AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Vanwaar de AMRAP als je techniek niet is zoals het moet zijn op je Squat?
Of gewoon in het algemeen :p

Yeah buddy! weer 4 samba chciks!

Hoe bevalt het fasted trainen? Heb je een filmpje van je landmine variant?

Als je te hard moet zoeken bij je SQ, doe singles. Dus rack het gewicht tussen de reps, walk out en rep nog eens. Telkens vanaf nul beginnen bij elke rep, tot het erin gebakken zit.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.285
Lekkere training! en 4 samba dames!! nou dat ziet er goed uit!
Thanks Marina!

Beetje plagen over en weer moet kunnen :)

Hopelijk kan je nu regelmatig verhogen met je nieuwe schijfjes.
Ik hoop het ook! :D

Bij de squat is is het inderdaad niet verstandig AMRAP toe te passen als de techniek niet 100% in orde is. Maar van de andere kant, nu kan het nog (ik kan 5x60kg squaten). Wanneer ik weer te licht squat gaat het prima, dus is het ook weer lastig om te werken aan de houding/techniek. Wat betreft AMRAP in zijn algemeen: het gaat er niet zo zeer om dat je zo veel mogelijk reps kan, maar als je minimaal 10 reps kan is dat wel een signaal dat je kunt/mag verhogen. Ik ga dus ook niet full r*tard en ik hanteer eigenlijk altijd minimaal 10 reps bij de laatste set.

Yeah buddy! weer 4 samba chciks!

Hoe bevalt het fasted trainen? Heb je een filmpje van je landmine variant?
Ik heb al eens vaker fasted getraind en dat gaat prima. Ik had als het goed is al een filmpje gelinked aan de landmine. Check even die vorige post, volgens mij kun je er op klikken!

Als je te hard moet zoeken bij je SQ, doe singles. Dus rack het gewicht tussen de reps, walk out en rep nog eens. Telkens vanaf nul beginnen bij elke rep, tot het erin gebakken zit.
Het blijft wel aan me vreten, ik sukkel al zo lang met de squat. Wat is het voordeel van het doen van single squats? Je ontlast je lichaam natuurlijk door de barbell telkens terug te leggen. En bij het unracken zoek je direct naar de juiste houding, wat je op deze manier natuurlijk blijft herhalen. Met een barbell in je nek is dat natuurlijk lastiger, nu profiteer je eigenlijk van het het feit dat je unracked en terugstapt (en meteen de "juiste" houding aanneemt). Ik zal eens kijken wat het oplevert.

Je bent doorgegaan met het doen van squats, blijf erbij dat het de enige manier is om uiteindelijk met een goede vorm te kunnen squatten. Snap als geen ander hoe frustrerend het is om voor je gevoel ellendig lang stil te staan, maar ik blijf ervan overtuigd dat door veelvuldig oefenen vanzelf een dag komt dat je tevreden begint te raken. Al is het maar simpelweg door het aanpassingsvermogen van je lichaam die de beweging van de squat an sich op zijn duimpje leert kennen. Gewicht even volledig loslaten, gewoon op vorm gaan oefenen. Eventueel combineren met bijvoorbeeld FSQ of goblet SQ? Lekker variëren met stances.

Oeeeh, die landmines, wil ik ook eens proberen.. Denk het elke keer als ik hem ergens voorbij zie komen, maar vergeet het gewoon serieus steeds weer :o. Heb je de 'squat-variant' gedaan? Hij lijkt me erg fijn!

Ben overigens ook benieuwd wat je nu echt van de Fitbit vindt. Ik twijfel nog enorm om de Charge-versie aan te schaffen, ben bang dat hij uiteindelijk ergens in de kast verdwijnt en ik hem niet meer gebruik.. Heeft het ding voor jou echt meerwaarde?

Omdat het gewoon lekker is om stuk te gaan!

• #1.287
Je bent doorgegaan met het doen van squats, blijf erbij dat het de enige manier is om uiteindelijk met een goede vorm te kunnen squatten. Snap als geen ander hoe frustrerend het is om voor je gevoel ellendig lang stil te staan, maar ik blijf ervan overtuigd dat door veelvuldig oefenen vanzelf een dag komt dat je tevreden begint te raken. Al is het maar simpelweg door het aanpassingsvermogen van je lichaam die de beweging van de squat an sich op zijn duimpje leert kennen. Gewicht even volledig loslaten, gewoon op vorm gaan oefenen. Eventueel combineren met bijvoorbeeld FSQ of goblet SQ? Lekker variëren met stances.

Oeeeh, die landmines, wil ik ook eens proberen.. Denk het elke keer als ik hem ergens voorbij zie komen, maar vergeet het gewoon serieus steeds weer :o. Heb je de 'squat-variant' gedaan? Hij lijkt me erg fijn!

Ben overigens ook benieuwd wat je nu echt van de Fitbit vindt. Ik twijfel nog enorm om de Charge-versie aan te schaffen, ben bang dat hij uiteindelijk ergens in de kast verdwijnt en ik hem niet meer gebruik.. Heeft het ding voor jou echt meerwaarde?

Omdat het gewoon lekker is om stuk te gaan!

Ja, de aanhouder wint toch? Maar frustrerend is het wel. Probleem is ook dat de squat een basis-onderdeel is van het programma (bij welk programma niet?), dus ik kan hem ook niet zomaar skippen. Ik vond de barbell hack squat eigenlijk ook wel het proberen waard.

Ik doe de landmine 180 variant! Misschien toch maar even direct een filmpje posten: (aangezien Marvin mijn linkje ook over het hoofd had gezien).

Wat betreft de Charge: het is een fijn ding en ik gebruik hem echt nog altijd elke dag, maar ik raad het af om deze te kopen. De Charge HR heeft last van "blistering" . Ding krijgt na zoveel maanden "blaren" en ding valt dan bijna uit elkaar. Ik moest na 4 maanden al een nieuwe aanvragen bij support. Klantenservice is prima, ik kreeg direct een nieuwe opgestuurd, maar na een jaar (als je garantie verlopen is), sturen ze geen nieuwe meer op. Heb verhalen gelezen dat mensen er 3 a 4 hebben moeten aanvragen, zo snel slijten ze. Google maar naar Charge HR peeling/blistering en dan krijg je genoeg hits. Misschien de Mi Band 2 iets voor jou? Die is sinds kort uit en lekker cheap.

Laatst bewerkt:
Pittige oefening denk! Al betwijfel ik de blessure gevoeligheid als je dat zwaar gaat doen..

• #1.289
Pittige oefening denk! Al betwijfel ik de blessure gevoeligheid als je dat zwaar gaat doen..
Ja, hij was ook vrij pittig. Ik wou er direct wat gewicht aanhangen, maar met alleen een barbell al viel vies tegen. Teveel gewicht is denk ik ook te zwaar.

• #1.290
(fasted) training 19-06-2016 (Fullbody)

Ik ben geen held in plannen en dat bleek deze week weer. Zou oorspronkelijk vrijdagavond gaan trainen, maar had een afspraak staan met een vriend die ik al een tijdje niet meer had gezien (was vergeten dus dat ik met hem had afgesproken) en daarnaast was mijn telefoon die ik dinsdag had besteld (Oneplus 3) diezelfde avond onderweg naar mij en die wilde ik ook graag in ontvangst nemen, dus een training overgeslagen (shame shame on me). Uiteindelijk er voor gekozen om zondag een full-body workout te doen en even af te wijken van het Greyskull-programma. Heb wel oefeningen uit de workout en de hoeveel setjes meegenomen in deze full-body workout.

Gisteravond trouwens met vriendinnetje nog uit wezen eten (sushi natuurlijk), dus dat was ook een fijne bijkomstigheid :D

crosstrainer (warmup)
5 minuten

benchpress
10x20kg
10x30kg
5x45kg
5x45kg
12x45kg (AMRAP)

t-bar row (gewicht exclusief stang)

10x20kg
10x30kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg

deadlift
10x30kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg

Eerste keer dat ik deadlifts deed, dus vooral goed gekeken in de spiegel en kijken hoe het gaat. Vooral aftasten nog dus.

machine leg curl
10x32.5kg (warmup, dacht alleen dat ie op 30kg stond)
10x50kg
10x50kg
10x50kg

machine leg extension
10x30kg (warmup)
10x50kg
10x50kg
10x50kg

barbell curl
12x20kg
12x20kg

2x12 setjes, volgens het greyskull programma.

plate loaded calf raise
12x90kg
12x90kg

Extra setje gedaan (volgens greyskull is 1 setje van 12-20 reps voldoende)

weighted planks
75s +5kg
60s +5kg

Tweede setje was zwaar, planning was eigenlijk 2x 75s.

tricep rope pushdown
10x15kg (warmup, oefening tijdje niet meer gedaan)
10x25kg
10x25kg

plate loaded leg press
10x100kg
8x120kg
8x140kg
8x160kg

ball crunches
15x
15x
15x

stairmaster
~34 minuten, ~2050 stappen, 322 kcal.

fitbit

PRbwVdW.png

rating

Sow, dat was eigenlijk toch wel lekker om weer flink in de sportschool te staan. De afgelopen weken steeds korte workouts gehad, maar dit was eigenlijk best wel prettig :)
Toen ik klaar was had ik eigenlijk helemaal geen zin om te stoppen en liefst wilde ik nog meer trainen! :D

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

NIce workout mate, moest je geen amrap op tbar doen? En ik blijf het zeggen 2setjes calves gaat je geen dikke kuiten opleveren.

Das weer een flinke training!
Lekker gevoel als je klaar bent dat je zo weer kan! Dan heb je weer helemaal de "mood" te pakken! :)

Een heel goeie sessie weer. Ik moet eigenlijk ook weer de planks oppakken....

Deadliften en in de spiegel kijken tegelijk? Dat zou ik maar niet doen! ;)
Post anders eens wat filmpjes van je lifts. Wij hebben dan een idee waar je staat en kunnen advies geven :thumb:.

• #1.296
NIce workout mate, moest je geen amrap op tbar doen? En ik blijf het zeggen 2setjes calves gaat je geen dikke kuiten opleveren.
Ja opzicht ben ik het wel met je eens. Vind het ook een dusdanig fijne oefening die je wil verspreiden over meerdere setjes. T-Bar row doe ik normaal AMRAP bij de laatste set, maar ik was de vorige keer bij slechts 30kg gebleven. Wilde even checken hoe zwaar 40kg was, dus waren bewust 5 reps. 10 reps was me niet gelukt denk ik bij de laatste set :)

1176kcal?? das best uhh...flink
bijna kracht-HIIT training als ik je hartslag bekijk (en vergelijk met die van mij :(). Hoeveel rust pak je tussendoor?
De Fitbit is natuurlijk maar een graadmeter, maar waren behoorlijk wat kcals die ik zo verbrand heb inderdaad, maar de stairmaster had daar ook wel een groot aandeel in. Ik pak tussen elke set 1,5 minuut rust. ik heb een app waar ik mijn workout in log en daar zit ook een handige timer in!

Das weer een flinke training!
Lekker gevoel als je klaar bent dat je zo weer kan! Dan heb je weer helemaal de "mood" te pakken! :)
Ja, was een heerlijke workout! :D

Een heel goeie sessie weer. Ik moet eigenlijk ook weer de planks oppakken....
Ik mag zeker niet klagen. Planks waren best lekker, had ook al een tijdje geen weighted planks meer gedaan, maar gingen best prima!

Deadliften en in de spiegel kijken tegelijk? Dat zou ik maar niet doen! ;)
Post anders eens wat filmpjes van je lifts. Wij hebben dan een idee waar je staat en kunnen advies geven :thumb:.
Naja, ik keek recht vooruit naar de spiegel en ik stond er denk ik 2 meter vanaf. Ik kijk niet tijdens het liften naar links (waar toevallig ook een spiegel was) dus mijn mijn houding van mijn rug heb ik niet echt kunnen controleren. Ik zal de volgende keer eens proberen wat video's te maken! Dank voor je aanbod om hem te bekijken/beoordelen, wordt altijd gewaardeerd! :)

Laatst bewerkt:
Wat betreft de Charge: het is een fijn ding en ik gebruik hem echt nog altijd elke dag, maar ik raad het af om deze te kopen. De Charge HR heeft last van "blistering" . Ding krijgt na zoveel maanden "blaren" en ding valt dan bijna uit elkaar. Ik moest na 4 maanden al een nieuwe aanvragen bij support. Klantenservice is prima, ik kreeg direct een nieuwe opgestuurd, maar na een jaar (als je garantie verlopen is), sturen ze geen nieuwe meer op. Heb verhalen gelezen dat mensen er 3 a 4 hebben moeten aanvragen, zo snel slijten ze. Google maar naar Charge HR peeling/blistering en dan krijg je genoeg hits. Misschien de Mi Band 2 iets voor jou? Die is sinds kort uit en lekker cheap.
Zelfde probleem hier.. Eerste Fitbit ging na een paar maanden "kapot". Meteen een nieuwe gekregen, maar nu weer hetzelfde verhaal..

Aardige lijst zeg, nice!

Hoe gaat ie met Greyskull? Fractional plates zijn hun geld absoluut waard trouwens, zo ben ik uiteindelijk door mijn plafond op OH press gekomen.

En wat is er aan de hand met je squats? Ik denk dat je het teveel overdenkt, gewoon gaan met die banaan. Als een wijdere stance beter voelt, gewoon doen, ieder lichaam is anders. Ik vind een wijdere stance met high bar heerlijk.

• #1.300
Zelfde probleem hier.. Eerste Fitbit ging na een paar maanden "kapot". Meteen een nieuwe gekregen, maar nu weer hetzelfde verhaal..
Ja same here. Ik heb nu een blauwe en die vind ik eigenlijk niet eens zo mooi. Ik ga geen nieuwe Charge HR meer nemen in ieder geval.

Thanks mate!

Hoe gaat ie met Greyskull? Fractional plates zijn hun geld absoluut waard trouwens, zo ben ik uiteindelijk door mijn plafond op OH press gekomen.

En wat is er aan de hand met je squats? Ik denk dat je het teveel overdenkt, gewoon gaan met die banaan. Als een wijdere stance beter voelt, gewoon doen, ieder lichaam is anders. Ik vind een wijdere stance met high bar heerlijk.
Ik heb inmiddels 8x0.5kg schijfjes aangeschaft zodat ik netjes per kilo kan verhogen! Straks 46kg benchpress :D Ik weet zelf niet eens wat er met mijn squat is, ik worstel echt al meer dan een half jaar met deze oefening. Verschillende stances geprobeerd, wel altijd high bar, maar heb het altijd redelijk zwaar wanneer ik er meer dan 40 kilo opleg.

Vandaag is het trouwens precies een jaar geleden dat ik ben begonnen met sporten. Ik woog 21-06-2015 maar liefst 91.2 kilo en vanmorgen woog ik 77 kilo en dat is nog inclusief sushigains van afgelopen weekend. Ben nog steeds blij dat ik destijds de knop heb omgedraaid en nu elke dag bezig ben met mijn voeding en naar de sportschool ga.

Terug
Naar boven