MuscleMeat

Intermittent Fasting cut log (experiment :D )

• Topic Starter Topic Starter
Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ik geefhet de voordeel van de twijfel. Als we het met een paar man doen, dan kunnen we er een mooi verslag van maken. I.p.v een muizen onderzoek.

ja ik snap dat oko niet, waarom zou je zoiets als IF nu gaan "bewijzen of weerleggen" met ratten?? het is gewoon veilig voor iedereen, dus kan je net zo goed mensen nemen, heb je tenminste niet van die twijfelachtige results.

Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Ik geefhet de voordeel van de twijfel. Als we het met een paar man doen, dan kunnen we er een mooi verslag van maken. I.p.v een muizen onderzoek.

Ik ben vooral geïnteresseerd omdat ik over 3 weken op vakantie gaat, dan lijkt het me wel zo handig als ik zeg maar in 4 uur tijd alles kan eten en de rest van de tijd met geen druk over voeding hoeft te maken. Ik wil nu al beginnen om te testen of het voor mij werkt, maar ik ben super zuinig op me huidige lichaam. Ik heb er echt hard voor gewerkt en wil er echt niks van verspillen.

ja ik snap dat oko niet, waarom zou je zoiets als IF nu gaan "bewijzen of weerleggen" met ratten?? het is gewoon veilig voor iedereen, dus kan je net zo goed mensen nemen, heb je tenminste niet van die twijfelachtige results.

Ja idd, wij als mens reageren waarschijnlijk heel anders. Omdat ratten meer instinctief werken. Maar wij kunnne beter nadenken. Over hoeveelheid voedsel en van welke bron.

BF is denk ik hoger dan 12/13

Bench press is geen blessuregevoelige oefening als je hem goed uit voert. Chest press is eerder een blessuregevoelige oefening gezien je geen bewegingsvrijheid hebt.

Kende je deze al?

[Link niet meer beschikbaar]

Wat voor mij eigenlijk de belangrijkste conclusie is, is dat er nauwelijks onderzoek is gedaan naar dit soort voedingschema's met echte mensen. En als er dan onderzoek wordt gedaan is het onder niet-sporters of met hele kleine groepen.

Beter is dus om zelf te kijken hoe het voor je werkt en vooral niet te dogmatisch met de hele materie omgaan.

Succes met je log iig.

Ik ben vooral geïnteresseerd omdat ik over 3 weken op vakantie gaat, dan lijkt het me wel zo handig als ik zeg maar in 4 uur tijd alles kan eten en de rest van de tijd met geen druk over voeding hoeft te maken. Ik wil nu al beginnen om te testen of het voor mij werkt, maar ik ben super zuinig op me huidige lichaam. Ik heb er echt hard voor gewerkt en wil er echt niks van verspillen.

Ik ga inderdaad ook over paar weekjes op vakantie. Dus dan kan ik 2kilo vet ook wel missen. ;) daarom dat ik nu maar de knoop doorhak. Dit lijkt me makkelijker omdat je gewoon moet bijhouden hoeveel je eet. Ik ben er beetje lui in. En heb al snel de neiging te veel te eten. Maar omdat je het nu in een bepaalde tijd moet doen mag je lekker voor je gevoel meer eten.

BF is denk ik hoger dan 12/13

Bench press is geen blessuregevoelige oefening als je hem goed uit voert. Chest press is eerder een blessuregevoelige oefening gezien je geen bewegingsvrijheid hebt.

ik zei ook 13-14, leunt meer tegen de 14 aan :P maar wat ik zei, als ik zelfde pics sochtends zou maken zou je me gelijk geven (denk ik :P)

Oke ik ben geboeid dit volg ik!!!

even een note on supplements,

2 caps CLA en 1 cap visolie bij elke meal (totaal dus 6 en 3)
1 multi vit bij de 1e meal
600mg caffeine voor de cardio.

even een note on supplements,

2 caps CLA en 1 cap visolie bij elke meal (totaal dus 6 en 3)
1 multi vit bij de 1e meal
600mg caffeine voor de cardio.
Wanneer doe jij nu precies cardio? Is het misschien handig om s'ochtends, ik heb als ik heel vroeg opsta de mogelijkheid om een half uurtje te roeien op een roeitrainer. Want als ik ga trainen en dan daarna nog ga cardio-en. Is het dan niet erg dat je daarna nog wat gaat eten. Het is toch zo als je dan na cardio de vetverbranding op gang kan houden. Wat is nu wijsheid?

Wat is een CLA?

je moet het zo zien, wanneer je IETS eet/drinkt met kcal, dan "breek" je je "fast" periode, dus ook geen BCAA's of whey shake met water ofzo in je fast.

ik doe die training sochtends,

cla > google

en ja, je kan die ochtend cardio doen in fasted state om je metabo. wat te boosten. (doe ik iig van 11-12)

Je begrijpt me verkeerd of ik heb het verkeerd uitgelegd.
Ik heb het over de training van in de avond. Omdat je had gezegd dat het beter zou zijn om nog te eten na de training. maar als je dan nog cardio hebt gedaan dan hef je de werking daarvan toch op, door nog te eten. Ik ben dan ook van plan om mijn window te laten sluiten om 22uur. Ik ga daar na toe werken.

Dan is het dus idealer om in de avond te trainen, lekker eten, slapen, vroeg opstaan, half uurtje cardio, veel water en dan om uurtje of 3 te breken. Misschien is inderdaad beter om extra vitjes te nemen. Heb nog een bus staan.

BTW, die viscap kan je toch vervangen door lijnzaad olie? Dat is vele malen goedkoper. Die kan je kopen in een flesje voor 2.50 bij reformhuis. Ze hebben ook visolie in die flesjes. Al met al is dat ook nog goedkoper dan caps volgensmij.

mn ma betaald de caps :P

Kauwgom is zeker not done? Is namelijk grote verslaving van mij.

Volgens mij mag je ook geen kauwgom hoor.

Ik quote martin:

* No calories are to be ingested during the fasted phase, though coffee, calorie free sweeteners, diet soda and sugar free gum are ok (even though they might contain trace amount of calories). A tiny splash of milk in your coffee won?t affect anything either (?-1 teaspoon of milk per cup at the most - use sparingly and sensibly if you drink a lot of coffee), neither will sugar free gum in moderation (~20 g).

Terug
Naar boven