MuscleMeat

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Vervelend man. Ik hoop dat de vrije dagen en de fysio je goed doen. Sterkte!

Aaaii.. Dat klinkt niet fijn nee. Succes met het herstel! Hopen dat je snel weer de gym in kunt!

Damn, dat klinkt allemaal niet bepaald positief.. Flink balen man, hoop dat het herstel niet al te lang gaat zijn. Staat je hoofd er nu ook minder naar om naar de gym te gaan? Kan me voorstellen dat ze zin om te trainen hierdoor wat minder wordt..

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.224
Das balen... ik herken wel veel dingen.. vooral krachtverlies enzo. Maar hier ook uitval en continue zenuwpijn.
Ik hoop dat het snel en goed hersteld met de nodige behandelingen/oefeningen.
Sterkte.

Ga je ondanks deze klachten toch sporten? Ik heb nu bij de kleinste handelingen gewoon last en daarom vind ik het niet verantwoord om te sporten. Afgelopen weekend een paar trappen naar beneden gesjouwd met wat vuilniszakken en dan heb ik vervolgens een half uur last van mijn arm/pols. Volgens mijn vriendin strek/rek ik zelfs mijn handen in mijn slaap, blijkbaar heb ik er zelfs last van in mijn slaap..

Morgen heb ik een nieuwe behandeling. Nu nog veel last van mijn nek en armen/pols. Vrijdag weer 4 dagen vrij, hopelijk doet dat me ook goed.

Vervelend man. Ik hoop dat de vrije dagen en de fysio je goed doen. Sterkte!
Ja, het is ontzettend vervelend! Word er nu ondertussen een beetje chagy van. Er zijn soms dagen dat ik toch een benentraining wil proberen, maar omdat ik dan weer last heb en slecht heb geslapen gooit dat weer roet in het eten. Ik sta op dit moment al 2 maanden stil heb ik het idee.

Aaaii.. Dat klinkt niet fijn nee. Succes met het herstel! Hopen dat je snel weer de gym in kunt!
Ik hoop het ook.. Morgen word ik hopelijk weer flink aangepakt door de manueel therapeut. Zenuwpijntjes zijn niet cool :(

Damn, dat klinkt allemaal niet bepaald positief.. Flink balen man, hoop dat het herstel niet al te lang gaat zijn. Staat je hoofd er nu ook minder naar om naar de gym te gaan? Kan me voorstellen dat ze zin om te trainen hierdoor wat minder wordt..
Ja, het heeft vrij veel impact op mijn mood. Nu maatje @flexx123 ook lekker traint vind ik het jammer dat ik er niet altijd bij kan zijn. Drukte op mijn werk is nu gelukkig minder, maar de pijntjes zijn nog steeds erg vervelend. Ik begin ook langzaam wat zwaarder te worden, dus stiekem moet ik ook gaan oppassen nu. Van de andere kant redelijk wat etentjes gehad de laatste tijd, dus hopelijk is het wat extra vocht. Vanmorgen was het 78 kilo in ieder geval. Al met al ben ik maar 4 a 5 kilo zwaarder dan voorheen, maar mijn buikomtrek is ook bijna 5 a 6cm meer geworden. Ik voel me een stuk fluffier in ieder geval.

Ben in ieder geval van plan voor als ik de draad weer kan oppakken om weer eerst een kleine cut te doen. Er is gegarandeerd meer vetmassa dan spiermassa bijgekomen de laatste paar maanden.

Laatst bewerkt:
Van de andere kant redelijk wat etentjes gehad de laatste tijd, dus hopelijk is het wat extra vocht. Vanmorgen was het 78 kilo in ieder geval. Al met al ben ik maar 4 a 5 kilo zwaarder dan voorheen, maar mijn buikomtrek is ook bijna 5 a 6cm meer geworden. Ik voel me een stuk fluffier in ieder geval.

Ben in ieder geval van plan voor als ik de draad weer kan oppakken om weer eerst een kleine cut te doen. Er is gegarandeerd meer vetmassa dan spiermassa bijgekomen de laatste paar maanden.
Denk dat wanneer je de draad weer oppakt niet eens zo streng hoeft te cutten, verwacht eigenlijk dat je best snel terug in het gelid bent als je weer doorgaat waar je gebleven was :).

Ja, het heeft vrij veel impact op mijn mood. Nu maatje @flexx123 ook lekker traint vind ik het jammer dat ik er niet altijd bij kan zijn. Drukte op mijn werk is nu gelukkig minder, maar de pijntjes zijn nog steeds erg vervelend. Ik begin ook langzaam wat zwaarder te worden, dus stiekem moet ik ook gaan oppassen nu. Van de andere kant redelijk wat etentjes gehad de laatste tijd, dus hopelijk is het wat extra vocht. Vanmorgen was het 78 kilo in ieder geval. Al met al ben ik maar 4 a 5 kilo zwaarder dan voorheen, maar mijn buikomtrek is ook bijna 5 a 6cm meer geworden. Ik voel me een stuk fluffier in ieder geval.
Hou je taai kerel! Dat laatste herken ik wel..de laatste tijd ook teveel (vr)etentjes gehad. Dat kan shape-wise niet goed voor je zijn!

That really sucks bro! Sterkte!

Klink allemaal naar :(

Ga je ondanks deze klachten toch sporten? Ik heb nu bij de kleinste handelingen gewoon last en daarom vind ik het niet verantwoord om te sporten. Afgelopen weekend een paar trappen naar beneden gesjouwd met wat vuilniszakken en dan heb ik vervolgens een half uur last van mijn arm/pols. Volgens mijn vriendin strek/rek ik zelfs mijn handen in mijn slaap, blijkbaar heb ik er zelfs last van in mijn slaap..
Ik moet wel.. als ik niet zou trainen zou de spiermassa gewoon uit mijn arm verdwijnen.. spieratrofie doordat de zenuw beschadigd is...
Ik heb dus gewoon altijd zenuwpijn.. je went eraan. Ik train dus ook wat ik kan. Lukt het niet met mijn arm dan pak ik een ander spiergroep of een keer straps of doe ik lichter gewicht. Roeien met de riemen die je hebt...
Lastig dat het zoveel pijn oplevert. Ik hoop voor je dat het wegtrekt... mijn eigen ervaring is dat je je pijngrens verlegt als het blijvend is. Maar dat hoop ik niet voor je.
sterkte in ieder geval

stay strong bro

• #1.233
Denk dat wanneer je de draad weer oppakt niet eens zo streng hoeft te cutten, verwacht eigenlijk dat je best snel terug in het gelid bent als je weer doorgaat waar je gebleven was :).

Ik denk dat ik toch weer eerst een kleine cut ga inlassen! Ik sta nu al 2 maanden redelijk stil en ben inmiddels 5 kilo zwaarder geworden en bij mijn buik is er 5 a 6 cm bijgekomen.

Hou je taai kerel! Dat laatste herken ik wel..de laatste tijd ook teveel (vr)etentjes gehad. Dat kan shape-wise niet goed voor je zijn!
Heb er ook nog een weekendje groningen aangeplakt afgelopen weekend, ik was weer bijna 80kg+, was wel even schrikken toen ik op de weegschaal stond toen er 79.7kg stond..

That really sucks bro! Sterkte!
Thanks Rambo!

Dat is het ook helaas :(

Te veel vretentjes,dat het niet meer valt te compenseren met strafcardio?:)
Misschien een strengere vorm van strafcardio? :D

Precies dat! Zelfs doordeweeks op 2100-2000 zitten met rustdagen 1800 compenseerd niet 2 BBQ's in een weekend..:o
Dat wordt nog wat in de zomer dan, als er nog meer BBQ's aankomen!

Ik moet wel.. als ik niet zou trainen zou de spiermassa gewoon uit mijn arm verdwijnen.. spieratrofie doordat de zenuw beschadigd is...
Ik heb dus gewoon altijd zenuwpijn.. je went eraan. Ik train dus ook wat ik kan. Lukt het niet met mijn arm dan pak ik een ander spiergroep of een keer straps of doe ik lichter gewicht. Roeien met de riemen die je hebt...
Lastig dat het zoveel pijn oplevert. Ik hoop voor je dat het wegtrekt... mijn eigen ervaring is dat je je pijngrens verlegt als het blijvend is. Maar dat hoop ik niet voor je.
sterkte in ieder geval

Ik begrijp je! Bij mij is er nog weinig tot geen sprake van spiermassa, dus ik vind op dit moment mijn herstel belangrijker. Misschien ben ik daar op dit moment ook wel niet dedicated genoeg voor, maar dat komt denk ik ook wegens de enorme drukte op mijn werk en mijn hoofd die "vol" is op dit moment.

Thanks bro!

algemene update van mijn kant:

Ik heb het nog steeds ontzettend druk wegens een groot project (migratie naar de cloud) op mijn werk. Afgelopen donderdag kwam daar nog een grote storing bij, wat veel impact had op de organisatie (een server waar alle bestanden opstaan was gecrashed, maar gelukkig hadden we alles dubbel uitgevoerd waardoor iedereen wel bij zijn/haar bestanden kon). De crash zorgde ervoor dat alles vrij traag werd, maar doorwerken was gelukkig wel mogelijk. Vlak voordat ik naar mijn fysio ging die zelfde dag kwam ik een indirecte collega tegen die even zijn gal kwam spuwen over de situatie en die dramatiseerde het door te roepen dat het netwerk al jaren slecht is en in de prullenbak gegooid moest worden. Dat schoot bij mij even in het verkeerde keelgat op dat moment en toen heb ik redelijk bot op die persoon gereageerd. Ik ben daar achteraf zelf van geschrokken, maar die persoon ook (kwam die later op de dag tegen). Gelukkig alles uitgepraat. Dat ik die dag erna lekker een lang weekendje naar Groningen ben gegaan heeft me gelukkig goed gedaan. Mooie dingen gezien en lekker gegeten daar!

Vanmorgen weer gaan werken, maar gelukkig was het redelijk rustig. Helaas kreeg ik wel weer last van een stijve nek en lichte klachten bij mijn linkerarm. Over het algemeen gaat het wel beter, maar de klachten zijn er nog steeds. Daarbij komende dat mijn hoofd nog aardig vol zit van het werk, heb ik op dit moment niet de drive om te gaan sporten. Ik zit weinig op het forum en ben weinig met het sporten bezig. Macro's tellen doe ik gelukkig nog wel, maar daar is ook alles mee gezegd. Gisteravond ben ik weer het forum gaan lezen en ben ik gaan kijken of ik iets kan veranderen aan mijn schema. Ik wil mezelf deze week nog even wat rust gunnen en aankomende donderdag heb ik nog een behandeling bij de fysio. Ik heb in het kort gezegd gewoon last van de werkdruk wat impact heeft op mijzelf (stress, lichamelijke klachten) en hoe graag ik eigenlijk ook wil gaan sporten, staat mijn hoofd er op dit moment niet naar. Hopelijk ben ik snel af van mijn lichamelijke klachten en hebben we straks op het werk de migratie er volledig op zitten, zodat mijn hoofd weer "leeg kan lopen".

Van de andere kant is er ook leuk nieuws: mijn vriendin en ik zijn aan het kijken of we kunnen gaan samenwonen. Mijn eigen appartementje is op dit moment helaas te klein, dus we moeten kijken welke opties er wel mogelijk zijn. Ik ga kijken of ik mijn appartementje te koop kan zetten en gaan we kijken hoe verder. We moeten nog eerst even bekijken waar, maar liefst blijf ik in de buurt van Eindhoven vanwege mijn werk en omdat maatje @flexx123 op dit moment ook in de buurt woont. Nieuwbouw, bestaande bouw, koop, huur etc moeten we ook nog allemaal uitzoeken, maar feit dat we hebben besloten dat we willen gaan samenwonen is natuurlijk ook al een mooie stap :)

Laatst bewerkt:
Damn, wat een gedoe op het werkvlak, kan me goed voorstellen dat je jezelf niet altijd even fijn voelt op de werkvloer. Lekker dat je een weekendje weg hebt kunnen gaan, even er tussenuit en helemaal niet met werk bezig zijn. Hoop echter wel dat je op het werk het 'ergste' gehad hebt en het nu allemaal weer wat vlotter en fijner gaat verlopen, het is toch iets waar je iedere dag mee bezig bent..

Balen dat je klachten er ook nog zijn, stress op het werk zal ook niet bepaald een positieve uitwerking op je lijf hebben, lijkt me. Begrijp ook dat de motivatie om te gaan sporten is geslonken, logisch: je hoofd staat er gewoon even niet naar. Denk dat je vanzelf weer zin krijgt wanneer je letterlijk en figuurlijk meer ademruimte hebt, wanneer je tijd over hebt om met andere dingen bezig te zijn komt die zin om te gaan sporten wellicht weer terug :).

Gelukkig ook nog leuk nieuws om te lezen, supertof dat jullie gaan samenwonen, congrats! :D

Als je op het werk een kort lontje hebt is er wel iets aan de hand ja. Dat is niet goed.
Helemaal begrijpelijk dat het in je log een beetje stil is. Hou vol!
Wel leuk van de samenwoon plannen. Mooie stap!

• #1.236
Damn, wat een gedoe op het werkvlak, kan me goed voorstellen dat je jezelf niet altijd even fijn voelt op de werkvloer. Lekker dat je een weekendje weg hebt kunnen gaan, even er tussenuit en helemaal niet met werk bezig zijn. Hoop echter wel dat je op het werk het 'ergste' gehad hebt en het nu allemaal weer wat vlotter en fijner gaat verlopen, het is toch iets waar je iedere dag mee bezig bent..

Balen dat je klachten er ook nog zijn, stress op het werk zal ook niet bepaald een positieve uitwerking op je lijf hebben, lijkt me. Begrijp ook dat de motivatie om te gaan sporten is geslonken, logisch: je hoofd staat er gewoon even niet naar. Denk dat je vanzelf weer zin krijgt wanneer je letterlijk en figuurlijk meer ademruimte hebt, wanneer je tijd over hebt om met andere dingen bezig te zijn komt die zin om te gaan sporten wellicht weer terug :).

Gelukkig ook nog leuk nieuws om te lezen, supertof dat jullie gaan samenwonen, congrats! :D

Inmiddels heb ik al wat meer rust in mijn lijf. Rustiger op het werk en rustiger om mij heen, dat scheelt al een hele boel. Vanmorgen mijn voorlopig laatste behandeling gehad. Twee ribben bij mijn rug zijn nog redelijk stug en mijn nek heeft moeite met draaien naar links (laatste stukje). Moet ook veel beter letten op mijn zithouding/rug. Heb nu de gewoonte mijn hoofd/kin naar voren te leunen wanneer ik aan mijn bureau zit, maar ik moet meer rechtop zitten en kin meer naar binnen trekken zeg maar.

Wat betreft samenwonen moeten we nog even kijken hoe en wat. Via via had ik misschien al iemand gevonden die interesse heeft in mijn woning, maar dan moet ik zelf natuurlijk eerst nog iets weten regelen!

Als je op het werk een kort lontje hebt is er wel iets aan de hand ja. Dat is niet goed.
Helemaal begrijpelijk dat het in je log een beetje stil is. Hou vol!
Wel leuk van de samenwoon plannen. Mooie stap!
Ja, op dat moment had ik ook echt geen boodschap aan die man, maar ik reageerde wel bot/kortaf. Gelukkig schoot ik niet uit mijn slof ofzo. Voor nu even kijken wat ik ga doen qua voeding/schema. Ik woog vanmorgen weer 78kg, dus de ~2kg van Groningen is er al weer af! Ik hanteer nog steeds IF en dat bevalt ook prima. Even mijn doel opnieuw bepalen in ieder geval, heb namelijk aardig stil gezeten de afgelopen 2 maanden :)

Vooral zithouding doet veel inderdaad, Kin naar achteren trekken kan je ook als oefeningen doen. Om het uur een paar keer. Om te wennen.
Dan gaat het met de tijd steeds meer vanzelf is mijn ervaring.

Ik hoor dat het lukt met het samenwonen allemaal. Is een leuk vooruitzicht! :)

• #1.239
Vooral zithouding doet veel inderdaad, Kin naar achteren trekken kan je ook als oefeningen doen. Om het uur een paar keer. Om te wennen.
Dan gaat het met de tijd steeds meer vanzelf is mijn ervaring.

Ik hoor dat het lukt met het samenwonen allemaal. Is een leuk vooruitzicht! :)

Ik ben er bewust en consequent mee bezig op dit moment. Het lijkt te helpen want ik heb nu 2 dagen bijna tot geen last meer van mijn lichaam. Deze week helaas weer druk op het werk. Vrijdagavond weer aan de bak, zaterdagochtend ook nog even waarschijnlijk en zondag ook werken. Zaterdag nog wel een feestje tussendoor, hopelijk hebben we mooi weer. De komende dagen in de avond ook nog wat testdingetjes, dus sporten zal er weer niet in zitten. Als deze week er weer een groot gedeelte van de migratie op zit, ga ik volgende week weer naar de sportschool en beginnen met een nieuw schema. Zal waarschijnlijk weer een LB/UB split worden.

Collega vraagt iets....
Freak: NU!! EVEN!! NIET!! JA!!
:roflol:

Haha, zoiets was het eigenlijk wel ja.. :D

• #1.240
Afgelopen twee dagen weer wat last van mijn pols/armen, maar weerhoudt me niet om de boel weer op te pikken. Ben twee weken bezig geweest om na te denken over alles en om een schema in elkaar te flansen en dat is me eindelijk gelukt. Ik ga de boel drastisch omgooien:

Ik ga Phrak's Greyskull LP schema volgen. De barbell rows en chinups zijn zogenaamde "plugins" uit het originele programma, ik ga andere plugins (t-bar row & dips) toepassen. Ik ga 3x per week sporten ipv 4x per week (ma/wo/vrij ipv di/do/zat/zon). Ik zie mijn vriendinnetje voornamelijk in de weekenden. Als ik dan ook nog 2 lange ochtenden ben sporten is het voor haar ook niet zo leuk als ik dan van huis ben. Door dit schema toe te passen gaat het overwerken hopelijk ook niet meer mijn trainingen in de weg zitten. Als ik overwerk is dit meestal op donderdag en in het weekend, en dat zijn nu precies de dagen dat ik sport.

Ik heb ontzettend veel goede dingen (ook op Reddit) gelezen over dit programma en het schijnt heel erg goed te zijn voor een beginneling (zo betitel ik me zelf nog steeds) en je kunt in hele korte tijd schijnbaar erg snel vooruit gaan qua kracht. Naast de 3 standaard oefeningen per trainingen, zal ik nog 3 andere oefeningen doen (ook afwisselend). Planks/landmines 180's voor de abs, smith machine calf raises en plate loaded calfs voor de kuiten en bicep curls/hammer curls voor de biceps. Alle overige spiergroepen worden in principe bijna allemaal wel aangesproken bij de squat, benchpress/overheadpress en deadlift. Ik twijfel nog om ergens shurgs toe te passen voor de traps, maar ik wil er ook weer niet een te lange training van maken.

Enige waar ik nog niet helemaal over uit ben is mijn voeding. Ik hanteer nog steeds IF en ik heb nog een redelijk buikje (buikomtrek van 86cm) maar mijn gewicht is prima (77kg). Voor mijn gevoel is mijn vetpercentage te hoog om een goede bulk te starten (ik gok een vetpercentage van 19% op dit moment). Ik kan eerst een kleine cut proberen in te lassen om vervolgens te bulken, maar echt handig is dat ook niet bij een strength programma. Een recomp is ook een optie, maar of je daar echt gains mee kunt maken is nog maar de vraag.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven