MuscleMeat

5/3/1 Get Big or Stay Home

• Topic Starter Topic Starter
Bananen waren op, dus maar een shake gemaakt met 2 appels, smaakt wel niet zo goed, maar kan erdoor. :P

Even training posten.

Wendler Cyclus 3:
Week 1: Training 1: Legs+Calves+Bi's
Warm up

SQ Warm up
8x30 Paused ATG
5x40 Paused ATG
3x50 Paused ATG

SQ 5/3/1
5x65 RAW & ATG
5x75 RAW & ATG
7x85 Belt & ATG - Rep-out - PR
Dangit, kon er meer denk ik, maar vanaf de eerste rep kneep men belt toen ik diep was telkens men vel bijeen, maar ik dacht, ben begonnen en ga gewoon verder ookal doet het zo'n zeer, heb er toch 7 reps kunnen uitpushen.

Front SQ - Uitproberen verschillende grips
3x40 - Straps grip
8x40 - Deze grip -> http://www.google.be/imgres?imgurl=http://cdn.ironlifters.com/wp-content/uploads/2012/03/front-squat1.jpg&imgrefurl=http://www.jpfitness.com/showthread.php?p%3D958147&h=300&w=445&sz=31&tbnid=ZlS7cUYiVT_POM:&tbnh=90&tbnw=134&zoom=1&usg=__Vz4InUby3Wi0lPozpQnagEfgfHs=&hl=nl&sa=X&ei=9T86UIn3OsLKhAexzYDgAw&ved=0CEwQ9QEwBw&dur=4859
4x40 - Crossed grip(meest voorkomende)

Mening:
Wel goede oefening je kan echt diep gaan hier mee, de 2e set van 8x40 voelde wel goed aan, alleen als ik stopte had ik zo'n zeer in men polsen van die houding.
Die straps grip vind ik maar niks.
De crossed grip moet je echt goed de balance vinden, en misschien een trui dragen, want de bar gleed telkens weg.
Volgende keer nog eens proberen.

Legpress Pyramid Set:
15x140
12x180
10x205
8x225
6x245
Allemaal PR, vindt echt ideaal voor bij legpress een pyramid set te doen.

Lying leg curls:
8x30
8x30
8x30
Vindt het beter dan 3x12 reps en leuker, aanrader.

SL DL Superset Barbell Curls
8x60 SS 10x30
8x70 SS 10x35
8x70 SS 10x35
Laatste SLDL was geen SLDL, deed hier Sumo DL om eens te testen, vond ik wel leuk.
Meer dan de helft van de barbell curls waren Cheat Curls, laatste set was gans cheat, want kon gewoon niet meer door vermoeiing.

Leg Extention
12x35
10x35 - Kreeg er geen 12
12x35 - Hier even opgepompt met emotionele gevoelens, de laatste 3 reps moest ik telkens stoppen en omhoog proberen te gooien, is wel gelukt en serieuze pomp in me quads hierdoor, was wel speciaal gevoel.

Hack Squat Machine Calve Raises
Hingen heel wat verschillende grotes van gewichten op, dit is een schatting:
12x80
12x70
12x60
Volgende keer iets minder gewicht zodat ik beter kan focussen op de squeeze.

Chin Ups Superset Seated Calve Raises
8xBW SS 10x30
7xBW+1Negative SS 10x30
5xBW+3Negative SS 10x30
Negative gedaan om toch maar aan 8 reps te komen.
Seated calve raises ook iets lichter gaan volgende keer voor zelfde reden als bij hack squat machine calve raises.

Leuke maar vermoeiende training geweest.
Help wel het gevoel nu dat men lichaam zeker goed kan herstellen omdat ik bijna geen enkele keer tot failure ben geweest.
Hier ben ik ook blij om, probeer nu zoveel mogelijk weg te blijven van failure maar toch elke week PRs en zo dus progressie te maken.

BW: 77,5kg - Halve kilo gezakt, denk doordat ik deze week met de nacht heb gewerkt en IF toegepast heb, heb toch elke dagen boven mijn onderhoud gegeten, nogmaals een bewijs dat IF wel degelijk werkt, en me ook zal helpen in me cut vanaf Maart.

SQ Goal voor 2013 aangepast van 1x105 naar 1x120 en 8x100, de 8x100 is een challenge met Panzer :)

Laatst bewerkt:
Mooimoooi :)
misschien dat ik de legpress er ook nog ga in gooien, is op zich lang geleden ook :D

Succes met je challange en ziet er mooi uit man die training word morge moeilijk lopen!

Laatst bewerkt:
I cheated!!

:roflol:

Sta alweer halve kilo zwaarder, eten vlot.. zorg momenteel enkel dat ik geen honger heb of een leeg gevoel krijg...nu volhouden en na examens een stapje bij zetten en als aanvulling op mijn gewone voeding proberen om 2 a 3 shakes te drinken, aangezien ik toch nog een pot heb staan...

wat denk jij zelf van muscle solution? dat heb ik een tijd geleden gekocht gehad... zou wel een mooie aanvulling zijn denk ik, of toch wanneer ik genoeg eet :)

Sta alweer halve kilo zwaarder, eten vlot.. zorg momenteel enkel dat ik geen honger heb of een leeg gevoel krijg...nu volhouden en na examens een stapje bij zetten en als aanvulling op mijn gewone voeding proberen om 2 a 3 shakes te drinken, aangezien ik toch nog een pot heb staan...

wat denk jij zelf van muscle solution? dat heb ik een tijd geleden gekocht gehad... zou wel een mooie aanvulling zijn denk ik, of toch wanneer ik genoeg eet :)

@halve kilo zwaarder
- Beetje daarvan zal wel vocht zijn en gewoon spul dat nog in je lichaam zit gewoon omdat je nu meer eet, maar meeste zal wel puur gewicht zijn.
@ 2a 3 shakes
Je kan bijvoorbeeld ook gewoon 500ml melk doen en 2 scoops tegelijk. ipv van telkens maar 1 scoop, moet je maar 1 of 2x per dag dat vieze spul naar binnnenspelen. (als je het vies vind)
@muscle solution
- Goeie carb source
- Zitten heel veel goeien stoffen in, creatine, beta alaline, citrulline.
Dit kan een goede aanvulling zijn op je voeding en zal je gym performance zeker helpen.

---------- Post toegevoegd Sun 26 Aug 2012 om 22:17 ----------

Heb trouwens nu een squat challenge met panzer en kevinve, kan je hier volgen:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/8x100-squat-challenge-by-1-1-13-log-316896/

@halve kilo zwaarder
- Beetje daarvan zal wel vocht zijn en gewoon spul dat nog in je lichaam zit gewoon omdat je nu meer eet, maar meeste zal wel puur gewicht zijn.
@ 2a 3 shakes
Je kan bijvoorbeeld ook gewoon 500ml melk doen en 2 scoops tegelijk. ipv van telkens maar 1 scoop, moet je maar 1 of 2x per dag dat vieze spul naar binnnenspelen. (als je het vies vind)
@muscle solution
- Goeie carb source
- Zitten heel veel goeien stoffen in, creatine, beta alaline, citrulline.
Dit kan een goede aanvulling zijn op je voeding en zal je gym performance zeker helpen.

---------- Post toegevoegd Sun 26 Aug 2012 om 22:17 ----------

Heb trouwens nu een squat challenge met panzer en kevinve, kan je hier volgen:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/8x100-squat-challenge-by-1-1-13-log-316896/

oké zal ik zeker volgen :D ja vermoed als ik mijn lichaam ken en meer ga eten dat ik de 70kg nu wel ga halen. 2kg bijkomen vind ik algauw goed te doen.. ervaringen met meer bijkomen heb ik nog niet bepaald. merk wel op dat ik zwaarder ben en minder BF% dan tijd geleden.

leuke contest, had graag mee gedaan haha, maar niet realistisch in mijn geval.. teveel kans op eventuele complicaties.. merk wel dat ik beter iets als niets kan doen. knie doet voos nu ik niks doe :D

Laatst bewerkt:
oké zal ik zeker volgen :D ja vermoed als ik mijn lichaam ken en meer ga eten dat ik de 70kg nu wel ga halen. 2kg bijkomen vind ik algauw goed te doen.. ervaringen met meer bijkomen heb ik nog niet bepaald. merk wel op dat ik zwaarder ben en minder BF% dan tijd geleden.

Je moet het gewoon eens proberen, een keertje naar de 80kg bulken.
Niks gevaarlijk aan als je terug 10kg wilt verliezen dan.

Je moet het gewoon eens proberen, een keertje naar de 80kg bulken.
Niks gevaarlijk aan als je terug 10kg wilt verliezen dan.

80kg man ?? :D klinkt wel uitdagend, maar 75kg lijkt me nog wel OK... misschien een doel tegen nieuwjaar?? :D

80kg man ?? :D klinkt wel uitdagend, maar 75kg lijkt me nog wel OK... misschien een doel tegen nieuwjaar?? :D

Ja 75kg is een goed doel tegen nieuwjaar, dat is iets meer dan een kilo per maand, wat genoeg.
Maar kan geen kwaad als je zwaarder wordt, probeer wat met je lichaam te spelen, daar is een bulk goed voor, eenmaal als je je lichaam kent, kun je dan ook makkelijker cutten.

Ja 75kg is een goed doel tegen nieuwjaar, dat is iets meer dan een kilo per maand, wat genoeg.
Maar kan geen kwaad als je zwaarder wordt, probeer wat met je lichaam te spelen, daar is een bulk goed voor, eenmaal als je je lichaam kent, kun je dan ook makkelijker cutten.

75 halen is daarom geen prioriteit, maar zo dichtbij mogelijk komen... ik ga nu zien wat effect het eten nu heeft voor mij...ik zie het een paar weken aan..

Straks BP, wil 8 reps halen

Staat op p 21 straks kijken, dacht 75, ben aant rijden, nie veilig cD

trainse dude, ga zelf ook over kleine 3 uurtjes, heb er echt zin in

Wendler Cyclus 3:
Week 1: Training 2: Chest + Tri's + Abs

Warm up, schouders vooral

BP Warm up
8x40 Speed
5x40 Speed
5x50 Speed

Deze keer met echt powerlift houding (voeten positie er nu bij gedaan)

BP 5/3/1
5x57,5 - Wrist Wraps - Speed - Makkelijk
5x66 - Wrist Wraps
10x74 - Repout - PR - Belt+Wraps
Na men setje realiseerde ik pas dat ik 3 laaste rep met bounce deed, maar dit was gewoon in het moment om nog 3 reps uit te halen zonder spotter, was bij de 8e normaal al gedaan, maar probeerde 9e en die ging net, dus dacht komop, 10e moet ook lukken. En toch gelukt.
Maar volgende keer opletten dat ik niet meer bounce, was onwetend tijdens de set deze keer.

Flat DB BP:
8x26
8x26
10x26 PR
Meer geconcentreerd op arch, had ik moeite mee bij DB's om daar ook nog eens op te concentreren.

Incline DB BP:
8x20
8x20
8x20
Borst was al gans vermoeid, maar blijf dat ik er toch 3x8 heb uitgekregen, perfect gewicht gekozen.

Cable Flyes
12x20 - Right foot forward
12x20 - Left Foot forward
12x20 - Right foot and switch to left foot at 7th rep
Even ter informatie hoe ik die doe.

Tricep Push Down
12x50
12x55
12x60
Man op deze oefening ga ik serieuze tricep gains maken, echt goede pomp en gevoel in tricep.

Tricep Pull Down
12x40
12x40
12x40
Ook perfect bijvoeging om de andere kop van de tricep aan te pakken, bijde koppen waren gepomp voor de eerste keer dat ik dat zo voelde.

Decline Crunches
15xBW
15xBW +2,5KG
15xBW

Wou nog superset tricep dips met captain chair leg raises doen, maar moest weg voor een afspraak, maar ging ook klaar staan voor tricep dip te doen, maar voelde al dat het neit ging gaan. xD

Laatst bewerkt:
Wendler Cyclus 3:
Week 1: Training 2: Chest + Tri's + Abs

Warm up, schouders vooral

BP Warm up
8x40 Speed
5x40 Speed
5x50 Speed

Deze keer met echt powerlift houding (voeten positie er nu bij gedaan)

BP 5/3/1
5x57,5 - Wrist Wraps - Speed - Makkelijk
5x66 - Wrist Wraps
10x74 - Repout - PR - Belt+Wraps
Na men setje realiseerde ik pas dat ik 3 laaste rep met bounce deed, maar dit was gewoon in het moment om nog 3 reps uit te halen zonder spotter, was bij de 8e normaal al gedaan, maar probeerde 9e en die ging net, dus dacht komop, 10e moet ook lukken. En toch gelukt.
Maar volgende keer opletten dat ik niet meer bounce, was onwetend tijdens de set deze keer.

Vervolg

Ach ik ga er vanuit dat je in dit geval gewoon moest bouncen, o.a. door geen spotter te hebben en je geeft zelf aan, wanneer je begon te bouncen... in ieder geval sterk man ;)

btw vandaag ook even bezig geweest met gripwijdte en dergelijk op mijn bench thuis.... weer wat ideetjes voor mijn nieuw schema :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven