XXL Nutrition

Intermittent Fasting cut log (experiment :D )

• Topic Starter Topic Starter
20gram is dus 1.5 pakje Stimorol

Oke dat had ik niet gelezen. Ik had op bb.com iemand de zelfde vraag zien stellen en die kreeg dacht ik een negatief antwoord. Maar als er echt geen calorieën in zitten moeten het sowieso kunnen.

ja, er zitten polyolen in, dus geen suiker. komt wel neer op 166kcal per 100gram. Maar of dat hetzelfde effect heeft als suikers. :dunno: En of die calorien verwaarloosbaar zijn als je 1 of 2 kaugompjes neemt?

lees de laatste post van de vorige pagina

MacB, ik heb ook gelezen dat je stofwisseling op een gegeven moment vertraagt, waardoor je zo'n 30% minder kcal nodig hebt. Wat vind je daarvan? Dit is voor mij namelijk een reden om er huiverig voor te zijn (I loves my food :o).
Komt dit niet een beetje neer op waar we alle newbie's op dit forum voor willen waarschuwen, namelijk dat je je stofwisseling zo optimaal mogelijk moet laten werken? Want If you fall of the wagon, so to speak, zul je in rap tempo vet aanzetten. Zelfde met het volgen van Sonja Bakker. Alles is helemaal prima zolang je je aan die 600 kcal (lichtelijk overdreven... 800 dan) per dag houdt, maar eet je er meer, wordt je vetter dan toen je begon.
Of had je al een variatie bedacht om dat te ondervangen? Zou een dagje 'normaal eten' het vertragen van je metabolisme kunnen voorkomen?

MacB, ik heb ook gelezen dat je stofwisseling op een gegeven moment vertraagt, waardoor je zo'n 30% minder kcal nodig hebt. Wat vind je daarvan? Dit is voor mij namelijk een reden om er huiverig voor te zijn (I loves my food :o).
Komt dit niet een beetje neer op waar we alle newbie's op dit forum voor willen waarschuwen, namelijk dat je je stofwisseling zo optimaal mogelijk moet laten werken? Want If you fall of the wagon, so to speak, zul je in rap tempo vet aanzetten. Zelfde met het volgen van Sonja Bakker. Alles is helemaal prima zolang je je aan die 600 kcal (lichtelijk overdreven... 800 dan) per dag houdt, maar eet je er meer, wordt je vetter dan toen je begon.
Of had je al een variatie bedacht om dat te ondervangen? Zou een dagje 'normaal eten' het vertragen van je metabolisme kunnen voorkomen?
Regelmatig junkdagen inlassen, inderdaad. Hele dagen vasten is wel een killer voor je metabolisme, heb ik gemerkt.

Ik ga dit zeker volgen! Succes!!

Wat is het beste om je vastperiode te breken? Ik heb nou bijna 17 uur erop zitten. Maar waar kan ik het beste mee beginnen. Ik had érgens gelezen. High Carbs, medium Protiene en low fat. Klopt dit?

In de startpost staat :

zaterdag refeed @ 4000kcal, vergeet niet dat leptin en T3 binnen 24hrs weer terug kunne (bij voldoende kcal) naar de 100% (afzakken gaat ongeveer naar 50-70% binnen een kleine week)

ik ben er ook nog niet helemaal over uit wat ik die zondag ga doen, hele dag vasten zie ik wel beetje tegen op, ondanks dat het na mn refeed is.

misschien dat ik wat dingetjes uitprobeer op zondag, (bv heel klein window) met 1 grote meal van 2000kcal ofzo.

ik bedenken wel wat tegen die tijd :)

K'ben benieuwd hoe het gaat verlopen! ga deze volgen.

Denk je niet veel spiermassa en vooral kracht te verliezen? Tenminste met de "vastdag".
Of gaat het je puur om te kijken hoe dit gaat werken, en maakt het je niet uit dat het tenkoste gaat van het e.e.a.

Succes iig! interessant ;) maar moelijk vol te houden denk ik.

Ik zet er toch ook "denk ik" bij?;) Zelf heb ik het nog niet geprobeerd dus kan ik daar ook niet over oordelen. Maar aangezien je van heel veel eten in 1 keer de boel omgooit lijkt me moelijk vol te houden.

Maar blijkbaar went het dan snel en is het makkelijk vol te houden.

Waarom blijft iedereen dit maar roepen?

Na een week IF is honger GEEN ISSUE MEER.

ja apart he.. in de eerste week ben ik er wel eens misselijk van geweest (tot kokhalsneigingen aan toe een keer of twee), maar nu heb ik vaak niet eens in de gaten dat het alweer tijd is om wat te eten.

Ik denk dat ik de rest van mijn leven blijf IF-en, het is zo makkelijk vol te houden.

Scheelt ook veel tijd 's ochtends. Gewoon wat maaltijden maken om mee te nemen (maar dat deed ik anders ook wel, of doe het de avond ervoor en trek ze uit de koelkast)) en weg ben je. Heb je 's middags vrij dan is het helemaal snel 's ochtends... spring uit mijn bed, in mijn broek en op mijn fiets als het moet.

hmm,

naja, ik heb beetje benchmark, closegrip BP 5x 70kg, voor de rest veel machines nu , maar ik weet ook wel of ik daarop sterker of zwakker wordt.

dus we zullen zien wat er met de kracht gebeurd.
Al vind ik beetje spierverlies niet zo heel erg, als ik daardoor in de single digets BF% kom is het goed :P

Waarom blijft iedereen dit maar roepen?

Na een week IF is honger GEEN ISSUE MEER.

Ik denk dat ik de rest van mijn leven blijf IF-en, het is zo makkelijk vol te houden.

het is even honger tussen half 2 en 3 (voor mij dan) en vanaf 3 uur, na mn 1e meal, kan ik eigenlijk geen eten meer zien voor de rest vd dag :D

Bij de normale cut (5-6meals) had ik gewoon hele dag honger en nooit een satisfied gevoel

ja apart he.. in de eerste week ben ik er wel eens misselijk van geweest (tot kokhalsneigingen aan toe een keer of twee), maar nu heb ik vaak niet eens in de gaten dat het alweer tijd is om wat te eten.

Net mijn oude log weer eens door zitten lezen of BenF. Eerste week af en toe flinke honger, daarna helemaal geen centje pijn.

Scheelt ook veel tijd 's ochtends.

Heerlijk he. Ik vul op 2 minuten mijn broodbak, ff douchen en ik ben de deur uit. Ook op het werk is het lekker om gewoon door te kunnen werken 's ochtends.

het is even honger tussen half 2 en 3 (voor mij dan) en vanaf 3 uur, na mn 1e meal, kan ik eigenlijk geen eten meer zien voor de rest vd dag :D

Komt nog wel goed. Net ook weer in mijn log gelezen dat ik na een paar weken al snel weer honger kreeg ná mijn eerste maaltijd. Bleek Tybalt (daar heb ik het IF-fen van) ook te hebben. En dat heb ik eigenlijk nog steeds. Eet mijn eerste maaltijd en een half uur - uur later eet ik weer wat.

MACCIEBIE.

Ga je ook cardio doen en wanneer doe je dat?

jawel, 30min cardio na de KT (elke dag) in fasted state sochtends

crosstrainer 30min a +-400kcal @ 125-140 HR

Nu staat er dat je iedere dag KT en cardio na en voor KT. Lijkt me sterk?

Hoe voel je je eigenlijk? Ik ben erg moe en voel me een beetje vreemd eigenlijk. Kan ook met andere dingen te maken hebben though.:)

Terug
Naar boven