MuscleMeat

Valandinz - Average to Savage 2.0

Verstandige keus om langzamer te verlagen..

Marvinnen is altijd een goed idee:marvin:

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil zo graag weer loggen, alleen m'n gezondheid laat helaas nog veel te wensen over.
Iets na de start van m'n cut was een wondje op m'n hand gaan ontsteken, is later een infectie geworden.
Die infectie zou via m'n lymfeklieren zijn verspreid naar andere plekken in m'n lichaam, had overal opgezette klieren.
Daarna ook nog een ooginfectie gehad gepaard met griep, koorts, buikpijn, keelpijn, hoofdpijn en alles eigenlijk.
Drie weken aan de antibiotica gezeten en daarna was het eigenlijk nog niet weg.
Zei tegen de dokter dat ik het liefst nog extra wou bijnemen maar dat zou niet mogen.

Nu dus een paar weekjes opgeknapt en nu heb ik een keelinfectie, waarschijnlijk was de bacterie dus niet helemaal uit m'n systeem.
Alles er op en er aan ben ik nu al bijna 1.5 maand vrij constant ziek, sporten gaat dus vrij ruk en ben wel redelijk wat massa kwijt geraakt.

In ieder geval even een shape update omdat ik die al best lang niet gedaan heb;
Beetje shitty belichting hier, maargoed.
aqnpUKe.jpg

En het :sd:-gifje niet vergeten;

giphy.gif

Ik verwacht met een maandje weer opgeknapt te zijn. Aankomende maand ga ik gewoon op onderhoud eten en m'n ziekte een beetje uitrijden.
Daarna het idee van eens helemaal shredded zijn maar weer even opgeven en de verloren massa weer terugkrijgen.
Zomer 2019 ga ik een (relatief) goed fysiek neerzetten :)

Ik log natuurlijk niet meer, maar wel leuk om weer eens een update te posten;
Kort na m'n vorige post was ik even opgenomen in het ziekenhuis (oktober 2018) gezien ik continue gezondheidsklachten had, flauw viel, permanent griep/koorts en allemaal infecties had.

Is het een en ander uitgekomen en aan behandeld, ondertussen wel getrained en wat gegained. Nu 83 kilo. Ga tot volgende maart/april bulken en dan weer cutten.

Stats:
Deadlift: 3x165
Squat: 3x120
Bench Press: 3x110

Verder niet echt progressiefoto's naast de typische superdude foto's;

luuukGr.jpg

Voorbeeldje van m'n mealpreps;

l1GI505.jpg

Voorbeeld van een dag voeding:

mpvDFI4.png

Die snack bakjes :roflol:
Nice!

Welkom terug !

Oeps... staat er zelfs ook gewoon vlak boven :o

30 Kg boven de je BW 3 reps benchen lijkt me meer dan netjes.

3x110 Bench = 1RM van 116.5, dus Intermediate (129 = Advanced)
3x120 Squat = 1RM van 127.1, dus Novice (130 = Intermediate, dus randje van)
3x165 Deadlift = 1RM van 174.7, dus Intermediate (194 = Advanced)

Ik heb met m'n bench heel lang vastgehangen op ~80-90 tot en met ik meer m'n OHP begon te focussen met als extra isolatie van lateral raises in combinatie met vorm verbeteren dus;
Meer letten op foot drive & goede m'n schouders in de bench drukken met een goede arch.
Daarna schoot m'n bench ineens omhoog. (Gemiddeld +5 kg op 4x5 per week. Nu niet meer natuurlijk, ik verhoog nu m'n rep (4x5x5, 4x5x6, 4x5x7 en dan +2.5 kg en repeat als overload)

Vorig jaar beide kuiten gescheurd gehad daarom ben ik een beetje angstig om met m'n squat door te zetten. Durf nog niet te maxen op m'n squat daarom doe ik na het squatten nog wat extra setjes op de leg press om alsnog een vorm van progressive overload toe te passen om spiergroei te bevorderen.

Bij deadlift is het wat makkelijker omdat ik gewoon het gewicht kan laten vallen als ik m'n kuiten begin te voelen. Wil inderdaad wat meer op m'n squat focussen maar ik ben het gewoon langzaam aan het opbouwen tot ik geen last van m'n kuiten meer heb :)

Haha, nu nog een grotere vriezer en ik ben er klaar voor.

Dank!

Verder wel benieuwd naar jullie input, Ben nu 83 kilo @ 17-18% vet.
Eigenlijk wel een goede tijd om weer te cutten maar februari is gewoon een klote maand om te cutten.
Verder vind ik ook niet dat ik gigantisch veel spiermassa heb, maar nog meer vet verzamelen is esthetisch ook niet echt mooi.

83 @ 17% = 68,89 kg vvm.
Stel ik ga cutten en ik kom uit op 10% met 67 kg vvm = 73.7 kilo.
Dan moet ik dus 10 kilo cutten, met gemiddeld 0.8 per week dus moet ik 3 maanden cutten.

Plan is dus;
10-02-2019 t/m 28-02-2019 van 3000 kcal terugzakken naar 2500 kcal
01-03-2019 t/m 01-06-2019 cutten (Begin op 2250, later afdalen naar 2000, laatste maand 1800-1900)
01-06-2019 t/m 01-09-2019 Start met reverse diet, dan een beetje gaintainen/recomp/cleanbulk

(Vetpercentage is wellicht wat te hoog geschat. Verzamel gewoon veel vet rond m'n buik. Met calipermeting kom ik rond de 14-15 uit maar vertrouw ik niet zo)

Laatst bewerkt:
Verder wel benieuwd naar jullie input, Ben nu 83 kilo @ 17-18% vet.
Eigenlijk wel een goede tijd om weer te cutten maar februari is gewoon een klote maand om te cutten.
Verder vind ik ook niet dat ik gigantisch veel spiermassa heb, maar nog meer vet verzamelen is esthetisch ook niet echt mooi.

83 @ 17% = 68,89 kg vvm.
Stel ik ga cutten en ik kom uit op 10% met 67 kg vvm = 73.7 kilo.
Dan moet ik dus 10 kilo cutten, met gemiddeld 0.8 per week dus moet ik 3 maanden cutten.

Plan is dus;
10-02-2019 t/m 31-02-2019 van 3000 kcal terugzakken naar 2500 kcal
01-03-2019 t/m 01-06-2019 cutten (Begin op 2250, later afdalen naar 2000, laatste maand 1800-1900)
01-06-2019 t/m 01-09-2019 Start met reverse diet, dan een beetje gaintainen/recomp/cleanbulk

(Vetpercentage is wellicht wat te hoog geschat. Verzamel gewoon veel vet rond m'n buik. Met calipermeting kom ik rond de 14-15 uit maar vertrouw ik niet zo)
31-02??:fluit:

Prima plan toch zo!

Ik hou niet zo van berekeningen. Zou gewoon elke 10/14 dagen aankijken en daarop aanpassen.

Ff gewoon mijn gedachtengang hé, zonder dat ik degene ben die er verstand van heeft... Maar ik ben geneigd om te zeggen dat 83Kg op 1M83 best netjes is toch. Kan je dan niet beter rond onderhoud gaan eten als niet meer vet wilt aanzetten? En gewoon lekker doortrainen zoals je nu doet? Vooral ook omdat aangeeft niet zo heel veel spiermassa te hebben weet ik niet of cutten de beste optie is, ook al snap ik dat je van de zomer natuurlijk strak wilt zijn... Blijft toch altijd een lastige kwestie dat cutten en bulken ;-)

Ff gewoon mijn gedachtengang hé, zonder dat ik degene ben die er verstand van heeft... Maar ik ben geneigd om te zeggen dat 83Kg op 1M83 best netjes is toch. Kan je dan niet beter rond onderhoud gaan eten als niet meer vet wilt aanzetten? En gewoon lekker doortrainen zoals je nu doet? Vooral ook omdat aangeeft niet zo heel veel spiermassa te hebben weet ik niet of cutten de beste optie is, ook al snap ik dat je van de zomer natuurlijk strak wilt zijn... Blijft toch altijd een lastige kwestie dat cutten en bulken ;-)

Maar dan gebeurd er toch niets :) Dan sta je stil...

Maar dan gebeurd er toch niets :) Dan sta je stil...

Das inderdaad ook weer waar... Ik zat eigenlijk voornamelijk te denken aan het feit dat je op 1M83 toch niet lichter hoeft te worden dan 83Kg. En omdat er wordt aangegeven dat de hoeveelheid spiermassa niet helemaal naar wens is lijkt me toch ook niet wenselijk dat je tijdens de cut periode spiermassa verliest. Eigenlijk ging het me daar voornamelijk om, want je raakt immers ook spiermassa kwijt tijdens de cut en niet alleen vet. Mmmmm, lastig punt vind ik dit.

Spieren kweken en cutten gaat niet samen, bulken en geen vet aanzetten wil volgens mij ook niet... De grote vraag zoals ik hem nu zie is dus, accepteer je de hoeveelheid spiermassa en ga je gewoon enkel voor een strakker lijf of wil je toch liever meer spieren bouwen en accepteer je een iets hoger vetpercentage. Althans, dat is hoe ik het zie, correct me if i'm wrong

Ik hou niet zo van berekeningen. Zou gewoon elke 10/14 dagen aankijken en daarop aanpassen.

Haha ja ik snap je, mijn innerlijke autist wordt er wel blij van in ieder geval.

Das inderdaad ook weer waar... Ik zat eigenlijk voornamelijk te denken aan het feit dat je op 1M83 toch niet lichter hoeft te worden dan 83Kg. En omdat er wordt aangegeven dat de hoeveelheid spiermassa niet helemaal naar wens is lijkt me toch ook niet wenselijk dat je tijdens de cut periode spiermassa verliest. Eigenlijk ging het me daar voornamelijk om, want je raakt immers ook spiermassa kwijt tijdens de cut en niet alleen vet. Mmmmm, lastig punt vind ik dit.

Spieren kweken en cutten gaat niet samen, bulken en geen vet aanzetten wil volgens mij ook niet... De grote vraag zoals ik hem nu zie is dus, accepteer je de hoeveelheid spiermassa en ga je gewoon enkel voor een strakker lijf of wil je toch liever meer spieren bouwen en accepteer je een iets hoger vetpercentage. Althans, dat is hoe ik het zie, correct me if i'm wrong

Klopt, ik kan er natuurlijk ook voor kiezen om een mini cut te doen ~4-6 weken en iets dieper te cutten tot een wat meer acceptabel vetpercentage (13-15%)
Vervolgens weer bulken en voor de zomer weer even een ~3-4 week mini cut om dan weer terug naar 13-15% te gaan.

Is altijd een dillema hé..
Wil je er goed uit zin in kleding = bulk
Wil je er goed uit zien zonder kleding = cut
Wil je er goed uit zien met én zonder kleding = gimme tren pls

Goeie programmering en slim omgaan met voeding, dan kan je tot een bepaald punt prima spiermassa en krachtgains maken in een cut hoor.

Goeie programmering en slim omgaan met voeding, dan kan je tot een bepaald punt prima spiermassa en krachtgains maken in een cut hoor.

Mee eens, ik heb alleen altijd veel honger in verhouding met m'n onderhoud. Ook als ik extra veel groentes eet om m'n maag vol te krijgen.
Ben liever iets minder efficiënt met m'n bulk door ietsjes te veel te eten en wel mentaal lekker in m'n vel te zitten. (Dus eigenlijk moet ik ook niet zeiken dat ik nu dus langer moet cutten ;) )

Terug
Naar boven