Fitness Seller

D.A.W. log

Het moet mogelijk zijn :)
maar hoe dat is de grote vraag :p
F09669CD-0758-4AB0-8514-5874E397848E.jpeg

:needle: :needle:

OK, Foerstemann aka quadzilla kan ook leuk squatten. Maar de man is een genetisch wonder volgens mij :haar:

• Topic Starter Topic Starter
Super genen met de juiste supplementen en een heel goed game plan denk ik ook

Fietstraining van vanmorgen:

6.29 km 22:17 min 16,9 km/u gemiddeld

DAW

Training van vanmiddag:

Weinig puf zo aan het eind van de week, toch mijn beste beentje voorgezet!

Squat:

Warm up: 5 reps 20,40,60,80,100 kg
Werkset: 5x5 +belt 117,5 kg, 1,5 min rust, zwaaaaaar vooral de 4e rep bij elke set, de 5e ging weer beter merkt ik. Zal de mindset wezen want ik moest en zou de 5 reps halen. Volgende keer 120 kg, weer een mentale hobbel die ik ga overwinnen.

OHP:

Nog steeds wat last van mijn schouder, toch begonnen en tussen de sets de spier goed gemasseerd.
Warm up: 5 reps 20,30,40 kg
Werkset: 5x5 +belt 50 kg, 3 min rust genomen. Ging best oké verder, heel tevreden mee.

Deadlift:

Warm up: geen warm up
Werkset: 1x5 reps +belt 120 kg, 10 sec hold na laatste rep, goed te doen. Toch 5 kg verhoogd omdat de deadlift na de laatste deload wat achter loopt ten opzichte van de squat. Geen spijt van gehad! Kan natuurlijk niet zo wezen dat mijn squat gewicht het deadlift gewicht inhaalt hahah.

DAW

8,76 km 25:19 min 20,8 km/u gemiddeld, veel tegenwind

DAW

Op wat voor tijden sta jij op, man? :haar:

Training van vanmiddag:

Heerlijk getraind, het weekeind geen sport heeft me goed gedaan. Niet dat het makkelijker was maar veel minder brak in vergelijking met vorige week.

Squat:

Warm up: 5 reps 20,40,60,80,100 kg
Werkset: 120 kg, 1,5 min rust, beter te handelen als vorige week. Mentale hobbel weggewuifd en gewoon begonnen. Vorm en diepte soms discutabel maar niet gefilmd dus weet het eigenlijk niet zeker.

BP:

Warm up: 5 reps 20,40,60 kg
Werkset: 77,5 kg, 3 min rust, net te doen, dacht soms als ik deze set maar red en was bang te eindigen met de stang op mijn buik... Gelukkig niet gebeurd!

Bbr:

Warm up: 5 reps 30,50,60 kg
Werkset: 80 kg, 1.5 min rust, gaat eigenlijk prima. Wel wat smokkelen met iets omhoog komen met mijn bovenlichaam tijdens de lift maar misschien hoort dat ook wel zo als het gewicht zwaar wordt. Ik ga me er eens in verdiepen. Iemand met ervaring en een antwoord?

Dips:

Geen dips ivm zere schouder. Laat de assist oefeningen voorlopig voor wat het is.

Straks nog 12 km op de MTB want het doel voor deze week is 100 km gefietst te hebben op vrijdagavond.

Voeding nog steeds op 2850 kcal, 370 gr koolhydraten, 143 gr Eiwitten, 77 gr Vetten.
Ik ga op niet trainingsdagen +-2000 kcal gaan eten om mijn buikvetjes wat te verminderen. Kijken hoe dat bevalt voor de komende twee weken.

DAW

Laatst bewerkt:
Werkset: 80 kg, 1.5 min rust, gaat eigenlijk prima. Wel wat smokkelen met iets omhoog komen met mijn bovenlichaam tijdens de lift maar misschien hoort dat ook wel zo als het gewicht zwaar wordt. Ik ga me er eens in verdiepen. Iemand met ervaring en een antwoord?
Of het hoort.... ik denk het niet. Maar het lukt mij ook niet zonder bij zware gewichten :)
Het goede antwoord zal wel zijn: dan moet je een lager gewicht pakken ;)

Thanx Neet. Zal eens een film maken en posten. Dat geeft ook meer duidelijkheid denk ik.

Dit zegt de bedenker van stronglifts 5x5 erover

stronglifts.com zei:
Barbell Rows are easy to cheat. You can lift heavier weights by using your hips. But your upper-back should do most of the work. If your torso rises too far above horizontal, the weight is too heavy. Lower it to work your upper-back mostly, not your hips. Barbell Rows aren’t Deadlifts.

Maar op de foto's erbij zie ik toch dat hij wat omhoog komt, vergelijkbaar met mijn lift

how-to-barbell-row.jpg

Laatst bewerkt:
Fiets training van vanavond:

12 km precies, 33:29 minuten, 21.5 km/u gemiddeld.

20,7 km van de 100 km voor deze week gehaald.

Nu ff snel rijst koken voor de komende 4 dagen, in bakjes doen en dan lekker op 1 oor. Tot morgen(heel)vroeg!

DAW

Als ik héél eerlijk mag zijn is in mijn hoofd een barbell bent over row niet zoals op de foto. Op de foto is dat in mijn ogen een hoge pendlay row :p.
Ik persoonlijk ben van mening dat je als je wil vooruitgaan ook wat moet cheaten en dus onder een grotere hoek lift. Na dit al jaren te doen heb ik voor mezelf wel een bepaalde hoek die ik aangenaam vind. Ongeacht boek je vooruitgang. Zolang je niet elke week enorm afwijkt van deze hoek zie ik geen problemen.

Zo doe ik ook of durf ik ook 100kg + rows doen die hwrs er ruk uitzien voor de kritische mens onder ons, maar voor mij is dat oké. Voor mij is liften ook gewenning en die 100kg+ rows dragen sowieso bij striktere 100kg rows bijv. Verder vind ik rows ongeacht het cheat gehalte een mooie aanwinst voor de deadlift en kracht van de rug(zonder belt).

Als jij 80kg bent over rows doet zoals die dude op de foto ben je gewoon sterk bezig ;)

Ik reageer vanmiddag op jullie reactie's...

10,36 km, 28:25 minuten, 21.9 km/u gemiddeld.

DAW

Ochtendrit+ stukje door de bos:

8.37 km, 27:54 minuten, 18 km/u gemiddeld.

DAW

Ja dat zeker maar wel afzien hoor, Zal wel gaan wennen de komende weken.

Training van vanmiddag:

Squat:

Warm up: 5 reps 40,60,80,100 kg. Ik merkte dat de lege bar te licht is geworden waardoor ik geen goede vorm heb. daarom vanaf nu metr 40 kg beginnen.
Werkset: 5x5 +belt 122,5 kg, 1,5 min rust, Zwaar maar te doen, ga wel weer beginnen met filmen om mijn vorm te controleren.

OHP:

Nog steeds wat last van mijn schouder en tussen de sets de spier goed gemasseerd.
Warm up: 5 reps 20,30,40 kg
Werkset: 5x5 geen belt, 52,5 kg, 3 min rust genomen. Heel zwaar, tussen set 4 en 5 5 min rust gehouden., moest tijdens set 5 ook een beetje legdrive gebruiken om niet te falen. Voel een deload aan komen...

Deadlift:

Warm up: geen warm up
Werkset: 1x5 reps +belt 125 kg, 10 sec hold na laatste rep, ook zwaar. weinig energie vandaag. Merkte om 11 uur al een dipje op het werk, gelukkig bestaat er koffie.

DAW

Training van gister vanmiddag:

Laatste training van de week dus voelt altijd wat zwaarder.

Squat:

Warm up: 5 reps 20,40,60,80,100 kg (volgende keer 120 kg ook als warmup gewicht doen, 15 kg stap misschien net te groot)
Werkset: 125 kg, 1,5 min rust, Best zwaar

BP:

Warm up: 5 reps 20,40,60 kg
Werkset: 80 kg, 3 min rust, op vorm letten! Net te doen.

Bbr:

Warm up: 5 reps 40,60,80 kg
Werkset: 82,5 kg, 1.5 min rust, Wat vinden julie van mijn vorm?

DAW

Terug
Naar boven