AndroidHealthClinic

Ironsport's Strongman Logg.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
Nee blijft leuk en als je ergens goed in bent moet je dat blijven doen haha

Dat is ook zeker zo! Dus binnenkort maar weer inschrijven voor een SM wedstrijd :)

• #1.643
Haha zo goed ben ik nou ook weer niet.

Toekomstmuziek...

• #1.645
Of vergane glorie...

:hahaha: kan je wel zeggen met een 380 yoke...

• #1.647
Voelde me wel sterker dan vorig seizoen. Maar heb vorig jaar ook maar een paar keer onderdelen getraind. Misschien dat ik wat routine kan krijgen in dit soort trainen zodat ik wat kan opbouwen.

Dus daarom, wie weet! Wel pittig in combinatie met PL-training.

• #1.649
S goede combi hoor

Lekkere yoke alweer JP. En die biceps blijft altijd lastig met stones. Ik had er ook nog wel wat last van van low bar squats.

• #1.651
Ja man die biceps is k*t. Heb het ook van het buigen denk ik. Nu ik het eenmaal heb is het lastig om er weer van af te komen. Ja kan wel met 2 weken rust maar dat gaat hem zeker niet worden.

Is toch best nice JP!
Ben benieuwd wat je gaat doen dit STM seizoen, wat zijn/is je eerst geplande wedstrijd(en)?

• #1.653
Ja was best ok. Ik twijfel of ik de voorronden of een ervan wil doen of alleen wat lokale wedstrijdjes. Heb niet echt een plan als ik eerlijk ben.

Dus het blijft toch niet ondenkbaar dat je mee gaat doen. Leuk man! Ben benieuwd waar je op gaat inzetten.

• #1.655
Barst van de spierpijn nu.

Ik vind dat maar klote man, die combinatie doen... ik heb een tijdje geprobeerd sterkste man wedstrijden en pl te combineren, maar voor mij was t echt niet te doen... en dan heb ik niet eens zoveel SM wedstrijden gedaan, en ook nog op n redelijk laag niveau. Ik denk, als je met 1 van de 2 echt verder wil komen, je je beter kan focussen op óf powerliften óf strongman.
Tot op zekere hoogte is t wel te doen, aangezien t powerliftseizoen zo'n beetje eindigt wanneer t strongmanseizoen begint, maar om echt progressie te boeken moet je juist off season erg gericht op één van de 2 kunnen trainen.
Powerlifting en strongman zijn in mijn ogen toch 2 hele andere sporten, met n andere trainingsaanpak en door t overlappen van die 2 heb je altijd meer kans op blessures ook.

Loop je als een houten klaas of kan je je armen niet meer bewegen?

• #1.658
Loop je als een houten klaas of kan je je armen niet meer bewegen?

Beide maar dat mag de pret niet drukken.

---------- Toegevoegd om 14:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:01 ----------

Ik vind dat maar klote man, die combinatie doen... ik heb een tijdje geprobeerd sterkste man wedstrijden en pl te combineren, maar voor mij was t echt niet te doen... en dan heb ik niet eens zoveel SM wedstrijden gedaan, en ook nog op n redelijk laag niveau. Ik denk, als je met 1 van de 2 echt verder wil komen, je je beter kan focussen op óf powerliften óf strongman.
Tot op zekere hoogte is t wel te doen, aangezien t powerliftseizoen zo'n beetje eindigt wanneer t strongmanseizoen begint, maar om echt progressie te boeken moet je juist off season erg gericht op één van de 2 kunnen trainen.
Powerlifting en strongman zijn in mijn ogen toch 2 hele andere sporten, met n andere trainingsaanpak en door t overlappen van die 2 heb je altijd meer kans op blessures ook.

Een ding tegelijk is natuurlijk altijd beter. Heb het er met Wim ook wel is over en die haalt dan het voorbeeld "Baltus" aan. Die deed ook beide en helemaal niet slecht...Voor mij zelf is het nu eerst PL en dan STM. Wat ik op STM mee kan pakken zal ik zeker doen en ik heb snel genoeg door als ik wat meer trainingen doe of een voorronde meedoen en kans hebben er inzit of niet. Al die andere wedstrijden van STM kan ik sowieso wel meedoen zonder al te veel voorbereiding mocht ik daar zin in hebben. Basiskracht is redelijk aanwezig in ieder geval.

Laatst bewerkt:
Een ding tegelijk is natuurlijk altijd beter. Heb het er met Wim ook wel is over en die haalt dan het voorbeeld "Baltus" aan. Die deed ook beide en helemaal niet slecht...Voor mij zelf is het nu eerst PL en dan STM. Wat ik op STM mee kan pakken zal ik zeker doen en ik heb snel genoeg door als ik wat meer trainingen doe of een voorronde meedoen en kans hebben er inzit of niet. Al die andere wedstrijden van STM kan ik sowieso wel meedoen zonder al te veel voorbereiding mocht ik daar zin in hebben. Basiskracht is redelijk aanwezig in ieder geval.

Kan me voorstellen dat t voor de meer gevorderde STM atleet wat makkelijker is ja... Je hebt natuurlijk al aardig wat jaartjes ervaring met die onderdelen. Baltus was wel n freak of nature ook he... Ik denk dat er (nationaal en internationaal) niet velen zijn die het combineren, althans niet op hoog niveau. Wel veel die van het ene op het andere overstappen trouwens (eerst powerliften, dan strongman).

• #1.660
Nee Int volgens mij ook niet hoor. En dat laatste heb je zeker gelijk in.

Terug
Naar boven