AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Lekker bezig! Mindere dagen hebben we allemaal

Zonder slechte dagen ook geen goede dagen!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.583
Die Yates row is vooral voor de traps toch?
Ik zie nog niet dat het zo slecht ging, maar dat kan vooral een gevoel zijn...
De Yates row is meer voor je bovenrug inderdaad (traps/lats). Ik vind de oefening best fijn, maar ik vraag me af in hoeverre de oefening voor balans zorgt. Ik denk dat Phrak (de bedenker van deze Greyskull variant) bewust voor deze row variant heeft gekozen, omdat je onderrug al voldoende wordt aangesproken bij de overige oefeningen. @Starx6673 Jij hier wellicht een mening over omdat je eerder Greyskull hebt gedaan?

Training was inderdaad niet zo heel erg slecht, maar is meer het gevoel denk ik geweest :)

Ja, dikke fail. Later deze week nieuwe kans haha!

Op papier ziet het er helemaal zo slecht niet uit. Maar ik ken het 'meh-gevoel'..
Laten we het maar bij een gevoel houden dan. Misschien te hoog verwachtingspatroon ook. (Ik wil te graag).

Dat soort dagen hebben we allemaal wel eens. Gewoon goede gewichten verzetten maar toch niet tevreden zijn met de training omdat je je wat energieloos voelde ofzo. Rare wezens zijn we toch :D
Altijd maar klagen en mekkeren en nooit tevreden hehe :D

Lekker bezig! Mindere dagen hebben we allemaal
Thanks man! Nog genoeg momenten om wel lekker te knallen! :D

Zonder slechte dagen ook geen goede dagen!
Vallen en opstaan! :D

• #1.586
Neen. Yates row is net specifiek voor je lats. Pendlay bv is meer voor je bovenrug.

Je doet het toch zo neem ik aan?

Mastering the Yates Row, or Reverse Grip Bent Over Row

Ja, klopt ik doe hem precies zo, alleen dan met bovenhandse grip. Dorian Yates heeft zelf ooit zijn eigen bicep afgescheurd met de reverse grip, dus die grip is volgens mij een beetje controversieel :roflol:

In '94, a few weeks out from his third Mr. Olympia win, Dorian, in performing the exercise credited with building much of his unmatched back thickness, reverse grip bent over rows, discovered he had torn his left bicep. Still able to train over the remaining weeks before the show, the damage being more psychological than physical at that point, Dorian prevailed over Shawn Ray at that year's Olympia to take yet another crown.

Ik ben binnen een paar weken tijd al aangesproken door twee verschillende PT's die aanmerken dat mijn houding niet goed is, omdat ze denken dat ik een foutieve pendlay uitvoer, maar beiden PT's hadden ook nog niet eerder van een Yates row gehoord, dus dan begrijp ik de verwarring ook wel. Ik stel het op prijs als men meedenkt en probeert te corrigeren wanneer nodig. Maar de vraag die eerder gesteld moet worden is denk ik welke row je het beste kunt gebruiken binnen Greyskull. Ik doe buiten de Yates Row verder alleen de volgende oefeningen:

compound:
3x in 2 weken: benchpress
3x in 2 weken: overheadpress
3x in 2 weken: yates row
3x in 2 weken: chinups
2x per week: (hack)squat
1x per week: deadlift

isolatie:
3x in 2 weken: tricep rope pushdown
3x in 2 weken: single arm seated tricep extension
1x per week: side raises
1x per week: hammer curls
1x per week: bicep curls

Niet persé vanuit een Greyskull perspectief, maar voor zover ik weet kun je Yates rows prima als je main row gebruiken. Voor traps zijn er tig betere oefeningen te bedenken.
Thanks, dat is eigenlijk precies wat ik wil weten. Ik ben niet van plan om er op dit moment isolatie oefeningen bij te gooien, aangezien ik me zo strict mogelijk aan het programma wil houden :)

Laatst bewerkt:
Een yates is altijd onderhands. Anders is het geen yates meer. En kort door de bocht kan je zeggen dat wanneer je ellebogen close langs je lijf bewegen, je lats het meeste werk doen. Ellebogen wijd,
ga je vooral je upperback aanspreken ;)

• #1.589
Ik voel de Pendlay rows altijd goed in mijn lats, pak deze ook vrij smal en trek vanuit de ellebogen. Maar ik zal hem nog eens met Yates vergelijken.
Thanks, zinvolle info uit je log gehaald.

Een yates is altijd onderhands. Anders is het geen yates meer. En kort door de bocht kan je zeggen dat wanneer je ellebogen close langs je lijf bewegen, je lats het meeste werk doen. Ellebogen wijd,
ga je vooral je upperback aanspreken ;)
Wat raad je zelf aan? Ellebogen wijd of close langs je lichaam?

Ik wilde gister trainen, maar door een flinke kneuzing aan mijn hand de training overgeslagen. Wijsvinger en halve handpalm zijn goed blauw door een dom ongelukje. Pressen doet redelijk pijn, dus dat is niet handig voor oefeningen zoals de benchpress.

vervelend, hoop dat het snel weg trekt, zeker nu je weer net lekker in het ritme zit!

• #1.592
Hangt er wat vanaf wat je wilt :) Zelf hanteer ik gewoon altijd 1 pull/row smal & 1 pull/row breed. Dan heb je zeker alles :)
Goede tip, thanks!

vervelend, hoop dat het snel weg trekt, zeker nu je weer net lekker in het ritme zit!
Ja, was wel balen! We zijn inmiddels een week verder en nog steeds last van een gekneusde vinger, maar mijn hand is gelukkig niet meer blauw en ik kan gelukkig weer goed in mijn handen knijpen. Ik wilde dit weekend al een poging wagen, maar wegens drukte niet aan toe gekomen. Afgelopen vrijdag een gesprek gehad bij de Hypotheker en een financieel plaatje gemaakt en bekeken wat de mogelijkheden zijn, dus de eerste echte stap om samen te gaan wonen met mijn vriendin is gezet. Daarnaast helaas ook zaterdag weer moeten overwerken wegens een file-server migratie.

Feb 20, 2017 - Full body

Cardio

Crosstrainer 10 minuten

Bewust ietsje langer cardio gedaan aan het begin van de training, het was vrij druk.

Barbell Bench Press (+2kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 10 Reps
Set3. 40 kg x 5 Reps
Set4. 49 kg x 5 Reps
Set5. 49 kg x 5 Reps
Set6. 49 kg x 10 Reps

10de rep in AMRAP setje kwam van ver, maar gelukkig wel gered. Thanks @flexx123 voor de spot buddy!

Chinup
Set1. 3 Reps
Set2. 3 Reps
Set3. 2 Reps

Nog geen verbetering, maar ik ben er ook een weekje tussenuit geweest. Komt goed!

Barbell Squat
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 5 Reps
Set3. 40 kg x 5 Reps
Set4. 50 kg x 2 Reps

Je leest het goed, dit zijn normale squats. Eens gekeken in hoeverre mijn houding goed is, maar ik ging eigenlijk te snel achter elkaar verhogen. Ik heb zeker een half jaar niet gesquat, dus eigenlijk te snel verhoogd naar 50kg. Ik probeer in ieder geval de donald duck houding af te leren; ik heb na het terug bekijken van mijn oude filmpjes ontdekt dat ik mijn rug bij de normale squat overdreven veel arch onderin en mijn kont naar achter knik, alvorens ik een rep doe. Ik probeerde nu goed mijn core en glutes aan te spannen en kijken of dit beter gaat. Tot 40kg ging dit eigenlijk meer dan prima, maar bij 50kg verloor ik vrij snel de spanning dus ben ik na 2 reps ook gestopt. Ik ga voorlopig beetje bij beetje in ieder geval weer bouwen aan deze oefening!

Machine Hack Squat (+2.5kg)
Set1. 30 kg x 10 Reps
Set2. 50 kg x 5 Reps
Set3. 77.5 kg x 5 Reps
Set4. 77.5 kg x 5 Reps
Set5. 77.5 kg x 5 Reps

De eerste werkset was al zwaar maar uiteindelijk wel gehaald.

Single-Arm Dumbbell Triceps Extension (Seated)
Set1. 7.5 kg x 10 Reps
Set2. 7.5 kg x 10 Reps

Deze gingen voor het eerst sinds een paar weken vrij gemakkelijk. Volgende keer verhogen!

Barbell Curl (+1kg)
Set1. 24 kg x 10 Reps
Set2. 24 kg x 8 Reps

Iets te overmoedig in de laatste set en had ik ook vrij kort pauze gehad (kleine minuut). Was niet zo slim :)

Cardio
20 minuten crosstrainer

Reeting
Ondanks dat ik vorige week 3 trainingen heb gemist, boek ik nog steeds beetje bij beetje progressie. Qua gewicht idem dito: ik sta inmiddels op 77.3kg, wat betekent dat ik nu 3.2kg ben afgevallen in 6 weken tijd. Aardig op schema dus! Vorige week een paar dagen low carb gegeten en de overige dagen vet/carb ratio ongeveer hetzelfde.

Verder weinig te klagen over deze training. Donderdag weer aan de bak!

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

Drie reeten!

Laatst bewerkt:
Je gaat lekker man! Gewicht daalt netjes ongeveer 0.5kg/week en je boekt nog vooruitgang op de oefeningen!:thumbs:

De squat hou je erin zie ik..daar zullen veel lezers hier blij van worden..:o

Gaat lekker hier!

Yaaarrrrr. Steady as she goes captain!

Mooie berichten hoor! Je gaat echt mooi steady vooruit o deze manier:)

Laat lekker hier. Je doet er idd wel verstandig aan om de squat voorlopig met bescheiden gewicht te doen om de juiste houding er helemaal in te stampen. Een oude fout heeft altijd de neiging terug te komen als het lastig wordt. En goed controleren met filmpjes of feedback van anderen....

Squat is een kwestie van oefenen!! Dus dat komt echt wel!
Keep on reeting! :D

Goblet squat maat, echt en goeie voor vorm !

• #1.600
Je gaat lekker man! Gewicht daalt netjes ongeveer 0.5kg/week en je boekt nog vooruitgang op de oefeningen!:thumbs:

De squat hou je erin zie ik..daar zullen veel lezers hier blij van worden..:o

Ik heb qua gewicht niets te klagen. Gister woog ik alweer 76.9 op een lege maag en buikomtrek gaat ook de goede kant op. Nu even flink doorcutten zodat ik straks lekker kan bulken!
Squat ga ik weer proberen inderdaad, ben benieuwd! @Basma is er vast blij mee inderdaad :D

Thanks Rambo!

Yaaarrrrr. Steady as she goes captain!
Yessir!

Mooie berichten hoor! Je gaat echt mooi steady vooruit o deze manier:)
Ja, ik ben niet ontevreden! Hopelijk ga ik niet te veel kracht verliezen hoe meer ik ga afvallen, maar dat is het risico van het volgen van een linear programma in combinatie met een cut.

Laat lekker hier. Je doet er idd wel verstandig aan om de squat voorlopig met bescheiden gewicht te doen om de juiste houding er helemaal in te stampen. Een oude fout heeft altijd de neiging terug te komen als het lastig wordt. En goed controleren met filmpjes of feedback van anderen....
Klopt precies wat je zegt. Bij een rep maakte ik ook weer de fout door mijn rug overdreven te archen en die knik te doen met mijn billen. Is de aard van het beestje, dus verstandiger om dat eerst af te leren op een laag gewicht en weer op te bouwen. Ik merk ook dat het daadwerkelijk squaten zelf nu heel veel invloed heeft op het geheel, vanwege een andere houding. Zal ook weer moeten gaan spelen met de stance en dergelijke.

Squat is een kwestie van oefenen!! Dus dat komt echt wel!
Keep on reeting! :D
Hell yea! alleen toch wel jammer als je beseft dat je het heel lang niet goed hebt gedaan. Maar geduld is een schone zaak :)

Goblet squat maat, echt en goeie voor vorm !
Ja, ik zal die ook eens gaan oefenen :D

Terug
Naar boven