Fitness Seller

Jan's log

Bezoekers in dit topic

Nou, LEG day wordt voorlopig NECK day. Van de week bij de warming up met een body weight lunge voelde ik het weefsel in mn rechterquad enorm oprekken/licht scheuren (haaks op de beweging). Dat icm een lies blessure, ik ben er klaar mee.
Toen nog wel gedeadlift en een poging to squat, maar na 2 sets squatten afgetaaid. Nog wel leg extensions gedaan toen (licht gewicht) om te zien waar de grens ligt. 55 kg ging nog o.k.
Vandaag wederom leg day en besloten alleen te deadliften. Nu voelde ik al wanneer ik aanzette bij het begin van de deadlift, de quad opspelen.

Dus voorlopig (mogelijk enkele maanden) Push Pull Neck, en elke dag lichte leg press/adduction voor quad en lies. Dat is beter dan elke keer verwachtingen scheppen met leg day en dan geen steek opschieten.
Heb wel veel plezier in shrugs en neck curls, en wil ook farmer walks gaan doen. Ook wil ik side neck curls gaan toevoegen en misschien neck extension. Maar focus ligt op variaties shrugs en neck oefeningen bouw ik rustig op.
 
Balen man! Gewoon idd aangepast gaan trainen.
 
Nou, LEG day wordt voorlopig NECK day. Van de week bij de warming up met een body weight lunge voelde ik het weefsel in mn rechterquad enorm oprekken/licht scheuren (haaks op de beweging). Dat icm een lies blessure, ik ben er klaar mee.
Toen nog wel gedeadlift en een poging to squat, maar na 2 sets squatten afgetaaid. Nog wel leg extensions gedaan toen (licht gewicht) om te zien waar de grens ligt. 55 kg ging nog o.k.
Vandaag wederom leg day en besloten alleen te deadliften. Nu voelde ik al wanneer ik aanzette bij het begin van de deadlift, de quad opspelen.

Dus voorlopig (mogelijk enkele maanden) Push Pull Neck, en elke dag lichte leg press/adduction voor quad en lies. Dat is beter dan elke keer verwachtingen scheppen met leg day en dan geen steek opschieten.
Heb wel veel plezier in shrugs en neck curls, en wil ook farmer walks gaan doen. Ook wil ik side neck curls gaan toevoegen en misschien neck extension. Maar focus ligt op variaties shrugs en neck oefeningen bouw ik rustig op.

aii… succes man.
 
Balen man! Gewoon idd aangepast gaan trainen.
thnx. Ja ik heb het nu geaccepteerd. Op zich wel nice om meer de nadruk te gaan leggen op het bovenlijf. Nu pas sinds kort met nek oefeningen begonnen, ik ben heel benieuwd hoe groot het effect gaat zijn op mijn fysiek.
 
vanmorgen een lekkere (rust) training, hele trage standing calf raises (125 reps) supersetted met wrist curls. Met standing calf raises kan ik veel harder de verzuring opzoeken dan met andere oefeningen. Het doel is om met mn andere oefeningen ook steeds meer deze heftige verzuring op te zoeken.
Daarna nog 250 reps leg press van 45 kg :rolleyes:. Elke dag wil ik leg pressen met licht gewicht en hopelijk neemt mijn blessure af. Het gaf wel voldoening om in ieder geval íets te doen.
 
gisterenmiddag was ik super slaperig. Zo vroeg opstaan ben ik nog niet aan gewend. Ik probeer rond 20.00 naar bed te gaan maar dat lukt elke keer nog niet. Eenmaal aan het trainen voel ik me altijd wel fit, maar zo rond 16.00 kak ik mega in.

Vanmorgen push, elke training wordt het volume groter en de gewichten iets zwaarder. Toch probeer ik vooral te focussen op trage reps en goed aanspannen, maar eigenlijk vind ik het gewicht verhogen veel leuker.
 
aan alle manlets, waar halen jullie je korte broeken? Ik pas mijn korte broeken van vorig jaar niet, het is altijd gedoe. Veel te strak, of te lang, of ik koop ze baggy maar dan lijkt het alsof ik aan zaklopen doe..
Iemand een tip voor extra stretch korte broeken?
Ik ben sinds vorig jaar fan van de lange broeken van de WE. Extra stretch, wat een uitvinding. Dan laat ik ze nog inkorten en het ziet er prima uit. Online zie ik alleen geen extra stretch korte broeken bij hun.
Ik vind trouwens die military broeken altijd vet met zijzakken en kaki kleur, maar dat ziet er bij mij nooit uit. Ook de korte broek variant pakt altijd verkeerd uit helaas.

Vanmorgen lekker rug getraind, en klaar met mijn gezeik, ik ga vanaf nu sowieso 2x pw bend over barbell row doen.
 
Ik ben dan geen manlet, maar koop zelf korte jeans broeken met veel stretch bij de sting.
 
Korte jeansbroeken van C en A met stretch. Zit enorm comfy.
 
Bedankt mannen, ik ga hier naar kijken!
 
vanmorgen lekker nek getraind. Zware shrugs en neck curls. Maar ook adduction om die blessure te herstellen.
Toch niet tevreden met mijn schema, wilde push pull legs doen, maar vanwege de blessure is het nu push pull neck. Dat kan beter.

Geïnspireerd door stronglift 5x5 wil ik meer de barbell oefeningen gaan doen.
2 of 3x pw OHP, BOR, deadlift en squat (beide licht, maar toch doen), bench. Mogelijk nog iets van een barbell shrug. Dan nog dips en chin ups voor het (compound) armwerk en calf raises. En rotator cuff oefeningen om blessures te voorkomen.

Zit te twijfelen of ik voor de klassieke stronglift 5x5 ga, of ook die extra oef zoals barbell shrugs toevoeg. Heb veel plezier in de shrugs, maar misschien gewoon ff het standaard schema aanhouden. Het minpunt is, met dit schema train je slechts 3x pw en nu ga ik elke dag. Sowieso de vraag wat wil en kan ik: Ik wil sterker worden op de compound oef en massa pakken. Valt nog veel te verbeteren dus daarom denk ik dat dit schema prima zou zijn. Heb wel een lies blessure, maar licht squatten moet geen probleem zijn. Al krijg ik maar weer de routine om het te doen. Legs is altijd mijn favoriet geweest, ik wil dat zo graag weer trainen.

Oke ik ga een origineel SL 5x5 doen zonder aanpassingen behalve calf raises aan het eind van de workout en ga het 12 weken aankijken. Op de rustdagen ga ik wel naar de gym, doe lichte cardio en verder stretchen en foam rollen. Gewoon om de routine te houden om elke dag naar de gym te gaan.
1622792405318.png
 
vanmorgen niet getraind. Ik sta elke dag om 03.45 op, dan lekker rustig opstarten, koffie drinken en nog ff mn sportschrift bijwerken. Meestal zoek ik ook nog een oefening op voor de uitvoering. Ik krijg dan al veel zin en focus voor de training. Ik check meestal nog ff de basic fit app voor de zekerheid, je bent compleet afhankelijk daarvan of je naar binnen kunt. Nou de app crashte en ik had geen inschrijving meer en ook opnieuw inschrijven lukte niet. Toen ben ik maar weer naar bed gegaan.
Morgen weet ik nog niet wat ik ga doen, want maandag ga ik beginnen met 5x5. Misschien nog lekker een keertje armen.
 
vanmorgen niet getraind. Ik sta elke dag om 03.45 op, dan lekker rustig opstarten, koffie drinken en nog ff mn sportschrift bijwerken. Meestal zoek ik ook nog een oefening op voor de uitvoering. Ik krijg dan al veel zin en focus voor de training. Ik check meestal nog ff de basic fit app voor de zekerheid, je bent compleet afhankelijk daarvan of je naar binnen kunt. Nou de app crashte en ik had geen inschrijving meer en ook opnieuw inschrijven lukte niet. Toen ben ik maar weer naar bed gegaan.
Morgen weet ik nog niet wat ik ga doen, want maandag ga ik beginnen met 5x5. Misschien nog lekker een keertje armen.
03:45?? Ik doe het je niet na
 
vanmorgen de eerste training van stronglift 5x5 gedaan, Squat, Bench en BOR. Afgesloten met 2 setjes standing calf raise.
Squat 50 kg 5x5, veel te makkelijk. Elke keer 15 s 'rust' en dan volgende set. Maar goed nieuws, geen pijn, 0 last van blessure!
ben wel heel ongeduldig om de gewichten te verhogen, maar belangrijker is dat ik zonder last weer benen kan trainen.

Ga de rustdagen Indian clubbell routine doen en verder foam rollen en stretchen, wat ik op trainingsdagen ook al doe. Dus geen lifting. Ik geef dit schema 12 weken een kans.
 
vanmorgen de eerste training van stronglift 5x5 gedaan, Squat, Bench en BOR. Afgesloten met 2 setjes standing calf raise.
Squat 50 kg 5x5, veel te makkelijk. Elke keer 15 s 'rust' en dan volgende set. Maar goed nieuws, geen pijn, 0 last van blessure!
ben wel heel ongeduldig om de gewichten te verhogen, maar belangrijker is dat ik zonder last weer benen kan trainen.

Ga de rustdagen Indian clubbell routine doen en verder foam rollen en stretchen, wat ik op trainingsdagen ook al doe. Dus geen lifting. Ik geef dit schema 12 weken een kans.
Ik volg! Zelf ook bezig met Stronglifts dus leuk om jouw ervaring mee te lezen :thumbup:
 
Ik wil ook verhogen man, maar het is wat het is...pussy weights met de OHP en bench dan maar ugh.
 
ja het klinkt allemaal wel extreem met mijn bedtijden enzo, maar uiteindelijk is het het resultaat dat telt. Ik vind het gewoon relaxed zo vroeg in de gym, kan ik lekker ongestoord mijn ding doen zonder af te raffelen voordat mn werkdag begint.
Mn training nam met warming up, foam rollen, clubbell oefeningen en stretchen wel zo'n 2 uur in beslag.
Vanmorgen 5x5 gedaan, dat duurde denk ik zo'n 10 min. Heel weinig volume en rust was niet nodig omdat het zo makkelijk was. Maar het is mijn bedoeling om ook in de toekomst deze zware lifts als backbone van mn schema te hebben, deze moeten gewoon fors omhoog. Isolatie kan ik later altijd nog toevoegen. Ik verwacht dus dat de trainingsduur nog wel zal toenemen de komende tijd, maar niet zo lang als voordat ik aan dit schema begon.
 
Back
Naar boven