XXL Nutrition

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Bammetjes op het werk...mis die tijd :drool:

Goeie training man :thumb:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.303
Bammetjes op het werk...mis die tijd :drool:

Goeie training man :thumb:
Thanks Rambo! Ja, ik eet nu nog wel regelmatig bammetjes nu in de bulk, anders is het bakjes met rijst enzo!

Als je clean moet eten is het nog wel veel, ik kwam 21.30 thuis van sporten en mijn IF window was tot 22.30. In een uur het volgende naar binnen geduwd:

200gram pasta ongekookt
150gram kipfilet
150gram pastasaus
200gram roerbakgroente
25 gram geraspte kaas
totaal ~1100kcal

Vervolgens @Basma stijl het volgende nog geconsumeerd:
125gram cornflakes
50 gram choco pops
15 gram chocolade vlokken
15 gram pindakaas
100ml magere melk
totaal ~875kcal

• #2.305
Waarom zou je IF doen als je aan het bulken bent?

TL;DR
  • Reduces decisions fatigue.
  • Reduces risk of heart disease.
  • Increases BDNF.
  • Increases autophagy.
  • Decreased insulin levels, increased insulin sensitivity.
  • Increased growth hormone.
  • Fasting makes you more productive.
Ik voel me er verder ook gewoon fijn bij. Ik hoef niet continue te mealpreppen en toen ik al jonger was sloeg ik heel vaak het ontbijt over. Ik IF nu al een jaar en voel mij er goed bij eigenlijk. Zie geen reden om het niet te doen.

TL;DR
  • Increases BDNF.
  • Increases autophagy.
Ik voel me er verder ook gewoon fijn bij. Ik hoef niet continue te mealpreppen en toen ik al jonger was sloeg ik heel vaak het ontbijt over. Ik IF nu al een jaar en voel mij er goed bij eigenlijk. Zie geen reden om het niet te doen.

Gewoon voor het brein en algemene gezondheid dus, dacht dat er iets magisch qua spieropbouw achter zat of zo :D. Het activeert ook mTOR activiteit toch?

Zonder if hoef je ook nie te mealpreppen hoor:)

• #2.308
Gewoon voor het brein en algemene gezondheid dus, dacht dat er iets magisch qua spieropbouw achter zat of zo :D. Het activeert ook mTOR activiteit toch?
Ja, maar blijkbaar is dat onder andere getest bij muizen. Maar ik heb persoonlijk geen idee! :D
Effects of intermittent and chronic calorie restriction on mammalian target of rapamycin (mTOR) and IGF-I signaling pathways in mammary fat pad tis... - PubMed - NCBI
http://www.marksdailyapple.com/fasting-longevity-lifespan/

TL;DR
  • Increases BDNF.
  • Increases autophagy.

Toch zou ik overwegen in je bulk je window iets groter te maken en bijvoorbeeld te eten van 12:30-22:30..

• #2.310
Gelukkig is alles opgelost nu. Alleen niemand durft op dit moment toe te geven wie er fout zit. Krijg van alle partijen te horen dat van hun kant alles in orde was, maar bewijs dat maar eens als klant. Niemand wil een schadeclaim natuurlijk.

Moest gister na mijn training nog 2000kcal naar binnen duwen.
IF kent veel voordelen, maar IF + bulk is dan iets lastiger. Ik blijf hoe dan ook wel IF gebruiken. Dan maar wat meer bammetjes eten op het werk :)
De schadeclaim zou mij niet zo interesseren, maar meer: hoe gaan we dit een volgende keer voorkomen.

IF+bulk is best lastig, maar waarom zou je? Het voordeel van IF is dat je insuline tolerantie kan voorkomen, maar jij eet al zoveel beter dan iemand die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat loopt te snacken, daar zou ik niet bang voor zijn.

Mmm, nee calorie restrictie remt de mTOR pathway, maar de schade is minder bij IF zie ik in het artikel van Dogan.

• #2.314
Toch zou ik overwegen in je bulk je window iets groter te maken en bijvoorbeeld te eten van 12:30-22:30..
Goed idee Marv! Veel voordelen van het fasten merk je in principe al na 14 uur ongeveer las ik. Tot nu toe lukt het me nog wel in ieder geval, 2850kcal in 8 uur is nog wel te doen!

Gewoon doen, dat eten proppen gaat na een tijdje echt tegen werken.
En maar proppen en proppen..

De schadeclaim zou mij niet zo interesseren, maar meer: hoe gaan we dit een volgende keer voorkomen.

IF+bulk is best lastig, maar waarom zou je? Het voordeel van IF is dat je insuline tolerantie kan voorkomen, maar jij eet al zoveel beter dan iemand die van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat loopt te snacken, daar zou ik niet bang voor zijn.
Eens! We zijn as we speak al bezig met het regelen van een redundante lijn naar Azure, helaas kwam deze storing alsnog tussendoor, dat zul je altijd zien :)
Wat betreft mijn eetpatroon heb je gelijk, ik eet in ieder geval niet meer zo als vroeger.

Mmm, nee calorie restrictie remt de mTOR pathway, maar de schade is minder bij IF zie ik in het artikel van Dogan.
Ah, dat is ook een mogelijkheid. Ik had eerlijk gezegd niet eens gehoord van mTOR etc.

Er is afgelopen dagen ook nog getraind, maar geen tijd gehad om te loggen.

jslMpBk.png

tcVlNxO.png

p8VwU1U.png

Reeting:
Lekker getraind de laatste dagen! Nu 2 weken aan het bulken en ~0.5kg aangekomen dus dat gaat ook volgens schema. Ben van plan om mogelijk weer microloaden te gaan toepassen, ik heb het idee dat ik te frequent vastloop op bp/ohp hoewel ik wel van mening ben dat ik er wel sterker op ben geworden. Ik bench nu in ieder geval constanter rond de 60kg en ohp rond de 40kg dus dat is wel echt een verbetering. De chest dips gaan eigenlijk erg goed, dus die gaan we volgende week maar eens weighted doen. Kuiten pak ik ook nog steeds flink aan, daar heb ik zeker 2x per week last van qua spierpijn. Wat betreft de deadlift begin ik wel echt grip issues te krijgen, dus ik moet dan wel grip gaan trainen of alvast straps gaan gebruiken. Wanneer ik rond de 100kg lift, verlies ik grip en glipt de barbell uit mijn handen.

Vandaag een rustdag en dan weer een paar dagen lekker aan de bak. Wat betreft de storing op mijn werk hebben alle partijen onderzoek gedaan, maar niemand lijkt de schuld op zich te willen nemen. Volgens de logging etc is alles ok.
Hoe dan ook wel vervelend allemaal. Wel erg attente actie van de directeur in deze; die heeft ook alles meegekregen en heeft aangeboden dat ik maar eens lekker uit moest eten met mijn vriendinnetje en dan zou hij de rekening wel betalen.
De storing was op de dag dat ik mijn appartement heb verkocht en vervolgens hebben we daar niet echt bij stil kunnen staan. Binnenkort maar eens een restaurantje zoeken om lekker te gaan uit eten :)

Laatst bewerkt:
Lekkere OHP toch wel. Blijft een b*ch, iets teveel gewicht en de reps zakken als een malle.

Bulk gaat lekker zo. Gewoon rustig bouwen Freak! Het heeft totaal geen nut van die grote sprongen te maken!

Micro-loaden (op bench/OHP) is wat dat betreft ook zeker niet onverstandig!:thumbs:

Het gaat allemaal wat moeilijker nu je tegen bepaalde grenzen loopt... daarom is er niks mis met microladen.
Fijn dat jullie directeur iig wel de extra inspanning waardeert. Dat doet een mens altijd weer goed :)

Goede titel :thumb:.

Microloaden is baas!

Terug
Naar boven