MuscleMeat

Ironsport's Strongman Logg.

Ow, waar je wel rekening mee moet houden is als je daadwerkelijk met een shirt aan een wedstrijd mee wil doen, dat je er op tijd een paar trainingen mee doet.

Nieuwe shirts moeten nog een tijdje oprekken en daar wil je rustig de tijd voor nemen, zodat je niets hoeft te forceren en jezelf daarbij blesseert (zelf vorig jaar triceps mee ingescheurd). Ik zou daar zelf minimaal 4 weken voor rekenen, met dan zeker 1 shirt training per week.

Edit: Minder kan ook wel, maar dan moet je er of vaker mee trainen in die periode, of je hebt een te groot shirt :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.362
Ok thanks voor de tip. Heb nog nooit in een shirt gebankt dus dat zal idd wennen zijn.

Ook hier sterk press-werk man! Zoals ik lees ben je dus van plan om een een bank wedstrijdje powerlift te doen!?

• #1.364
Nee Alex ik doe mee met het NK powerliften NPB als alles goed gaat.Dat is op 27 februari.

Mooi man, succes met voorbereiden!

• #1.366
Dank u.

ah kijk dus die 185 is wel de planning. Zou mooi zijn als je dan toch boven je doelstelling kan komen!

---------- Toegevoegd om 23:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:38 ----------

mooi filmpje trouwens en denk dat je er nog makkelijk meer uit kan krijgen. Wat is het doel voor het NK met de squat?

• #1.369
Ja en ik heb nog een paar weken. Squat wil ik 275 doen Mike.

Insane speed op die eerste zeg...

• #1.372
Weet alleen niet zo goed wat ik van die boven rug bolling moet denken. Het voelt wel gewoon erg natuurlijk zo.

Deadlift je daar in hetzelfde pak als dat je aan had met het squaten?

• #1.374
Yep. In ieder geval tot ik een squat pak heb.

Nice deadlifts JP!

gewoon een vraagje: waarom deadlift je nu in pak op reps? om aan het pak te wennen voor de wedstrijd? Ik zou er naast ook gewoon proberen zo veel mogelijk raw te liften. Wat is jouw visie hierop?

Gr

• #1.376
Ja ik wil wennen aan het pak. Was van de week voor het eerst dat ik er squat in deed en het is toch wennen. Als ik meer ervaren zou zijn Ruben in het powerliften dan zou ik wachten met de suits tot 4 tot 6 weken van de wedstrijd en idd zo veel mogelijk zonder doen.

Volgende week in mn week waar ik 5jes doe ga ik hoogstwaarschijnlijk zonder pak. En in de week daar op alleen in mn laatste set met 95% met pak. Maar pin me er niet op vast! Lol.

Laatst bewerkt:
Bovenrugbolling is niet zo'n probleem mijn insziens...

Die squat ziet er erg mooi uit. Die deadlift doen we haast gelijk qua vorm. Ik snap het ook niet helemaal. Als ik met 200-220 aan de gang ga zelfs voor tig reps staat alles mooi recht maar als ik zwaarder ga gaat mijn rug precies hetzelfde doen. Het voelt verder prima maar toch zie ik het nog liever recht.

Komt door het niet (of minder goed) goed aanzetten. Morgen zal ik je uitleggen wat ik bedoel.

Ja ik wil wennen aan het pak. Was van de week voor het eerst dat ik er squat in deed en het is toch wennen. Als ik meer ervaren zou zijn Ruben in het powerliften dan zou ik wachten met de suits tot 4 tot 6 weken van de wedstrijd en idd zo veel mogelijk zonder doen.

Volgende week in mn week waar ik 5jes doe ga ik hoogstwaarschijnlijk zonder pak. En in de week daar op alleen in mn laatste set met 95% met pak. Maar pin me er niet op vast! Lol.

Aah, duidelijk.

Bovenrug geen zorgen over maken JP, zo lift ik ook. Nooit ergens last van gehad, zolang je de onderrug maar recht houdt. Denk dat het ook heel erg lastig is om met je schouderbladen bij elkaar getrokken zwaar te gaan deadliften.

Terug
Naar boven