AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Heb ik gewoon even een discussie over sushi gemist..
Sushi maakt mensen gewoon intens gelukkig, dus je moet het vooral blijven eten.

Maar even serieus, de sushi die in Nederland wordt gegeten is natuurlijk niet de vergelijken met hoe sushi oorspronkelijk bedoeld is. In Nederland komen er veel te veel sausjes en andere smaakmakers aan te pas. Oorspronkelijk is sushi heel gezond: stukje rauwe vis met rijst en nori-vellen: dat is niet de dikmaker. De grootte van de Nederlandse porties en alle andere dingen die er bij komen kijken: dat is de werkelijke dikmaker.

Maar het is wel lekker natuurlijk :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.542
Heb ik gewoon even een discussie over sushi gemist..
Sushi maakt mensen gewoon intens gelukkig, dus je moet het vooral blijven eten.

Maar even serieus, de sushi die in Nederland wordt gegeten is natuurlijk niet de vergelijken met hoe sushi oorspronkelijk bedoeld is. In Nederland komen er veel te veel sausjes en andere smaakmakers aan te pas. Oorspronkelijk is sushi heel gezond: stukje rauwe vis met rijst en nori-vellen: dat is niet de dikmaker. De grootte van de Nederlandse porties en alle andere dingen die er bij komen kijken: dat is de werkelijke dikmaker.

Maar het is wel lekker natuurlijk :D

Ik eet eigenlijk altijd wel een shitload aan maki's als ik sushi ga eten. Ik ben er dol op! Sushi is heerlijk :)

Jan 29, 2017 - Full body (fasted)

Vrijdagavond een verjaardag gehad. Twee radlers op en vervolgens aan de sourcy. We stonden in een club/bar en toen de bediende het drinken kwam brengen dacht ze dat het biertje voor mij was en de sourcy voor mijn vriendin. Niet dus :D

OHP (+1kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 5 Reps
Set3. 30 kg x 5 Reps
Set4. 30 kg x 5 Reps
Set5. 30 kg x 8 Reps

Yates Row (+2kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 10 Reps
Set3. 29 kg x 5 Reps
Set4. 29 kg x 5 Reps
Set5. 29 kg x 17 Reps

Machine Hack Squat (+5kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 35 kg x 8 Reps
Set3. 55 kg x 5 Reps
Set4. 55 kg x 5 Reps
Set5. 55 kg x 13 Reps

Cable Pushdown (with Rope Handle)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 20 kg x 10 Reps

Alternating Dumbbell Hammer Curl
Set1. 10 kg x 10 Reps
Set2. 10 kg x 10 Reps

cardio
20 minuten crosstrainer

Reeting
Het cutten gaat wel ineens erg hard. Vanmorgen stond er alweer 78.6kg op de weegschaal, dat is 1.6kg minder dan afgelopen dinsdag. (wel met de wetenschap dat ik drie weken lang 80,2kg heb gewogen). Grotendeels vocht denk ik, maar toch. Deze week even aankijken hoeveel ik weer ga afvallen, anders toch weer iets mijn kcals verhogen.

Afgelopen week had ik trouwens ineens een comment op IG van Johnny Pain (bedenker Greyskull LP), dat was stiekem ook wel cool :D

2x4JxHj.png

Drie reeten

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

Laatst bewerkt:
Nog altijd goed bezig. En dat is een prettig commentaar van JP :)

Niet met Robert meegedaan? :( Ik zou dat biertje maar blijven drinken als ik jou was. Anders gaat het wel heel hard zo!!

Je hebt de slag dus wel erg goed te pakken, nu je ineens zo blijft zakken!
Beter weer wat toevoegen dan te hard moeten zakken met kcal, lekker bezig hoor ^^.

• #1.546
Nog altijd goed bezig. En dat is een prettig commentaar van JP :)
Ja, vond het wel cool eigenlijk! Lang leve hashtags (hij had vast op #greyskull gezocht op IG).

Niet met Robert meegedaan? :( Ik zou dat biertje maar blijven drinken als ik jou was. Anders gaat het wel heel hard zo!!
Ik zit in een goede flow wat betreft de hack squat. Ik weet dat ik normale squats moet gaan doen, maar voorlopig houd ik deze nog even aan. Komt goed. @flexx123 zei ook al terecht dat ik nu mijn hams te weinig train hierdoor.

Wat betreft dat biertje: veel mensen om mij heen kennen me ook veel te goed. Een bepaalde vriend zei ook al, bij jou is het eigenlijk alles of niks. (oftewel ik ben zeer dedicated, of juist niet).
Ik eet nu al de hele maand on point en ben van plan dat ook zo te houden. Mijn record was dat ik minimaal een jaar lang alles deed loggen in MFP. Stiekem toch wel jammer dat ik daar ook mee was opgehouden. Inmiddels weer 30 dagen op rij bijgehouden. Vriendin weegt ook alles standaard alles af als wij samen in de keuken staan. Laatst was ik naar een wedstrijd van PSV en op de fiets onderweg naar huis, en kreeg ik de macro's al doorgestuurd op WhatsApp. Ik heb niets te klagen wat dat betreft :D

Je hebt de slag dus wel erg goed te pakken, nu je ineens zo blijft zakken!
Beter weer wat toevoegen dan te hard moeten zakken met kcal, lekker bezig hoor ^^.
Ja ik kijk het nog even aan, deze middag woog ik 78.3kg. (2kg afgevallen in 1,5 week, maar denk dat het voornamelijk veel vocht is). Buikomtrek lijkt al een stuk minder. (note to self: meer foto's maken!)

Jan 31, 2017 - Full body

Barbell Bench Press (+2kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 10 Reps
Set3. 43 kg x 5 Reps
Set4. 43 kg x 5 Reps
Set5. 43 kg x 11 Reps

12de rep zat er denk ik wel in, maar ik twijfelde te veel na de 11de rep, waardoor ik de barbell te lang in de lucht hield. Toch maar teruggelegd dus :D

V-Bar Lat Pulldown (+6kg)
Set1. 29 kg x 10 Reps
Set2. 41 kg x 8 Reps
Set3. 47 kg x 5 Reps
Set4. 47 kg x 5 Reps
Set5. 47 kg x 15 Reps

Deze gaan nog steeds vrij aardig. Jammerlijke is dat je steeds per 6kg moet verhogen. Nu wel het stadium bereikt dat ik niet zo snel moet verhogen. Later deze week een 3kg dumbbell erop leggen dus. Volgens week ga ik denk ik beginnen met chin-ups. Vandaag ook al overwogen, maar helaas waren beiden squatracks de hele tijd bezet.

Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 40 kg x 5 Reps
Set3. 60 kg x 5 Reps
Set4. 60 kg x 5 Reps
Set5. 60 kg x 12 Reps

Ik blijf maar dubbel verhogen bij deze oefening. Vandaag wel weer echt het idee gehad dat ik mijn quads lekker heb getraind. Laatste setje was ik ook redelijk gesloopt en voelde ik het goed in mijn quads. Na de 8ste rep was ik al aardig buiten adem, maar met behulp van korte pauzes tussen de reps door toch 4 reps erbij! Buiten mijn eerste training om dit jaar, eigenlijk geen spierpijn meer gehad. Dit weekend 65kg!

Single-Arm Dumbbell Triceps Extension (Seated)
Set1. 7.5 kg x 10 Reps
Set2. 7.5 kg x 10 Reps

Barbell Curl (+1kg)
Set1. 22 kg x 10 Reps
Set2. 22 kg x 10 Reps

cardio
half uur heen + half uur terug fietsen

Reeting
Was best druk in de gym, en dat op dinsdagmiddag. Workouts worden al iets pittiger, ik doe er ook al ietsje langer over. Na een uurtje was ik weer klaar.

Drie reeten

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

Laatst bewerkt:
Weer een mooie training. Die hacksquat gaat snel beter zeg :thumb:

3 welverdiende reten!:thumb:

Vind je het lekker trainen zo? Lijkt erop dat de meeste setjes niet tellen, alsof het een warming up is voor de laatste en enige werkset.

Gaaf dat Johnnie Pain even kwam koekeloeren!

• #1.551
Weer een mooie training. Die hacksquat gaat snel beter zeg :thumb:
Ja, die gaat vrij hard! Volgende week toch eens kijken naar normale squats, aangezien ik mijn hamstrings nu weinig aandacht geef in de sportschool :)

Thanks Marv.

Vind je het lekker trainen zo? Lijkt erop dat de meeste setjes niet tellen, alsof het een warming up is voor de laatste en enige werkset.
Ik ben pas sinds kort met het programma begonnen, dus heb vrij laag ingezet qua gewichten omdat ik niet te snel tegen een plateau wil aanlopen. Bij aantal oefeningen heb ik inmiddels wel gemerkt dat ik te licht begonnen ben.
De pulldown en vooral de barbell row zijn op dit moment veel te licht. Ik ga die de komende tijd ook wat sneller verhogen. De werksetjes zullen binnen nu en een paar weken wel zwaarder gaan worden :)

Ondertussen heb ik wel aan het programma kunnen wennen en het AMRAP-principe.

Gaaf dat Johnnie Pain even kwam koekeloeren!
Ja, was cool! :D

Feb 3, 2017 - Full body

Overheadpress (+1kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 5 Reps
Set3. 31 kg x 5 Reps
Set4. 31 kg x 5 Reps
Set5. 31 kg x 7 Reps

Begint al wat pittiger te worden. Ik kom echt nog heel veel kracht te kort. Maar geduld is een schone zaak :)

Yates Row (+2kg)
Set1. 25 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 10 Reps
Set3. 31 kg x 5 Reps
Set4. 31 kg x 5 Reps
Set5. 31 kg x 20 Reps

Veel te licht. Volgende week dubbel verhogen (4kg)

Barbell Deadlift (+5kg)
Set1. 40 kg x 5 Reps
Set2. 40 kg x 5 Reps
Set3. 50 kg x 7 Reps

Ging redelijk. Form-check gedaan (filmpje) en het moet wel beter. Rug lichte bolling. Nog goed filmpje gevonden die mij gaat helpen hierbij: (hetgeen wat wordt uitgelegd vanaf 2:55).

Cable Pushdown (with Rope Handle)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 20 kg x 10 Reps

Gaan al iets beter.

Dumbbell Side Raise
Set1. 4 kg x 10 Reps
Set2. 4 kg x 10 Reps

Voelen al stuk lichter. Volgende week 5kg.

cardio
2x30 minuten fietsen van/naar sportschool

Reeting
Gewicht nog steeds prima (78.5kg). Zit vanaf deze week consequent aan de creatine, dus houd wat extra vocht vast. Even werken aan mijn deadlift houding nog. Goed weekend allen!

Drie reeten

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

Gaat lekker! Het is op zich niet slecht om rustig in te zetten, maar als je dan ziet dat sommige liften heel makkelijk zijn, kan je die idd wel een beetje sneller verzwaren.

Mooi dat je intensief bezig bent met je techniek wat DL betreft.
Weet niet hoe hoog de plates zijn die je gebruikt, maar mij heeft het in het begin erg geholpen om bijvoorbeeld grote schijven van 20 kg te gebruiken ipv kleinere schrijven van 20 kg. Hoef je bb natuurlijk ook van minder ver van de grond omhoog te trekken ;).

Maat post dat filmpje van je DL dan ook hier, dan kunnen andere daar op feedback opgeven:D

Verder lekkere training! Ga zo door!

Goed bezig Freak! Nogmaals, het doet me goed te zien dat je weer in de juiste flow zit..

Zo doorgaan kerel en lekker doorbouwen!:thumb:

• #1.557
Gaat lekker! Het is op zich niet slecht om rustig in te zetten, maar als je dan ziet dat sommige liften heel makkelijk zijn, kan je die idd wel een beetje sneller verzwaren.

Ja klopt, haastige spoed is zelden goed! De row gaat echter al een aantal weken te makkelijk en de hoeveelheid reps slaan dan ook nergens meer op.

Mooi dat je intensief bezig bent met je techniek wat DL betreft.
Weet niet hoe hoog de plates zijn die je gebruikt, maar mij heeft het in het begin erg geholpen om bijvoorbeeld grote schijven van 20 kg te gebruiken ipv kleinere schrijven van 20 kg. Hoef je bb natuurlijk ook van minder ver van de grond omhoog te trekken ;).

Grotere schijven scheelt inderdaad. Heb er nu schijven van 10kg aanhangen en die zijn een stukkie kleiner. Ik maak deze week een nieuw filmpje!

Maat post dat filmpje van je DL dan ook hier, dan kunnen andere daar op feedback opgeven:D

Verder lekkere training! Ga zo door!
Ja, komt goed. Ik had het idee dat mijn houding van de week ervoor veel beter was, maar toen helaas niet opgenomen. Deze week nieuwe kans :D

Goed bezig Freak! Nogmaals, het doet me goed te zien dat je weer in de juiste flow zit..

Zo doorgaan kerel en lekker doorbouwen!:thumb:

Flow gaat inderdaad lekker. Drie keer per week fullbody bevalt me ook uitstekend en de focus op compounds ook. Voorlopig nog even cutten en over paar maanden hopelijk echt bouwen.

Stay tuned!

Feb 5, 2017 - Full body (fasted)

Er is gister ook nog getraind :D

Cardio
5 min crosstrainer

Barbell Bench Press (+2kg)

Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 10 Reps
Set3. 35 kg x 5 Reps
Set4. 45 kg x 5 Reps
Set5. 45 kg x 5 Reps
Set6. 45 kg x 14 Reps

Nice, drie reps erbij ondanks de verhoging.

V-Bar Lat Pulldown (+3kg)
Set1. 29 kg x 10 Reps
Set2. 41 kg x 8 Reps
Set3. 50 kg x 5 Reps
Set4. 50 kg x 5 Reps
Set5. 50 kg x 13 Reps

Gaat nog steeds lekker. Voelde ook lekker spierpijn in mijn lats gisteravond.

Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 45 kg x 5 Reps
Set3. 65 kg x 5 Reps
Set4. 65 kg x 5 Reps
Set5. 65 kg x 15 Reps

Deze gaan nog steeds als een malle! Wel aardig wat korte pauzes van een paar tellen bij de laatste reps in het laatste setje.

Single-Arm Dumbbell Triceps Extension (Seated)
Set1. 7.5 kg x 10 Reps
Set2. 7.5 kg x 10 Reps

Dumbbell Hammer Curl
Set1. 10 kg x 10 Reps
Set2. 10 kg x 10 Reps

Cardio
5 min stairmaster + 15 min crosstrainer.

Reeting
We zijn een maand verder nu en ben 2.5kg afgevallen. Mag bij een hoop oefeningen nog steeds verhogen dus niets te klagen.

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

3,5 reet!

Ik zie nog geen DL filmpje, maar wel all kinds of (sushi) gains!

Upload dat filmpje voor eventueel tips idd ;)

Die bench blijft ook lekker gaan man.

14 reps, das nie mis

Terug
Naar boven