MuscleMeat

Jules Smolov log

Moet er ook nog steeds aan beginnen. Is echt netjes geworden man!

Ik zoek eigenlijk een lading oude stijgerppen om het van te maken aangezien ik het buiten wil laten staan en die niet roesten.

lekker geknutseld Jules!

Ok dus Nice Champoo + Jules:D

• Topic Starter Topic Starter
26-1-2010

IFSA Loglift (1ste rep clean, press vanaf borst)
5x65
5x75
5x80
5x90
5x100 (evenaring PR van mei 2009 :))
4x100
3x100
5x80 (one motion clean en press iedere rep)
5x80 (techniek oefenen)
5x80 (techniek oefenen)

Gruwelijke pijn in mn triceps van vrijdag, snap niet dat ze nog niet zijn herstelt na 3 dagen rust, dat was wat me opbrak 2de en 3de set met 100...
Zeker tevreden dat Log alweer trg op niveau is na 3 trainingen! :D

One hand strict dumbbell press
10x30 p.kant
10x30 p.kant
10x30 p.kant

Upright rows (smithmachine)
10x35
10x45
10x45
10x45

en Jules kreeg je nu wel lucht tijdens logliften aan het aantal herhalingen te zien wel dus.

en Jules kreeg je nu wel lucht tijdens logliften aan het aantal herhalingen te zien wel dus.

Techniek gaat nu stukken beter, vooral dat de boom niet meer van mn borst afglijd door mn ellebogen naar binnen te drukken helpt me veel. Hierdoor kan ik nu wel langere setjes maken... Het ademen doe ik nog steeds als de boom boven mn hoofd gestrekt is... Op de borst heb ik daar wel nog steeds veel moeite mee, maar het gaat de goede kant uit!

Jules, ik denk zolang wij rond de 100 a 105kg blijven wegen altijd last zullen hebben van minder lucht of duizeligheid met een 100+ log op je borst.

Is ook niet gek, iemand van 140kg heeft gewoon op die plek nog een stuk meer vlees zitten en kan gewoon meer verdragen lijkt mij.

Verder knelt een zware boom gewoon je twee halsslagaders af die precies daar liggen waar je de boom op je borst legt.

Jules, ik denk zolang wij rond de 100 a 105kg blijven wegen altijd last zullen hebben van minder lucht of duizeligheid met een 100+ log op je borst.

Is ook niet gek, iemand van 140kg heeft gewoon op die plek nog een stuk meer vlees zitten en kan gewoon meer verdragen lijkt mij.

Verder knelt een zware boom gewoon je twee halsslagaders af die precies daar liggen waar je de boom op je borst legt.

Hey kerel, nou ik heb geen duizeligheid meer met de boom hoor wat ik vroeger wel geregeld had. Het ging hier erom dat ik alleen kan ademen als de boom gelockt overhead is, en niet als ie op de borst ligt.
De meeste jongens hier op de sportschool kunnen dat wel, ook de lichtere jongens... En die doen dat ook allemaal met + 100kg boom. En ze doen het ook allemaal als ze maxen op boom... Maar ik moet niet zeuren, heb net pas mn 3de boomtraining erop zitten in lange tijd en het gaat iedere keer beter. Dus Gewoon de boom weer vaak op de borst hebben dan komt het wel in orde!

fouad en gijs hebben daar toch geen last van rubben die zijn van jullie gewicht

gr frans

Soms last van. Maar over het algemeen kan ik wel ademen als ie op de borst ligt. Vooral in het begin had ik er last van. Het is al verbeterd moet ik zeggen. En om nou mijn schamele boom te vergelijken met Fouads... hehe.

Lekkere log training mooie jongen. Gaat weer de goede kant op.

elke keer kijk ik in dit logje om een vervolgtraining van het machtige smolovschema te zien.. maar.. volgens mij komt dat niet meer, he? :(

tijd voor een log naam change?

Soms last van. Maar over het algemeen kan ik wel ademen als ie op de borst ligt. Vooral in het begin had ik er last van. Het is al verbeterd moet ik zeggen. En om nou mijn schamele boom te vergelijken met Fouads... hehe.

Ik denk dat jij over 2 jaar ook 150 drukt Gijs;)

hmm, misschien dan ook toch een kwestie van gewenning.

Kan misschien ook per individu verschillen. De één heeft de boom misschien meer op de bovenborst liggen. De ander misschien teveel in de hals. Ik kan in ieder geval niet te lang blijven staan met 120kg op mn borst. Wordt het snel zwart voor de ogen.

Kon zondag rdelijk ademen met de log op me borst, nam ook me rust om goed te staan etc.. Had ik vroeger niet dus felt nice

Ik duw mijn schouderkoppen onder de boom zodat, voor mijn gevoel, een ruimte ontstaat/ minder druk ondervind op de borst. Daarbij scheelt het ook een paar centimeter van wat je naar boven moet drukken, dan wanneer ik hem puur alleen op de borst heb liggen.

Wat wil je met van die kanonskogels als schouderkoppen!

Die heeft niet iedereen, mijn beste Shampoo!

Ik duw mijn schouderkoppen onder de boom zodat, voor mijn gevoel, een ruimte ontstaat/ minder druk ondervind op de borst. Daarbij scheelt het ook een paar centimeter van wat je naar boven moet drukken, dan wanneer ik hem puur alleen op de borst heb liggen.

Nu jij het zegt alex is het inderdaad zo als je de ellebogen overdreven naar elkaar toe duwt de schouderkoppen dan naar voren komen

Nu jij het zegt alex is het inderdaad zo als je de ellebogen overdreven naar elkaar toe duwt de schouderkoppen dan naar voren komen

logisch toch, wanneer je in die positie de ellebogen naar voren duwt maak je ook meteen anteflexie, wat natuurlijk een functie is van de voorste schouderkop

30-1-2010

Vandaag Deadlift topdag bij Haefland-Sport.
Had er helemaal zi in en de sfeer was super met Alex, Gijs, Ruben, Sebastiaan, Lambert en ikzelf...

Deadlift
10x50
10x50
5x90
3x120
3x160 (pff voelt zwaar)
1x200 (suit)
1x230 (suit)
fx265 (suit) Grrrr..... Had em bijna!!! Tijdens lockout begint mn linker strap los te gaan.... Net lockout gemist op paar cm.....:mad::mad::mad:
fx270 (tot knieen)
fx265 (over knieen maar nu wel echt leeg)

Volgende keer own ik de 265 gewoon, dit was gewoon pech, staat op film dus dan kan iedereen zien wat ik bedoel.

Yoke squats (axle in powerrack)
5x132
5x232
5x282
3x332
3x382
1x472 PR
fx502 hehehe, ging nergens meer over maar omdat die gekke Gijs m haalde moest ik toch ff proberen...

Lat pulldowns front
10x70
10x100
10x100
10x100

Hack squat
8x50
8x75
10x100
10x120 PR :D eindelijk Gijs eens ergens op kunnen kloppen...

Pull throughs (double pulley)
10x70
10x80
15x90
(eerste keer ooit deze oefening, voelde m goed!)

Axle curls
8x32
5x52
5x62
3x72 PR
13x52

Nu ben ik goed naar de klote! Heerlijke training zo met deze jongens! Super! Snel voor herhaling vatbaar!

Terug
Naar boven