XXL Nutrition

Gesloten HillR's continued shred

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik snap (nog steeds) niet waarom je zo laag gaat. Alleen je BMR (je verbruik als je de hele dag plat in bed ligt) is al 1300 KCal volgens Harris Benedict (1m50, 57 kg)

Dat is wat the interwebz say.. Ik ken mijn lichaam inmiddels goed genoeg dat ik rond de 1000 kcal een beetje afval, vorig weekend was paasweekend inclusief brunchen dus ik had wat te compenseren.. Vanaf komende week weer rond de 1000 kcal, dan zit ik ongeveer 600 onder onderhoud.

Ik heb een kantoorbaan en sport 3x per week, dat is ongeveer alle beweging die ik krijg..

Daarnaast kan ik beter cutten op weinig eten, hoe meer ik eet / meer eetmomenten hoe meer honger ik krijg en maak ik het alleen maar zwaar voor mezelf.. Nu heb ik dan wel weinig energie maar geen vreetneigingen / binges..

600 kcal onder onderhoud kan ook prima. Persoonlijk zou ik liever actiever zijn en meer eten, maar ik hou nu eenmaal van veel eten:heart:

600 kcal onder onderhoud kan ook prima. Persoonlijk zou ik liever actiever zijn en meer eten, maar ik hou nu eenmaal van veel eten:heart:
das idd een betere optie..die ook vaak geadviseerd wordt
aktiever zijn is ook een hoger metabolisme met uiteraard meer eten

Dan ga ik nu even advocaat van de duivel spelen: die ontstoken gewrichten komen dus niet door overbelasting! :rolleyes:

:roflol:

das idd een betere optie..die ook vaak geadviseerd wordt
aktiever zijn is ook een hoger metabolisme met uiteraard meer eten

Ja, dat zou ik ook wel willen, maar ik kan / wil er gewoon niet nog meer tijd voor maken. Mijn wekker gaat dagelijks tussen 4.15 en 4.30 uur. Op niet sportdagen (2 per week) ben ik dan rond 17.15 uur thuis. Op sportdagen tussen 18.30 en 19.00.

Vanwege de vroege wekker ga ik vaak tussen 20.00 en 20.30 uur op bed. Een beetje qualitytime met Pun is ook wel fijn en daarnaast moet er natuurlijk ook nog huishouden gedaan worden.

Heel veel tijd hou ik niet over :roflol: Als ik die "vrije" tijd die ik heb dan "ook" nog moet gaan besteden aan afvallen dan word ik depressief denk ik ;)

Voordat we verhuisd waren ging de wekker niet zo vroeg, en ging ik vaak eerder uit bed om cardio op nuchtere maag te doen. Dat vertik ik nu echt. Ik heb er veel voor over, maar het moet het leven niet (nog meer) beheersen ;)

Maar, het mooie weer is er weer, dat betekent wel dat ik weer 1 á 2x per week op de MTB naar Nijmegen kan op mijn treindagen, dat is dan toch alweer een uurtje extra cardio.

Ja akelig is dat. Heb dat ook lange tijd gehad (niet zo vroeg als jou, maar wel om kwart over 5 op staan en tegen 5 uur naar huis). Dan moet je nog eten maken en de hele mikmak:/

Mijn sportschool is op 6.5 km dus pak zo extra cardio:p Handig tijdens een dieet, maar het kost ook energie.Maar goed, ik heb ook geen keus hehe.

Ik zag dat veel bb stelletjes thuis een hometrainer hebben staan, misschien is dat wat:p Quality time/netflixen in 1?

Ja akelig is dat. Heb dat ook lange tijd gehad (niet zo vroeg als jou, maar wel om kwart over 5 op staan en tegen 5 uur naar huis). Dan moet je nog eten maken en de hele mikmak:/

Mijn sportschool is op 6.5 km dus pak zo extra cardio:p Handig tijdens een dieet, maar het kost ook energie.Maar goed, ik heb ook geen keus hehe.

Ik zag dat veel bb stelletjes thuis een hometrainer hebben staan, misschien is dat wat:p Quality time/netflixen in 1?

Jaa dat is best een idee, we hebben kamers te over in ons huis :roflol: Maar ik wil eerst zwart op wit dat er minimaal 1.000kcal per week zullen worden verbrand door @HillR voordat ik een extra TV op ga hangen in die hometrainer kamer met Netflix :D

Kapotmakerij is dat. Ik heb dat ook week om week. En je kan dan wel vroeg bed in gaan, maar toch wringt dat om in het midden van de nacht op te staan.

Jaa, super irritant is dat. Je bent aan het einde van de werkdag ook gewoon echt kapot :roflol: Ik zeker, aangezien ik zo'n autist ben die echt wel 8 uur slaap nodig heeft om niet compleet verrot te zijn de volgende dag.. Als ik dan ook nog eerder op zou moeten staan voor cardio moet ik ook weer eerder op bed, het enige wat ik dan doe is sporten werken slapen.. Not how I pictured the adult life :(

Jaa, super leuk is het niet, maar ik/we hebben ons leven er zo op aangepast, maar ik ga dan niet nog een extra aanpassing doen voor cardio.. Daarvoor heb ik er een te grote hekel aan ook, kan me wel leukere dingen bedenken in die paar uurtjes die ik vrij heb.

Dat is wel een goed idee idd.. voorlopig past dat helaas niet in ons budget, maar voor de toekomst wel eens een goed idee.

Jaa dat is best een idee, we hebben kamers te over in ons huis :roflol: Maar ik wil eerst zwart op wit dat er minimaal 1.000kcal per week zullen worden verbrand door @HillR voordat ik een extra TV op ga hangen in die hometrainer kamer met Netflix :D

:roflol: bohhh, 1000kcal. :( dat is een hele dag aan inname he.. Slavendrijver :(

Ik heb iig mijn springtouw weer gevonden, misschien ga ik dat wel eens een paar keer een paar minuten doen ofzo..

Maar even heel wat anders :scold: Waarom zitten jullie mij cardio aan te smeren :roflol: IK WIL NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bijna vakantie :D

Jaa, super irritant is dat. Je bent aan het einde van de werkdag ook gewoon echt kapot :roflol: Ik zeker, aangezien ik zo'n autist ben die echt wel 8 uur slaap nodig heeft om niet compleet verrot te zijn de volgende dag.. Als ik dan ook nog eerder op zou moeten staan voor cardio moet ik ook weer eerder op bed, het enige wat ik dan doe is sporten werken slapen.. Not how I pictured the adult life :(

Wacht maar tot er ook nog eens kinderen bijkomen :)

Maar, het mooie weer is er weer, dat betekent wel dat ik weer 1 á 2x per week op de MTB naar Nijmegen kan op mijn treindagen, dat is dan toch alweer een uurtje extra cardio.

Ieder heb z'n eigen agenda ...en die zit al behoorlijk vol.....wel lekker vd zomer op de MTB...toch wel 1000Kcal denk ik?
Touwtje springen? Zou je dat wel doen? :o :p

:heart: Okay okay..... :kiss:

Wacht maar tot er ook nog eens kinderen bijkomen :)

Jaa daaggg, net een beetje een fatsoenlijk lijf gecreëerd met afzien en ellende, zal ik zeker laten verpesten door zo'n klein mormel!

:roflol:

Als je dat vaak genoeg per week oefent, heb je toch ook een goede cardio sessie te pakken :eyebrow: Fok die hometrainer...

Mijn lichaam rekent al op die cardio heb ik het idee waardoor het niet echt iets extra's meer doet.

Dat is waar..

Die cardio is natuurlijk standaard ;)
True, maar zo ver is het nog lang niet natuurlijk :cool:

Eerst nog even zonder kinderwagen shinen op het strand :D

Ieder heb z'n eigen agenda ...en die zit al behoorlijk vol.....wel lekker vd zomer op de MTB...toch wel 1000Kcal denk ik?
Touwtje springen? Zou je dat wel doen? :o :p

Ik heb geen idee wat een realistisch aantal kcal is. Ik denk daar maar niet aan, want het valt me vaak toch tegen.

Touwtjespringen is - vind ik - de enige cardio die je in korte tijd kunt doen vanwege de hoge intensiteit, zonder dat je weg hoeft van huis of apparatuur nodig hebt. Dus dat is natuurlijk de ideale cardio. Nu zag ik net dat je ongeveer 0,14 kcal verbrand per kg lichaamsgewicht per minuut met touwtjespringen. Dus 10 minuten is dan voor mij 82 kcal verbranden (FUCKING WEINIG :roflol: )

Maar door al het aandringen hier voel ik me nu in de hoek gedreven en ga ik vanavond gewoon touwtjespringen. Voortaan - als dat lukt qua spierpijn en tijd - zal ik op mijn niet trainingsdagen touwtjespringen (of op de MTB naar Nijmegen +- 20km en dus uurtje cardio ong.)

Zijn jullie nu allemaal tevreden :(

Inderdaad, het is een begin :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven