Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Je reps 4x 30 op MP's maar failt op 32.5? Dat is een find f**k man. De kracht zit er dan normaal wel.

• Topic Starter Topic Starter
Kom op he! je hebt dagen dat het even minder gaat.. en als je al vermoeid aan BP en MP begint merk je dat de hele training.
Gewoon op naar de volgende keer. Niet terugkijken en ik durf te wedden dat de volgende training weer stukken beter zal gaan!

Geniet van de wedstrijd vanavond!

Ja, mindere trainingen heb je nu eenmaal helaas. Er zat misschien ook te weinig pit in helaas. Volgende keer beginnen met MP denk ik (nu was hij helaas bezet). Wedstrijd was vermakelijk, niet geweldig maar we zijn wel door :)

Psv? Waar is de vind ik niet leuk knop als je hem nodig hebt :D

BOERUH! :D

Zulke trainingen moeten er (helaas) ook tussen zitten. Ik zou eens goed kijken of je niet eens kunt beginnen met MP en daarna BP doet - Kans bestaat natuurlijk dat je BP dan iets lager wordt, maar dat lijkt me enigszins beperkt.

Was ook wel de planning, maar helaas was het squatrek en een kleiner rek daarnaast bezet. Volgende keer beter.

Zei ik ook al dat ie met mp moest beginnen:D
Ja jonguh! :D

Je reps 4x 30 op MP's maar failt op 32.5? Dat is een find f**k man. De kracht zit er dan normaal wel.
Ja, eens. Flexx denkt dat ik altijd te vlug op geef. Als ik het idee heb dat iets niet gaat lukken dan probeer ik het niet eens of geef ik te snel op. Moet me gewoon boos maken en gaan met die banaan :banana:

Laatst bewerkt:
Je kan em ook van de grond af cleanen:D

Ik ga er even over nadenken hoe ik het de volgende keer ga doen.

.. Maak je er gelijk een leuke variatie van de oefening van ;)

Dat is waar, variatie is ook leuk!

training 24-09-2015 (LB2)

voeding
Totaal 1.899
KVE 147/64/188

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.67 km 89kcal

warmup pre squat
2x12 leg extension

squat
10x18kg (20kg barbell was in gebruik)
8x28kg
8x38kg
8x38kg
8x38kg

Squat ging weer matig en ik heb echt geen idee waar het aan ligt. Op het moment dat ik parallel raak ga ik niet diep genoeg. Wanneer het gewicht te licht is, veer ik teveel (ga te snel naar de grond en veer dan eigenlijk omhoog).

single leg extensions
10x20kg (warmup)
10x35kg
8x35kg
8x35kg

Ik merk dat ik het moeilijk krijg. Vorige week nog 3x10x35kg gedaan. Kracht lijkt iets achter uit te gaan, maar van de andere kant niet goed. Ik ben inmiddels al bijna 12kg afgevallen, dus het is opzich ook logisch dat wellicht wat achteruit ga qua kracht.

seated single leg curl
10x20kg (warmup)
8x32.5kg
8x32.5kg
8x32.5kg

Idem dito als met leg extensions.

weighted hyperextensions
10xbw
3x10xbw +10kg PR

smith machine calf raises
15x30kg
15x50kg
15x80kg PR
15x80kg
15x80kg

Weighted decline situps
15xbw +24kg
15xbw +24kg
15xbw +24kg
15xbw +24kg

planks
74s
40s
50s

crosstrainer
15 minuten, 1.03km, 141kcal

rating
Ondanks de matige squat toch tevreden over de training. Hyperextensions en cals raises gingen weer lekker. Squat me maar weer eens verdiepen in de materie en filmpjes kijken op youtube.
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Laatst bewerkt:
Gaat lekker toch allemaal? Gewicht -12 kg is echt heel netjes. Ik zou het eerste jaar vooral focussen op de techniek en de pezen en banden sterker maken. Daarna kunnen de gewichten wel zwaarder.

Misschien maak je je ook wel te druk om je squat.. Als je zegt dat je wat met lichter gewicht te veel veert, moet je er gewoon voor zorgen dat je wat minder snel zakt. Desnoods ff 1 sec. stil houden onderaan?

Misschien maak je je ook wel te druk om je squat.. Als je zegt dat je wat met lichter gewicht te veel veert, moet je er gewoon voor zorgen dat je wat minder snel zakt. Desnoods ff 1 sec. stil houden onderaan?
Da's ook een heel goeie. De pauzed squat.

Zat ik ook net aan te denken. probeer eens paused squat.
Wat lichter gewicht en onderaan even stoppen en dan pas omhoog. Dan veer je ook niet.
Moet je wel goed aanspannen om omhoog te komen. :D

Lekker getraind verder! en super die bijna 12 kg eraf! Dat je dan wat kracht inlevert is niet zo gek he. ;)

Squat exercise technique cues

Weet even niet hoe ik de link moet plakken, maar dit filmpje kreeg ik getipt.
Vind het zelf interessant.

Gaat lekker toch allemaal? Gewicht -12 kg is echt heel netjes. Ik zou het eerste jaar vooral focussen op de techniek en de pezen en banden sterker maken. Daarna kunnen de gewichten wel zwaarder.

Goed punt. De squat houdt me al sinds het begin in de greep. Ik ben er nu dik 2 maanden mee bezig en er is wel lichte progressie, maar niet naar mijn zin. Het zit me denk ik voornamelijk dwars omdat andere oefeningen wel duidelijk progressie tonen en de squat totaal niet. Naar mijn idee heb ik vrij sterke kuiten, quads en hamstrings (zie mijn andere oefeningen) dus dan is het eigenlijk best raar dat ik zoveel moeite heb met de squat. Ik ben het zeker met je eens dat de techniek belangrijker is. Ik ga de volgende keer gewoon terug naar de basis (30kg bijv) en lekker oefenen met paused squats.

Ja, ik denk wel dat je gelijk hebt. Ik maak me eigenlijk altijd al druk om mijn squat. Ik heb altijd ook wel iets te mekkeren over de squat en het houdt me eigenlijk altijd wel bezig. Goed idee om de paused squat te proberen.

Da's ook een heel goeie. De pauzed squat.

+1

Zat ik ook net aan te denken. probeer eens paused squat.
Wat lichter gewicht en onderaan even stoppen en dan pas omhoog. Dan veer je ook niet.
Moet je wel goed aanspannen om omhoog te komen. :D

Lekker getraind verder! en super die bijna 12 kg eraf! Dat je dan wat kracht inlevert is niet zo gek he. ;)

Als nu al 3 mensen zeggen dat ik de paused squat moet proberen, ontkom ik er dus niet meer aan. Zondag lekker de paused squat doen dus.
Training was verder inderdaad lekker!

Squat exercise technique cues

Weet even niet hoe ik de link moet plakken, maar dit filmpje kreeg ik getipt.
Vind het zelf interessant.

Thanks Mar, dit filmpje kende ik nog niet. Ik zal hem eens observeren :)

Kan me niet voorstellen dat je te veel bounced. Je moet het jezelf ook allemaal niet te moeilijk gaan maken he :)

Schiet weer eens een filmpje, zodat er hier naar gekeken kan worden.

dat vind ik persoonlijk altijd fijn aan benen trainen, als de squat wat minder gaat kan je nog genoeg voldoening halen uit de overige oefening, bij benen heb ik alijd het gevoel dat ik goed gesloopt ben ;)

Kan me niet voorstellen dat je te veel bounced. Je moet het jezelf ook allemaal niet te moeilijk gaan maken he :)

Schiet weer eens een filmpje, zodat er hier naar gekeken kan worden.

I'm a troublemaker it seems :roflol:
Zal eens vragen of flexx zondag een filmpje schiet :)

dat vind ik persoonlijk altijd fijn aan benen trainen, als de squat wat minder gaat kan je nog genoeg voldoening halen uit de overige oefening, bij benen heb ik alijd het gevoel dat ik goed gesloopt ben ;)

Ja, gelukkig haal ik daar ook mijn voldoening uit. In het begin is er dan lichte frustratie omdat de squat niet lekker gaat, maar als dan eenmaal de rest goed gaat, ben ik daar ook wel blij mee.

No disrespect dude, maar nu box sq gaan doen is bs. Gewoon SQ'en. Zo diep je kan. Als dat niet ATG is is dat helemaal niet zo erg. Just hit parallel or
just below. Speel wat met je stance. Als je wat wijder gaat staan, kunnen de meesten al gelijk wat dieper.

No disrespect dude, maar nu box sq gaan doen is bs. Gewoon SQ'en. Zo diep je kan. Als dat niet ATG is is dat helemaal niet zo erg. Just hit parallel or
just below. Speel wat met je stance. Als je wat wijder gaat staan, kunnen de meesten al gelijk wat dieper.

Niet boxed, maar paused. Maar ik zal nog eens experimenteren met mijn stance. Een tijd terug was ik ook veel wijder gaan staan en toen ging het volgens mij ook iets beter.

Bedoelde idd niet meteen paused squats, maar gecontroleerd naar beneden en niet bouncen onderin ;)

Ja, flexx zei me dat ook al. Gecontroleerd en langzamer naar beneden gaan en het uitstoten mag naar verhouding sneller.

Hoe staan je voeten/tenen bij squat?

Probeer ook rustig te zakken.

Controle over het gewicht.

Terug
Naar boven