MuscleMeat

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Gaat lekker op de Squat Freak, lekker volume ook :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.562
Ik hanteer al vrij lang IF en zowel IF als fasted trainen heeft zijn voordelen. (Google maar op benefits fasted workout). Ik vind IF gewoon erg fijn, maar dat is persoonlijk en iedereen heeft zijn eigen manieren van trainen en voeding consumeren. Zolang je er zelf maar fijn bij voelt toch?

Vandaag ook vroeg op de middag fasted getraind (13.30 tot 15.15 ongeveer) en zelfs een PR gehaald op de bench, dus alles is mogelijk! :D

Gaat lekker op de Squat Freak, lekker volume ook :thumbs:
Thanks marr. Squat gaat idd de goede kant op!

Training van vanmiddag (fasted).

benchpress: (tussen haakjes is target reps)
10x20kg [warmup]
10x32.5kg [warmup]
10x42.5kg [warmup]
5x52.5kg [5]
3x60kg [3]
3x67.5kg [1+] PR
3x62.5kg [3]
5x60kg [5]
3x55kg [3]
5x52.5kg [5]
3x50kg [3]
17x45kg [5+]

Vorige PR was 2x68kg waarvan de laatste rep met lichte spot, maar dit waren 3 zelfstandige reps, dus dit voelde heel goed! Al helemaal omdat ik al een paar weken bleef steken op 1x 67.5kg en eigenlijk een reset wilde doen. Kcals uppen vorige week is misschien toch de juiste keuze geweest. Op naar de 70kg!

close-grip benchpress (tussen haakjes is target reps)
5x30kg [5]
3x40kg [3]
3x47.5kg [3]
5x47.5kg [5]
7x47.5kg [7]
4x47.5kg [4]
6x47.5kg [6]
8x47.5kg [8]

db side raise seated
3x12x6kg

chest dips
4x6 +bw +5kg PR

3kg ging prima eerder deze week, dus ik dacht waarom niet gelijk 5kg! :D

21's
3x21x17kg PR

kilootje erbij. Vind dit echt een hele lekkere oefening voor de biceps trouwens.

skullover superset plate shrugs
3x8x27kg PR // 3x10x20kg (gewicht per plate)

skullover weer kilootje erbij.

Zaterdagochtend nog even een training en daarna naar de sap cup met @flexx123

Laatst bewerkt:
Ik ben echt zo slap als een vaatdoek als ik fasted train, ik vind het knap dat dat je lukt. Ooit een paar keer geprobeerd, maar voor mij geen succes, er moet brandstof in.

En ja: mooi bench PR! :D

Mooie bench zeker! Je doet ook zware biceps curls. Dat wordt wel wat :)

Als je altijd zo traint heb je natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Tuurlijk kan je sterker worden op if, is natuurlijk geen goed argument voor je keus. Ik kan wel gaan googelen, maar ik kan ook gaan googelen naar tegenhangers van if...is maar net wat je wilt lezen? Je geeft aan dat je if hanteert omdat je het fijn vind...wat is er dan zo fijn aan? Welke voordelen bied het je?

Je moet zeker doen waar jij je goed bij voelt, al denk ik dat het makkelijker kan en jij je wellicht wat beter voelt als je niet op lege maag gaat trainen. Zelf ben ik ook een voorstander voor meer spreiding, je wilt toch dat je lichaam continue voorzien is van bouwstoffen? Daarmee doel ik niet op om de twee uur eten, anabolica window blabla..

PR's al over the place. :hedbang:

Ik doe zelf ook nog steeds IF. Een tijdje niet gedaan maar wel weer opgepikt.

Ik zou doodgaan op if:p

In

Ik train ook kut fasted.

Mooi dat jij hier pr’s op haalt en het zal zeker voordelen hebben (vooral qua vetverbranding denk ik) om fasted te trainen.

Ik kan het alleen niet laten te denken dat als je ff goed eet ipv fasted je er zo 5kg bijpakt :rolleyes:

het zal uiteindelijk denk ik niet (heel) veel verschil maken of je die x-aantal kcals nou in 16 uur eet of in 8 uur tijd, maar je kunt mij niet wijsmaken dat je op een lege tank even goed kan trainen als op een volle..

het zal uiteindelijk denk ik niet (heel) veel verschil maken of je die x-aantal kcals nou in 16 uur eet of in 8 uur tijd, maar je kunt mij niet wijsmaken dat je op een lege tank even goed kan trainen als op een volle..

Dit, zal niks mis zijn met if, maar lijkt me beter geschikt als je alleen avond trainingen hebt.

Juist! De algemene consensus is dus dat Freaky beter wel kan eten rond zijn trainingen. Dan zijn er 3 mogelijkheden:
  • Kappen met IF
  • De eetperiode verplaatsen naar rondom de trainingstijd
  • De training verplaatsen zodat deze wel binnen de eetperiode valt

:rolleyes:

Juist! De algemene consensus is dus dat Freaky beter wel kan eten rond zijn trainingen. Dan zijn er 3 mogelijkheden:
  • Kappen met IF

4e mogelijkheid: Freak doet gewoon wat hij wil. :D

• #2.576
Ik ben echt zo slap als een vaatdoek als ik fasted train, ik vind het knap dat dat je lukt. Ooit een paar keer geprobeerd, maar voor mij geen succes, er moet brandstof in.

En ja: mooi bench PR! :D

Ik heb wel al vaker prima trainingen neer gezet wanneer ik fasted train. Als je lichaam het ook niet gewend is, is het automatisch ook wat moeilijker.
En blij met bench PR inderdaad. Op naar de 70!

Mooie bench zeker! Je doet ook zware biceps curls. Dat wordt wel wat :)
Ik hoop ook dat ik lekker progressie blijf boeken!

Als je altijd zo traint heb je natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Tuurlijk kan je sterker worden op if, is natuurlijk geen goed argument voor je keus. Ik kan wel gaan googelen, maar ik kan ook gaan googelen naar tegenhangers van if...is maar net wat je wilt lezen? Je geeft aan dat je if hanteert omdat je het fijn vind...wat is er dan zo fijn aan? Welke voordelen bied het je?

Je moet zeker doen waar jij je goed bij voelt, al denk ik dat het makkelijker kan en jij je wellicht wat beter voelt als je niet op lege maag gaat trainen. Zelf ben ik ook een voorstander voor meer spreiding, je wilt toch dat je lichaam continue voorzien is van bouwstoffen? Daarmee doel ik niet op om de twee uur eten, anabolica window blabla..
Elke trainingmethode en manier van eten kent denk ik wel zijn voor- en nadelen. Gaat er uiteindelijk denk ik om weer een ieder zich het fijnste bij voelt. Ik ben vroeger altijd al een slechte ontbijter geweest, ik ontbeet eigenlijk nooit tot zelden. Nu pakt dat toevallig goed uit nu ik IF hanteer.

Wat ik fijn vindt aan IF:
Minder, grotere maaltijden verspreid over de dag.
Ik hoef niet continue te eten op mijn werk en/of te mealpreppen.
IF zou een positieve invloed hebben op je cholesterolwaardes. Ik heb FH (genetische afwijking in mijn cholesterol) en sinds ik aan krachttraining doe en IF hanteer zijn mijn waardes veel beter geworden.

PR's al over the place. :hedbang:

Ik doe zelf ook nog steeds IF. Een tijdje niet gedaan maar wel weer opgepikt.
Ah, wist niet dat je het weer hanteerde. Dacht dat je er inderdaad mee was gestopt!

Dat dacht ik ook in het begin, maar je lichaam en jijzelf past er zich uiteindelijk gewoon op aan.

Ja, ik vind het ook helemaal niks. Zowiezo 's ochtends trainen niet. Behalve mijn kleine morgensessies van 15-25 minuten, dat gaat net :D

Ik train eigenlijk ook bijna altijd in de avonduren. Nu ik tijdelijk bij mijn ouders woon al helemaal. De keren dat ik fasted zal trainen, zal dus beperkt zijn. Misschien maar 1x per week, maar meer ook niet.

In

Ik train ook kut fasted.

Mooi dat jij hier pr’s op haalt en het zal zeker voordelen hebben (vooral qua vetverbranding denk ik) om fasted te trainen.

Ik kan het alleen niet laten te denken dat als je ff goed eet ipv fasted je er zo 5kg bijpakt :rolleyes:
Welkom, leuk dat je volgt!

Voordeel van IF is dat je in de ochtend inderdaad toch wat extra vetverbanding meepakt, ook al zou je bulken.
Het is altijd een moment opname denk ik bij zo een training. Ik sukkelde al weken met de bench en dacht dat ik maar 1 rep zou halen op de 67.5kg bench, en vervolgens rep jed 3x op een lege maag. Het is ook mentaal denk ik.

In ieder geval een lichaamsgewicht. :D
:D

Ik weet niet. Op een volle maag trainen is ook niet altijd even fijn, zeker niet met een overvolle maag.

Dit, zal niks mis zijn met if, maar lijkt me beter geschikt als je alleen avond trainingen hebt.
Ben ik ook wel met je eens hoor.

• Kappen met IF

Het zal een combinatie worden van. De dagen dat ik in de avond train moet ik overdag gewoon wat meer eten. Nu eet ik voor de training te weinig en moet ik onwijs veel eten na de training in slechts twee uur tijd. Kappen met IF is geen optie voor mij :P

4e mogelijkheid: Freak doet gewoon wat hij wil. :D
Haha, dat kan ook nog! :D

Dat zal het uiteindelijk ook wel worden vermoed ik. Maar het kan nooit kwaad om iemand wat opties voor te schotelen! :D
Het wordt ook gewaardeerd dat jullie meedenken :)

Afgelopen zaterdag nog getraind voordat ik een dagje naar de sapcup ben gegaan.

deadlift
5x60kg [warmup]
5x80kg [5]

Kreeg wederom last van een pijntje net onder de linkerknie, bij mijn scheenbeen. Bij het neerleggen van de barbell voel ik een nare steek.
Had hier vorige week ook al last van bij de sumo, dus besloten om niet verder te gaan met de deadlift.

front squat
10x20kg [warmup]
5x30kg [5]
5x40kg [5]
3x47.5kg [3]
5x47.5kg [5]
7x47.5kg [7]
4x47.5kg [4]
6x47.5kg [6]
8x47.5kg [8]

chins
3x6 bw +5kg

cable row
3x10x51kg PR

facepulls superset cable crunch
3x12x29kg PR // 3x10x60kg PR

calf raise
4x15x90kg

alternating dumbbell hammer curl
8x17.5kg PR
8x17.5kg
5x17.5kg

Sprong van 15kg naar 17.5kg is toch wat te groot. Deze week weer 15kg hammeren.

Zit op dit moment thuis te werken ivm het slechte weer en omdat ik vanmorgen bij de tandarts ben geweest na jaren lang gesukkeld te hebben met de gezondheid van een kies.
Vanmorgen had ik een intakegesprek maar we hebben besloten om de kies toch alvast te trekken. Het voelt nu nog verdoofd aan, hopelijk geen pijn als het uitgewerkt is.

Uit voorzorg vanavond ook even niet trainen, het is belangrijk dat de wond goed geneest en dat het bloedstolsel blijft zitten.

Sterkte met je kies man!

Ik heb het niet over een volle maag of overvolle maag gehad he! Je traint echt wel fijner als je wat meer glucogeen in je lichaam hebt zitten, einde discussie :D dat je eraan gewend bent is een ander verhaal.

Cholestorol, kan ook zijn vanwege je vetpercentage...die is stukken lager als voorheen.

Anyway gewoon doen wat je wilt doen, daar wil ik je ook niet van af houden, ik was gewoon nieuwschierig waarom iemand ervoor kiest om fasted te trainen, daar ik hier het nut niet van in zie

Het is altijd een moment opname denk ik bij zo een training. Ik sukkelde al weken met de bench en dacht dat ik maar 1 rep zou halen op de 67.5kg bench, en vervolgens rep jed 3x op een lege maag. Het is ook mentaal denk ik.
Mentaal is zeker 1 van de belangrijkste obstakels voor meer gewicht pakken!

Misschien overdrijf ik het effect van voeding voor training wel in mijn gedachtes..
Toch stop ik er zo even een paar honderd kcals in voor mijn training :D

Sprong van 15kg naar 17.5kg is toch wat te groot. Deze week weer 15kg hammeren.
waarom te groot? je pakt toch een net aantal reps? In de 3e set kun je altijd nog terug naar 15.

Uit voorzorg vanavond ook even niet trainen, het is belangrijk dat de wond goed geneest en dat het bloedstolsel blijft zitten.
beterschap man!

• #2.580
Thanks man.

Ik heb het niet over een volle maag of overvolle maag gehad he! Je traint echt wel fijner als je wat meer glucogeen in je lichaam hebt zitten, einde discussie :D dat je eraan gewend bent is een ander verhaal.

Cholestorol, kan ook zijn vanwege je vetpercentage...die is stukken lager als voorheen.

Anyway gewoon doen wat je wilt doen, daar wil ik je ook niet van af houden, ik was gewoon nieuwschierig waarom iemand ervoor kiest om fasted te trainen, daar ik hier het nut niet van in zie
Gister ook een gesprek gehad met iemand over voeding en die zei dat er in principe niks mis is met IF, maar omdat ik minder frequent eet krijgt mijn lichaam minder frequent leucine & isoleucine binnen, wat bijdraagt aan zowel de opbouw als herstel van je spiermassa.

Mentaal is zeker 1 van de belangrijkste obstakels voor meer gewicht pakken!

Misschien overdrijf ik het effect van voeding voor training wel in mijn gedachtes..
Toch stop ik er zo even een paar honderd kcals in voor mijn training :D

Ja, ook dat is mentaal. Bammetje of wat carbs voor de training is in principe wel prettig. Ik doe dat standaard wel hoor. Het is meer zo dat ik het liefst elke dag hetzelfde fast-window hanteer en dat is meer de reden dat ik daarom soms fasted train.

waarom te groot? je pakt toch een net aantal reps? In de 3e set kun je altijd nog terug naar 15.
Goed punt! :)

Thanks. Gaat al weer wat beter. Gelukkig geen pijn gehad nadat de verdoving was uitgewerkt! :D

Training van gister:

chest + arms + back

ohp:
10x20kg [warmup]
5x27.5kg [warmup]
5x32.5kg [warmup]
5x37.5kg [5]
3x42.5kg [3]
0x47.5kg [1+]
1x45kg [3]
2x42.5kg [3]
3x40kg [3]
5x37.5kg [5]
5x35kg [5]
8x32.5kg [5+]

Paar setjes weer niet gehaald, maar stiekem gaat het toch wel wat beter naar mijn idee. Nog geen reset van plan in ieder geval.

chins
5x +bw +6.75kg
5x +bw +6.75kg
5x +bw +6.75kg

Beiden benches waren de hele tijd bezet, dus moest improviseren wat niet helemaal gunstig uitpakte.

chest dips
4x6 +bw +6kg PR

benchpress:
10x20kg [warmup]
10x35kg [warmup]
8x47.5kg [8]
5x55kg [6]
2x60kg [4] (moest eigenlijk 62.5kg, maar armen en chest voelde al bij de warmup vermoeid aan)
3x60kg [4]
2x60kg [4]
5x55kg [5] (moest eigenlijk 57.5kg)
6x52.5kg [6] (moest eigenlijk 55kg)
6x50kg [7]
8x45kg [8+]

Direct bij de warmup voelde alles al vermoeid aan dus bewust niet te zwaar gegaan. Dat ik maar 8 reps haalde bij de rep-out zegt ook genoeg. Ik heb ooit 17x45kg gedaan bij het laatste setje en nu kon ik al niet meer na 8 reps.

cable row
3x12x51kg VPR

12 reps gehaald, verhogen naar 52kg.

seated dumbbell side raises:
3x10x7kg PR

barbell curl
10x27kg
10x27kg
8x27kg

Merk dat ik rechts wat meer moeite heb met curlen (zie ik aan de houding van mijn rug), misschien toch weer iets verlagen zodat ik eerst die vorm weer in orde heb.

tricep pushdown
3x12x29kg

Balen van de bench, maar het is niet altijd feest. Rest van de training wel prima. Vanavond legs!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven