MuscleMeat

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Volg het niet helemaal, dus corrigeer me vooral als ik het mis heb.. Maar begrijp ik het goed als het er eigenlijk om gaat dat je het idee hebt onvoldoende mobiliteit te hebben?
Had dat zelf in het begin namelijk ook. Heb enkele weken met mijn hakken op schijfjes (gewoon van 1.25 kg, lekker dun) gesquat, daarna kon ik ineens wel goed op parallel komen en inmiddels met mijn nieuwe schoenen kan ik zelfs prima ATG.

Ligt het niet aan sanne, hij kan bijna tot atg squaten met weinig gewicht, maar als het zwaarder wordt opeens niet meer, heel vaag.

Ligt het niet aan sanne, hij kan bijna tot atg squaten met weinig gewicht, maar als het zwaarder wordt opeens niet meer, heel vaag.
Dan denk ik mogelijk toch aan core stabiliteit of misschien niet helemaal door "durven" zakken uit angst niet meer omhoog te komen?
Geen idee of dat meetelt bij jou... maar ik had zelf soms ook dat ik niet verder durfde uit angst niet omhoog te kunnen komen omdat er geen spotter was...
Bij ons squatrek kan je nl niet geheel atg zakken zonder het rek te raken... je moet dus echt unracken in het squatrek en daarbuiten squatten.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe staan je voeten/tenen bij squat?

Probeer ook rustig te zakken.

Controle over het gewicht.

Voeten staan op ongeveer schouderbreedte, iets naar buiten gedraaid.

Yep, ik zal morgen oefenen op het wat meer gecontroleerd laten zakken, en volle gas uitstoten! :D

Volg het niet helemaal, dus corrigeer me vooral als ik het mis heb.. Maar begrijp ik het goed als het er eigenlijk om gaat dat je het idee hebt onvoldoende mobiliteit te hebben?
Had dat zelf in het begin namelijk ook. Heb enkele weken met mijn hakken op schijfjes (gewoon van 1.25 kg, lekker dun) gesquat, daarna kon ik ineens wel goed op parallel komen en inmiddels met mijn nieuwe schoenen kan ik zelfs prima ATG.

In principe zou dat niet het probleem moeten zijn. Ik draag ook speciale squatschoenen. Zoals flexx al zegt, het is gewoon raar.

Ik snap er ook nog steeds niks van!

Dan denk ik mogelijk toch aan core stabiliteit of misschien niet helemaal door "durven" zakken uit angst niet meer omhoog te komen?
Geen idee of dat meetelt bij jou... maar ik had zelf soms ook dat ik niet verder durfde uit angst niet omhoog te kunnen komen omdat er geen spotter was...
Bij ons squatrek kan je nl niet geheel atg zakken zonder het rek te raken... je moet dus echt unracken in het squatrek en daarbuiten squatten.

Ik hoop dat het gewoon mijn core nog steeds is. Hopelijk dragen de hyperextensions ook bij bij het versterken van de onderrug/core.

zaterdag 26-09-2015 (UB1)

voeding
Totaal 1.935
KVE 148/55/209

warmup
crosstrainer: 10 minuten, 0.68km, 89kcal

benchpress
10x20kg
8x30kg
5x42,5kg
5x42,5kg
5x42,5kg
5x42,5kg
5x42,5kg

Lekker opnieuw opbouwen omdat ik 5x50kg niet wist te halen de afgelopen weken. Dit ging goed!

dumbbell row
10x10kg
5x24kg
5x24kg
5x24kg
5x24kg
5x24kg

incline benchpress
8x30kg
8x37.5kg PR
8x37.5kg
8x37.5kg (laatste rep net gehaald!)

Eigenlijk vreemd dat de incline best goed gaat, terwijl die ten opzichte van de normale benchpress een stuk zwaarder is.

negative pullup
6x
3x

Normale pullup was bezet, dus deze nieuwe oefening ondertussen gedaan op aanraden van flexx.

pullup
8x (25kg contra)
8x (25kg contra)
6x (25kg contra)

dumbbell side raises
8x6kg
8x6kg
8x6kg

Deze oefening gaat steeds beter! En dat terwijl ik hem helemaal in het begin echt niet fijn vond!

dips
4x4xbw

Elk setje haalde ik maar 4 reps, ik vond het best lastig. Flexx adviseerde mij de armen dichter tegen het lichaam aan te houden en dat maakte de oefening natuurlijk lastiger.

one-arm dumbbell preacher curl
10x12kg
10x12kg
6x14kg (2x rechterarm, 6x linkerarm).

Vraag me niet waarom het maar 2x lukte bij mijn rechterarm..

stairmaster
15 minuten, 900 treden

rating
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Laatst bewerkt:
Lekkere training!

en herken het wel met de incline BP. Die is bij mij ook beter te doen dan flat. Al heeft het bij mij te maken met mijn schouder.

Gewoon lekker blijven trainen en die core sterker maken. Wie weet gaat het squatten zomaar een keer in ene goed. ;) je weet maar nooit!

Vind het erg tof dat je bezig met (negative) pull ups en dips, ben een groot fan van dat soort bw-oefeningen!
Je gaat lekker, ook een mooie PR op incline BP.
En tsja, je hebt krachtverschil in je armen, frustrerend is dat he.. ;). Had het vandaag met mijn unilateral hyperextension, links ging prima, maar rechts ging ik stuk :o.

Flinke training! Gaat nog steeds goed hier :cool:

Lekkere training!

en herken het wel met de incline BP. Die is bij mij ook beter te doen dan flat. Al heeft het bij mij te maken met mijn schouder.

Gewoon lekker blijven trainen en die core sterker maken. Wie weet gaat het squatten zomaar een keer in ene goed. ;) je weet maar nooit!

Ja apart is dat, dat de incline beter gaat naar verhouding dan de normale BP. Ik blijf inderdaad lekker door trainen en proberen die core sterker te maken!

Vind het erg tof dat je bezig met (negative) pull ups en dips, ben een groot fan van dat soort bw-oefeningen!
Je gaat lekker, ook een mooie PR op incline BP.
En tsja, je hebt krachtverschil in je armen, frustrerend is dat he.. ;). Had het vandaag met mijn unilateral hyperextension, links ging prima, maar rechts ging ik stuk :o.

Ik vind het ook echt hele leuke oefeningen! Ik denk ook heel erg goed om de rug en triceps te verbeteren. Ik ga ze zeker vaker doen.
Ja echt raar, ik ben rechtshandig, maar met links ben ik veel sterker :D

Flinke training! Gaat nog steeds goed hier :cool:
Thanks, ja gaat nog steeds lekker! :D

zondag 27-09-2015 (LB2)

Paps was afgelopen donderdag jarig en vanmiddag ga ik erheen om nog zijn verjaardag te vieren. Er staat een Bossche bol op me te wachten, dus dat wordt smullen. Flinke kcal-bom, maar ik heb al heel lang niet meer gezondigd, dus ik denk dat ik hem wel verdiend heb! :D

gewicht:

79.1 kilo (12,1 kilo afgevallen sinds 21-06-2015)
21/06/2015: 91.2KG
28/06/2015: 89.2KG
05/07/2015: 88.5KG
12/07/2015: 87.7KG
19/07/2015: 87.2KG
26/07/2015: 86.6KG
02/08/2015: 85.7KG
09/08/2015: 85.0KG
16/08/2015: 84.3KG
23/08/2015: 83.7KG
30/08/2015: 82.5KG
06/09/2015: 82.0KG
13/09/2015: 80.9KG
20/09/2015: 80.2KG

voeding
Totaal 2.072
KVE 150/82/186

Nog best netjes gedaan met een kleine bossche bol en een klein schaaltje chocoladeijs :D

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.67 km, 87 kcal

warming up
2x12 back extension
2x12 leg curl
2x12 leg extensions

paused squat
10x20kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg

Vandaag paused squats geoefend met een laag gewicht. Toen ik het eerste setje deed had ik er zelfs moeite mee, maar toen pas had ik door hoe weinig ik eigenlijk alles aanspan. De overige sets daar meer op gelet en toen ging het eigenlijk al een stuk beter. Ik moet echt dus aan mijn core werken en aan het aanspannen van alles. Ik blijf voorlopig low-weight squaten en eerst focussen op verbeteren van de core en het aanspannen.

leg extensions
12x30kg
12x52.5kg
10x57.5kg
8x62.5kg
8x67.5kg

seated leg curl

12x30kg
12x52,5kg
10x57,5kg
8x62,5kg
6x67,5kg

weighted hyperextension

10xbw
10xbw+12.5kg PR
10xbw+12.5kg
10xbw+12.5kg

Smith calve raises (staand)
15x30kg
15x60kg
15x80kg
15x80kg

dumbbell shrugs
4x10x20kg

weighted decline sit-up
3x15x24kg
1x12x24kg (had het zwaar bij de laatste set)

planks
70s
46s
45s

crosstrainer hiit
15 minuten, ~152 kcal, 1.04km

Gewicht gaat nog steeds erg lekker. Vanmorgen alweer bijna 79 kilo op de weegschaal. Ik wil denk ik tot ongeveer 72 kilo afvallen en dan ben ik benieuwd hoe ik erbij sta. Hopelijk zoveel mogelijk vet weg bij de buik :D

Rating:
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Laatst bewerkt:
Wow.... gaat lekker met je gewicht! Ben echt super benieuwd hoe je erbij taat op die 72 kg! Maar dat gaat zeker goed!

Lekker getraind en yesss voor de paused squat. :) Dan realiseer je je pas hoeveel en hoe je aan moet spannen. Nice! nu oefenen met aanspannen en knallen met die squat!

Geniet van je Bossche bol! :D

Prima training weer gozer! Bosche bol zou ik ook niet laten staan!!:eating:

Haha. Die bossche bol... nou. Daar ben je wel even zoet mee :)

Doe je trouwens geen legpress?

Verstandige aanpak met de Squats Freak Jam

Prima training weer gozer! Bosche bol zou ik ook niet laten staan!!:eating:

En hij was verdomd lekker! Chocolade bevalde zo goed, dat ik mezelf ook maar een bakje chocoladeijs gunde haha. Thanks Marv!

Haha. Die bossche bol... nou. Daar ben je wel even zoet mee :)

Doe je trouwens geen legpress?
Heb al een tijdje geen legpress meer gedaan op legday. Laatste keer had ik 140kg gedaan denk ik. Ben je van mening dat ik die oefening vaker moet doen dan?

Wow.... gaat lekker met je gewicht! Ben echt super benieuwd hoe je erbij taat op die 72 kg! Maar dat gaat zeker goed!

Lekker getraind en yesss voor de paused squat. :) Dan realiseer je je pas hoeveel en hoe je aan moet spannen. Nice! nu oefenen met aanspannen en knallen met die squat!

Geniet van je Bossche bol! :D

Ja gewicht gaat echt super. Niet verwacht dat ik nu nog zo veel blijf afvallen. Ik eet elke dag nog tussen de 1900 en 2000kcal (klinkt weinig) maar dat is toch echt 500kcal onder mijn onderhoud. Weinig trek en zeer goed te doen.
Ja, ik denk ook dat ik nog een reden heb ontdekt waarom mijn squats niet goed gaan. Ik ga soms dusdanig diep waardoor mijn heupen blokkeren en ik dus moeite krijg met het opstaan/uitstoten. Eerst oefenen om de juiste diepte te vinden en niet meer te graag ATG willen gaan. Dat is voor de toekomst :D

De Bossche bol was heerlijk!

Verstandige aanpak met de Squats Freak Jam
Thanks marr. Verhogen heeft geen zin als de basis en de techniek nog niet in orde is! Ik zag dat jij ook een beetje worstelde met de squat. Komt goed man! :thumbs:

Training 29-09-2015 (UB2)

voeding
Totaal 1.841
KVE 124/56/217

crosstrainer (warming up)
10 minuten, ~ 0.69 km, 89 kcal

standing military press
10x20kg
5x32.5kg PR
5x32.5kg
5x32.5kg

Ja, eindelijk! Met MP beginnen maakt zeker verschil. Het ging nog best redelijk ook!

Dumbbell row
10x12kg (warmup)
10x20kg
10x20kg
10x20kg

Gewicht ietwat verlaagd. Normaal doe ik 22/24 kilo maar ik vind dat mijn arm beter naar achter moet.

Incline Bencpress
8x30kg

Normale benchpress was bezet.

Benchpress
8x33kg (18kg stang)
8x40kg (weer geswitched naar 20kg stang)
8x40kg
8x40kg

Niet te zwaar gedaan omdat ik vorige keer de 5x5 heb gefaald en die opnieuw aan het opbouwen ben (zit nu bij 5x5x42.5). Heeft geen zin om deze dan te verhogen. 40kg ging best goed, weinig moeite!

machine pulldown
10x40kg
10x72.5kg PR
9x72.5kg
5x72.5kg

Eerste set teveel kracht gekost.

Reverse flyes
10x15kg
3x10x30kg PR

Oefening al bijna 2 maanden niet meer gedaan. Armen willen nog wel eens zakken bij de laatste reps. Mag beter dus :)

rope pushdown
3x10x20kg
9x20kg

Extra setje erbij gedaan. Helaas geen 10x gelukt

Barbell curl
10x25kg
7x22.5kg
10x20kg

Draai teveel met de polsen bij deze oefening en wanneer ik te zwaar til til ik teveel vanuit de rug. Voorlopig maar even houden op 20kg dus. Wel weer pomp in linkerbicep

cycling
15 minuten, 7.5km

ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif
ImageDeeJayDance.gif

Mooi dat je ervan genoten hebt! :D extra pure choco is mijn verslaving!

Lekkere training en goed dat je nu ook weet waarom squatten moeizamer ging. Nu oefenen op techniek en daarna het gewicht erop gooien!
Lekker veel PR's ook weer! Zo zie je maar.. genoeg PR's in de cut he! ;)

BBcurl pak ik ook vaak op 20-22,5 kg.. dan extra langzaam naar beneden en goed spanning erop houden. Geef zalige pomp. :D

Heb wat trainingen gemist door de drukte van afgelopen dagen, maar ik zie flink wat PR's voorbij komen, je hebt dus absoluut niet stil gezeten ^^.
Als ik Flexx goed begrijp krijgen jullie een plate loaded leg press, niiiice! Besef me dan weer eens hoe erg ik eigenlijk met mijn gym bof, als in: een kelder helemaal vol met free weights en plate loaded machines :o.

Zie ik Bossche bollen? Toch wel de ekte ekte van bakker de Groot he? :D

kut legpress bij ons in de gym, dat ze maar eens opskiete met die plate loaded legpress.

Ja, dat ze maar eens opschieten!

Mooi dat je ervan genoten hebt! :D extra pure choco is mijn verslaving!

Lekkere training en goed dat je nu ook weet waarom squatten moeizamer ging. Nu oefenen op techniek en daarna het gewicht erop gooien!
Lekker veel PR's ook weer! Zo zie je maar.. genoeg PR's in de cut he! ;)

BBcurl pak ik ook vaak op 20-22,5 kg.. dan extra langzaam naar beneden en goed spanning erop houden. Geef zalige pomp. :D

Ja, chocolade vind ik ook erg lekker! Mijn vriendin heeft ook standaard altijd chocolade in huis, maar gelukkig kan ik de verleiding goed weerstaan!
Ik blijf voorlopig met laag gewicht squaten. Niet meer te graag ATG willen, maar spanning erop houden en juiste diepte zoeken.

Ja, inderdaad genoeg PR's in de cut! Ben benieuwd hoeveel er nog komen gaan. Denk dat ik nog wel blijf cutten tot het eind van dit jaar.
Ja ik heb altijd pomp in mijn linkerbicep na de curl, heerlijk!

Heb wat trainingen gemist door de drukte van afgelopen dagen, maar ik zie flink wat PR's voorbij komen, je hebt dus absoluut niet stil gezeten ^^.
Als ik Flexx goed begrijp krijgen jullie een plate loaded leg press, niiiice! Besef me dan weer eens hoe erg ik eigenlijk met mijn gym bof, als in: een kelder helemaal vol met free weights en plate loaded machines :o.

Wij zitten nooit stil Sanne haha! Onze sportschool is al geruime tijd bezig met een verbouwing. Er is ruimte gecreeerd (2 kantoren weggehaald) en een nieuwe vloer gelegd. Het is nu nog wachten op de nieuwe apparaten.

Zie ik Bossche bollen? Toch wel de ekte ekte van bakker de Groot he? :D
Maar natuurlijk! Wel via de Jumbo in de buurt van mijn ouders, maar die krijgt ze rechtstreeks van de Groot! Er stond ook gewoon de Groot op de verpakking, dus het waren echte Bossche bollen! :D

Laatst bewerkt:
Dat je maar eens pomp in je rechterbicep krijgt dan, lijkt me ookmaar saai alleen links:D

Terug
Naar boven