Fitness Seller

Jan's log

Bezoekers in dit topic

Ik vind het gewoon relaxed zo vroeg in de gym, kan ik lekker ongestoord mijn ding doen zonder af te raffelen voordat mn werkdag begint.
Heb het in mijn vakanties ook wel vaker gedaan als ik niet meer kon slapen. Stond toen ook wel vaker om 04.00 uur in de gym. Nu standaard om 06.00 uur voor mijn werk. Vind het ook erg relaxed zo vroeg.
 
vanmorgen dus niet gelift, wel een clubbell routine geoefend gevolgd door stretchen en foam rollen. Gaf toch wel een goed gevoel bezig te zijn, ook al lag de focus nu op herstel.
 
Vanmorgen squat, OHP en deadlift gedaan. Voelt heel raar om zo licht te liften. Squat 52,5 kg maar geen pijn of ongemak! OHP 20 kg en deadlift zou ik maar 1 set van 5 reps van 60 kg mogen doen, nou ik heb er 5x5 gedaan hoor. Waardeloos volume. Natuurlijk probeer ik me braaf aan het schema te houden en ik snap ook wel dat je verder in je schema geen 10 sets van 120 kg moet gaan reppen met deadlift (normaal deed ik zo'n 5-7 sets van 100-140 kg easily, 10 reps per set). Maar nu moet ik gewoon geduld hebben. Zit trouwens per set bij elke oef hooguit 15 seconde rust nu tussen, want het is te makkelijk. Maar met de OHP en de BOR verwacht ik wel vrij snel dat het lastig gaat worden vergeleken met de deadlift, en dan is het zaak om door te pakken.

Aan het eind van de training pak ik wel kuiten mee en nek, en allerlei stretch oefeningen en fysio oefeningen.

Anyway, vanmorgen stop ik mijn tas in het kluisje en klik mn slotje dicht... kak! sleutel van het slot zit in mijn tas in mn kluisje :mad:. Sleutels, mobiel alles zit erin. Ik ben eerst gaan trainen en daarna heb ik gelukkig het slot kunnen open breken. Dat gebeurt je ook maar 1 x.
 
vanmorgen weer clubbell oefeningen gedaan, foam rollen en stretchen.
Ik verwacht volgende week 2 houten knotsen binnen. Ik doe nu clubbell oefeningen met een vaas en een fles sap :rolleyes:. Ik heb goede hoop op herstel van mijn elleboog en ook preventie van klachten voor schouder elleboog en pols in de toekomst, zodat ik nog jaren zonder problemen kan liften.

Ohja en ook een nieuwe keukenweegschaal gekocht. Ben sinds 19 juni weer gaan trainen en creatine gaan gebruiken, ik vloog van 74,8 naar 77,9 gisteren. Neem wel weer whey en eet vrij veel kwark nu weer. Verder heb ik niets veranderd in mijn voeding. Wil vanaf het moment dat de weegschaal binnen is weer alles tracken. Aangezien het 5x5 schema momenteel nog niet inspannend is, zie ik dit als een kans om onder maintenance te eten. Wordt het schema zwaarder dan ga ik omschakelen naar maintenance/bulk.
 
vandaag weer squat, bench en BOR. + kuiten, adduction voor blessure en paar setjes neck curl. Afgelsloten met 15 min cardio en stretchen.

Gisteren keukenweegschaal en ook de houten clubs ontvangen. Vanaf vandaag al mn voeding tracken. Volgens skin fold 3 punts meting zit ik nu op 15% vet. Zolang de training nog laag intensief is ga ik shredden, verwacht sowieso wel een week of 6-8.
 
Zaterdag een armtraining gehad, chin ups, dips (lekkere pomp), cable curls en cable push down. Daarnaast weer warming up, foam rollen, stretchen, clubbell routine en naderhand wat cardio. Had 2 dagen spierpijn in mn kuiten van het incline wandelen op de loopband. Tering!

Zaterdag voor vader/moederdag naar mn ouders geweest en 2 stuks taart gegeten, goed te doen! Verder wat gespeeld met mn broers, zus, aanhang en neefje in de zwemvijver, en daar heb ik toch mezelf flink bezeerd met mn lies. Een schoolslag beenslag voelde ik gelijk enorm, en had daar de hele zondag veel last van. Geprobeerd met oefeningen en wat wandelen het te verbeteren en ook besloten om vandaag niet te trainen en de trainingsdagen 1 dag op te schuiven. Het gaat gelukkig al beter nu.

Geïnspireerd door het zwemmen ga ik vanmiddag naar het zwembad en wil dan 15 min ofzo borstcrawl zwemmen. Dit wil ik vanaf vandaag elke dag tussen de middag gaan doen tenzij ik naar mn werk ga. Ik verwacht dat dit ook een positief effect heeft op mijn soepelheid en ik hoop steeds meer de grens te kunnen verleggen met wat mijn lies aankan.
 
Gisteren weer stretchen ed gedaan. Rond de lunch naar zwembad gewandeld en daar gezwommen. Zelfs borstcrawl benen voelde ik in de lies. Ik heb de legdrive daarom heel minimaal gehouden. Korte zwemsessie en toen weer naar huis gelopen. In de avond nog een uurtje getennist, maar niet explosief geweest, niet gerend, aanzetten vermeden. Bij een paar stappen voelde ik het gelijk enorm dus ik moet deze tijd gewoon voorzichtig zijn.

Vanmorgen als warming up gefietst gevolgd door foam rollen, clubbell routine en toen gesquat. Zit nu op 57,5 kg, pijnvrij. Die beweging gaat gelukkig zonder problemen. Merk wel dat mijn benen en lies wel echt problematisch zijn dus ik ben voorzichtig. OHP en deadlift gingen ook easy peasy. Afgesloten met kuiten, maar dit keer geen adduction omdat ik de lies al meer dan genoeg had belast. Daarna als cardio nog 15 min gefietst.

Ik heb de hoop dat meer bewegen (wandelen, fietsen, zwemmen) het herstel zal bespoedigen. Voel me best wel meuh, trainingsvolume is waardeloos. Wel fijn om te shredden, dan werk ik tenminste nog actief aan een doel.
 
gisteren na het zwemmen + wandelen wel een betere vibe.

Ik had mn BMR bepaald maar met een zittende baan en mijn lengte was dat ~ 1000 kcal XD. Ik kijk het ff aan de komende tijd op 2000 - 2200 kcal. Met een beetje dagelijkse cardio en 4x pw licht trainen val ik momenteel af.
 
elke dag een beetje cardio, wandelen + elke dag een baantje meer met zwemmen. De eerste paar banen met borstcrawl voel ik de lies, maar dat neemt af tijdens het zwemmen. Heeft dus een positief effect!
Vanmorgen gesquat, 60 kg zero pijn. Veel te makkelijk, maar ik probeer geduldig te blijven. Ik denk echt, waarom ben ik dit 5x5 schema uberhaupt gestart.... maar ik wil het een kans geven. In het ergste geval maak ik minder gains. Maar het ritme van 3x pw squatten vind ik leuk en fijn. Ook geef ik nu eindelijk aandacht aan BOR en OHP. En de arm day op zaterdag is ook wel eens leuk (heb normaal nooit arm day).
Vanmorgen cardio een beetje opgevoerd na de training, ik moet me toch ergens voor motiveren hè. Eten is automatisme, smaakt naar niks, maar ik doe het volgens plan. Gewoon gedachteloos dag na dag afvinken, het is maar voor korte duur.

Dat merk ik nu wel met meer dingen in mijn leven, ik werk vooral aan lange termijn doelstellingen, maar van day to day zie je amper vooruitgang. Soms wil ik ook wel die quick fix, die instant happyness. Heb gewoon behoefte aan een dopamine spike. Maar eten is boring, geen alcohol, sporten laag intensief, niet gamen... ik merk toch dat ik voorheen mezelf wel een goed gevoel gaf met eten (wel volgens schema, maar is toch comfy). Nu gewoon er door heen, gewoon dag na dag na dag met lage dopamine doorkomen..
 
Eten is automatisme, smaakt naar niks, maar ik doe het volgens plan.
Heb je een vast schema qua voeding, of varieer je? Dat kan ook wel eens verschil maken, vind ik. Als je af en toe een maaltijd kan bereiden binnen je schema waar je naar uitkijkt.
 
Ja gewoon volhouden. Ik ga nu proberen mijn ohp op te bouwen met een 5 x 5 en zien dat mijn arm goed blijft haha.

Klinkt wel wat duister of droevig je post. Van dat trainen snap ik wel, omdat de trainingen te easy zijn etc dan. Komt goed ! Dus je bent aan het cutten nu ook dn? Of?
 
Heb je een vast schema qua voeding, of varieer je? Dat kan ook wel eens verschil maken, vind ik. Als je af en toe een maaltijd kan bereiden binnen je schema waar je naar uitkijkt.
ja soms heb ik wel maaltijden waar ik naar uitkijk zoals bv zalm. Maar over het algemeen probeer ik niet te denken maar te doen. Gewoon emotie loskoppelen van de fysiek. Het plan is goed, nu gewoon volgen.
 
Ja gewoon volhouden. Ik ga nu proberen mijn ohp op te bouwen met een 5 x 5 en zien dat mijn arm goed blijft haha.

Klinkt wel wat duister of droevig je post. Van dat trainen snap ik wel, omdat de trainingen te easy zijn etc dan. Komt goed ! Dus je bent aan het cutten nu ook dn? Of?
Ja je hebt wel een beetje gelijk, het shredden is niet zo heel erg, maar alles samen laat ik maar gewoon over me heen komen. Mijn werk gaat ook o.k. Niet altijd even leuk. Heb niet zoveel dingen om nu echt naar uit te kijken, behalve van die doelstellingen waar ik heel veel voor over heb. Maar daar moet ik dus veel geduld voor hebben.

De blessures frustreren wel extreem, normaal heb ik dus een mega goede vibe in de ochtend door het trainen, dat mis ik nu. Maar vanmorgen ff een tandje bij gedaan met cardio, lekker flink gezweet en dat was echt wel nice om te doen. Daar haalde ik wel voldoening uit. :) Ja hopelijk blijft jouw arm ook goed, jij bent ook veel teruggevallen in je schema, dat is echt zuur man.

Ik ben inderdaad aan het cutten, want het trainen is laagintensief en zo kan ik tenminste mijn tijd het beste besteden. Hoop dat dan langzaam om te kunnen zetten in maintenance en dan bulk, en dan blessurevrij weer een jaar te kunnen bulken.
Kijk je wel eens youtube filmpjes van AlphaDestiny, echt mega inspirerend. Ik heb zoveel zin om zwaar benen te trainen oa.

Als je nog tips hebt voor iets waar ik inspiratie uithaal (qua sport/goals) of gewoon iets anders, brand maar los. Ohja, ik bedenk me nu dat ik nog een aantal dingen met hout wilde knutselen voor vrienden van me, dat geeft instant gratification ipv al die lange termijn dingen.
 
elke dag een beetje cardio, wandelen + elke dag een baantje meer met zwemmen. De eerste paar banen met borstcrawl voel ik de lies, maar dat neemt af tijdens het zwemmen. Heeft dus een positief effect!
Vanmorgen gesquat, 60 kg zero pijn. Veel te makkelijk, maar ik probeer geduldig te blijven. Ik denk echt, waarom ben ik dit 5x5 schema uberhaupt gestart.... maar ik wil het een kans geven. In het ergste geval maak ik minder gains. Maar het ritme van 3x pw squatten vind ik leuk en fijn. Ook geef ik nu eindelijk aandacht aan BOR en OHP. En de arm day op zaterdag is ook wel eens leuk (heb normaal nooit arm day).
Vanmorgen cardio een beetje opgevoerd na de training, ik moet me toch ergens voor motiveren hè. Eten is automatisme, smaakt naar niks, maar ik doe het volgens plan. Gewoon gedachteloos dag na dag afvinken, het is maar voor korte duur.

Dat merk ik nu wel met meer dingen in mijn leven, ik werk vooral aan lange termijn doelstellingen, maar van day to day zie je amper vooruitgang. Soms wil ik ook wel die quick fix, die instant happyness. Heb gewoon behoefte aan een dopamine spike. Maar eten is boring, geen alcohol, sporten laag intensief, niet gamen... ik merk toch dat ik voorheen mezelf wel een goed gevoel gaf met eten (wel volgens schema, maar is toch comfy). Nu gewoon er door heen, gewoon dag na dag na dag met lage dopamine doorkomen..
Arm dagen zijn heeerlijk
 
Ja je hebt wel een beetje gelijk, het shredden is niet zo heel erg, maar alles samen laat ik maar gewoon over me heen komen. Mijn werk gaat ook o.k. Niet altijd even leuk. Heb niet zoveel dingen om nu echt naar uit te kijken, behalve van die doelstellingen waar ik heel veel voor over heb. Maar daar moet ik dus veel geduld voor hebben.

De blessures frustreren wel extreem, normaal heb ik dus een mega goede vibe in de ochtend door het trainen, dat mis ik nu. Maar vanmorgen ff een tandje bij gedaan met cardio, lekker flink gezweet en dat was echt wel nice om te doen. Daar haalde ik wel voldoening uit. :) Ja hopelijk blijft jouw arm ook goed, jij bent ook veel teruggevallen in je schema, dat is echt zuur man.

Ik ben inderdaad aan het cutten, want het trainen is laagintensief en zo kan ik tenminste mijn tijd het beste besteden. Hoop dat dan langzaam om te kunnen zetten in maintenance en dan bulk, en dan blessurevrij weer een jaar te kunnen bulken.
Kijk je wel eens youtube filmpjes van AlphaDestiny, echt mega inspirerend. Ik heb zoveel zin om zwaar benen te trainen oa.

Als je nog tips hebt voor iets waar ik inspiratie uithaal (qua sport/goals) of gewoon iets anders, brand maar los. Ohja, ik bedenk me nu dat ik nog een aantal dingen met hout wilde knutselen voor vrienden van me, dat geeft instant gratification ipv al die lange termijn dingen.
Herken wel wat je zegt. Het duurt lang voordat je je gewenste resultaat bereikt, maar daarvoor moet je wel veel plannen, doen en/of laten. Als een voedingsschema dan ook nog eens eentonig is of altijd gelijk, raak ik sneller mijn motivatie kwijt. Ik zoek het dan ook in dingen zoals de BBQ aanslingeren voor mijn kipfilet, zodat ik in plaats van diezelfde, saaie kip uit kan kijken naar een BBQ momentje. Vooral tijdens het cutten zijn het deze dingen die het dan net wat leuker/makkelijker maken. Qua eten hoeft het niet boring te zijn, het kost wat moeite om recepten te zoeken en te bereiden, maar tegelijkertijd kan dat ook een leuke afleiding zijn.
 
Ja je hebt wel een beetje gelijk, het shredden is niet zo heel erg, maar alles samen laat ik maar gewoon over me heen komen. Mijn werk gaat ook o.k. Niet altijd even leuk. Heb niet zoveel dingen om nu echt naar uit te kijken, behalve van die doelstellingen waar ik heel veel voor over heb. Maar daar moet ik dus veel geduld voor hebben.

De blessures frustreren wel extreem, normaal heb ik dus een mega goede vibe in de ochtend door het trainen, dat mis ik nu. Maar vanmorgen ff een tandje bij gedaan met cardio, lekker flink gezweet en dat was echt wel nice om te doen. Daar haalde ik wel voldoening uit. :) Ja hopelijk blijft jouw arm ook goed, jij bent ook veel teruggevallen in je schema, dat is echt zuur man.

Ik ben inderdaad aan het cutten, want het trainen is laagintensief en zo kan ik tenminste mijn tijd het beste besteden. Hoop dat dan langzaam om te kunnen zetten in maintenance en dan bulk, en dan blessurevrij weer een jaar te kunnen bulken.
Kijk je wel eens youtube filmpjes van AlphaDestiny, echt mega inspirerend. Ik heb zoveel zin om zwaar benen te trainen oa.

Als je nog tips hebt voor iets waar ik inspiratie uithaal (qua sport/goals) of gewoon iets anders, brand maar los. Ohja, ik bedenk me nu dat ik nog een aantal dingen met hout wilde knutselen voor vrienden van me, dat geeft instant gratification ipv al die lange termijn dingen.

Bekijk alles in het nu. Ik heb ook jaarlijkse doelen, maar zeg mezelf ook vaak of tegen collega's als ik die niet haal dan schuift alles mee naar het volgende jaar. En die blessures is gewoon geduld hebben, laat je niet verleiden door die doelen en het te hard willen want anders ga je blijven aanmodderen met die blessures misschien?

En filmpjes kijk ik zelf niet véél of enkele lifts van powerlifters. Ik krijg daar weinig motivatie van voor mezelf, omdat ik mijn eigen doelen heb. Wel respect voor die mensen hun resultaten haha dat wel.

Inspiratie moet je niet ver zoeken man. Ik mis mijn vriendin en dochter enorm met die corona. Wonen niet samen en mijn vriendin haar medische situatie in het nabije verleden zorgt ervoor dat zij inclusief familie op veilig spelen. Deze 2 inspireren mij om gewoon een goed mens te zijn en voor mezelf te zorgen en te doen wat ik graag doe. Is melig, maar het hoeft allemaal niet moeilijk te zijn. Jij wil dat trainen opvullen, omdat het wat ontbreekt door die blessure. onderhou je sociale contacten en doe wat je leuk vind, komt goed ;)
 
thnx mannen voor het meedenken!
Net terug van het zwemmen en voel me weer een stuk beter. Ja mijn doelen zijn misschien te hoog gegrepen. Een doel zou kunnen zijn blessurevrij te raken. Ipv nu gewoon trainen. Aangezien dat maar matig kan en ik dus elke dag teleurgesteld ben. Misschien moet ik deze periode gewoon 100% beschouwen als herstel. Alle training is mooi meegenomen maar het doel is anders.

Stijneke dat lijkt mij bijzonder moeilijk om niet bij je vriendin en dochter te kunnen zijn. Gelukkig gaat de corona toestand echt de goede kant op dus je zult hopelijk weer snel verenigd zijn!
 
Zien elkaar wel eens hoor, maar iets meer mag wel en thanks!

Ja de mindset even aanpassen kan helpen! Top
 
vanmorgen 76,6 kg, vorige week 78,2. (hou ook de trend bij uiteraard) Middel 1,5 cm afgenomen. Is geen vocht want eet geen carbs.
Gisteren 2 meals gegegeten en 's avonds goede trek. Vanmorgen dan ook vrij vroeg al ontbeten. Voel me behoorlijk futloos. (gisteravond al en nu nog steeds) Had het plan om deze ochtend een rondje te joggen maar ga vandaag alleen wandelen als cardio.
Wel tevreden met progressie, zag gisteravond 2 aders op mn onderbuik (en dat zonder carbs) :eek:. Wel raar want ik heb zeker nog wel vet op mijn middel en buik oa. Was wel een opsteker, ben benieuwd hoe het eruit ziet bij een lager vet%
 
donderdag avond was ik vrij futloos en bijna de gehele vrijdag ook. Ik heb vrijdag uiteindelijk niet bewogen, alleen gewerkt. Ik doe aan intermitting fasting en mijn laatste maaltijd vrijdag was om 13.30. Vreemd genoeg voelde ik me zaterdagochtend gewoon volkomen prima, ben gaan trainen en had goede energie. Ik heb ook al enkele dagen spierpijn in mijn nek en toen ik de neck curls deed aan het eind vd training begreep ik waarom! Zit nu op 11,25 kg voor 12, 11, 11 reps, tering wat zwaar. Deze superset ik met enkele sets standing calf raises. Deze 2 bonus oefeningen na de 5x5 geven mij een goed gevoel en hebben ook geen negatief effect op het 5x5 schema. Ik kan nog wel eens eigenwijs zijn en een schema aanpassen, dat doe ik nu dus amper. Doe wel op de B dagen van 5x5, 5 sets van deadlift ipv 1x5. Mijn werkvolume is normaal namelijk zoveel groter. Verder doe ik geen aanpassingen.

Gisteren naar de stad geweest, naar station en terug gelopen + 3 uur in de stad. Een paar korte broeken met stretch kunnen scoren en een zwembrilletje. Wilde ook nog wat tanktops halen maar zag alleen maar saaie tanktops.
Als ik voor het in de stad zijn 2 uur effectief wandelen schat, kom ik uit op ruim 3 uur wandelen gisteren. En dat tikt qua verbranding ineens behoorlijk aan! Zit ook wel enkele dagen met redelijke honger de laatste uren van de dag weg te kijken. Gisteren ook weer de laatste maaltijd om 15.00, maar deze ochtend voel ik het wel. Maargoed, nu koffie erin en dadelijk armtraining, dat moet wel lukken.

Zit nu op een gemiddelde weekafname van: -0,8 kg en -1,3 cm
Heb gemiddeld 2232 kcal gegeten, 467 kcal cardio gedaan, kom je op 1765 kcal netto afgelopen week.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven