Fitness Seller

APW´S Powerbuilding Log

• Like
Waarderingen: Apw
  • Topic Starter Topic Starter
Haha alles groeit mee hé man. Je bent al een hele stronk van een vent met je 100kg :p
Btw waarom over gegaan naar seated?
Tyty
Ik vind seated gwn fijner, daarnaast ben ik zo sterker. Het is misschien minder goed omdat je minder balans hoeft te houden en sneller wegkomt met minder hard bracen maar seated vind ik gwn chiller en leuker om te doen.
De reden waarom ik ohp doe is om een hogere bench te krijgen en ik denk dat door gebruik van seated ohp opzich wel prima strength gains kan maken

Tyty
Ik vind seated gwn fijner, daarnaast ben ik zo sterker. Het is misschien minder goed omdat je minder balans hoeft te houden en sneller wegkomt met minder hard bracen maar seated vind ik gwn chiller en leuker om te doen.
De reden waarom ik ohp doe is om een hogere bench te krijgen en ik denk dat door gebruik van seated ohp opzich wel prima strength gains kan maken
toen ik hogere bench wou, hielp voor mij om zware skullcrushers te doen. Doe je dat ook? Want het hielp wel voor mij

• Like
toen ik hogere bench wou, hielp voor mij om zware skullcrushers te doen. Doe je dat ook? Want het hielp wel voor mij
Skullcrushers doe ik af en toe als tricep oefening ja, maar niet standaard.
Dit schema bestaat per week uit: 34 werksets bench (waaronder flat, incline, cgbp) 18 werksets shoulder press, en daarnaast doe ik nog 10+ werksets triceps per week met wat lichter gewicht in bb repranges (dus bijvoorbeeld triceppushdown, skullcrushers etc.)
Om dus consequent heavy skullcrushers te doen is, zelfs voor mij, een beetje overkill

Tyty
Bij mij levert een hogere ohp niks op bij mijn bench of toch niet dat gevoel en seated is idd lekker als je goed zwaar wil gaan.

Ben wel benieuwd in hoeverre ik nu met een sterkere ohp seated dumbells kan knallen :p.

• Like
Bij mij levert een hogere ohp niks op bij mijn bench of toch niet dat gevoel en seated is idd lekker als je goed zwaar wil gaan.

Ben wel benieuwd in hoeverre ik nu met een sterkere ohp seated dumbells kan knallen :p.
Ben ook wel benieuwd wat jij op db's kan doen met die ohp van je.
Ik denk dat ik seated ook lekkerder vind omdat ik altijd seated db's heb gedaan, daar was ik dan wel weer relatief sterk op. Ik weet nog toen ik ohp met 36kg db's kon, toen kon ik net 60 kilo ohp staand voor 2 reps vgm
Nouja, we zien het wel, zolang ik maar plus vind ik het goed

Ben ook wel benieuwd wat jij op db's kan doen met die ohp van je.
Ik denk dat ik seated ook lekkerder vind omdat ik altijd seated db's heb gedaan, daar was ik dan wel weer relatief sterk op. Ik weet nog toen ik ohp met 36kg db's kon, toen kon ik net 60 kilo ohp staand voor 2 reps vgm
Nouja, we zien het wel, zolang ik maar plus vind ik het goed
40kg x 7 al wel is gedaan en toen denk 1rm 75kg denk ik. Enkel die naar boven krijgen haha is een hels karwei. 42kg ook eens gedaan maar pfoe..

• Love
Ik weet niet of het in dit log was, maar ik heb dit al eens gezegd... Overhead press (en varianten) is DE oefening voor algemene press power die te gebruiken is in sports (incl. strongman) omdat je idd veel meer je core/glutes etc. moet bracen en het een natuurlijkere beweging is. Echter, voor een pure power oefening als de bench (want hoe graag iedereen ook benched, het heeft relatief weinig carry over naar sports, iig niet zoveel als iedereen denkt/wil dat het doet) heb je meer aan pure press power en dan doet een seated (of zelfs high incline) meer voor "relevante" shoulder power dan een overhead press...

• Love
Cardio - 1 uur - 31km - 710kcal
Barbell bicep curls 8x12
Barbell tricep extensions 8x12

Laatst bewerkt:
Bij je rear double schouders meer naar achter gooien + lats poppen. Oog je wijder + betere front delts en bicep peak

• Love
  • Like
Waarderingen: TT&A
Thanks voor de tips man. Heb ze ff eraf gehaald, kijken of ik ergens deze week betere kan maken
Is alleen een comment bro, ik heb @wovano eens irl naar mijn posing laten kijken en sindsdien is het echt tig keer beter, zit hem in de kleine dingen.

been tegen hamstring aandrukken zodat t groter lijkt, buikvel naar onder straktrekken, etc

Deadlift
2x5x60
2x3x100
2x1x140
1x180
1x200
10x195
3x190
3x180
5x170
Walking Lunges 3 werksets
Kuiten 5 sets
Edit: cardio - 65 min - 32km - 730kcal
Hahah wat een training zeg. Voelde me prima, zin om te deadliften. Warming up gedaan, ging goed. 200 voor een single gedaan. Klaar om te knallen op 215. Vervolgens misload ik de bar. Ik doe er geen 215 op maar 195 :roflol:
Ik had het met mijn domme kop gewoon niet door, ik blijf maar doorgaan, uiteindelijk wel tevreden met het resultaat. Maar de energie om 215 te doen was er niet meer haha. Lekker de training afgemaakt en nog wel om gelachen. Vooral als je mijn kop ziet aan het eind, helemaal confused dat ik 10 reps haal hahaha, te mooi gwn. Morgen lekker benchen, zin in.

Bijlagen

• 20210312_223106.jpg
    20210312_223106.jpg
    72,1 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Excuus voor de tyfuskwaliteit, gaat automatisch blijkbaar

Deadlift
2x5x60
2x3x100
2x1x140
1x180
1x200
10x195
3x190
3x180
5x170
Walking Lunges 3 werksets
Kuiten 5 sets
Hahah wat een training zeg. Voelde me prima, zin om te deadliften. Warming up gedaan, ging goed. 200 voor een single gedaan. Klaar om te knallen op 215. Vervolgens misload ik de bar. Ik doe er geen 215 op maar 195 :roflol:
Ik had het met mijn domme kop gewoon niet door, ik blijf maar doorgaan, uiteindelijk wel tevreden met het resultaat. Maar de energie om 215 te doen was er niet meer haha. Lekker de training afgemaakt en nog wel om gelachen. Vooral als je mijn kop ziet aan het eind, helemaal confused dat ik 10 reps haal hahaha, te mooi gwn. Morgen lekker benchen, zin in.

Meestal als ik een bar misload is het aan 1 kant, dat is ook erg ongelukkig :roflol:

Meestal als ik een bar misload is het aan 1 kant, dat is ook erg ongelukkig :roflol:
Heb ik ook wel eens gehad, mooi verhaal:
Ik was lekker aan t benchen, vervolgens misload ik de bar, 2,5 vergeten aan 1 kant. Ik moest geloof ik 1 of 2 reps doen. Bar helemaal scheef. Komt er later een gast naar mij toe die er mij van wilde overtuigen dat mijn linkerarm korter was dan de rechter want dat kon hij zien aan mijn bench

Haha toch sterk man! Die calculator gaat niet helemaal op voor t&g, maar alsnog kom je daar wel.

• Like
Terug
Naar boven