Fitness Seller

Age is just a number

Damn, dat buiten hardlopen geeft echt een kick! High on endorfines? Afgelopen zaterdag dus voor het eerst sinds lange tijd weer buiten gelopen (11K in 57:53), zondag upper body, gisteren lower body + core en vandaag exact hetzelfde rondje als zaterdag, maar iets sneller (11K in 56:41). Ook nu weer met een beheerste ademhaling (drie passen in- en drie passen uitademen). Toch denk ik dat ik mezelf even in bescherming moet nemen en komende vrijdag even een rustig loopje op de loopband in de sportschool moet gaan doen.

Screenshot 2024-11-19 at 19-05-07 Garmin Connect.png
Tips.
1. Meer passen per ademhaling;
2. Uit één pas meer dan in;
3. Neusademhaling voor in of beiden.

Als het heel koud is oppassen met neusademhaling.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.662
Ik heb nu een half jaar lang geprobeerd om zwaarder te worden. Daarbij ben ik ongeveer 2½ kg aangekomen. Ik heb nu besloten te stoppen met tracken en dan maar kijken wat er gebeurt. Dit is het internet, dus ik ben me er van bewust dat er nu een aantal gaan roepen dat ik een loser ben die 'het niet hard genoeg wilt'. Het zij zo.

Clipboard_11-25-2024_01.jpg

Je hebt dat tracken ook helemaal niet nodig gewoon dingen eten zoals boterhammen pindakaas en omeletjes en olijf olie op je eten gooien enzo...Misschien gaan mensen deze reactie haten maar dat is de realiteit voor deze situatie

Ik heb nu een half jaar lang geprobeerd om zwaarder te worden. Daarbij ben ik ongeveer 2½ kg aangekomen. Ik heb nu besloten te stoppen met tracken en dan maar kijken wat er gebeurt. Dit is het internet, dus ik ben me er van bewust dat er nu een aantal gaan roepen dat ik een loser ben die 'het niet hard genoeg wilt'. Het zij zo.

Wat gaat dat precies oplossen? Ik volg niet altijd alles, maar volgens mij is dit de eerste keer dat je poging om aan te komen gedurende de lange termijn ook echt succesvol is. Dus waarom stop je er dan mee? We weten allemaal wat er gebeurt als je stopt met tracken, want dat heb je afgelopen jaren al meerdere keren gezien.

Ik zie alleen maar een stijgende lijn? +2,5kg op een half jaar is een heel goed resultaat.
Het enige dat ik kan aanraden is om zo verder te doen..

Blijf je in elk geval wel met dezelfde regelmaat wegen en je gewicht netje bijhouden? Dan merk je vanzelf of je zonder te tracken hetzelfde weet te bewerkstelligen.

Je bent in ieder geval aangekomen en niet afgevallen! En zoals @pineapple1025 ook al zegt: gewoon calorierijke, goede voeding eten, waardoor je automatisch meer binnenkrijgt. Zou inderdaad wel blijven wegen om te kijken of dat een beetje lukt. Maar calorietjes tellen is wat mij betreft een (tijdelijk?) hulpmiddel. Duizenden jaren hebben mensen zonder myfitnesspal e.d. kunnen leven op basis van honger en verzadiging. Waarbij de een van zichzelf weet dat ie vaak iets teveel 'honger' heeft, terwijl jij dan weer eerder te snel 'verzadigd' bent.

Succes, en gewoon blijven knallen, ook als je het niet precies bijhoudt!

• #3.668
Je hebt dat tracken ook helemaal niet nodig gewoon dingen eten zoals boterhammen pindakaas en omeletjes en olijf olie op je eten gooien enzo...
Dankjewel voor deze tips.

Wat gaat dat precies oplossen? Ik volg niet altijd alles, maar volgens mij is dit de eerste keer dat je poging om aan te komen gedurende de lange termijn ook echt succesvol is. Dus waarom stop je er dan mee? We weten allemaal wat er gebeurt als je stopt met tracken, want dat heb je afgelopen jaren al meerdere keren gezien.
Waar ik helemaal klaar mee was, was de hele administratie van het tracken en op een gegeven moment m'n intake ook nog corrigeren voor alle cardio die ik deed. De 3800-4000 KCal dagelijks naar binnen werken lukte me wel, en daar wil ik ook mee doorgaan, maar dan dus zonder zo autistisch alles te blijven tracken. Na dit een half jaar te hebben gedaan hoop ik inmiddels wel een redelijk gevoel te hebben wat ik moet doen om deze lijn door te trekken.

Ik zie alleen maar een stijgende lijn? +2,5kg op een half jaar is een heel goed resultaat.
Het enige dat ik kan aanraden is om zo verder te doen..
Zie reactie hierboven.

Blijf je in elk geval wel met dezelfde regelmaat wegen en je gewicht netje bijhouden? Dan merk je vanzelf of je zonder te tracken hetzelfde weet te bewerkstelligen.
Ja, de gewoonte van mezelf elke ochtend wegen is er zo hard ingesleten (als wielrenner deed ik dat ook al), dat gaat er nooit meer uit.

Dankjewel voor deze tips.

Waar ik helemaal klaar mee was, was de hele administratie van het tracken en op een gegeven moment m'n intake ook nog corrigeren voor alle cardio die ik deed. De 3800-4000 KCal dagelijks naar binnen werken lukte me wel, en daar wil ik ook mee doorgaan, maar dan dus zonder zo autistisch alles te blijven tracken. Na dit een half jaar te hebben gedaan hoop ik inmiddels wel een redelijk gevoel te hebben wat ik moet doen om deze lijn door te trekken.

Zie reactie hierboven.

Ja, de gewoonte van mezelf elke ochtend wegen is er zo hard ingesleten (als wielrenner deed ik dat ook al), dat gaat er nooit meer uit.
En elke ochtend ook je fiets wegen. Mijn Bianchi is trouwens 7,0kg.

• #3.670
Sinds afgelopen zondag, toen ik de sportschool uit liep na een lower body sessie, heb ik last van een pijntje diep in mijn rechter bil. Het was een training zoals altijd, met als enige verschil dat ik de zitting op de horizontale leg press (zie afbeelding) 1 gaatje (=1 inch) verder naar voren had geschoven voor een nog grotere stretch. Ik doe deze oefening altijd unilateraal, omdat mijn linker been ietsje zwakker is. Ik vermoed dat het de piriformis is, iets waar ik als wielrenner ook wel eens last van heb gehad en wat na verloop van tijd vanzelf weer over ging.

maxresdefault.jpg

Pijn viel in eerste instantie mee. De dag daarop (maandag) heb ik nog een uur hardgelopen op de loopband met een licht zeurend pijntje wat nog goed 'manageable' was. Had ik beter niet kunnen doen. Nu even geen beentraining of hardlopen tot de pijn verdwenen is. Dus alleen upper body en crosstrainer als alternatieve cardio (dat gaat wel goed).

Het zou je gluteus medius kunnen zijn. Volgems mij heb je al eerder signalen gegeven dat dat een zwak punt bij jou kan zijn met LB oefeningen.

• #3.674
Het zou je gluteus medius kunnen zijn. Volgems mij heb je al eerder signalen gegeven dat dat een zwak punt bij jou kan zijn met LB oefeningen.
Dat zou ook nog kunnen. Voor het verdere verloop maakt het ook weinig uit. Net zoals bij alle andere pijntjes probeer ik ook hier weer om de pijn heen te trainen en dan zal het na verloop van tijd wel weer wegtrekken.

Dat zou ook nog kunnen. Voor het verdere verloop maakt het ook weinig uit. Net zoals bij alle andere pijntjes probeer ik ook hier weer om de pijn heen te trainen en dan zal het na verloop van tijd wel weer wegtrekken.
Xtra stretch is meestal niet goed voor oudere krachtsporters, heb zelf al een jaar of 20 problemen met mijn schouders daardoor.

• #3.676
Xtra stretch is meestal niet goed voor oudere krachtsporters, heb zelf al een jaar of 20 problemen met mijn schouders daardoor.
Misschien ben ik iets te veel geïndoctrineerd door dr. Mike. Die hamert daar juist altijd op. 'Stretch mediated hypertrophy' is ook helemaal hip tegenwoordig.

Als het een zwakke gluteus medius is dan kan het isoleren daarvan misschien wel de oplossing zijn.

Terug
Naar boven