XXL Nutrition

Jules Smolov log

@ Frans;
Ik ben geen criticus ;)
En ik heb ook geen twijfels...gewoon doen als je het leuk vind.

Ik heb alleen kenbaar gemaakt dat het hoofdzakelijk gebruikt wordt door krachsporters die powerliftwedstrijden (in gear) doen...Het is zoals Jules zegt: Bands en ook Chains geven meer weerstand in de eindfase van een oefening. Gear helpt in de beginfase (net zoals het voorbeeld van Jules over de kniebandages)...vandaar dat veel powerlifters die in gear liften ook bands- en chainstraining er op na houden.

Trainen met chains & bands is bekend geworden door met name Westside Barbell van Louis Simmons en daar wordt hoofdzakelijk in gear gelift.

Of het verder van invloed is op je raw prestatie kan ik (op dit moment) nog niet beoordelen.

@ Jules;
Proficiat met je mijlpaal van 250kg Squat! :thumbs:

oeps ik had toch geen naam genoemd:D ik weet dat ook wel rené;) het is zoals je zegt een oefening om de eindfase van de oefening te verbeteren idd klaar punt. Ik denk wel dat ik er veel baat bij zal hebben en misschien kruip ik ook eens een keertje in gear (hebben we wel 5 man voor nodig:D)wie weet vind ik het ook nog leuk:thumbs:

oeps ik had toch geen naam genoemd:D ik weet dat ook wel rené;) het is zoals je zegt een oefening om de eindfase van de oefening te verbeteren idd klaar punt. Ik denk wel dat ik er veel baat bij zal hebben en misschien kruip ik ook eens een keertje in gear (hebben we wel 5 man voor nodig:D)wie weet vind ik het ook nog leuk:thumbs:

Hahaha...ook zonder naam, voelde ik me aangesproken ;)
Frans je hebt al bands, bandages, een belt en een DL suit...nu nog een benchshirt en je bent er helemaal klaar voor ;).

Gewoon volgend jaar met een delegatie van Haefland meedoen aan het NK PL :cool:

Hoppa dat is super zeg! Zeker nadat je eigenlijk een beetje klaar was met je lichaam.

• Topic Starter Topic Starter
No offence:
Je geeft aan dat je niet goed kunt trainen en bijvoorbeeld deadliften atm, maar gaat wel een duckwalk op superspeed doen... Waarom zou je niet eerst weer de gymlifts op orde zetten voordat je deze oefeningen weer gaat doen?

---------- Toegevoegd om 16:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:36 ----------

brute squat trouwens

Hoi Max,
Mn onderrug voel(t)(de) k*t aan als ik diep moest liften: bv Stones, of DL.
Ik kan squatten zonder pijn, en heb vorige week ook alweer rackpulls kunnen doen zonder pijn. Duckwalk is niet diep uittillen, en een event die ik dus gewoon kan trainen zonder pijn. Op het moment doet mn schouder pijn en kan ik dus dingen als Boom en Bench nog niet zwaar doen. Focus ligt dus op onderlichaam...
Bye the way: welke gymlifts moet ik dan nu op orde zetten volgens jou?

---------- Toegevoegd om 17:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:18 ----------

Hoppa dat is super zeg! Zeker nadat je eigenlijk een beetje klaar was met je lichaam.

Thanx Gijs, ja vooral mentaal erdoorheen gezeten. Mn schouder is nog steeds niet in orde maar gaat wel al stuk beter. Dus zolang ik overhead niet al te veel kan doen maar de focus op squat he. Hopelijk heb ik een vieze smerige dikke squat aant eind van het jaar! Jouw PP was ook weer beestig heb ik net gezien! Jij monster!

Hoi Max,
Mn onderrug voel(t)(de) k*t aan als ik diep moest liften: bv Stones, of DL.
Ik kan squatten zonder pijn, en heb vorige week ook alweer rackpulls kunnen doen zonder pijn. Duckwalk is niet diep uittillen, en een event die ik dus gewoon kan trainen zonder pijn. Op het moment doet mn schouder pijn en kan ik dus dingen als Boom en Bench nog niet zwaar doen. Focus ligt dus op onderlichaam...
Bye the way: welke gymlifts moet ik dan nu op orde zetten volgens jou?

Najaa als ik duckwalk zou doen voelde ik die in geheel mijn rug vandaar de vraag... en met op orde zetten bedoel ik bijvoorbeeld dl... die heb je toch al enige tijd niet meer gedaan? en nogmaals ik bedoelde het niet verkeerd... maar wou even kijken wat precies de reden voor deze keuze is...

Najaa als ik duckwalk zou doen voelde ik die in geheel mijn rug vandaar de vraag... en met op orde zetten bedoel ik bijvoorbeeld dl... die heb je toch al enige tijd niet meer gedaan? en nogmaals ik bedoelde het niet verkeerd... maar wou even kijken wat precies de reden voor deze keuze is...

Is ook geen probleem Max, ik probeer alleen antwoord op je vraag te geven.
Dl is iets wat ik rustigaan weer op ga pakken. Heb mn rug alweer op verschillende manieren belast en nog steeds pijnvrij. Dus nu durf ik de Dl ook weer op te pakken.

Feli met je dikke Squat beast! Weet dat je er lang op gewacht hebt! Eindelijk beloning!

Goed gedaan die squat!

Hahaha...ook zonder naam, voelde ik me aangesproken ;)
Frans je hebt al bands, bandages, een belt en een DL suit...nu nog een benchshirt en je bent er helemaal klaar voor ;).

Gewoon volgend jaar met een delegatie van Haefland meedoen aan het NK PL :cool:

je hebt een privé bericht:)

Jules van harte met je PR. Ben niet alleen blij voor je dat je nu 250kg gesquat hebt, want laten we eerlijk zijn dat zat er toch al een poosje in luie fl**ker:D. Ben veel blijer voor je dat je nu weer mentaal sterk genoeg bent om te trainen en een PR te zetten, denk dat je daar ook weer je trainingsplezier en motivatie uit moet halen. Genoeg geouwehoerd hier weer over duckwalks en bands, knallen zeg ik!!!!!

Tot morgen, kus Maurice.

Jules van harte met je PR. Ben niet alleen blij voor je dat je nu 250kg gesquat hebt, want laten we eerlijk zijn dat zat er toch al een poosje in luie fl**ker:D. Ben veel blijer voor je dat je nu weer mentaal sterk genoeg bent om te trainen en een PR te zetten, denk dat je daar ook weer je trainingsplezier en motivatie uit moet halen. Genoeg geouwehoerd hier weer over duckwalks en bands, knallen zeg ik!!!!!

Tot morgen, kus Maurice.

Thanx Maurice, je slaat de spijker op de kop. Ik heb iig weer plezier in het trainen en ga er weer hard tegenaan. Nu nog mn schouder in orde krijgen maar dat komt wel goed.

XxX tot morgen... ;)

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Feli met je dikke Squat beast! Weet dat je er lang op gewacht hebt! Eindelijk beloning!

Thanx kerel! ;)

---------- Toegevoegd om 22:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

Thanx kerel! ;)

Gefeliciteerd kerel, zag je vandaag weer eens stralen in de sportschool wanneer het om een sportprestatie gaat! (normaal als je straalt gaat het om vettigheid:D) Doet me goed en zorg ervoor dat je dit gevoel gebruikt om je trainingslust aan te wakkeren!

Gefeliciteerd Jules! Ik zei toch dat gevoel komt wel weer.

2ep3mvq.jpg

wat wegen die dingen????

Hey Frans, ja idd geinspireerd door Maurice. Voelde bye the way echt geweldig aan die oefening, je moet er wel lenig genoeg voor zijn. Heb de smaak van het trainen weer helemaal te pakken! Binnenkort weer eens een flinke squat sessie tegen bands/ chains? :)

Hey Frans, ja idd geinspireerd door Maurice. Voelde bye the way echt geweldig aan die oefening, je moet er wel lenig genoeg voor zijn. Heb de smaak van het trainen weer helemaal te pakken! Binnenkort weer eens een flinke squat sessie tegen bands/ chains? :)

ik doe mee:banana:

Terug
Naar boven