XXL Nutrition

D.A.W. log

• Topic Starter Topic Starter

5x5 idd op naar 2x BW

Thanx crash :hedbang:

Dat worden hier echt wel dikke sets! :p EN 3 minuten tussen de sets, zegt me dat er nog wel wat in gaat zitten. Zit op het puntje van mijn stoel.
Aangezien jij vaak fietst, heb jij het gevoel dat het herstel/rust tussen sets verkleint?(heb het gevoel dat ik ooit toch wel iets conditioneel ga moeten doen puur voor die uithouding :p). Als ik niet zou trainen dan zou ik gewoon dik zijn denk ik :p

Nu voor mezelf heb ik de indicator dat wanneer ik terug kan beginnen na 3 minuten het allemaal doenbaar is. Momenteel bij mijn squats en deadlifts zit ik wel aan 5 minuten, omdat het gewoon retezwaar is/word.

Thanx, vind het zelf ook wel indrukwekkend worden, geniet ervan tot deze gewichten warm up gewichten worden. Ik heb niet het idee dat het herstel tussen de sets beter wordt, ben best buiten adem en merk dat ik echt langer als 1,5 minuut nodig heb om mijn hartslag weer naar beneden te krijgen. Merk met fietsen wel dat mijn conditie vooruit is gegaan. Doe het vooral om mijn vasculaire stelsel te verbeteren, zie de (slag) aders op mijn armen en benen groeien dus dat zit wel goed denk ik.

Beste training weer!

Als je gelukt hebt komt @Nootmuskaatje :)

Ik las het dus dat zal vast goed komen :)

Alvast bedankt voor het komen en de foto's

Fiets training van deze morgen:

10.60 km, 30:10 minuten, 21.1 km/u gemiddeld

Vanmiddag nog 10 km fietsen dan naar de bloedbank en de dan de studieboeken in om mijn positie op de arbeidsmarkt te versterken. Twee weken terug begonnen met een studie dus daar gaat de komende tijd ook wat tijd inzitten, wel goed want het dwingt me tot het nemen van wat extra rust. Vooral in de weekeinden.

DAW

Training van vanmiddag:

Squat:

Warm up: 5 reps 40,60,80,100,120 kg
Werkset: 130 kg+belt, 3 min rust, wat rustiger aan gedaan met de warmup setjes ging voor mijn gevoel beter als maandag.

BP:

Warm up: 5 reps 20,40,60 kg
Werkset: 85 kg+belt, 3 min rust, net te doen, laatste reps van set 5 op mijn tandvlees, gelukkig stond er iemand te wachten om te benchen en wilde ik niet afgaan door te falen!

Bbr:

Warm up: 5 reps 30,50,60 kg
Werkset: 85 kg+belt, 1.5 min rust, vorm discutabel maar niet gefilmd dus weet het niet zeker, volgende keer weer filmen.

Gisteren helemaal kapot, om half zeven naar bed gegaan en vanmorgen, veel te laat, om half 5 wakker geworden.. (nachts rond 1 uur nog wel ff snel hond een keer extra uitgelaten en een shake en een banaan naar binnen gewerkt want vergeten. Geen fietstraining gedaan dus. Eind van de week maar inhalen.

DAW

Training van vanmiddag:

Squat:

Warm up: 5 reps 40,60,80,100,120 kg
Werkset: 130 kg+belt, 3 min rust, wat rustiger aan gedaan met de warmup setjes ging voor mijn gevoel beter als maandag.

BP:

Warm up: 5 reps 20,40,60 kg
Werkset: 85 kg+belt, 3 min rust, net te doen, laatste reps van set 5 op mijn tandvlees, gelukkig stond er iemand te wachten om te benchen en wilde ik niet afgaan door te falen!

Bbr:

Warm up: 5 reps 30,50,60 kg
Werkset: 85 kg+belt, 1.5 min rust, vorm discutabel maar niet gefilmd dus weet het niet zeker, volgende keer weer filmen.

Gisteren helemaal kapot, om half zeven naar bed gegaan en vanmorgen, veel te laat, om half 5 wakker geworden.. (nachts rond 1 uur nog wel ff snel hond een keer extra uitgelaten en een shake en een banaan naar binnen gewerkt want vergeten. Geen fietstraining gedaan dus. Eind van de week maar inhalen.

DAW
Even een beetje bekomen kan ook geen kwaad ;)
goede trainig wel

Vond de training ook wel oke, rustig in de gym ook, heerlijk

Thanx @neet61 en @Stijneke

Gewichten gaan lekker! Nog steeds wat 'over' tijdens de sets?

Ik denk telkens tijdens de laatste set de volgende training zal ik de 5 sets niet meer halen, maar het lukt me de volgende training wel. Ondanks dat het moeizaam gaat tijdens de laatste reps herstel ik schijnbaar voldoende om de volgende keer toch de sets en reps te halen. Het is wel echt diep gaan nu, ook mentaal. Kwa bench zit ik dicht tegen het falen aan denk ik en de barbel row, overhead press zitten ook aan de max. Met de squat en deadlift zit er zeker nog wat meer in. We gaan het zien de komende weken...

Fietstraining van deze morgen, beetje rare nacht achter de rug dus een korte fietstocht:

4.69 km, 14:29 minuten, 19.4 km/u gemiddeld

DAW

Laatst bewerkt:
Nog precies twee weken en dan ben ik 1 jaar (bijna non stop) bezig met krachttraining. Wat een achtbaanrit zeg ook door mijn scheiding, nieuwe werkplek en de corona natuurlijk maar wat heeft het me veel gebracht! Zowel op sportief als privé niveau waarin het is doorgedrongen tot in de kleinste hoekjes van mijn leven. Een mooi moment om het roer om te gooien....jaaa je dacht dat ik zou stoppen met trainen natuurlijk, maar dat heb je mooi mis haha. Ik stop wel met stronglifts 5x5 en ga voor de komende 3 a 4 maanden een powerlift schema (3x5-2x3-1x1 of zo iets) volgen om op 22 november met de Beresterk cup te Emmen mee te doen. In het log van @Jespertie las ik van deze meet en aangezien ik al op zoek was naar een powerlift meet om mijn 1 rep maxes eens te testen viel hier het puzzelstukje op zn spreekwoordelijke plaats. En wat is nou mooier om zoiets samen met een mede forumlid te beleven! Mekaar aan te moedigen en te geniet van het behaalde succes. Ik wens Jesperie dan ook veel succes en ik hoop dat we mekaar naar grote hoogten kunnen pushen. Maandag dag 1 van het powerliftmeetschema, nu nog kiezen welke ik ga volgen...

De Aanhouder Wint...Altijd!

Laatst bewerkt:
Nog precies twee weken en dan ben ik 1 jaar (bijna non stop) bezig met krachttraining. Wat een achtbaanrit zeg ook door mijn scheiding, nieuwe werkplek en de corona natuurlijk maar wat heeft het me veel gebracht! Zowel op sportief als privé niveau waarin het is doorgedrongen tot in de kleinste hoekjes van mijn leven. Een mooi moment om het roer om te gooien....jaaa je dacht dat ik zou stoppen met trainen natuurlijk, maar dat heb je mooi mis haha. Ik stop wel met stronglifts 5x5 en ga voor de komende 3 a 4 maanden een powerlift schema (3x5-2x3-1x1 of zo iets) volgen om op 22 november met de Beresterk cup te Emmen mee te doen. In het log van @Jespertie las ik van deze meet en aangezien ik al op zoek was naar een powerlift meet om mijn 1 rep maxes eens te testen viel hier het puzzelstukje op zn spreekwoordelijke plaats. En wat is nou mooier om zoiets samen met een mede forumlid te beleven! Mekaar aan te moedigen en te geniet van het behaalde succes. Ik wens Jesperie dan ook veel succes en ik hoop dat we mekaar naar grote hoogten kunnen pushen. Maandag dag 1 van het powerliftmeetschema, nu nog kiezen welke ik ga volgen...

Leuk mannen! Lijkt me idd zeer leuk als extra!

Afgelopen week behoorlijk last van mijn darmen gehad dus niet getraind, net weer eens (rustig) gefietst: 14,6 km
/u gemiddeld, 31:nogwat minuten. Morgenmiddag weer een krachttraining doen.

DAW

Afgelopen week behoorlijk last van mijn darmen gehad dus niet getraind, net weer eens (rustig) gefietst: 14,6 km
/u gemiddeld, 31:nogwat minuten. Morgenmiddag weer een krachttraining doen.

DAW

Geforceerde deload kan ook voordelen hebben. Ben benieuwd naar de training morgen :thumbs:

Alleen maar nadelen van de verplichte deload gemerkt helaas, hamstings opgebrand met squatten, schouder zowat uit de kom met benchen en over de bbr wil ik al helemaal niet beginnen hahah. Grapje hoor ... behalve van de hamstings die doen goed zeer nu.

Nieuwe trainschema.

Maandag: squat 3x5, bench press 3x5, barbel row 3x5, assists: stranding delts raises 3x8-12, tricep oefening (nog bepalen) 3x8-12, hanging knee raises 3x8-12.

Woensdag: deadlift 3x5, overhead press 3x5, chin-up 3x5, assists: leg press 3x8-12, leg extensions 3x8-12, abs op bankje, rechte en schuine buikspieren.

Vrijdag: bench press 3x5, squat 3x5, barbel row 3x5, assists: face pulls 3x8-12, cable push downs 3x8-12, abdominal cruch machine 3x8-12.

Op of aanmerkingen zijn welkom!

Vanavond dus het vrijdag programma gedraaid met dezelfde gewichten gestart waarmee ik vorige week vrijdag gestopt was.

Bench press 3x5, 3 min rust.
WU:5 reps 20,40,60,80 kg.
Werkset+belt 82,5 kg.

Squat 3x5, 5 min rust.
WU: 20,40,60,80,100+belt,120+belt .
Werkset+belt 130 kg.

Barbel row 3x5, 3 min rust.
WU:geen warm up gelijk met werkset begonnen.
Werkset+belt 85 kg.

assists:
Face pulls 3x12, 2 min rust ,1-1-2 seconden reps.
2,5/3,75/5 kg, prima te doen, volgende keer met 5 kg beginnen.

Cable push downs 3x12, 2 min rust, 1-1-2 seconden reps.
7,5/10,12,5 kg prima te doen, triceps on fire dat wel.

Abdominal cruch machine 3x12, 2 min rust.
20/30/35 kg 35 kg fail na 3 reps toen naar 25 kg gegaan en 17 reps en 3 halve reps gedaan. Abs staan in brand heb ik genoteerd. Volgende keer 20/25/30 kg doen. Sinds vorig jaar oktober geen abs meer getraind en dat voelde weer goed.

Verder deze week nog wat spulletjes (dipbelt+plates) van @Fitness Seller binnen gekregen morgen meer daarover...

DAW

Laatst bewerkt:
Komt goed hier! Komen nog dikke squats aan!

Mooie uitdaging man, die cup! En voor 1 jaar ben je wel heel erg gegroeid zeg. Netjes! :thumb:

Van de week dus een dipbelt en 8 x 0,5 kg rond 50 mm schijfjes besteld bij @Fitness Seller , zoals gebruikelijk snel binnen gekregen. Dik in orde weer!

IMG_0605.jpg

Gisteravond na mijn training het spul uit de kleedruimte gehaald om eens rustig uit te proberen. Nog even wennen want nooit eerder gebruikt en ben bang dat de belt zo van mijn rug schuift maar hij blijft tijdens de chin ups verrassend goed en comfortabel zitten.

IMG_0603.jpg

Ook de 0,5 kg schijfjes passen mooi, kwa gewicht zit er max 10% verschil in met het eigenlijke gewicht (tussen de 490 en 530 gram p/s) dus voor mij prima om mee te trainen.

IMG_0604.jpg

Verder beetje gesnaaid vandaag, grote zak chips ( nog mee bezig) wat ijs en zakje dropjes gehad, vanmiddag twee pistoletjes met mozerella, tomaat en kruiden. Dus strafcardio gedaan : rondje MTB trail hier in de buurt 15,28 km 18,0 km/u gemiddeld 51:05 minuten. Benen waren gaar van gisteren maar toch af en toe flink kunnen trappen. Halverwege wel even de hond laten zwemmen dus kon zelf ook even op adem komen (niet in de beweegtijd meegenomen)

IMG_0620.jpg

IMG_0622.jpg

Morgenmiddag verjaardag van familie, zal me proberen in te houden kwa eten maar ik beloof niks haha.

DAW

Poten zien er veelbelovend uit :p

Dacht altijd dat zwart slank afkleedde maar dat gaat bij mij niet meer op.

Dat geloof ik best, ben zelf bijna uit mijn jeans gegroeid dus zal aan je tip denken als ik ga shoppen.

Dat geloof ik best, ben zelf bijna uit mijn jeans gegroeid dus zal aan je tip denken als ik ga shoppen.

Ja gewone broeken heb ik al moeite dus zit gewoon bij de rekbare skinny Jeans maar dan idd donkerder. Mijn vriendin vond het op niks trekken en als je het vergelijkt ja dan zijn de donkere subtieler. Een broek van 2017 daar passen mijn kuiten gewoon niet in. Echt sick 😀 of hemden van 2017 waar mijn arm niet ingaat haha

Terug
Naar boven