XXL Nutrition

Ironsport's Strongman Logg.

Als we al die tijd die we nu achter internet doorbrengen eens in het trainen zouden steken zouden we allemaal KEISTERK worden! In mijn geval zou dat zeker beter zijn!

Tijdens de rust groei je ! ben nu actief aan het groeien !;)

Ben ook nog eens aan het 'werk'

Van die husafeld heb je gelijk ben ik bang, maar dan moet er iemand mee lopen met een band dan kan die snel de band er onder gooien als je de husafeld laat vallen!

dat mag jij dan doen ! :D

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag,

Extra werk/mini training,

Front Pull Downs, rep werk,
90-105kg, 4x10.

BOR,
60-140kg, 4x8.

Hammer curls,
30kg, 4x6.

Reverse gripp barbell curls,
4x8.

Dumbbell wrist curls,
4x12.

Dat was het heb nu 4 dagen achter elkaar getraind en het is tijd voor een dag rust.
Deze week moet ik eigelijk nog buik/zwaar doen en misschien wat extra grip werk.
Morgen ga ik wat cardio doen, en zaterdag nog een keertje trainen.

En dan weer even een flinke refeed tijdens de kerst?

Ja precies dat is wel de bedoeling Viking, wat kracht op doen met kerst veel eten en geen of lichte training. En dan is het de week daarop al weer het nieuwe seizoen!

Yep, de tijd vliegt als je lekker aan het trainen bent. Voor je het wwet sta je al weer je eerste wedstrijd te draaien.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA EEEEEEEEEEEEEEEEEEEN WEDSTRIJD

PIET 2007 is van ons

Lets hope so..maat!

Gister, upperbody/overhead.

Laatste "zware training" van dit jaar!

Boom, max single, max triple,
Laten we het er maar ophouden dat me boom record voor dit jaar op 130kg blijft staan en verder wil ik er geen worden aan vuil maken...

Strict militairy press, 3x3,
100x3, 110x3, 115x1, 110x3.

One arm dumbbell press, 3x6,
30x6, 40x6, 45x6.

Incline close gripp bench press, 5x5,
70x5, 100x5, 120x5, 130x5, 120x5.

Pushdowns, rep werk,
3x10.

Je kan ijs overal voor gebruiken, maar vooral voor preventie werk. Ik gebruik het op me knieen en ellebogen omdat ik daar het meest last van heb!
Het kalmeert, stimuleert de doorbloeding, vermindert irritatie etc etc.

Ik vind het een wondermiddel in iedergeval.

Je kan ijs overal voor gebruiken, maar vooral voor preventie werk. Ik gebruik het op me knieen en ellebogen omdat ik daar het meest last van heb!
Het kalmeert, stimuleert de doorbloeding, vermindert irritatie etc etc.

Ik vind het een wondermiddel in iedergeval.

volgens mij is ijs vnl effectief om zwelling tegen te gaan (hetgeen weer andere voordelen heeft). Ijs vermindert ook de pijnreceptie, hetgeen weer nadelen heeft. Ik vraag me persoonlijk af of het de doorbloeding idd stimuleert, maar ijs werkt zeker, al is het imo altijd een doel om zonder te kunnen. Als je altijd ijs nodig hebt, is er iets niet goed. Alhoewel om op topniveau te presteren dit eigenlijk altijd het geval zal zijn. ZOO sterk worden doe je niet zonder zo af en toe iets kapot te maken.

image008.gif

benching a grand requires: ICE :D

Ijs stimuleert de doorbloeding door de pezen of spieren eerst af te koelen waardoor ze samentrekken als je het ijs erdan vanaf haalt gaat het lichaamsdeel gloeien en wordt er extra bloed aangetrokken.

Ik heb dit niet van mezelf maar van een sportmasseur van 65 jaar die meer dan 40 jaar actief is in de powerlifting en sterksteman sport. Zelf heeft hij in zijn tijd meerdere records in Nederland gebroken in de -100kg klasse en hij is zelfs masseur geweest bij de WSM en heeft Capes,Jon Pall en andere grote namen verzorgt.

Ook was deze man de vaste verzorger van Cees de Vreugd de man van meer dan 1000 kilo totaal in powerlifting.
Ik ben zelf ook wel is argwanend tegenover behandelingen maar als een man met ZOVEEL praktijk ervaring iets roept is het tijd om te LUISTEREN denk ik!!.

Het belangrijkste om te blijven presteren is het verkomen van blessures. Een van de manieren om dit te doen is preventief handelen. Je verzorgt je zelf dus, dit kan met ijs, voordat er een blessure op treed.

klote van de boom! Had een mooie afsluiting van het jaar geweest.

Barry 135 had helemaal mooi geweest idd. Maar ik heb nog een paar maandjes he!

Ik post hier alvast een deadlift routine waar mee ik naar alle waarschijnlijkheid volgende week mee ga beginnen.
Moet het nog even met me maten overleggen maar ik denk dat het een goed idee is om toch weer van de vloer te gaan trekken aangezien we dit al een maand of 3 niet meer gedaan hebben.

Sugden Barbell

Normaal gesproken ben ik niet van de templates of routines maar dit ziet er heerlijk eenvoudig uit en daar hou ik wel van.

Ben benieuwd hoe je progressie met dit schema is.
Ik ben zelf nooit van de ...% van je 1RM; omdat het (bij mij) vaak niet klopt.

Succes, en de beste wensen voor volgend jaar.

Thanks en jij ook een goed 2007!

Terug
Naar boven