AndroidHealthClinic

D.A.W. log

• Topic Starter Topic Starter
Klopt helemaal wat Jespertie zegt!

Training van vanmiddag:

Squat:

Warm up: 5 reps 20,40,60,80,100 kg
Werkset: 5x5 +belt 112,5 kg, 1,5 min rust, ging prima. Next keer 115 kg!
Ondertussen veel meer mensen terug in de gym, vakantie is over. Heb ook veel bekijks als ik aan het squatten ben zie ik als ik in de spiegel naar mezelf en mijn omgeving kijk.

OHP:

Veel last van mijn schouder, toch begonnen en tussen de sets de spier goed gemasseerd. Na de 2e werkset was de pijn geheel verdwenen, nu nog wel gevoellig merk ik maar stuk beter als de afgelopen dagen.
Warm up: 5 reps 20,30,40 kg
Werkset: 5x5 +belt 47,5 kg, 2x 2 min en 2x 3 min rust genomen.

Deadlift:

Warm up: geen warm up
Werkset: 1x5 reps +belt 115 kg, 10 sec hold na laatste rep, goed te doen. Vanaf nu gaat het verhogen van de deadlift weer naar 2,5 kg ipv 5 kg.

Geen pullups gedaan. Misschien vanavond achter het huis nog even aan de gang.

Geen fietstraining vandaag want de benen zijn aardig brak na al dat fiets geweld van vorige week. Even een pas op de plaats dus.

DL 115 kg
BP 72,5 kg
SQ 112,5 kg
---------------
T= 300 kg!!! Woei! heel blij mee.

Volgende doel 2x BW op de deadlift.

DAW

Laatst bewerkt:
Waarom nog optrekken later? Ben zelf altijd van mening dat je lichaam beter kan rusten, kan het wel niet staven ;)
Verder altijd leuk als mensen kijken, vind het zelf ook altijd leuk om iemand bezig te zien die mij dik outlift :p

Voelt die deadlift niet pokke easy? zeker als die even hoog is als je squat?

Waarom nog optrekken later? Ben zelf altijd van mening dat je lichaam beter kan rusten, kan het wel niet staven ;)
Verder altijd leuk als mensen kijken, vind het zelf ook altijd leuk om iemand bezig te zien die mij dik outlift :p

Voelt die deadlift niet pokke easy? zeker als die even hoog is als je squat?

Ik zei ook misschien haha, vind het ook mooi te zien als iemand flinke gewichten lift zo nu en dan zie ik weer iemand zwaar sqatten/deadliften.

Deadlift voelt niet heel erg easy meer, vorm begint iets te haperen merkte ik vandaag.

Thanx voor de likes!

Training van vanmiddag:

Squat:

Warm up: 5 reps 20,40,60,80,100 kg
Werkset: 115 kg, 1,5 min rust, heavy... benen beginnen te trillen en ik voel mijn knieën een beetje na de setjes, verder nog te doen.

BP:

Warm up: 5 reps 20,40,60 kg
Werkset: 75 kg, 3 min rust, wordt mentaal zwaar, lichamelijk te nog volbrengen.

Bbr:

Warm up: 5 reps 30,50,60 kg
Werkset: 77,5 kg, 1.5 min rust, gaat nog prima.

Dips:

Geen dips ivm zere schouder.

DAW

Ja dat mentale facet had ik vandaag ook eventjes met de squat pfoe :p. Gewenning aan dat gewicht zal veel doen ;)

Klinkt bekend idd, ik had het op de squat met 100 kg. Nu ik dat gewicht met vertrouwen kan squatten lukt het verhogen ook weer goed.

Avondrit met mijn hond:

15,97 km 57:48 minuten 16,6 km/u gemiddeld

2905B25B-3B54-42E9-8537-7004B9876A79.png

DAW

Wat is jou gevoel over de combo tussen fietsen en squatten en naar stijfheid toe? Brengt het fietsen geen extra last mee?

Na 7 km was het niet leuk meer, verzuring best te voelen. Veel onverharde weg gedaan. Wel regelmatig gestopt om mijn hond even in een sloot of het zwemwater te laten plonzen. Ook wat schouderoefeningen gedaan onderweg :P

@neet61
Ik had een film gemaakt en daar een screenshot van genomen, scheelde wat sprintjes trekken :P

Fietstraining van vanavond:

Met hond dus kalm aan gedaan.

9.21 km 31:06 min 17,8 km/u gemiddeld

DAW

Wat is jou gevoel over de combo tussen fietsen en squatten en naar stijfheid toe? Brengt het fietsen geen extra last mee?

Dat bijt elkaar wel eens, vooral nu ik wat extra fiets merk ik dat mijn beenspieren het niet altijd leuk vinden. Met squatten nog weinig last gehad gelukkig.
Maar zoals @Jespertie al aangeeft op lage intensiteit is het wel lekker. Ik heb helaas maar 1 stand kwa fietsen en dat is volgas hahaha.

Dat bijt elkaar wel eens, vooral nu ik wat extra fiets merk ik dat mijn beenspieren het niet altijd leuk vinden. Met squatten nog weinig last gehad gelukkig.
Klopt. Ik heb daar ook vaker over nagedacht, maar vind het toch een mooi streven om een beetje spierontwikkeling en een beetje endurance op te bouwen. Als je echt goed wilt worden in de een of de ander moet je natuurlijk een keuze maken.

Helemaal mee eens! Daarom doe ik nu even een aantal weken intensief fietsen en ga daarna weer wat rustiger aan doen door wat meer (2 x p/w 5-10K) te gaan hardlopen.

Klopt. Ik heb daar ook vaker over nagedacht, maar vind het toch een mooi streven om een beetje spierontwikkeling en een beetje endurance op te bouwen. Als je echt goed wilt worden in de een of de ander moet je natuurlijk een keuze maken.
Het moet mogelijk zijn :)
maar hoe dat is de grote vraag :p
F09669CD-0758-4AB0-8514-5874E397848E.jpeg

Terug
Naar boven