Fitness Seller

Buzz`s trainingslog

Bezoekers in dit topic

-Biceps-
Straight bar curls:
Werkset
6x30
6x35
6x30

Alternate Dumbbell Curls
6x18
6x18

-Triceps-
Lying Dumbbell Tricep Extension

6x40
6x40

Smal bankdrukken
6x40
6x40

Tricep Cable Press downs
6x45

Voor de rest nogwat grip training gedaan.
Kan niet wachten om te beginnen met powerliften ;)
 
No offence, maar kun je niet zwaarder met smam bankdrukken? Of doe je hem nog maar net?
 
eq_909 zei:
Waar wacht je eigenlijk op dan?

Ben me nu nog even eerst aan het verdiepen in de verschillende trainings sTen :)
 
Leophyte zei:
No offence, maar kun je niet zwaarder met smam bankdrukken? Of doe je hem nog maar net?

Kan wel zwaarder ja, maar had het een tijd niet meer gedaan wou de oefening even aanvoelen, balans was nog redelijk k*t :o maar ging al weer beter naarmate de oefening vorderde.

En moet ook weer snel een trainingspartner hebben, in je eentje trainen is het in sommige gevallen gewoon k*t.
 
- Schouders -

Straight bar Miltary press
6x30
6x35
6x40

Dumbbell Press (palms in begin van beweging en boven naar buiten)
6x18
6x20

Dumbbell side laterals
6x12
6x14

En wat abs werk, de schouders gaan iig rap in kracht voorruit
 
zo net een lekkere training achter de rug met wat pr`s :)

Deadlift
6x80
6x90 - pr
6x100 - pr

Chinnen
10xbw
8xbw
8xbw

Seated cable row
6x85
6x85

Barebell shrugs met bovenaan 5 sec vasthouden
6x100
6x100

Dumbbell shrugs, ook vasthouden boven
6x30
6x38
 
Bankdrukken
6x50
6x60
4x65

Fly`s gewoon om te stretchen
8x14
8x14

Opdrukken
30x
20x
20x

en verder wat grip training.
Ik ga me nu echt richten op het bankdrukken, had eindelijk eens een spotter in de buurt heb al zeer lang niet meer gebankdrukt.

En vanaf volgende week powerlifting ;)
 
Sucses met het powerliften, kan je keuze volledig begrijpen, ik ben net 2 trainingssessies bezig onder begeleiding van een coach (heb de mazzel van een gym met PL club in de buurt) en ben er helemaal in de hemel van.
En zij trouwens ook, ze zien een natuurtalent in me en konden wel een kanon in de club gebruiken.
 
Ik volg nu het wsb schema

max effort squat day
Box Squat (deed op een bankje)
10x20
8x50
6x70
3x90
3x95
3x100 failed door te hoog geplaatste saftey bars :(
3x105
1x110

Damn wat is dat box squat wennen zeg, nog nooit gedaan :)

Seated Leg curl
8x105 (machine gewichten)
8x115
8x125

Hyper extension
12x10
12x15
12x15 voel em goed :)

Cabel crunches
15x40
12x40
12x40
12x40
12x40

straight leg raises
5x12xbw

Hoe zit het eigenlijk met de neven oeffeningen bij wsb zoals bv seated leg curl, moet je dan ook maximaal wat je kan 8x 8rm zeg maar, of zoveel procent van je 1rm?
Nu deed ik het op gevoel niet te zwaar en niet te licht.

Of is het netzoals bij max-ot tot positive failure' voor 8x bv?

Nogwat grip werk
Farmer walk
32 kg dumbbells
70 sec
60 sec
 
Buzz zei:
Hoe zit het eigenlijk met de neven oeffeningen bij wsb zoals bv seated leg curl, moet je dan ook maximaal wat je kan 8x 8rm zeg maar, of zoveel procent van je 1rm?
Nu deed ik het op gevoel niet te zwaar en niet te licht.
Ten eerste je moet geen seated leg curl gebruiken:D.
Werk zoveel mogelijk met losse gewichten.
En je moet met je nevenoefeningen niet tot failure gaan blijf evt 1-2 reps vanaf failure. Je moet het even doorkrijgen wat je precies kan:). En zorg dat je een goede vorm behoudt.

Lees evt. dit even door:
http://www.elitefts.com/documents/template.htm
 
Me ub

Bench
10x20
8x30
6x40
6x50
4x55
3x60

Tricep Push down
5x8x35

Chinnen
10
8
10
7

Power Shrugs
8x70
8x100
8x110

Pinch grip
2x10 kg schijven
60 sec - rechts
50 sec - links :(
60 sec links rechts

Is het de bedoeling van powershrugs dat je shrugt met power :D? Of ook bovenaan van de beweging voor bv 5 sec spanning op je traps laat staan?
 
Laatst bewerkt:
Over de Power Shrugs:
AnimalMass zei:
shrugs/traps best exercise for big traps are power shrugs. take a barbell, hold it in front of you, SLIGHTLY bend knees and bend VERY SLIGHTLY at the hip. now violently extend the whole body and shrug. its basically a cheat shrug. try to hold for a split second at the top... you wont be able to but try. this exercise should be done with heavy weight. personally, ive used 800+ lbs for 10 reps. use as heavy a weight as you possibly can and still get a full shrug at the top. dont load up the bar all the way the first few sessions, or youll likely die. give yourself 3 or 4 sessions to work up to max weight.


Je moet dus proberen het gewicht in de bovenste positie even vast te houden, maar omdat je deze oefening doet met meer gewicht dan normale shrugs zal je dit niet lukken. Als het wel lukt moet je verzwaren.
 
Thx eq_909 voor het stukje tekst :)

DE LB
Speed box squats
10x2x50

Damn ik mis nog heel wat explosieve kracht :( toen het eind van de oeffening vorderde ging het wel steeds beter :)

Stiff legged deadlift
8x40
8x80
8x80

Standing calf raise
3x12x170

Seated Twist
3x10x40

Leg extensions
15x85 machine weights om wat kleinen pijntjes uit me knieën te halen :)
 
Het is een kwestie van gevoel voor de oefening krijgen, zodat de explosiviteit er meteen goed in zit.
Ik heb dat ook dat het beter wordt naarmate de training vordert, het wordt adaptatie van de zenuwbanen genoemd, zodat een bewegingspatroon "er in slijt".
Voorwaarde is dat dat met de goede techniek gebeurt.
 
Probeer wel bij je eerste ME oefening waarbij je gaat maxen minimaal 3 lifts met 90% of meer van je 1 rm te doen:)
 
DE UB

Speed bench ( hier zit wel veel explosieve kracht in :) )
10x20
2x2x30
8x2x35
Kunnen nog wel wat kilo`s bij ging redelijk goed.

Triceps Pushdowns
8x40
2x8x37,5

Miltary Press
3x8x30

BOR
8x30
2x8x50

bb curl
3x6x25
 
Back
Naar boven