Is absoluut de verkeerde reactie. Same here, vroeger 'schoot' het nog wel eens zo maar in mijn rug, de laatste jaren NOOIT meer last van.
Toen hielden alleen een paar weinig getrainde bandjes en pezen de rug overeind, nu zit er een laag echte spieren op.
Tijd dat ik er eens ook een flinke laag spieren ga op plakken dan! Het is trouwens niet dat ik durf, maar ik denk dat het gewoon tussen de oren zit. Maar goed, ik gebruik alweer het woord "denk".
Niet nadenken en gewoon doen
Disclaimer: ik ben geen arts of fysio....ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid.... resultaten uit het verleden.... raadpleeg voor de krachttraining altijd een ervaren medische professional ...etc.
Haha, juistem!
Anyways, back to the basics!
(fasted) training 21-06-2016 (M1)
Weer naar de sportschool gegaan die vlakbij mijn werk zit. Ik heb op dinsdag altijd een vrije middag, dus ideaal om hier dan direct te sporten. De vorige keer was ik mijn sportschoenen vergeten, nu gelukkig niet

Vond deze BF vestiging niet zo heel erg fijn. Vooral gericht op cardio (minimaal 70 cardio appartaten aanwezig) en niet zo bijzonder veel kracht. Trainen ook veel jonkies hier, er ziet een middelbare school in de buurt hier zo.
crosstrainer (warmup)
5 minuten
benchpress
10x20kg
10x30kg
5x40kg
5x46kg
5x46kg
10x46kg (AMRAP)
Voor de eerste keer fractional plates gebruikt, vandaar dat ik op dit gewicht uit kwam. Stiekem was het nog ietsje meer, ze hadden namelijk maar weinig fatsoenlijke klemmen in deze sportschool, dus moest van die zogenaamde "clamp collars" gebruiken, die toch weer 350 gram per stuk zijn. Stiekem dus bijna 47kg gedrukt dus. Ben het programma 2 weken geleden begonnen op 40kg en had dus per workout moeten verhogen met 1kg, maar de eerste 2x verhoogd met 2.5kg ipv 1kg. Ben benieuwd naar de volgende training, aangezien ik 10 reps maar net haalde in de laatste set.
t-bar row (gewicht exclusief stang)
10x5kg
8x20kg
5x32.5kg
5x32.5kg
10x32.5kg (AMRAP)
Ze hadden geen triangel in deze sportschool (nog expliciet nagevraagd bij een medewerkster) en moest een of andere vage mega v-ding [Link niet meer beschikbaar] gebruiken, en die was alles behalve fijn.
squat
10x20kg
10x30kg
5x45kg
5x45kg
10x45kg (AMRAP)
planks
80s
80s
barbell curl
12x20kg
12x20kg
Wilde eigenlijk eerst een kuitenoefening doen, maar de smith en de normale leg press waren bezet. Ze hadden helaas geen plate loaded calf raise of iets dergelijks in deze gym
plate loaded leg press
10x80kg
12x120kg
12x120kg
Leg press en smith waren helaas nog steeds bezet, dus maar normale leg press gedaan.
stairmaster
15 minuten, ~155kcal, ~1000 stappen
fitbit
rating
Decent training! De sportschool was niet helemaal hetgeen wat ik zocht, maar nu wel in ieder geval een beeld van deze vestiging. Volgende week weer een andere vestiging proberen in de buurt van mijn werk. Wat dat betreft is de huidige BF vestiging waar ik sport echt dikke prima qua apparaten (ook deze week gingen ze het alle krachtapparaten weer vervangen, dus kon sowieso mijn training hier vandaag niet doen), het is alleen zo mega jammer dat het daar nu zo onwijs druk is.