AndroidHealthClinic

D.A.W. log

Bezoekers in dit topic

Grats met je PR!
warm je nu op en doe je dan een 1 repper ? of zijn dit je werksets? voordien stond dit er nog bij in je schema(reps/sets).

Haha kan gebeuren man, dit is iets wat me wel eens gebeurd met dumbell flyes.

Ik doe weer stronglifts 5x5 ipv 5x20 daarom had ik het niet extra vermeld maar snap de verwarring! Heb het aangepast :emo: Ik was gisteren na de training een beetje in de wolken omdat iemand die net begon me uitleg vroeg over de deadlift terwijl ik met de bent over row bezig was. Daarom dips vergeten denk ik hahaha


PR mag in hoofdletters hoor, las er bijna overheen :)

Aangepast! :flex:
 
Laatst bewerkt:
Training van vandaag:

Squat: WU 5 reps 20/40/60/80 kg daarna werkset 5x5 +belt 100 kg, 1,5 min rust, prima te doen, kon nu wel lekker diep gaan

OHP: WU 5 rep 20/30/ 2 reps met 40 kg daarna werkset 5x5 +belt 42,5 kg, 1,5 min rust, ging lekker, wel zwaarder aan het worden

Dl: 5 reps 105 kg, ging goed. 10 sec hold bij laatste rep.

Chin ups: bw, 2x8, 1x amrap 10x +6 halve reps

Lekker getraind, zat helemaal in de flow. Wel warm in de gym dus veel gedonken.

DAW
 
Vanaf gisteren begonnen met 2 x 10 km per dag op de MTB te fietsen voor de komende 6 weken. Gemiddelde snelheid 18-20 km per uur. Ik begin morgens om 6 uur met werken ivm de hitte dus sta extra vroeg op om daarvoor een half uurtje te kunnen fietsen. De afgelopen weken af en toe al morgens gefietst en dat beviel goed. Kopje koffie erin en gaan... daarna pas ontbijten. Avonds nog een rondje van ongeveer 10 km daarna shake erin en naar bed. De halve marathon in september gaat niet door dus het hardlopen zet ik op een lager pitje de komende tijd en pak ik deze winter / volgend voorjaar weer op. Focus leg ik de komende tijd dus volledig op stonglifts + cardio (en voeding + voldoende slaap)

DAW
 
Ik denk alleen aan cardio en verder geraak ik niet :D
 
En is een mountainbike marathon dan niet leuker dan lopen? Ook daarin hebben ze verschillende afstanden rond de 50 en rond de 100km.
 
Ik vind lopen leuker en uitdagender. Een 50 of 100 km wedstrijd lijkt me nix. Vind het wel leuk om zo af en toe alleen een MTB route met hindernissen van 40 km te fietsen maar ik doe het eigenlijk meer om lekker met mn hond te fietsen en ondertussen de nodige calorieën te verbranden. Thanx voor het meedenken iig :thumbup:
 
Is het een beetje vol te houden om zo vroeg fasted te fietsen? Zit er zelf ook aan te denken om hier iets meer mee te gaan doen. Met deze temperaturen smiddags fietsen kan ik na een half uur op 20km/u een zwembad vullen met zweet.

Ik volg!
 
Welkom!

Is het een beetje vol te houden om zo vroeg fasted te fietsen?

Net pas mee begonnen dus ik kan het je nog niet goed vertellen, wel goede trek na het fietsen iig. Mn ontbijt gaat er dan ook vlot in haha. Maar ik denk dat de koffie zorgt voor wat minder trek tijdens het fietsen en een extra energie boostje.
 
Vanmorgen geen rondje op de MTB mn hond was beetje ziek van de warmte dus moest eerst flink aan het schoonmaken waardoor er te weinig tijd was om een rondje te fietsen, misschien vanavond een dubbele ronde...

Training van vanmiddag:

Squat:

Warm up: 5 reps 20,40,60,80 kg
Werkset: 105 kg, 1,5 min rust, ging prima. wilde eigenlijk 102.5 kg doen maar vergiste me met de gewichten en dacht laat ik 105 dan maar proberen. De metale hobbel voor 100 kg is helemaal weg iig. Eind van de week 110 kg proberen!

BP:

Warm up: 5 reps 20,40,60 kg
Werkset: 70 kg, 1.5 min rust, wordt zwaarder.

Bbr:

Warm up: 5 reps 30,50,60 kg
Werkset: 72.5 kg, 1.5 min rust, gaat prima. Laatste reps van de laatste set wel zwaar en een paar seconden extra rust tussen de reps genomen

Dips:

3x10 + 5 halve reps op het eind. Schouder blijft gevoelig, de laatste paar dagen af et toe een venijnige steek erin bij iets hoog wegpakken

Vanaf nu op alle oefeningen, behalve de deadlift, PR's zetten. Volgende week woensdag hopelijk een PR zetten op de deadlift (@117.5 kg) En daarna is op die oefening elke verhoging weer een PR. Totdat het verhogen van de gewichten op de oefeningen niet meer gaat en ik weer een deload moet doen...


DAW
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk die PR regen 😁👍
 
Idd, ben er helemaal klaar voor!

Nu op de fiets zeg ik tegen mezelf! eten is voldoende gezakt en anders komt er weinig meer van
 
Je hebt nog wel wat over zo te zien!

Zo voelt het eigenlijk ook wel, 110 kg gaat me denk ik wel lukken deze week

Wauw, sterk hoor. :haar:

Thanx, nu de regelmaat erin houden anders kan ik weer onder de 100 kg beginnen

Fiets training van gisteravond:

10,33 km 22:55 min 24,9 km/u gemiddeld

Fiets training van vanmiddag (met hond dus rustig aan gedaan en af en toe gestopt):

10.29 km 37:28 min 16.5 km/u gemiddeld

Training van vanavond: (rondje om plaatselijk zwemwater + stukje MTB trail)

13.39 km 37:57 min 21.2 km/u gemiddeld

IMG_0261.jpg


Ook ff een duik genomen natuurlijk :)

IMG_0264.jpg


Ik heb nu 34 km van het doel=>140 km voor deze week erop zitten.

DAW
 
Laatst bewerkt:
Idd, schoenen en sokken uit en even erin dippen. Heerlijk!
 
Training van vanmiddag:

Squat:

Warm up: 5 reps 20,40,60,80,100 kg
Werkset: 5x5 +belt 107,5 kg, 1,5 min rust, ging prima. Heerlijk gevoel kwa zwaarte!

OHP:

Warm up: 5 reps 20,30,40 kg
Werkset: 5x5 +belt 45 kg, 2 min rust, ging beter als de vorige keer

Deadlift:

Warm up: geen warm up want het was warm genoeg :D
Werkset: 1x5 reps +belt 110 kg, 10 sec hold na laatste rep, goed te doen.

Geen pullups gedaan. Als straf, later op de avond, wat extra fiets cardio gedaan.

Daarna naar huis hapje gegeten en met de hond een rondje van 10 km gefietst, kalm tempo.

10.35 km 41 min 15.1 km/u gemiddeld.

Wou nog ff alleen los gaan dus mijn hond thuis afgeleverd, haar bak met vers water gevuld want ze had natuurlijk flinke dorst en toen weer door!

Lekker los gegaan op zand en bos weggetjes hier in de omgeving:

11.54 km 31.13 min 22.2 km/u gemiddeld.

Ik heb nu 55.9 km van het doel=>140 km voor deze week erop zitten.

Morgens vroeg fietsen lukt me met deze warmte niet, kom slecht in slaap avonds dus pak elke extra minuut slaap die ik kan, komt wel goed want de aanhouder wint!
Voeding zit gemiddeld op 2850 kcal per dag en mijn gewicht schommelt tussen de 66-67 kg, volgens de weegschaal heb ik 13% vet maar de spiegel zegt mij dat het wat hoger is. De fietstochten van de komende weken gaan daar hopelijk wat verandering in brengen, wil mn abs weer goed kunnen zien.

DAW
 
Laatst bewerkt:
Training van vanmiddag:

Squat:

Warm up: 5 reps 20,40,60,80,100 kg
Werkset: 5x5 +belt 110 kg, 1,5 min rust, voelde best zwaar. Einde van een lange warme week waarin ik elke dag om 6 uur ben begonnen met werken dat speelt flink mee.

Bench press:

Warm up: 5 reps 20,40,60 kg
Werkset: 5x5 72.5 kg, 3 min rust genomen, daardoor te doen, laatste set wel zwaar!

Barbell row:

Warm up: 5 reps 40,60,70kg
Werkset: 5x5 +belt 75 kg, heel zwaar, bijna geen energie meer over. Toch volbracht!!!

Dips: BW 2x8 + 1x AMRAP=10 reps, zat meer in maar de schouder doet nog steeds zeer, zijn de aanhechtingen van mn spieren. Doet me denken aan mn tenniselleboog blessure.

IMG_0369.PNG


Toen naar huis, hond uitgelaten en een hapje gegeten daarna met de hond een rondje gefietst.

12.87 km 40:53 min 18.9 km/u gemiddeld.

IMG_0365.jpg


Hond thuis afgezet en nog even alleen gefietst.

10.05 km 27.05 min 22.3 km/u gemiddeld.

78.8 km van de 140 km voor deze week gedaan, morgen en zondag nog 2 x 30 km voor de boeg.

DAW
 
Laatst bewerkt:
Je hond ziet er tevreden uit :)
 
Back
Naar boven