Fitness Seller

FREAKJAM - GZCL:Jacked & Tan 2.0

En?? hoe was t trainen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.722

Je houdt me goed in de gaten, er stond inderdaad een training op het programma. Ging goed! Bench en chinups weer op vooruit! :D

24 maart Lvysaur 4/4/8 2B

Barbell Bench Press (+1kg, 100% 4x4)
10x20kg
10x35kg
4x47kg
4x4x57kg

Laatste rep in de laatste twee setjes waren pittig, maar wel gehaald. Kleine VPR ook, jaar geleden in het begin van mijn bulk 3x57.5 en 3x60 gepressed dus wel tevreden hiermee!

Goblet Squat
2x10x17.5kg

Barbell Squat (+5kg 100% 4x8)
10x20kg
4x8x40kg

Overheadpress (+1kg 90% 4x8)
10x20kg
4x8x27kg

Ik blijf de OHP lastig vinden. Laatste rep in laatste set was een flinke grinder.

Chinup (4x8)
6x +bw
5x +bw
4x +bw
3x +bw

In totaal twee reps erbij, dus in totaal een VPR. (18x)

Dumbbell shrugs
3x8x20kg

Gewicht per dumbbell. Schouders explosief omhoog en korte hold bovenin.

Tricep rope pushdown
3x8x23kg

Langzame, gecontroleerd reps. Voelde goed!

Barbell curl
8x22.5kg
2x8x25kg

Hanging Knee Raises ss dumbbell side bends
2x15 - 2x15x8kg

Cardio
10 min crosstrainer.

Reeting
Niet zo heel veel cardio aangezien ik met de auto was. Vond het wel welletjes na 110 minuten in totaal.

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

3.5 reet!

Maar voelen ze dan ook zwaar aan? (de squats)

Nice die bench. De 60+ ligt nu om de hoek :)

:eyebrow: altijd de ogen open houde he! ;)

Lekker getraind! en top van je BP!

Je blijft goed vooruit gaan Freak! Niks te klagen denk ik zo!:thumb:

Vooruitgang op de BP. Altijd goed! :thumb:

• #1.728
Maar voelen ze dan ook zwaar aan? (de squats)

Zwaar is een groot woord, maar soepel gaat het ook niet. Squat is helaas nooit mijn grote vriend geweest. Doe er nu voorlopig goblets bij als warmup. Wanneer ik nu te snel ga verhogen is ook niet slim. Ik heb ooit 5x5x60 gesquat, maar ik lijk alleen goed te kunnen squaten met een smalle stance.

Nice die bench. De 60+ ligt nu om de hoek :)

Hij ligt inderdaad weer binnen handbereik. Zou mooi zijn als ik meer dan 60kg weet te drukken.

:eyebrow: altijd de ogen open houde he! ;)

Lekker getraind! en top van je BP!
Scherp van je! BP gaat prima, mag niet klagen :D

Je blijft goed vooruit gaan Freak! Niks te klagen denk ik zo!:thumb:
Ik mag inderdaad niet klagen, zeker met mijn lage macro's.

Vooruitgang op de BP. Altijd goed! :thumb:
Ja, microplates helpen echt om een plateau te doorbreken denk ik. Liever stapje voor stapje!

Komt goed Freakjam!

Blijf zo doorgaan en je haalt vanzelf die stats! 60kg gaat je sws lukken man :)

• #1.731
Ik hoop het! Vandaag ging niet zo best, maar gaan we goed maken!

Komt goed Freakjam!

Blijf zo doorgaan en je haalt vanzelf die stats! 60kg gaat je sws lukken man :)
Ik hoop het ook kerel! Wat dat betreft wel balen dat ik op een late leeftijd pas ben begonnen met sporten, maar ik mag nu niet klagen.

Lvysaur 4/4/8 workout 2C - 26-03-2017 (fasted)

Barbell bench press (+1kg 90% 4x8)

10x20kg
8x35kg
8x50kg
7x50kg
5x50kg
4x50kg

Vervelend begin van de training. Eerste werkset spande ik mijn bovenlichaam niet goed aan en ging ik iets te snel met de barbell naar beneden en toen schoot er iets in de bovenkant van mijn grote borstspier aan de rechterkant. Eerste uur van de training last van gehad en daardoor de laatste setjes niet goed kunnen bankdrukken. Jammer aangezien vorige week 4x8x49kg prima ging.

Barbell deadlift (+25kg 100% 3x4+1xAMRAP)
8x50kg
3x4x72.5kg PR
6x72.5kg

Overheadpress (+1kg 100% 3x4+1xAMRAP)
10x20kg
3x4x31kg
7x31kg

Gelukkig had ik bij deze press niet zo veel last van het pijntje bij mijn borstspier.

Chin-ups (4x4)
4x4 bw +0.5kg VPR

Nice, eerste weighted 4x4 gehaald! Volgende week naar +1kg weighted

T-bar row (+1kg 100% 4x8)
2x8x30kg
2x8x27.5kg

Eerste 2 setjes waren redelijk zwaar en mijn vorm laten checken door @flexx123. Stond te ver naar achter en stond ook te hoog. Houding aangepast en wat gewicht verlaagd en voelde/ging al stukken beter, maar was toch nog wel pittig.

Close-grip barbell bench press (+2.5kg 3x8)
3x8x35kg

Laatste setje nog iets smaller gepakt.

Alternating dumbbell hammer curl

3x8x12.5kg

Face pulls
8x23kg
2x8x20kg

Had katrol nu wat hoger gehangen (niet op ooghoogte) omdat je bij deze oefening blijkbaar de ellebogen boven de schouders moet laten komen. 23kg (vorige keer 3x8x23kg gedaan) voelde hierdoor ook iets te zwaar, dus verlaagd naar 20kg.

Hanging knee raises ss dumbbell side bends
2x15 - 2x15x9kg

Cardio
20 min crosstrainer

Reeting
Toch wel redelijke training ondanks het pijntje in mijn grote borstspier eerste uur van de training. Uiteindelijk 2.5 uur gesport inclusief cardio dus was een lange sessie!

Gisterochtend stond er trouwens 74.9kg op de weegschaal, mooie stand ondanks een paar donuts aan het begin van de week. 5.6kg kwijt nu in bijna 11 weken, dus we liggen nog steeds op koers :)

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

3 reeten!

Laatst bewerkt:
Erg lange train zeg..... zou mij te veel zijn.
Hopelijk valt het mee met die borstspier.

Dit dus.. ;) 2,5 uur is een beetje te gek. Zeker als je sterker wilt worden op dit niveau heeft het vrij weinig zin om zo veel oefeningen en volume te doen.

• #1.734
Borstspier pijntje lijkt gelukkig alweer over te zijn!

Dit dus.. ;) 2,5 uur is een beetje te gek. Zeker als je sterker wilt worden op dit niveau heeft het vrij weinig zin om zo veel oefeningen en volume te doen.
Ik liet het langer klinken denken dan dat het daadwerkelijk was. Exact dezelfde training (exclusief cardio) heb ik 2 weken geleden in 1.5 uur gedaan. Deed gister de benchpress en overheadpress voor een groot deel samen met @flexx123 en dan duurt alles meteen wat langer (want gewichten wisselen etc). Daarnaast houd ik bij vooral de compounds strict rekening met de rustpauzes: ik rust minimaal 2 tot 2.5 minuut per setje bij de compounds en bij de isolatie 1.5 minuut.

OK, dan valt het mee. Ik zou zelf alleen liever wat meer doorwerken. Zodra ademhaling een beetje rustig is, meteen de volgende set. Dat is toch meestal wel ruim onder de 2 min. Maar gezelligheid is ook een ding natuurlijk :)

Hmm...2.5uur is wat lang...maar zit natuurlijk ook nog cardio, rust en ouwehoer-tijd bij ;)

Congratz met je deadlift PR!:D

• #1.737
OK, dan valt het mee. Ik zou zelf alleen liever wat meer doorwerken. Zodra ademhaling een beetje rustig is, meteen de volgende set. Dat is toch meestal wel ruim onder de 2 min. Maar gezelligheid is ook een ding natuurlijk :)
Ja, dit was eigenlijk pas de eerste keer dit jaar dat we een paar oefeningen samen deden, maar vind het soms toch wel fijn. @flexx123 traint natuurlijk al een stuk langer dan ik en die kan mij vaak nog goede tips/pointers geven. Nadeel is dat je vaak wel meer praatjes maakt wat ten koste gaat van de training. Wanneer ik alleen train leef ik toch wel voornamelijk in mijn eigen wereld en ben ik meer geconcentreerd bezig :)

Hmm...2.5uur is wat lang...maar zit natuurlijk ook nog cardio, rust en ouwehoer-tijd bij ;)
Congratz met je deadlift PR!:D
Ouwehoer-tijd hoort er soms ook een beetje bij! Deadlift gaat hopelijk nu snel vooruit, ik deadlift pas een maandje, maar elke week nu 2.5kg erbij. Ben benieuwd wanneer ik ga stranden.

Ach ja.. beetje kletsen en de tijd vliegt! :D

Fijn dat je pijntje over lijkt te zijn!

• #1.739
Ach ja.. beetje kletsen en de tijd vliegt! :D

Fijn dat je pijntje over lijkt te zijn!
Helaas iets te vroeg gejuicht!

Lvysaur 4/4/8 workout 1A - 28-03-2017

Barbell bench press (+1kg 100% 4x4)
10x20kg
8x35kg
4x48kg
1x58kg (2de rep FAIL)
3x4x50kg

Voelde bij het 2de opwarm setje al dat het eigenlijk niet goed zat bij de borst. Desondanks toch de 58kg geprobeerd, maar de 2de rep helaas een fail. Heb blijkbaar toch iets belast afgelopen zondag.

Goblet squat
2x10x17.5kg

Als warm-up voor de normale squat.

Barbell squat (+2.5kg 90% 4x8)
10x20kg (low bar squat)
8x30kg (low bar squat)
4x8x42.5kg (high bar squat)

Speciaal voor @Basma een filmpje. Zoals je ziet heb ik met dit gewicht al stabiliteitsproblemen. De barbell houd ik wat dat betreft recht in lijn met het midden van mijn voet, maar je ziet dat ik soms een beetje wiebel.

Overheadpress (+1kg 90% 4x8)
10x20kg
4x8x28kg

OVerheadpresses gaan weer de goede kant op.

Chin-ups (4x8)
7x +bw
5x +bw
4x +bw
4x +bw

Wederom een VPR, nu 2 repjes erbij. Chinups gaan elke training eigenlijk wel vooruit, daar ben ik blij mee! :)

Seated Dumbbell Shrug (gewicht per dumbbell)
3x8x22,5kg

Tricep Rope Pushdown
3x8x23kg

Barbell curl
3x8x23kg

Weighted Hyperextensions
2x10x10kg

Merk bij deze oefening dat de onderrug wel werk nodig heeft. Voelt zwak aan.

Hanging leg raises ss plate side bends
2x10 - 2x15x10kg

Cardio
2x 30 min fietsen

Reeting
Op de benchpress na wederom tevreden over de progressie. Inmiddels bijna 6kg kwijt en buikomtrek nadert de 81cm. Toen ik vorig jaar had gecut van 91.2kg naar 72.8kg eindigde ik ook met een buikomtrek van 81cm.
Feit dat mijn buikomtrek nu al rond de 81cm is, betekent hopelijk dat mijn buikomtrek minder zal zijn wanneer ik ~73kg weeg. Voor nu in ieder geval voornemens om tot 70kg te cutten.

Benchpress ga ik de komende trainingen even aankijken. Het heeft weinig zin om te forceren en ik ben inmiddels alweer 12 weken aan het cutten. Ik heb een vrij lage TDEE en ik hanteer 1650/1900kcal dus ik moet nu ook niet teveel verwachten. Ik vind wat dat betreft uitvoering en lekker trainen in de cut belangrijker dan lopen grinden op mijn setjes. Ik val nu lekker af, ik voel me goed en gewicht gaat de goede kant op en dat vind ik belangrijker. Progressie komt straks wel in de bulk.

hw6h8AP.png
hw6h8AP.png
hw6h8AP.png

3 reeten!

Laatst bewerkt:
Voelde bij het 2de opwarm setje al dat het eigenlijk niet goed zat bij de borst. Desondanks toch de 58kg geprobeerd, maar de 2de rep helaas een fail. Heb blijkbaar toch iets belast afgelopen zondag.
Even iets rust houden of een paar lichtere setjes de volgende keer. Daarna weer verder.

Terug
Naar boven