Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik hanteer al vrij lang IF en zowel IF als fasted trainen heeft zijn voordelen. (Google maar op benefits fasted workout). Ik vind IF gewoon erg fijn, maar dat is persoonlijk en iedereen heeft zijn eigen manieren van trainen en voeding consumeren. Zolang je er zelf maar fijn bij voelt toch?

Thanks marr. Squat gaat idd de goede kant op!

Ja, ik vind het ook helemaal niks. Zowiezo 's ochtends trainen niet. Behalve mijn kleine morgensessies van 15-25 minuten, dat gaat net

In ieder geval een lichaamsgewicht.Ik kan het alleen niet laten te denken dat als je ff goed eet ipv fasted je er zo 5kg bijpakt![]()

het zal uiteindelijk denk ik niet (heel) veel verschil maken of je die x-aantal kcals nou in 16 uur eet of in 8 uur tijd, maar je kunt mij niet wijsmaken dat je op een lege tank even goed kan trainen als op een volle..
4e mogelijkheid: Freak doet gewoon wat hij wil.Juist! De algemene consensus is dus dat Freaky beter wel kan eten rond zijn trainingen. Dan zijn er 3 mogelijkheden:
- Kappen met IF
- De eetperiode verplaatsen naar rondom de trainingstijd
- De training verplaatsen zodat deze wel binnen de eetperiode valt
![]()

Dat zal het uiteindelijk ook wel worden vermoed ik. Maar het kan nooit kwaad om iemand wat opties voor te schotelen!

Ik ben echt zo slap als een vaatdoek als ik fasted train, ik vind het knap dat dat je lukt. Ooit een paar keer geprobeerd, maar voor mij geen succes, er moet brandstof in.
En ja: mooi bench PR!![]()
Ik hoop ook dat ik lekker progressie blijf boeken!Mooie bench zeker! Je doet ook zware biceps curls. Dat wordt wel wat![]()
Elke trainingmethode en manier van eten kent denk ik wel zijn voor- en nadelen. Gaat er uiteindelijk denk ik om weer een ieder zich het fijnste bij voelt. Ik ben vroeger altijd al een slechte ontbijter geweest, ik ontbeet eigenlijk nooit tot zelden. Nu pakt dat toevallig goed uit nu ik IF hanteer.Als je altijd zo traint heb je natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal. Tuurlijk kan je sterker worden op if, is natuurlijk geen goed argument voor je keus. Ik kan wel gaan googelen, maar ik kan ook gaan googelen naar tegenhangers van if...is maar net wat je wilt lezen? Je geeft aan dat je if hanteert omdat je het fijn vind...wat is er dan zo fijn aan? Welke voordelen bied het je?
Je moet zeker doen waar jij je goed bij voelt, al denk ik dat het makkelijker kan en jij je wellicht wat beter voelt als je niet op lege maag gaat trainen. Zelf ben ik ook een voorstander voor meer spreiding, je wilt toch dat je lichaam continue voorzien is van bouwstoffen? Daarmee doel ik niet op om de twee uur eten, anabolica window blabla..
Ah, wist niet dat je het weer hanteerde. Dacht dat je er inderdaad mee was gestopt!PR's al over the place.
Ik doe zelf ook nog steeds IF. Een tijdje niet gedaan maar wel weer opgepikt.
Dat dacht ik ook in het begin, maar je lichaam en jijzelf past er zich uiteindelijk gewoon op aan.
Ja, ik vind het ook helemaal niks. Zowiezo 's ochtends trainen niet. Behalve mijn kleine morgensessies van 15-25 minuten, dat gaat net![]()
Welkom, leuk dat je volgt!In
Ik train ook kut fasted.
Mooi dat jij hier pr’s op haalt en het zal zeker voordelen hebben (vooral qua vetverbranding denk ik) om fasted te trainen.
Ik kan het alleen niet laten te denken dat als je ff goed eet ipv fasted je er zo 5kg bijpakt![]()

Ik weet niet. Op een volle maag trainen is ook niet altijd even fijn, zeker niet met een overvolle maag.het zal uiteindelijk denk ik niet (heel) veel verschil maken of je die x-aantal kcals nou in 16 uur eet of in 8 uur tijd, maar je kunt mij niet wijsmaken dat je op een lege tank even goed kan trainen als op een volle..
Ben ik ook wel met je eens hoor.Dit, zal niks mis zijn met if, maar lijkt me beter geschikt als je alleen avond trainingen hebt.
Het zal een combinatie worden van. De dagen dat ik in de avond train moet ik overdag gewoon wat meer eten. Nu eet ik voor de training te weinig en moet ik onwijs veel eten na de training in slechts twee uur tijd. Kappen met IF is geen optie voor mijJuist! De algemene consensus is dus dat Freaky beter wel kan eten rond zijn trainingen. Dan zijn er 3 mogelijkheden:
- Kappen met IF
- De eetperiode verplaatsen naar rondom de trainingstijd
- De training verplaatsen zodat deze wel binnen de eetperiode valt
![]()

Haha, dat kan ook nog!

Het wordt ook gewaardeerd dat jullie meedenkenDat zal het uiteindelijk ook wel worden vermoed ik. Maar het kan nooit kwaad om iemand wat opties voor te schotelen!![]()

dat je eraan gewend bent is een ander verhaal.Mentaal is zeker 1 van de belangrijkste obstakels voor meer gewicht pakken!Het is altijd een moment opname denk ik bij zo een training. Ik sukkelde al weken met de bench en dacht dat ik maar 1 rep zou halen op de 67.5kg bench, en vervolgens rep jed 3x op een lege maag. Het is ook mentaal denk ik.

waarom te groot? je pakt toch een net aantal reps? In de 3e set kun je altijd nog terug naar 15.Sprong van 15kg naar 17.5kg is toch wat te groot. Deze week weer 15kg hammeren.
beterschap man!Uit voorzorg vanavond ook even niet trainen, het is belangrijk dat de wond goed geneest en dat het bloedstolsel blijft zitten.
Thanks man.
Gister ook een gesprek gehad met iemand over voeding en die zei dat er in principe niks mis is met IF, maar omdat ik minder frequent eet krijgt mijn lichaam minder frequent leucine & isoleucine binnen, wat bijdraagt aan zowel de opbouw als herstel van je spiermassa.Ik heb het niet over een volle maag of overvolle maag gehad he! Je traint echt wel fijner als je wat meer glucogeen in je lichaam hebt zitten, einde discussiedat je eraan gewend bent is een ander verhaal.
Cholestorol, kan ook zijn vanwege je vetpercentage...die is stukken lager als voorheen.
Anyway gewoon doen wat je wilt doen, daar wil ik je ook niet van af houden, ik was gewoon nieuwschierig waarom iemand ervoor kiest om fasted te trainen, daar ik hier het nut niet van in zie
Mentaal is zeker 1 van de belangrijkste obstakels voor meer gewicht pakken!
Misschien overdrijf ik het effect van voeding voor training wel in mijn gedachtes..
Toch stop ik er zo even een paar honderd kcals in voor mijn training![]()
Goed punt!waarom te groot? je pakt toch een net aantal reps? In de 3e set kun je altijd nog terug naar 15.

Thanks. Gaat al weer wat beter. Gelukkig geen pijn gehad nadat de verdoving was uitgewerkt!