training ook totaal geen issue meer, denk dat het nog wat spanning was van vorige week. Uiteraard houd ik het wel in de gaten.
Energie en kracht komen terug, blijf nog even licht cutten op 2300 kcal (was 2100), 165gr eiwitten.

Laatst bewerkt:
Week 2
FB2-A

Frontsquat 5x3 40kg
Bench 5x5 65kg slow reps
Pendlay 5x5 55kg

Training voelde licht dus set vier en vijf paused reps gedaan op squat en bench. Roeien voelde wat shitty in het begin, spanningen zijn nog niet helemaal uit de onderrug, maar dat zal langzaam verbeteren.

Laatst bewerkt:
Week 2
FB2-B

Frontsquat 5x3 40kg
Bench 5x5 65kg slow reps
Pendlay 5x5 55kg

Training voelde licht dus set vier en vijf paused reps gedaan op squat en bench. Roeien voelde wat shitty in het begin, spanningen zijn nog niet helemaal uit de onderrug, maar dat zal langzaam verbeteren.
Ik heb 1 keer 5x5 paused frontsquats gedaan, nooit meer, die zijn zo debiel zwaar.(Begin nu wel zin te krijgen in paused frontsquats)

Terug
Naar boven