AndroidHealthClinic

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

Brrrr... Fasted trainen, ik blijf het een bijzonder onprettig idee vinden :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.563
Ik zie nog geen DL filmpje, maar wel all kinds of (sushi) gains!

Upload dat filmpje voor eventueel tips idd ;)

Donderdag ga ik weer deadliften, zal dan een filmpje maken!

Die bench blijft ook lekker gaan man.
Ik mag niet klagen. Laatste keer dat ik Greyksull deed was tijdens een bulk en toen bleef ik hangen bij 12x47kg. Daarna half jaar stil gestaan qua training. Gaat nu de goede kant op dus en bovendien zit ik nu ook nog eens in een cut.

Het AMRAP principe van Greyskull is wat dat betreft erg motiverend, aangezien je in je laatste werksetje zoveel mogelijk reps moet aantikken.

Brrrr... Fasted trainen, ik blijf het een bijzonder onprettig idee vinden :o
Het klinkt erger dan dat het is. Daarnaast is mijn lichaam er aan gewend. Ik doe al maanden IF en vlak voor het slapen gaat er ook nog een vrij grote eiwitrijke maaltijd in. Ik heb mij nog geen enkele keer duizelig gevoeld op iets dergelijks tijdens een training.

Anders ik wel... Howel ik vroeger best wel eens fasted cardio deed :P
Scheelt ook wel dat ik maar een uurtje train en maar 1x per week fasted train (op zondagochtend).

Feb 7, 2017 - Full body

Overheadpress (+1kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 5 Reps
Set3. 32 kg x 5 Reps
Set4. 32 kg x 5 Reps
Set5. 32 kg x 8 Reps

Laatste rep was een redelijke grinder, maar toch een repje meer ten opzichte van de vorige keer! (31kg x 7 reps)

Yates Row (+4kg)
Set1. 25 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 10 Reps
Set3. 35 kg x 5 Reps
Set4. 35 kg x 5 Reps
Set5. 35 kg x 22 Reps

Nog steeds akelig licht. Volgende keer verhogen naar 40kg en dan de normale verhoging weer aanhouden.

Machine Hack Squat (+5kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 50 kg x 5 Reps
Set3. 70 kg x 5 Reps
Set4. 70 kg x 5 Reps
Set5. 70 kg x 10 Reps

Ik had nog redelijk spierpijn in mijn quads en hamstrings (ja, zelf mijn hamstrings), maar desalniettemin er toch 10 reps uitgeperst de laatste set! :D

Tricep Cable Pushdown (with Rope Handle)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 20 kg x 10 Reps

Barbell Curl (+1kg)
Set1. 23 kg x 10 Reps
Set2. 23 kg x 10 Reps

Cardio
Half uurtje heen + terug fietsen (totaal ~60 minuten)

Reeting
Gaat nog steeds lekker! Deze week van plan te beginnen met chin ups ipv de lat pulldowns. Ben benieuwd of dat gaat lukken :)

Drie en een halve reet!

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

Heerlijk dit! Je zit echt in een goede flow! Steeds kunnen blijven verhogen, goede AMRAPS en wat cardio erbij:thumbs:

Keep it up Freak!

Fasted trainen is inderdaad een mindset: ik heb in het verleden genoeg PR's gezet zonder ontbijt:D

Nice!

Het AMRAP principe van Greyskull is wat dat betreft erg motiverend, aangezien je in je laatste werksetje zoveel mogelijk reps moet aantikken.
Dat is niet alleen bij Greyskull maat! Nogal logisch dat je met AMRAP zoveel mogelijk reps moet doen ;)
Schrijft Greyskull wel een bepaald percentage gewicht met bijbehorend rep-targets voor AMRAP sets ofzo?

Keep up the good flow he Freak!

Dat is niet alleen bij Greyskull maat! Nogal logisch dat je met AMRAP zoveel mogelijk reps moet doen ;)
Schrijft Greyskull wel een bepaald percentage gewicht met bijbehorend rep-targets voor AMRAP sets ofzo?
Wat Freak bedoeld is dat het bij Greyskull juist zo goed werkt omdat je bij een reset met gemak je oude VPR's crushed. Ik kan je zeggen dat dat inderdaad supermotiverend is en dat resets ineens niet meer erg zijn.

• #1.569
Heerlijk dit! Je zit echt in een goede flow! Steeds kunnen blijven verhogen, goede AMRAPS en wat cardio erbij:thumbs:

Keep it up Freak!

Fasted trainen is inderdaad een mindset: ik heb in het verleden genoeg PR's gezet zonder ontbijt:D

Ja in een flow zitten is fijn, al helemaal als je na lange tijd de boel weer moet oppakken en ook nog eens in een cut zit. Ik blijf mijn best doen! :D

Thanks Robke!

Bij Greyskull is het extra motiverend om onder andere de reden die Starx ook aangeeft. Zo had ik de vorige keer 43kg x 12 reps bij het bankdrukken; toen ik 45kg moest bankdrukken denk je op dat moment eigenlijk maar aan 2 dingen: je wilt meer dan 10 reps bankdrukken (want dan mag je de volgende keer dubbel verhogen) en liefst wil je ook nog eens maar dan 12 reps, want je wilt je vorige setje verbeteren. Het zit voornamelijk tussen de oren eigenlijk, maar het werkt wel!

Wat betreft AMRAP werkt Greyskull niet met percentages. Je doet altijd 3 werksetjes bij de compounds en het laatste setje zo veel mogelijk reps. Wanneer je 5 reps behaalt mag je verhogen (upperbody oefening hanteer ik 1kg, lowerbody oefening 2,5kg) en wanneer je 10+ reps behaalt mag je dus dubbel verhogen. Wanneer je 2 trainingen op rij 5 reps niet haalt in de AMRAP set, moet je 10% deloaden.

Keep up the good flow he Freak!
Ik doe mijn best! :)

Wat Freak bedoeld is dat het bij Greyskull juist zo goed werkt omdat je bij een reset met gemak je oude VPR's crushed. Ik kan je zeggen dat dat inderdaad supermotiverend is en dat resets ineens niet meer erg zijn.
Ja precies dit en dan niet eens zo zeer bij een reset! Nog zo een voorbeeld: vorige week had ik 31kg x 7 reps bij de overheadpress, dus afgelopen dinsdag deed ik extra goed mijn best om die 8ste rep eruit te persen toen ik 32kg moest pressen. Ik kan het ook niet verklaren allemaal, maar erg motiverend werkt het wel! En dan is het ook nog eens goed voor de hypertrofie! :D

Klinkt als een beetje gedoe, al dit gereken met Greyskull, maar je stijgt wel snel naar een nivo dat bij je potentie past als je nog geen idee hebt hoe zwaar je een oefening moet inzetten.

Het was enigzsins sarcastisch/ cynisch, maar dit met onderstaande uitleg.. Interessante manier idd!
Bij Greyskull is het extra motiverend om onder andere de reden die Starx ook aangeeft. Zo had ik de vorige keer 43kg x 12 reps bij het bankdrukken; toen ik 45kg moest bankdrukken denk je op dat moment eigenlijk maar aan 2 dingen: je wilt meer dan 10 reps bankdrukken (want dan mag je de volgende keer dubbel verhogen) en liefst wil je ook nog eens maar dan 12 reps, want je wilt je vorige setje verbeteren. Het zit voornamelijk tussen de oren eigenlijk, maar het werkt wel!

Wat betreft AMRAP werkt Greyskull niet met percentages. Je doet altijd 3 werksetjes bij de compounds en het laatste setje zo veel mogelijk reps. Wanneer je 5 reps behaalt mag je verhogen (upperbody oefening hanteer ik 1kg, lowerbody oefening 2,5kg) en wanneer je 10+ reps behaalt mag je dus dubbel verhogen. Wanneer je 2 trainingen op rij 5 reps niet haalt in de AMRAP set, moet je 10% deloaden.

• #1.572
Klinkt als een beetje gedoe, al dit gereken met Greyskull, maar je stijgt wel snel naar een nivo dat bij je potentie past als je nog geen idee hebt hoe zwaar je een oefening moet inzetten.
Ja, dat is misschien nog wel het leukste. Ik heb op dit moment bij een hoop oefeningen helemaal nog geen idee waar ik ga eindigen. Ben ook wel van plan dit programma een tijdje aan te houden. Bruikbaar programma zowel in de cut als in de bulk. Als het straks na een tijdje gaat vervelen, kan ik nog altijd een andere fullbody workout gaan volgen. (ICF ofTotal Package).

Het was enigzsins sarcastisch/ cynisch, maar dit met onderstaande uitleg.. Interessante manier idd!
Haha ja, ik herkende de cynische toon in je post, maar wilde het je toch even uitleggen dat het niet alleen zomaar AMRAP is bij Greyskull. :D

Feb 9, 2017 - Full body

Barbell Bench Press (+2kg)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 30 kg x 10 Reps
Set3. 35 kg x 5 Reps
Set4. 47 kg x 5 Reps
Set5. 47 kg x 5 Reps
Set6. 47 kg x 11 Reps

Een jaar geleden tikte ik nog 47 kg x 12 Reps aan toen ik Greyskull volgde, maar dat was zo en beetje toen ik mijn eerste "bulk" begon en nog fanatiek bezig was met sporten. Ik denk dat ik na een break van een half jaar tijdens een cut niet mag klagen.

Chinup
Set1. Bodyweight x 3 Reps
Set2. Bodyweight x 3 Reps
Set3. Bodyweight x 2 Reps

Eerste poging tot chinups nadat ik weken vbar lat pulldowns heb gedaan. Ik had eerlijk gezegd niet eens verwacht dat ik überhaupt 3 reps zou halen, dus dat is mooi meegenomen. Nu opbouwen naar 3 werksetjes van 5 en dan direct verhogen naar weighted chinups.

Barbell Deadlift (+2,5kg)
Set1. 40 kg x 5 Reps
Set2. 40 kg x 5 Reps
Set3. 52.5 kg x 7 Reps

Poging tot opnemen mislukt. Telefoon lag in de hoek tegen een bankje aan, maar was omgeknikkerd, dus alleen zwart beeld :D

Dumbbell Side Raise (+1kg)
Set1. 5 kg x 10 Reps
Set2. 5 kg x 10 Reps

Dumbbell Triceps Extension (Seated)
Set1. 7.5 kg x 10 Reps
Set2. 7.5 kg x 10 Reps

Cardio
60 minuten fietsen ~16km

Reeting
Redelijke training. Had gehoopt op iets betere bench, maar de fietsrit heen had al aardig wat energie gekost (wind tegen ook). Chinups gingen beter dan verwacht, nu rustig verder bouwen.
Cut gaat trouwens best goed. Ik ben nu 35 dagen (5 weken precies) onderweg en inmiddels al 3.1kg afgevallen. Ik weeg nu 77.4kg.

Drie reeten.

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

Had je niet nog een setje kunnen deadliften voor een filmpie?:D
Goed getraind bro!

die oude vpr op de bench ga je snel voorbij ;)

Haha, mijn filmpjes falen zo soms ook :o

Weet nog wel dat ik een keer een PR had gezet op de squat en helemaal blij was dat ik het had gefilmd, werd ik blijkbaar tussendoor gebeld en was mijn camera uit gegaan...

• #1.576
Had je niet nog een setje kunnen deadliften voor een filmpie?:D
Goed getraind bro!

Haha, volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen :D

die oude vpr op de bench ga je snel voorbij ;)
Ik hoop het ook! :)

Haha, mijn filmpjes falen zo soms ook :o

Weet nog wel dat ik een keer een PR had gezet op de squat en helemaal blij was dat ik het had gefilmd, werd ik blijkbaar tussendoor gebeld en was mijn camera uit gegaan...
Ja, beetje knullig. Had hem helemaal speciaal in een hoekje gezet, wat precies een goede angle leek. Resultaat was dus een mooi zwart filmpje lol :roflol:

Feb 12, 2017 - Full body (fasted)

Overheadpress (+1kg)

Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 25 kg x 5 Reps
Set3. 33 kg x 5 Reps
Set4. 33 kg x 5 Reps
Set5. 33 kg x 7 Reps

Deze oefening ook maar eens met de suicide grip gedaan. Ging prima!

Yates Row
Set1. 25 kg x 10 Reps

Werd voor de 2de keer in korte tijd aangesproken door een PT die niet echt begreep wat ik aan het doen was. De Yates row is dan ook niet echt een bekende row-variant, maar wat ik wel kon opmaken uit het verhaal is dat er wel betere row varianten zijn voor je middenrug. Ik denk dat ik binnenkort ook maar weer de T-Bar row ga doen ipv deze. (Stiekem vind ik die ook leuker om te doen). De Yates row is een variant die Phrak voorschijft, maar in principe voldoet elke barbell row variant.

Machine Row
Set1. 40 kg x 10 Reps
Set2. 60 kg x 5 Reps
Set3. 60 kg x 5 Reps
Set4. 60 kg x 12 Reps

Machine Hack Squat (+5kg)
Set1. 30 kg x 10 Reps
Set2. 50 kg x 5 Reps
Set3. 75 kg x 5 Reps
Set4. 75 kg x 5 Reps
Set5. 75 kg x 6 Reps

Ik had het de eerste werkset al redelijk zwaar. Toch nog 6 reps er uit weten te persen de laatste set.

Tricep Cable Pushdown (with Rope Handle)
Set1. 20 kg x 10 Reps
Set2. 20 kg x 10 Reps

Alternating Dumbbell Hammer Curl
Set1. 10 kg x 10 Reps
Set2. 10 kg x 10 Reps

Deze gaan we volgende week verhogen, 10kg gaat al een paar weken prima.

Cardio
15 min crosstrainer

Reeting
Deze training was een beetje "meh". Drie dagen op rij ook niet zo heel erg goed geslapen en dat had er ook wel een beetje mee te maken. Mindere trainingen horen er nu eenmaal ook bij! Volgende week weer knallen!

Twee en een halve reet.

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

Die Yates row is vooral voor de traps toch?
Ik zie nog niet dat het zo slecht ging, maar dat kan vooral een gevoel zijn...

Op papier ziet het er helemaal zo slecht niet uit. Maar ik ken het 'meh-gevoel'..

Op papier ziet het er helemaal zo slecht niet uit. Maar ik ken het 'meh-gevoel'..
Dat soort dagen hebben we allemaal wel eens. Gewoon goede gewichten verzetten maar toch niet tevreden zijn met de training omdat je je wat energieloos voelde ofzo. Rare wezens zijn we toch :D

Terug
Naar boven