Fitness Seller

Je oor in, nu zonder gebitch

Nee hoor. Twijfelde er vroeger ook aan maar omdat het wel erg onhandig werd vanaf 50kg door evenwichtsproblemen. Dus heb ik het maar opgezocht. Kon nergens vinden dat de hielen tegen elkaar moesten en ook op filmpjes van echte lifters zie ik het niet.
De originele MP is met voeten tegen elkaar, als je de voeten uit elkaar zet wordt het een Overhead press

hehe wat boeit het ook eigenlijk
hij duwt dat gewicht gewoon boven zn hoofd..

MP is de meest strikte press, met de hielen tegen elkaar, en wijdere grip en doordat je de stang zo dicht mogelijk langs je laat zakken trekken de schouders automatisch naar achteren.
Elke oefening die je boven je hoofd uitvoert belast je onderrug, het is daarom belangrijk dat je wervelkolom in de normale 'holle' positie blijft.
Schouders zijn een van de weinige spieren die (meestal) het best reageren op een beperkte bewegingsuitslag. De stang zover mogelijk laten zakken is dus niet echt nodig.Succes mannen.

Begrijp de discussie hierover niet. Hebben jullie deze post van mij niet gelezen?

Groeten,
Sgt

:o

Begrijp de discussie hierover niet. Hebben jullie deze post van mij niet gelezen?

Groeten,
Sgt

Ik heb je post zelf gequote, heb jij de mijne wel gelezen? :D

@ GNRR : Is gewoon interessant toch? ;) Maakt zeker wat uit voor de gehele uitvoering en resultaten van de oefening.

http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/deltoids/military-press/

En ik vind hem enkel zo. OH press is naar mijn weten gewoon een synoniem.

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig Jorin. Alleen je hoeft hem ook niet zo ver te laten zakken. Ik doe hem zittend en ik laat 'm tot iets onder mn kin(tot mn keel) zakken. Je gaat trouwens echt hard man haha, zou bijna denken dat je aan de aas bent:P

j/k bro;)

Hehe thanks riv! Gaat inderdaad erg lekker de laatste tijd! Ga er volgende week woensdag is op letten! Hopelijk lukt de 50kg ook :)

Nee hoor. Twijfelde er vroeger ook aan maar omdat het wel erg onhandig werd vanaf 50kg door evenwichtsproblemen. Dus heb ik het maar opgezocht. Kon nergens vinden dat de hielen tegen elkaar moesten en ook op filmpjes van echte lifters zie ik het niet.

Precies :), mijn evenwicht is dan ook niet meer zo best

De originele MP is met voeten tegen elkaar, als je de voeten uit elkaar zet wordt het een Overhead press

Dat heb ik ook gelezen idd :)

hehe wat boeit het ook eigenlijk
hij duwt dat gewicht gewoon boven zn hoofd..

Dat klopt ook:P. Ga eens kijken of het een wezenlijk verschil maak als ik met mijn benen dicht bij elkaar sta

Denk btw dat ik niet zo'n ecto was als ik eerst dacht. Gain er goed, en met kracht ga ik ook goed vooruit! Misschien was ik gewoon een ondervoed iemand :P

Je moet strict pressen op de manier waarop je het meeste gewicht verplaatst. Je hielen bij elkaar zetten en al die shit is een waste of time.

Je moet strict pressen op de manier waarop je het meeste gewicht verplaatst. Je hielen bij elkaar zetten en al die shit is een waste of time.

Dus zolang ik het strict kan pressen, dus zonder hip+legdrive zit het eigenlijk wel snor? Jij zou em goedkeuren?

Haha, ik wist niet dat er een filmpje was.. die heb ik niet eens gezien. Even kijken.

De presses zijn goed maar je moet ze naar je boventkant borst laten zakken.. niet ergens naar het midden zoals je nu doet. Wel laten zakken tot je je borst raakt dus.. maar niet zo belachelijk diep.

Ok thanks! Volgende keer maar ff wat minder laten zakken dan :). Btw net ff een paar fotootjes geschoten. Was wel ff benieuwd aangezien ik nu eigenlijk de 70 kg wel aangetikt heb. Is wel progressie te zien, maar om ze nu te posten.. Alleen als jullie benieuwd zijn.

Toch maar ff gepost. De eerste foto is voor mijn operatie, maar toen ik weer begon woog ik net zo zwaar, 61 kg.

14mdi7p.jpg

Nu @ 69.5 kg +8

24yy9ti.jpg

Toch maar ff gepost. De eerste foto is voor mijn operatie, maar toen ik weer begon woog ik net zo zwaar, 61 kg.

14mdi7p.jpg

Nu @ 69.5 kg +8

24yy9ti.jpg

Gaat lekker jorin. Alleen die 2e pic naked?:D Dan zou ik hem als de donder weghalen, voordat er een thread wordt geopend met de 'naakte' foto. Zoals ook bij marcJ is gebeurd:rolleyes:

De presses zijn goed maar je moet ze naar je boventkant borst laten zakken.. niet ergens naar het midden zoals je nu doet. Wel laten zakken tot je je borst raakt dus.. maar niet zo belachelijk diep.

De legende heeft gesproken.

Zolang je je schouders maar het meest op z'n fl**ker geeft.

Oja; goede vooruitgang trouwens op die foto's. Volgens mij gaat dat een goede fysiek worden, je bent pas 18 jaar dus je hebt nog tijd zat.

Lekker weer Jorin, sterke MP idd en daar zit nog wel meer in :thumb:

Gaat lekker jorin. Alleen die 2e pic naked?:D Dan zou ik hem als de donder weghalen, voordat er een thread wordt geopend met de 'naakte' foto. Zoals ook bij marcJ is gebeurd:rolleyes:

Thanks riv! Nee had alleen me boxer een stuk opgetrokken, denk maak er een leuk tekeningetje van. Was toch al creatief bezig. Als je goed kijkt zie je het geel er nog doorheen :P

De legende heeft gesproken.

Zolang je je schouders maar het meest op z'n fl**ker geeft.

Oja; goede vooruitgang trouwens op die foto's. Volgens mij gaat dat een goede fysiek worden, je bent pas 18 jaar dus je hebt nog tijd zat.

Thanks loo, ga nu gewoon lekker door. En post pas weer foto's als ik 75+ weeg :)

Lekker weer Jorin, sterke MP idd en daar zit nog wel meer in :thumb:

Thanks! Woensdag de 3x50kg halen

tot latertje

Waar baseer je dat op? Waar heb je die kennis vandaan? Sta open voor jouw onderbouwingen.

Jorin, hoeveel tijd zit er ongeveer tussen de 2 foto's :)?

PS: barbell laten zakken tot bovenkant borst is oké zolang je hem maar niet laat rusten, je moet spanning op die schouders zien te houden. Ook bovenin je armen niet locken. Net voordat je ellebogen willen gaan locken houdt je de barbell 1 sec in die positie. Vervolgens weer laten zakken en zachtjes de borst aantikken.

Zo ervaar ik de oefening het beste.

Terug
Naar boven