MuscleMeat

Brab0 & Gains

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.321
Dingen zijn haast gratis. Als je met 90kg (bij 75 lichaamsgewicht!) reps moet laten liggen zou je zeker straps kunnen gebruiken, mooie gelegenheid om je rug flink te verbeteren. Zelf heb ik ze ook gekocht maar nauwelijks gebruikt. Ben dumbbells (bij halter rows heb ik geen gripproblemen) met lange scherpe knurls van FS gaan gebruiken, dan kan je de set afmaken terwijl je handen opengaan. Strongmen doen iets dergelijks bij de farmers walk, die laten ook langzaam hun handen opengaan als de grip wegebt.

dumbbel rows gaan best goed qua grip alleen de zwaarste dumbbells wegen maar 40 KG dus dan maar alternatieven zoals BOR.

Dingen zijn haast gratis. Als je met 90kg (bij 75 lichaamsgewicht!) reps moet laten liggen zou je zeker straps kunnen gebruiken, mooie gelegenheid om je rug flink te verbeteren. Zelf heb ik ze ook gekocht maar nauwelijks gebruikt. Ben dumbbells (bij halter rows heb ik geen gripproblemen) met lange scherpe knurls van FS gaan gebruiken, dan kan je de set afmaken terwijl je handen opengaan. Strongmen doen iets dergelijks bij de farmers walk, die laten ook langzaam hun handen opengaan als de grip wegebt.

Wat strongman (ik althans, en met mij iedereen die ik ken) doen is "je handen in de farmers draaien". Dus de handle in de groef van het "vlees" tussen je vingers en handpalm en dan "vastdraaien". Dit werkt alleen niet met een barbell of dumbell, omdat die gewoon "meedraaien"

@Brab0 :

Dit zijn BY FAR de beste straps. Eddie Hall gebruikte dit soort ook bij zijn 500 deadlift. Het enige nadeel is dat ze ook echt "vast zitten", daarom mag het bij strongman niet altijd. Als je KO gaat, trekt de stang je mee in plaats van dat de straps losschieten. Maar ik zou niet weten waarom je als bodybuilder "ko' zou gaan bij een row.

Dat langzame loslaten heb ik uit een filmpje van Martins.

dubbel

Laatst bewerkt:
Ja, maar daar wordt je grip niet beter van (want dat station ben je voorbij als je "loslaat") maar hiermee voorkom je dat je niet alle eelt van je handen scheurt. Alleen, nogmaals, dit werkt totaal niet bij een barbell of dumbell omdat ie meedraait...

• #1.328
@Brab0 :

Dit zijn BY FAR de beste straps. Eddie Hall gebruikte dit soort ook bij zijn 500 deadlift. Het enige nadeel is dat ze ook echt "vast zitten", daarom mag het bij strongman niet altijd. Als je KO gaat, trekt de stang je mee in plaats van dat de straps losschieten. Maar ik zou niet weten waarom je als bodybuilder "ko' zou gaan bij een row.

Ik wil het liefst niet buiten westen raken :roflol:

Ik wil het liefst niet buiten westen raken :roflol:

Snap ik, maar dat bewijst dus hoe "goed" dat model straps is. Zit muurvast en werkt supereasy. Alleen het zit dus ECHT vast, terwijl je bij gewone straps direct wanneer je je handenloslaat, de bar ook loslaat. Bij deze straps moet je de bar echt naar onder begeleiden. Dit doe je, als het goed is, altijd al wel (anders is je gym eigenaar niet zo blij)...

Laten we het over eens zijn dat Brabanders de "Vales" van het Zuiden zijn; noch vlees noch vis. Wij Limburgers distancieren ons echt van de "Hollanders" en kunnen het vaak beter vinden met Belgen (tenzij Antwerpen/Wallonië/Brussel) en het Mid-Westen van Duitsland. Brabanders willen toch een beetje bij "Holland" horen (Roosendaal, Breda, blegh, net "Hollandse steden") maar willen anderzijds onze "Southern way of life".

• #1.335
Laten we het over eens zijn dat Brabanders de "Vales" van het Zuiden zijn; noch vlees noch vis. Wij Limburgers distancieren ons echt van de "Hollanders" en kunnen het vaak beter vinden met Belgen (tenzij Antwerpen/Wallonië/Brussel) en het Mid-Westen van Duitsland. Brabanders willen toch een beetje bij "Holland" horen (Roosendaal, Breda, blegh, net "Hollandse steden") maar willen anderzijds onze "Southern way of life".

nooit bij stilgestaan eerlijk gezegd. Er zijn maar weinig (tot geen) mensen waar ik het niet mee kan vinden. Ik pas me meestal wel goed aan.

• #1.336

B45174CF-C863-4DD8-A39B-B7D03A4779A5.gif

Brabant for life babeh

• #1.338
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven