XXL Nutrition

Ironsport's Strongman Logg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.621
Ja box squat ligt qwa gewicht en rack deadlift vind ik goed te combineren. Ik snap denk ik waar je op doelt. Het zijn geen max effort oefeningen. Dus niet allebei tot een zware 1 herhaling.

Ja heb je gelijk in. Haalde ze even door elkaar. Duidelijk.

• #1.623
Cool.

• #1.624
Slee trekken basis schema.

90 kg totaal, 1x 5min. (week 1)

5 minuten! Dan ben je vast flink versleten!

• #1.626
Mwah..het is nog niet zo zwaar en ik ga op werken naar 2x 20 minuten per week.

1 x 5 min
dus je trekt 5 min non stop?

2 x 20 is al helemaal insane. wel handig als je zolang met gewichten kan slepen. zul je veel voordeel van hebben in medleys. als je nog sterkste man wedstrijden op de planning hebt?

Netjes hoor. Morgen maar weer zien hoe je erbij loopt dan :) Maar blijf je dat ook met zoveel gewicht doen dan? Gewoon bij jou door de straat heen?

• #1.629
Het is 60kg totaal heb me vergist. Ja zelfde gewicht minuten uitbouwen. Op zware slee dagen kan je 25/50 meter spurts doen met 120/150 kg. Heb een mooi pad direct achter me huis.

Dus wordt een aparte slee training buiten Westside Barbell? Kijk dat is ideaal. En de slee in de kelder zeker?

• #1.631
Yep. Heb is laten lassen. Heb er een mooi harnas bij van Pro wrist wraps.

flinke cardio kerel... zit er nog een beetje speed achter? of is het echt op je tandvlees dat ding uitlopen

• #1.634
1 x 5 min
dus je trekt 5 min non stop?

2 x 20 is al helemaal insane. wel handig als je zolang met gewichten kan slepen. zul je veel voordeel van hebben in medleys. als je nog sterkste man wedstrijden op de planning hebt?

Ja idd. Voor mij is was dit niet zo gek hoor. Voorheen deed ik het voetpad helemaal af lopen ongeveer 400m dan kort rusten en weer terug en met 20 kg meer plus een ventje van 6 jaar bovenop de slee.

Sterksteman...weet ik nog niet.

---------- Toegevoegd om 07:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:13 ----------

flinke cardio kerel... zit er nog een beetje speed achter? of is het echt op je tandvlees dat ding uitlopen

Stap flink door en het is bijten dat wel. Gisteren was de onderrug pomp het ergst.

---------- Toegevoegd om 07:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:14 ----------

lol.

• #1.635
Max effort bank,

3 board press (zonder shirt)

150 x3
160 x3
170 x3

Niet tot max nog. Ellebogen (biceps aanhechtingen nog gevoelig) en ga opbouwen naar open kaasstad.

Extra werk, licht

Skull chrushers, 6x10

Side raises, 4x10

Achterkant schouders, 4x10

Pushdowns, 4x10

Ga je weer iets opzetten tot de 17e? Of verder volgens de training zoals die nu gaat?

• #1.637
Heb wel iets opgezet.

Grofweg UB/LB of squat/dead en bank dagen. Die verdeeld zijn in Max effort (zwaar) Dynamic effort (explosief licht) en Repetition effort (BB werk).

Sleutel oefeningen buiten het zware werk om zijn voor mij

-rack pull
-small bank
-schouder press
-board press

Heb ruimte gelaten voor een "normale" squat en deadlift dag waar op ik kan oefen met de suits.

Qua herhalingen en sets zal voornamelijk een wave op boxsquat zijn en 1x3 of 1x1 op zwaar werk, 3x3 of 3x5 op de sleutel oefeningen (of ik die wave of % doe laat ik in het midden) en hoge herhalingen op BB werk.

Zal je het verder van de week wel ff uitleggen.

Dat is dus al helemaal rond en uitgestippeld. Is goed hebben we het er wel over!

• #1.639
Onderdelen met Kees, Richard, Dennis en Wim als coach.

Yoke (in 6 maanden niet meer gedaan rustig aan beginnen)

180 2x20m
280 2x20m
330 1x20m
350 1x20m
370 1x20m

Laadrace met biervaten van 85kg

1x 4 vaten over 20m

Farmer walk,

120kg 2 x40m met een draai.

Steen,

100kg 6x op borst hoogte.

Beetje misselijk hiervan en schreeuwende biceps aanhechtingen.

Laatst bewerkt:
Kan je het toch niet laten? :)

Terug
Naar boven