Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Holy shit...deze training:bow:

Goie vooruitgang in een jaar, man! Nu is het wel duidelijk dat je dit volhoudt en het je veel oplevert.

Yup, heb er ook 8 van 0,5 kg inderdaad, gebruik ze iets minder vaak nu, maar bij een plateau komen ze zeker weer van pas.

Squats is voor sommigen toch wel een psychisch dingetje, een beetje angst en onzekerheid. Ik heb zo'n vermoeden dat als je niet zou weten hoeveel gewicht erop zit, dat je zo reps maakt met 60 kg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.304
Ik had een training gemist, dus had wat goed te maken. Daarna lekker half uurtje strafcardio op de stairmaster. Beetje sushigains wegpoetsen :D

Goie vooruitgang in een jaar, man! Nu is het wel duidelijk dat je dit volhoudt en het je veel oplevert.
Ik mag niet klagen. Na mijn eerste cut woog ik zelfs 74 kilo. Laatste maanden redelijk stil gestaan wegens blessures en werk, maar nu knallen we weer verder :)

Yup, heb er ook 8 van 0,5 kg inderdaad, gebruik ze iets minder vaak nu, maar bij een plateau komen ze zeker weer van pas.

Squats is voor sommigen toch wel een psychisch dingetje, een beetje angst en onzekerheid. Ik heb zo'n vermoeden dat als je niet zou weten hoeveel gewicht erop zit, dat je zo reps maakt met 60 kg.
3x5x60kg is me wel eens gelukt, maar is alweer paar maanden terug. Vroeger wel altijd last gehad van platvoeten en geen geweldige rug, maar geen idee of daardoor mijn mobiliteit nu zwak is bij de squat.

Laatst bewerkt:
3x5x60kg is me wel eens gelukt, maar is alweer paar maanden terug. Vroeger wel altijd last gehad van platvoeten en geen geweldige rug, maar geen idee of daardoor mijn mobiliteit nu zwak is bij de squat.

Haha, ik heb ook platpoten en had vaak last van spit, dus herkenbaar. Maar mijn mobiliteit heeft er gelukkig niet onder te lijden.

Zeker rugklachten uit het verleden maken mensen angstig om zwaarder te liften merk ik ook aan veel mensen om me heen. Zonder er verder enige conclusie aan te verbinden kan ik wel stellen dat sinds ik "zwaar" deadlift en squat ik geen rugklachten als spit meer heb gehad.

• #1.306
Haha, ik heb ook platpoten en had vaak last van spit, dus herkenbaar. Maar mijn mobiliteit heeft er gelukkig niet onder te lijden.

Zeker rugklachten uit het verleden maken mensen angstig om zwaarder te liften merk ik ook aan veel mensen om me heen. Zonder er verder enige conclusie aan te verbinden kan ik wel stellen dat sinds ik "zwaar" deadlift en squat ik geen rugklachten als spit meer heb gehad.

Ik heb het idee dat ik mijn onderrug misschien ook teveel arch bij de squat. Maar misschien zit het ook allemaal tussen de oren. Dadelijk weer squaten na het werk in ieder geval :D

Is absoluut de verkeerde reactie. Same here, vroeger 'schoot' het nog wel eens zo maar in mijn rug, de laatste jaren NOOIT meer last van.
Toen hielden alleen een paar weinig getrainde bandjes en pezen de rug overeind, nu zit er een laag echte spieren op.

Disclaimer: ik ben geen arts of fysio....ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid.... resultaten uit het verleden.... raadpleeg voor de krachttraining altijd een ervaren medische professional ...etc. :D

• #1.309
Is absoluut de verkeerde reactie. Same here, vroeger 'schoot' het nog wel eens zo maar in mijn rug, de laatste jaren NOOIT meer last van.
Toen hielden alleen een paar weinig getrainde bandjes en pezen de rug overeind, nu zit er een laag echte spieren op.

Tijd dat ik er eens ook een flinke laag spieren ga op plakken dan! Het is trouwens niet dat ik durf, maar ik denk dat het gewoon tussen de oren zit. Maar goed, ik gebruik alweer het woord "denk".
Niet nadenken en gewoon doen :)

Disclaimer: ik ben geen arts of fysio....ik aanvaard geen enkele aansprakelijkheid.... resultaten uit het verleden.... raadpleeg voor de krachttraining altijd een ervaren medische professional ...etc. :D
Haha, juistem!

Anyways, back to the basics!

(fasted) training 21-06-2016 (M1)

Weer naar de sportschool gegaan die vlakbij mijn werk zit. Ik heb op dinsdag altijd een vrije middag, dus ideaal om hier dan direct te sporten. De vorige keer was ik mijn sportschoenen vergeten, nu gelukkig niet :D
Vond deze BF vestiging niet zo heel erg fijn. Vooral gericht op cardio (minimaal 70 cardio appartaten aanwezig) en niet zo bijzonder veel kracht. Trainen ook veel jonkies hier, er ziet een middelbare school in de buurt hier zo.

crosstrainer (warmup)
5 minuten

benchpress
10x20kg
10x30kg
5x40kg
5x46kg
5x46kg
10x46kg (AMRAP)

Voor de eerste keer fractional plates gebruikt, vandaar dat ik op dit gewicht uit kwam. Stiekem was het nog ietsje meer, ze hadden namelijk maar weinig fatsoenlijke klemmen in deze sportschool, dus moest van die zogenaamde "clamp collars" gebruiken, die toch weer 350 gram per stuk zijn. Stiekem dus bijna 47kg gedrukt dus. Ben het programma 2 weken geleden begonnen op 40kg en had dus per workout moeten verhogen met 1kg, maar de eerste 2x verhoogd met 2.5kg ipv 1kg. Ben benieuwd naar de volgende training, aangezien ik 10 reps maar net haalde in de laatste set.

t-bar row (gewicht exclusief stang)
10x5kg
8x20kg
5x32.5kg
5x32.5kg
10x32.5kg (AMRAP)

Ze hadden geen triangel in deze sportschool (nog expliciet nagevraagd bij een medewerkster) en moest een of andere vage mega v-ding [Link niet meer beschikbaar] gebruiken, en die was alles behalve fijn.

squat
10x20kg
10x30kg
5x45kg
5x45kg
10x45kg (AMRAP)

planks

80s
80s

barbell curl
12x20kg
12x20kg

Wilde eigenlijk eerst een kuitenoefening doen, maar de smith en de normale leg press waren bezet. Ze hadden helaas geen plate loaded calf raise of iets dergelijks in deze gym :(

plate loaded leg press
10x80kg
12x120kg
12x120kg

Leg press en smith waren helaas nog steeds bezet, dus maar normale leg press gedaan.

stairmaster
15 minuten, ~155kcal, ~1000 stappen

fitbit

TeHkaya.png

rating
Decent training! De sportschool was niet helemaal hetgeen wat ik zocht, maar nu wel in ieder geval een beeld van deze vestiging. Volgende week weer een andere vestiging proberen in de buurt van mijn werk. Wat dat betreft is de huidige BF vestiging waar ik sport echt dikke prima qua apparaten (ook deze week gingen ze het alle krachtapparaten weer vervangen, dus kon sowieso mijn training hier vandaag niet doen), het is alleen zo mega jammer dat het daar nu zo onwijs druk is.

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Toe maar! Fancy ATX schijfjes ook nog eens! :D

Hoe gingen je squats vandaag?

Mooie schijfjes :)
Lekker een aantal gast trainingen doen tot je de ideale gym hebt gevonden :)
Als je als laatste set 10x kan doen zijn die 5jes daarvoor dan wel uitdagend genoeg? Is dat de methode die je volgt?

Kom nou maar bij muscle totaal trainen dan hoef je niet verder te zoeken.:)

Nice workout mate.

Lekker getraind!
erg herkenbaar met die T bar row.. zo een v ding is ook niet mijn favo.. ik pak ook altijd de triangel :D

• #1.314
Toe maar! Fancy ATX schijfjes ook nog eens! :D

Hoe gingen je squats vandaag?

Ja best mooie plaatjes! Vond ik ook :D Squats gingen matig. Veel gespeeld weer met de stance. Het voelt ook gewoon zwaar wanneer ik in dit geval een gewicht van 45kg in mijn nek heb liggen en dat moet niet kunnen. Misschien een keer low-bar proberen te squaten?

Mooie schijfjes :)
Lekker een aantal gast trainingen doen tot je de ideale gym hebt gevonden :)
Als je als laatste set 10x kan doen zijn die 5jes daarvoor dan wel uitdagend genoeg? Is dat de methode die je volgt?
De methode zegt dat je 3 setjes moet uitvoeren, waarvan de laatste reps zoveel reps mogelijk. Niet zo zeer 10, maar simpelweg zoveel je kunt. Als je meer dan 10 reps haalt mag je verhogen (ub met 1kg en lb met 2.5kg). Als je 10 reps niet haalt, doe je een deload van 10%.

Kom nou maar bij muscle totaal trainen dan hoef je niet verder te zoeken.:)

Nice workout mate.

Is een optie! Dan is het nog wel jammer dat we nu niet dezelfde trainingsdagen hebben :(

Lekker getraind!
erg herkenbaar met die T bar row.. zo een v ding is ook niet mijn favo.. ik pak ook altijd de triangel :D

Ja, rotding! Mooiste was nog wel later tijdens de training toen ik planks ging doen. Zag ik opeens iemand met wel degelijk een triangel bezig met de t-bar row. Medewerkster had me dus niet goed geïnformeerd :(

J
Ja, rotding! Mooiste was nog wel later tijdens de training toen ik planks ging doen. Zag ik opeens iemand met wel degelijk een triangel bezig met de t-bar row. Medewerkster had me dus niet goed geïnformeerd :(
Ze wist gewoon niet wat een triangel was ;)

Elke keer als ik de gym-struggles lees ben ik weer blij met mijn gym op fietsbare afstand, zou serieus niet met een andere gym willen ruilen :rolleyes:
Lukt het weer om je ritme te vinden en zit je inmiddels weer goed terug in het zadel?

• #1.319
Ze wist gewoon niet wat een triangel was ;)
Nou blijkbaar! Was ook not amused toen ik anderen wel de t-bar zag uitvoeren met behulp van een triangel. Ik vond dat andere ding alles behalve handig!

Haha, gek ventje!

Dit :roflol:

Elke keer als ik de gym-struggles lees ben ik weer blij met mijn gym op fietsbare afstand, zou serieus niet met een andere gym willen ruilen :rolleyes:
Lukt het weer om je ritme te vinden en zit je inmiddels weer goed terug in het zadel?
Ik denk dat ik voorlopig zonder irritatie kan sporten bij mijn huidige gym! Ik heb elke dinsdagmiddag vrij (dus is het sowieso rustig) en vrijdagavond is het gelukkig ook niet zo druk. Zondag ook niet, dus ik denk dat ik zo wel mijn dagen kan invullen!

training 24-06-2016 (T1)

Ik zal mijn trainingen nu maar voortaan als volgt noemen:
T1: dinsdag week 1
F1: vrijdag week 1
S1: zondag week 1

T2: dinsdag week 2
F2: vrijdag week 2
S2: zondag week 2

crosstrainer (warmup)
5 minuten

overheadpress
5x20kg
5x26kg
5x26kg
13x26kg (AMRAP)

Gaat nog steeds prima. Bij de 11de rep had ik het al lastig, maar wist er nog 2 uit te persen :D

dips
5x +bw
5x +bw
7x +bw (AMRAP)

Word nu toch wel eens tijd dat ik minimaal 10 reps haal bij de 3de set, dan kan ik eindelijk eens weighted dips gaan doen

deadlift
5x30kg (warmup)
12x42.5kg (AMRAP)

In Greyskull LP doe je max 1 setje, 5 reps max. Bij de Phrak variant doe je één werkset, maar dan zoveel mogelijk reps.
Deadlifts, when done heavy, are very taxing. It's also one of the exercises you don't want to degrade form on too much. 1x5 is common on almost all beginner programs.
I'd just keep doing with the weight you're at and only do one 5+ set. If you happen to hit 10 reps, double the weight increase. You will quickly reach a good working weight. No worries. You didn't do any damage or anything.

weighted planks
60s +5kg
60s +5kg

Er stonden eigenlijk landmines op de planning, maar beiden t-bar setups waren bezet, dus dan maar weighted planks.

landmines 180 (barbell van 20kg)
15x
15x

T-bar setup vrij, dus toch maar 2 setjes gedaan :D

plate loaded calf raise
12x100kg
12x100kg

tricep rope pushdown
10x10kg (Even aftasten, ze hebben alle krachtapparaten vernieuwd en 25kg voelde zwaarder dan voorheen)
10x20kg
10x20kg

Deed vorige week nog 25kg, maar bij dit nieuw apparaat is 25kg stukje zwaarder

alternating dumbbell hammer curl
12x12kg
12x12kg

treadmill (helling 15%)
20 minuten, ~4.5km/uur 210kcal

In het begin ging ik 6km/uur maar toen had ik een te hoge hartslag (rond de 160). Na 8 minuten dus ~4km/uur gaan wandelen om de hartslag te verlagen.

fitbit

30j9M6u.png

rating

Het was gelukkig vrij rustig in de gym, zoals verwacht. Twee oefeningen meer gedaan dan normaal, geeft toch wat meer voldoening :)

WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif
WGoeUJp.gif

Goeie training weer. Ik zou bij de DL pronto het gewicht omhoog doen, en wat minder reps (Greyskull variant).

Terug
Naar boven