XXL Nutrition

Valandinz - Average to Savage 2.0

• Topic Starter Topic Starter
Is wel weer tijd voor wat vorm check-ups. Dus ga deze week bij wat compound oefeningen even wat filmpjes maken.
Wat tips van de pro's zijn dus welkom.

Ik trap af met pendlay rows;

Morgen doe ik deadlifts. Zit daar voornamelijk met de starting position een beetje vast.
Naar mijn gevoel begin ik te laag en doe ik meer een squat, echter ben ik daar wel het sterkst.
Als ik hoger begin voelt het niet lekker in m'n rug.

Ik veronderstel dat je het full-time werken intussen opnieuw hebt aangevat. Geen bijkomende last ondervonden (gezien jouw hersenschudding)?

Ik veronderstel dat je het full-time werken intussen opnieuw hebt aangevat. Geen bijkomende last ondervonden (gezien jouw hersenschudding)?

Ik werk nu 2 weekjes weer full-time ja. Ben "fysiek" volledig hersteld, heb nog wel mentale klachten.
Ik slaap nog slechter dan normaal in en ben snel totaal mentaal uitgeput. Na het werk moet ik écht even rustig aan doen, daarna even sporten en dan ben ik weer helemaal op.
Bijkomend is ook dat ik nog steeds vrijwel dagelijks bezig ben met het ongeval, lease-maatschappij, verzekering, politie.
Leasemaatschappij is ook erg onethisch aan het werk gegaan met wat voor kosten (grijs gebied) ze op mij aan het verhalen zijn. Kostenpost van alleen de LM zit al op ruim €2800,-.
Dat geeft natuurlijk ook wel stress, geen fijne post direct na een verhuizing, plus het slaat allemaal nergens op. Probeer het nu nog zelf op te lossen, anders moet ik even langs een juridisch loket.
Maargoed, dat allemaal terzijde gaat het super goed :)

Huis bevalt geweldig, heerlijk al die ruimte.
Ook 5 min naar werk en 5 min weer terug is echt fantastisch.

Wow, dat klinkt allemaal zeer heftig.
Je ondervindt blijkbaar nog veel na-hinder van het ongeval... dat is balen. Sterkte, en nog veel beterschap gewenst natuurlijk.
Ik hoop dat het zich allemaal snel herstelt. En ook dat je van de verzekering krijgt waar je recht op hebt... snap heel goed dat dit veel stress geeft (en dat kan je nu natuurlijk wel missen als de pest).
Maar enorm goed dat je ondanks de omstandigheden zo positief blijft! :thumb:

Is wel weer tijd voor wat vorm check-ups. Dus ga deze week bij wat compound oefeningen even wat filmpjes maken.
Wat tips van de pro's zijn dus welkom.

Ik trap af met pendlay rows;

Morgen doe ik deadlifts. Zit daar voornamelijk met de starting position een beetje vast.
Naar mijn gevoel begin ik te laag en doe ik meer een squat, echter ben ik daar wel het sterkst.
Als ik hoger begin voelt het niet lekker in m'n rug.

Dus ter aanvulling van de pendlay rows nog de deadlift;

Geen idee wie hier goede form tips kunnen geven voor de pendlay row en deadlift.
@ProudPizza / @natty87 ?

Je ploft die barbell steeds neer alsof er 260 aan de bar hangt :p

Overigens ook weer gestart met het dagelijks loggen van gewicht.

eaTpF6u.png

Afgelopen weken nog een beetje geklust in huis.
Heb een van de kleine ruitjes naast de voordeur er uit gesneden, een multiplex plaat op maat gesneden en er een kattenluikje in gemaakt.
Nu kan de kat vrij door de voor- en achtertuin lopen. Die ook weer blij.

Ik werk nu 2 weekjes weer full-time ja. Ben "fysiek" volledig hersteld, heb nog wel mentale klachten.
Ik slaap nog slechter dan normaal in en ben snel totaal mentaal uitgeput. Na het werk moet ik écht even rustig aan doen, daarna even sporten en dan ben ik weer helemaal op.
Bijkomend is ook dat ik nog steeds vrijwel dagelijks bezig ben met het ongeval, lease-maatschappij, verzekering, politie.
Leasemaatschappij is ook erg onethisch aan het werk gegaan met wat voor kosten (grijs gebied) ze op mij aan het verhalen zijn. Kostenpost van alleen de LM zit al op ruim €2800,-.
Dat geeft natuurlijk ook wel stress, geen fijne post direct na een verhuizing, plus het slaat allemaal nergens op. Probeer het nu nog zelf op te lossen, anders moet ik even langs een juridisch loket.
Maargoed, dat allemaal terzijde gaat het super goed :)

Huis bevalt geweldig, heerlijk al die ruimte.
Ook 5 min naar werk en 5 min weer terug is echt fantastisch.

Als aansprakelijkheid bij de andere partij ligt, neem dan alsjeblieft een advocaat in de hand.. zeker met jouw aanhoudende klachten, verzekeraar gaat je geheid naaien terwijl je denkt een mooie vergoeding te hebben gehad, een advocaat kan er zoveel meer uitslepen! Daarnaast kan die je op medisch gebied ook adviseren wat je nog kan doen om je klachten te verbeteren, na heftige ongevallen blijven mensen vaak met restklachten zitten die mogelijk bij adequaat handelen wel verholpen hadden kunnen worden en een verzekeraar zal (als je geen bijstand hebt) proberen zo snel mogelijk af te wikkelen en als jij dan over een paar jaar toch nog onvoorziene kosten maakt door het ongeval kun je daar niets meer mee.

Als aansprakelijkheid bij de andere partij ligt is de bijstand van een advocaat kosteloos. Daarnaast kan de advocaat het werk met de verzekeraar e.d. uit handen nemen waardoor jij je kunt richten op je herstel.

/einde verkooppraatje.

Maar ik ben wel serieus, ik zit hier de hele dag in en het is schrijnend hoe verzekeraars omgaan met slachtoffers en ze met een kutvergoedingkje in het riet sturen. Je wordt heus niet rijk als slachtoffer van een ongeval, maar je hoort wel behoorlijk vergoed te worden. Zeker als er sprake is van letsel.

Als aansprakelijkheid bij de andere partij ligt, neem dan alsjeblieft een advocaat in de hand.. zeker met jouw aanhoudende klachten, verzekeraar gaat je geheid naaien terwijl je denkt een mooie vergoeding te hebben gehad, een advocaat kan er zoveel meer uitslepen! Daarnaast kan die je op medisch gebied ook adviseren wat je nog kan doen om je klachten te verbeteren, na heftige ongevallen blijven mensen vaak met restklachten zitten die mogelijk bij adequaat handelen wel verholpen hadden kunnen worden en een verzekeraar zal (als je geen bijstand hebt) proberen zo snel mogelijk af te wikkelen en als jij dan over een paar jaar toch nog onvoorziene kosten maakt door het ongeval kun je daar niets meer mee.

Als aansprakelijkheid bij de andere partij ligt is de bijstand van een advocaat kosteloos. Daarnaast kan de advocaat het werk met de verzekeraar e.d. uit handen nemen waardoor jij je kunt richten op je herstel.

/einde verkooppraatje.

Maar ik ben wel serieus, ik zit hier de hele dag in en het is schrijnend hoe verzekeraars omgaan met slachtoffers en ze met een kutvergoedingkje in het riet sturen. Je wordt heus niet rijk als slachtoffer van een ongeval, maar je hoort wel behoorlijk vergoed te worden. Zeker als er sprake is van letsel.

@Valandinz Trust her, she is very good in what she does :thumbs:

/einde verkooppraatje.

Mee eens. Ik moet nog even langs een juridisch loket.
Het vervelende aan de situatie is dat aansprakelijkheid een erg lastig dingetje is, heb al veelvuldig contact gehad met de politie en ook die leggen de aansprakelijkheid uiteindelijk bij mij neer.

Puur omdat ik de vrachtwagen niet fysiek heb geraakt, hij reed mij van de weg af maar omdat ik voor hem uitgeweken heb.
Gewoon een menselijk reflex natuurlijk, denk dat iedereen liever schuin langs de vangrail klapt dan tegen een vrachtwagen aan klappen.

Is natuurlijk onzin want in Artikel 7 wegensverkeerswet ( https://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/2019-07-01#HoofdstukII ) staat bijvoorbeeld;

Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:

Zelfs met meerdere getuigen die kunnen beamen dat de vrachtwagen het ongeluk veroorzaakt heeft én doorgereden is, weigert de politie iets te doen.
Ik heb ook nog geen respons van de leasemaatschappij. Ik wacht af wat ze reageren op de mail, afhankelijk van de reactie ga ik contact opnemen met een juridisch loket.
Zou wel fijn zijn als deze situatie gewoon volledig achter me ligt. Is alweer 1.5 maand geleden..

Heb telefonisch in ieder geval al een van de kostenposten weg kunnen praten. Dus dat is alweer €200,- minder. De rest was wat te complex en moest per mail.

Verder zijn het ook een hoop facturen die enigszins wel te begrijpen zijn, maar meer een grijs gebied of gewoon onethisch zijn.
Bijvoorbeeld; Ik had een kilometerbundel van 15.000 kilometer per jaar. Heb me hier gedurende leasecontract netjes aan gehouden.
Ik rijd niet evenredig elke maand dezelfde kilometers. Wegens mijn verhuizing heb ik in de eerste maanden van het 2e contractjaar naar verhouding meer gereden.
Dit om te compenseren omdat ik na de verhuizing minder hoef te rijden.

Gezien de total loss verklaring wordt nu het totale aantal kilometers over de uiteindelijke contractmaanden gedeeld. (14,88) daardoor kom ik op 21.500 / 14.88 op een hoger kilometeraantal uit.
Ze extrapoleren het dus gelijk naar een kilometerbundel van 20k per jaar, maar dat is natuurlijk niet realistisch.

Stel een persoon rijd gemiddeld 15k per jaar, waarvan 5k op vakantie en 10k de rest van het jaar.
Op de terugweg wordt je van de weg gereden dus heb je na een half jaar al 10k gereden, dat extrapoleren ze dan naar 20k per jaar.

Een hogere kilometerbundel is duurder omdat een auto dan meer afschrijving en onderhoud nodig heeft, dat is om die kosten te compenseren.
Gezien de auto total loss is is er geen sprake van restwaarde en heeft een kilometerbundel daar ook geen invloed op.

Een andere;
Ik had een leen-auto. Deze leen-auto moest ik na 3 dagen omruilen voor een andere leen-auto.
Hier kreeg ik vervolgens een factuur voor omdat de leasemaatschappij de kosten van een leen-auto pas na 3 dagen vergoed.

Zijn allemaal leuke trucjes om wat meer $ er uit te slepen.

Bovenstaande voorbeelden klinken echt als zaken waarbij je juridische hulp goed kunt gebruiken. Ik weet of je een aansprakelijkheidsverzekering hebt, maar ook de medewerkers van het juridische loket kunnen je goed helpen. Ze hebben mij enorm goed kunnen helpen bij een vervelend geschil met mijn verhuurder. Het uit handen kunnen geven van deze zaken zouden je waarschijnlijk ook wat meer rust kunnen bieden, dus dat zou ik zeker overwegen.

Super vervelend wel, dat je na je ongeluk nu ook nog dit soort ellende en kosten op je dak krijgt. Hopelijk wordt alles snel opgelost (in jouw voordeel).

Toch handig, lifts filmen ter selfreflectie.
Vandaag was de bench press aan de beurt, de lift waar ik dacht dat m'n techniek het beste was.
Zag dat ik de bar veel te laag ziet zakken (t.h.v. bovenste abs) en ook veel te laag omhoog drukte (t.h.v. onderkant borst).
No shit dat ik soms last van m'n schouders heb.

Ga een 20% deload op de bench press geven om wat meer werksets toe te voegen.
Schouders tuck ik op een goede angle, onderarm positie is ook goed, maar door die combinatie komt de bar gewoon te laag op m'n lichaam.
Even spelen met hoeveel ik m'n schouders tuck en onderarmen plaats om de bar path wat te verbeteren dan.

• Like
Waarderingen: Pren
Overigens net even een meting gedaan;

Eind cut:
Gewicht: 73,9 KG

Abdominal: 10
Thigh: 6
Tricep: 4
Suprailiac: 10,5

Vet Percentage: 6,82%
Vet Vrije Massa: 68,8 KG

Mid Bulk
Gewicht: 82,5 KG

Abdominal: 16
Thigh: 11
Tricep: 6
Suprailliac: 18

Vet Percentage: 12%
Vet Vrije Massa: 72,6 KG

Gewichtstoename: 8,6 KG
Waarvan vet vrije massa: 3,8 KG
Waarvan vetmassa: 4,8 KG

Al met al niet geheel ontevreden. (Wel een klein beetje natuurlijk)
Er zit natuurlijk een periode dat ik even gestopt was met alles, voorbereiding verhuizen, verhuizen, klussen..
Denk dat daar wel zo'n ~2-3 kilo vet bij is gekomen.

Bulk gaat in ieder geval door tot oktober. Dan doe ik een maandje een mini-cut en zet ik de bulk verder door.

Laatst bewerkt:
Pendlay: ziet er goed uit!

Deadlift: je tuimelt eerst als het ware naar voren (heupen omhoog) bij het begin van de lift
Zal kijken of je goed de slack uit bar trekt (denk het wel nav het filmpje) en het cuen van lats en benen tegelijk gebruiken vanaf het begin
Je kan anders spelen met voetbreedte om te kijken of je in een gunstigere positie kan komen

En inderdaad de soft lockout; probeer te denken aan een quad- en gluteflex met een rechte rug bij je lockout

Terug
Naar boven