MuscleMeat

Ironsport's Strongman Logg.

Man zou je niet 2 pakken meenemen dan zo wat. Dat pak van mij zat behoorlijk los maar ja kom er wel mee op diepte meteen. Pas als ik hier echt goed aan gewend ben zal ik eens kijken voor een goed strak pak denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.562
Ja doe ik Gijs en hoogstwaarschijnlijk gewoon in mn losse pak of ik moet mezelf morgen verrassen. Zou helemaal k*t zijn als ik uit zou bommen op diepte natuurlijk.

Precies dat zat ik ook te denken. Je zou altijd een safe beurt kunnen neerzetten en dan alsnog je strakke pak aantrekken toch? Ik bedoel met minder gewicht loop je ook nog meer risico om niet diep genoeg te geraken.

• #1.564
Ja idd. En ik moet mezelf ook wel een beetje zeker voelen. Eerst morgen maar en dan kijken we verder tot nu toe elke keer als ik het pak aan had kon ik iets verder en dat is positief.

Je moet altijd met een safe beurt beginnen dat geeft je mentaal ook veel kracht en je zit dan lekker in de wedstrijd.

• #1.566
Yep.

• #1.568
Update

Gisteren was een bank dag licht/explosief. Ben wel begonnen met squat in het nieuwe pak. Het pak gaat steeds makkelijker aan maar buigen tot op diepte blijft een probleem. Ik heb meer tijd nodig om het in te werken de 3 weken waren niet genoeg. Afgelopen woensdag met het nieuwe pak aan tot PAR op een box heeft me schouders en vooral biceps goed opgerekt met als gevolg dat de biceps aanhechtingen erg aan de ellebogen trekken op het moment wat een heel vervelende pijn geeft bij vooral press oefeningen. Uit men sterksteman verleden weet ik dat dit alleen weg gaat met rust. Had het vooral met stenen en yoke en buigen natuurlijk. Door mijn geringe flexibiliteit is het moelijk om goed onder een "korte" stang te komen en dit geeft veel stress op vooral biceps en schouders.

Conclusie is dat ik zal buigen in mn oude "slobber" pak op het NK. Ik hoop toch op minimaal een 275 goede beurt. Dit zal me een redelijk platform geven naar het doel voor mij een 800 totaal.

Over het algemeen voel ik me sterk. Had de afgelopen week een semi PR op deadlift raw met 310 en een semi PR op bank RAW met 185. Dit na een 300 beurt en een 180 beurt. Het buigen is en blijft dus de meest onstabiele en onzekere factor voor mij.

Jammer om zo het NK in te gaan. Had graag wat meer "zekerheid" gehad. Maar misschien maakt dit me wel extra scherp.

Vrijdag,

Squat,

170, 2x3

Bank DE,

110, 4x3

@Wim je bent dus niet de enige/enigste! weet nooit wat het is...LOL.

Maakt toch ook niet uit... Belangrijkste lijkt mij idd met n safe beurt te beginnen op de squat, aangezien dat je meest onstabiele onderdeel is. Dan kan de rest van de wedstrijd daarna alleen maar meevallen lijkt mij. Zekerheid voor alles, je moet zeker weten dat je op diepte kan komen... als je op die squat uit zou bommen daardoor, dan zak je door de grond. Dan maar een paar kilo minder en goeie, nette beurten neerzetten toch? En een 275 squat, daar zou ik alvast voor tekenen ;). Tis ook nog maar je eerste NK tenslotte.
Succes nog met de laatste week van de voorbereiding en ik zie je over een week wel.

• #1.570
Ja je hebt helemaal gelijk. Toen ik rond de kerst me opgaf voor de PL wedstrijden was mijn persoonlijke doel RAW 250, 180, 300 en dat heb ik gehaald. Maar wil altijd meer liefst veel meer haha. Denk dat je wel weet wat ik bedoel. Op het NK zou dan 280, 210 en 310 een mooie 800 maken. Daarna me pakken aanpassen en dan op naar de kaasstad om daar te flammen.

Ja snap ik, dat ken ik zeker, maar je moet reeel blijven. Je weet nooit hoe zo'n wedstrijd loopt. Pas achteraf kan je zeggen of je tevreden bent met een bepaald totaal, in mijn ogen... Misschien haal je 800, en denk je: op die bench (ik noem maar wat) had t nog veel beter gekund. Misschien haal je 790, en denk je: meer zat er gewoon niet in, op geen enkel onderdeel. Natuurlijk is die 800 een heel mooi streven, maar eerst maar eens zorgen dat je nergens stomme technische fouten maakt (zoals mij nogal eens is overkomen) en gewoon een stabiel NK draaien... Ik denk trouwens dat je sowieso al wat mensen gaat laten schrikken met die gewichten van jou... ik vind t nogal indrukwekkend voor een eerste NK, natuurlijk heb je zat ervaring in strongman, maar pl is toch heel wat anders...
Afijn, genoeg geluld. We moeten t de 27e maar laten zien.

• #1.572
Haha zeker weten man er is niks zeker.

Dus dat pak gaat je nog bij deze wedstrijd niet helpen. Dan maar op 17 april toch. Komt zeker goed!

• #1.574
Nee helaas niet Mike. En met jou ook op de 17e! Nieuw powerlift bloed/talent.

Hou het maar op bloed. :D

• #1.576
Niet zo bescheiden.

Ik vind die 280/210/310 een mooi doel JP. Ik zeg ga voor die nummers met SQ en ik geloof wel dat als je lekker in de wedstrijd zit dat je met DL en BE er mss zelfs wel overheen kan.

• #1.579
Ik zou er blij mee zijn! Ik ga er voor.

• #1.580
Wat filmpjes van mijn "wedstrijd" van gisteren NK PL NPBB (IPF) 2011, Was op mn zwaarst 136,9kg grootst en sterkst sinds jaren voor mn gevoel. Blijkt dat dat niet alles zegt...

Squat,

http://www.youtube.com/watch?v=_v2KxZFFpsg

Bankdrukken,

http://www.youtube.com/watch?v=6zfOUW_5G7Y

http://www.youtube.com/watch?v=boKmTDAoomk

Deadlift,

http://www.youtube.com/watch?v=KIOt7lEJSvY

http://www.youtube.com/watch?v=SOa6hdKjwXM

http://www.youtube.com/watch?v=_p8_fOvky5k

Deze wedstrijd was een beetje een debacle voor mij. Zal het per onderdeel proberen uit te leggen of verantwoorden.

Squat,

250 3xF,
1e beurt gewicht op me tenen waardoor ik naar voren werd gedrukt en miste. De andere 2 beurten niet op diepte. Een reden hiervoor kan zijn niet genoeg achteruit zitten, borst niet omhoog en hoofd wat naar voren komt. Hier ga ik aan werken. Gewicht was licht. Ben ook speciaal voorzichtig begonnen. Maar als je 3 beurten mist gaat er toch iets fout.

Bank,

185
205
210 F,

PR op wedstrijd met 205. Daarna was de spanning weg. Dit is ok omdat het een PR is. Haal nog weinig uit het shirt. Zo rond de 15 a 20 kg. Wil aan me RAW bank werken, richting 200 en dan met de tijd een shirt dat past. Ik faal waar dit shirt ophoud met werken lijkt het.

Deadlift,

285
300 F
300 F

Moeite met de laatste 5cm van de lift. Ga hier aan werken met rack/pinn pulls,RDL, deadlift van hoogte. Hele pull is vrij makkelijk min de 5cm op het laatst. Jammer dat ik de 300 niet goed kreeg had een wedstrijd PR geweest. Grip is om een duistere reden ook niet super op het plankier. In training geen moeite met 310 of 300x3 rackpull op een iets dikkere stang. Zal ook wat aan mn grip moeten sleutelen.

Al met al een hoop zwakke punten zijn duidelijk geworden en er is een hoop werk te verrichten. Heb ook veel moeite met opladen voor dingen zoals dit. Vroeger op een wedstrijd was het meestal leven of dood, op de een of andere manier kan ik mezelf niet zo ver pushen op dit moment.

Denk dat ik vandaag en morgen zal rusten en dan woensdag de draad op pak.

Mike en Azizi top dat jullie er waren!

Terug
Naar boven