- Waardering
- 7.946
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 105kg
- Vetpercentage
- 14%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De Yates row is meer voor je bovenrug inderdaad (traps/lats). Ik vind de oefening best fijn, maar ik vraag me af in hoeverre de oefening voor balans zorgt. Ik denk dat Phrak (de bedenker van deze Greyskull variant) bewust voor deze row variant heeft gekozen, omdat je onderrug al voldoende wordt aangesproken bij de overige oefeningen. @Starx6673 Jij hier wellicht een mening over omdat je eerder Greyskull hebt gedaan?Die Yates row is vooral voor de traps toch?
Ik zie nog niet dat het zo slecht ging, maar dat kan vooral een gevoel zijn...

Ja, dikke fail. Later deze week nieuwe kans haha!
Laten we het maar bij een gevoel houden dan. Misschien te hoog verwachtingspatroon ook. (Ik wil te graag).Op papier ziet het er helemaal zo slecht niet uit. Maar ik ken het 'meh-gevoel'..
Altijd maar klagen en mekkeren en nooit tevreden heheDat soort dagen hebben we allemaal wel eens. Gewoon goede gewichten verzetten maar toch niet tevreden zijn met de training omdat je je wat energieloos voelde ofzo. Rare wezens zijn we toch![]()

Thanks man! Nog genoeg momenten om wel lekker te knallen!

Vallen en opstaan!

De Yates row is meer voor je bovenrug inderdaad (traps/lats).
Niet persé vanuit een Greyskull perspectief, maar voor zover ik weet kun je Yates rows prima als je main row gebruiken. Voor traps zijn er tig betere oefeningen te bedenken.@Starx6673 Jij hier wellicht een mening over omdat je eerder Greyskull hebt gedaan?
Neen. Yates row is net specifiek voor je lats. Pendlay bv is meer voor je bovenrug.
Je doet het toch zo neem ik aan?
Mastering the Yates Row, or Reverse Grip Bent Over Row

In '94, a few weeks out from his third Mr. Olympia win, Dorian, in performing the exercise credited with building much of his unmatched back thickness, reverse grip bent over rows, discovered he had torn his left bicep. Still able to train over the remaining weeks before the show, the damage being more psychological than physical at that point, Dorian prevailed over Shawn Ray at that year's Olympia to take yet another crown.
Thanks, dat is eigenlijk precies wat ik wil weten. Ik ben niet van plan om er op dit moment isolatie oefeningen bij te gooien, aangezien ik me zo strict mogelijk aan het programma wil houdenNiet persé vanuit een Greyskull perspectief, maar voor zover ik weet kun je Yates rows prima als je main row gebruiken. Voor traps zijn er tig betere oefeningen te bedenken.

Ik voel de Pendlay rows altijd goed in mijn lats, pak deze ook vrij smal en trek vanuit de ellebogen. Maar ik zal hem nog eens met Yates vergelijken.Neen. Yates row is net specifiek voor je lats. Pendlay bv is meer voor je bovenrug.
Je doet het toch zo neem ik aan?
Mastering the Yates Row, or Reverse Grip Bent Over Row
Thanks, zinvolle info uit je log gehaald.Ik voel de Pendlay rows altijd goed in mijn lats, pak deze ook vrij smal en trek vanuit de ellebogen. Maar ik zal hem nog eens met Yates vergelijken.
Wat raad je zelf aan? Ellebogen wijd of close langs je lichaam?Een yates is altijd onderhands. Anders is het geen yates meer. En kort door de bocht kan je zeggen dat wanneer je ellebogen close langs je lijf bewegen, je lats het meeste werk doen. Ellebogen wijd,
ga je vooral je upperback aanspreken![]()
Wat raad je zelf aan? Ellebogen wijd of close langs je lichaam?
Zelf hanteer ik gewoon altijd 1 pull/row smal & 1 pull/row breed. Dan heb je zeker alles 
Goede tip, thanks!Hangt er wat vanaf wat je wiltZelf hanteer ik gewoon altijd 1 pull/row smal & 1 pull/row breed. Dan heb je zeker alles
![]()
Ja, was wel balen! We zijn inmiddels een week verder en nog steeds last van een gekneusde vinger, maar mijn hand is gelukkig niet meer blauw en ik kan gelukkig weer goed in mijn handen knijpen. Ik wilde dit weekend al een poging wagen, maar wegens drukte niet aan toe gekomen. Afgelopen vrijdag een gesprek gehad bij de Hypotheker en een financieel plaatje gemaakt en bekeken wat de mogelijkheden zijn, dus de eerste echte stap om samen te gaan wonen met mijn vriendin is gezet. Daarnaast helaas ook zaterdag weer moeten overwerken wegens een file-server migratie.vervelend, hoop dat het snel weg trekt, zeker nu je weer net lekker in het ritme zit!

Je gaat lekker man! Gewicht daalt netjes ongeveer 0.5kg/week en je boekt nog vooruitgang op de oefeningen!
De squat hou je erin zie ik..daar zullen veel lezers hier blij van worden..![]()

Thanks Rambo!
Yessir!
Ja, ik ben niet ontevreden! Hopelijk ga ik niet te veel kracht verliezen hoe meer ik ga afvallen, maar dat is het risico van het volgen van een linear programma in combinatie met een cut.Mooie berichten hoor! Je gaat echt mooi steady vooruit o deze manier![]()
Klopt precies wat je zegt. Bij een rep maakte ik ook weer de fout door mijn rug overdreven te archen en die knik te doen met mijn billen. Is de aard van het beestje, dus verstandiger om dat eerst af te leren op een laag gewicht en weer op te bouwen. Ik merk ook dat het daadwerkelijk squaten zelf nu heel veel invloed heeft op het geheel, vanwege een andere houding. Zal ook weer moeten gaan spelen met de stance en dergelijke.Laat lekker hier. Je doet er idd wel verstandig aan om de squat voorlopig met bescheiden gewicht te doen om de juiste houding er helemaal in te stampen. Een oude fout heeft altijd de neiging terug te komen als het lastig wordt. En goed controleren met filmpjes of feedback van anderen....
Hell yea! alleen toch wel jammer als je beseft dat je het heel lang niet goed hebt gedaan. Maar geduld is een schone zaakSquat is een kwestie van oefenen!! Dus dat komt echt wel!
Keep on reeting!![]()

Ja, ik zal die ook eens gaan oefenen