AndroidHealthClinic

Jules Smolov log

nice Jules! Ziet er goed uit!

Ben benieuwd naar je nieuwe max PR

krijg de t*fus 16 sets squat :eek:

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:48 ----------

Ik squat nu 4x per week.

Maandag 4x9 @70% (raw 1rm)
Woensdag 5x7 @75% (raw 1rm)
Vrijdag 7x5 @80% (raw 1 rm)
Zaterdag 10x3 @85% (raw 1rm)

Week 2 met 10kg verhoogd, week 3 gaat nog eens 5kg erbij.

Ik moet zeggen dat ik zo snel herstel op mn benen dat ik een uur na de sets er niet eens meer iets van voel... Dus vrijdag squaten en dan zaterdag weer is geen probleem... Tot nu toe dan he....;)

om hier nog terug op te komen; ik heb t meer over zenuwstelsel herstel ipv de spieren zelf. squat vraagt natuurlijk heel veel van je zenuwstelsel. heb jij niet het idee dat je nu sneller oververmoeid raakt?

Normaal zit er wel een 220 raw in volgens mij :)

Hey Jules, Ben benieuwd hoe je topbeurt er nu uitziet. Netjes gedaan.
Als ik dan toch ff mag zeiken :rolleyes:......
Je bent uitgegaan van 200kg als je max, dan zit je nu met 185kg in je laatste sessie er aardig onder nog. Die 200 ga je wel voorbij. Maar toen ik Smolov base deed zat ik in mijn laatste sessie op het gewicht dat eerst mijn 1rm was.....:eek:
En ik heb (shame on me) niet eens netjes altijd alle setjes kunnen maken. :o

Maar genoeg gezeurd, respect! :cool:

Hey kerel, ik kan het me helemaal voorstellen bij normale squat aan dat volume.
Maar ik squat olympic style dus heb ook geen last van pomp in lowerback.. Alles benen en die herstellen gelukkig snel bij mij...

je filmpje van 3x185kg is toch niet olympic of kijk ik zo scheef!
Desalwelteplus dikke squatjes!

• Topic Starter Topic Starter
Hey Jules, Ben benieuwd hoe je topbeurt er nu uitziet. Netjes gedaan.
Als ik dan toch ff mag zeiken :rolleyes:......
Je bent uitgegaan van 200kg als je max, dan zit je nu met 185kg in je laatste sessie er aardig onder nog. Die 200 ga je wel voorbij. Maar toen ik Smolov base deed zat ik in mijn laatste sessie op het gewicht dat eerst mijn 1rm was.....:eek:
En ik heb (shame on me) niet eens netjes altijd alle setjes kunnen maken. :o

Maar genoeg gezeurd, respect! :cool:

Thanx Mike,
Om op het schema in te gaan. Ik heb een raw top ingevuld van 200.
Dan is je laatste sessie in week 1: 10x3 @85% max = 170kg.
2 weken erna moet dit zijn 10x3 @85% +15kg= 185kg. Ik heb dus gewoon netjes alles gevolgd in het Smolov schema... Je zult waarschijnlijk zelf ergens iets verkeerd hebben ingevuld als je met je laatste sessie op meer dan je 1 RM zat... ;)

Thanx Mike,
Om op het schema in te gaan. Ik heb een raw top ingevuld van 200.
Dan is je laatste sessie in week 1: 10x3 @85% max = 170kg.
2 weken erna moet dit zijn 10x3 @85% +15kg= 185kg. Ik heb dus gewoon netjes alles gevolgd in het Smolov schema... Je zult waarschijnlijk zelf ergens iets verkeerd hebben ingevuld als je met je laatste sessie op meer dan je 1 RM zat... ;)

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb het nog eens nagezocht en ik ben destijds in week 2 te zwaar gegaan. Wat voor mij meteen verklaard, dat ik niet altijd de setjes kon afmaken. Wel heb ik in week 3 destijds alles gedaan en het ging me toen ook heel vlot af
Blijkbaar toch heel goed uitgepakt. ;) :D

je filmpje van 3x185kg is toch niet olympic of kijk ik zo scheef!
Desalwelteplus dikke squatjes!

Je hebt idd gelijk, maar zoals Starter al zegt, ik heb sinds eergister low bar gesquat om te kijken hoe dit aanvoelt. Ook heb ik van russische powerlifters gehoord die ook smolov deden dat ze begonnen met high bar in hun schema en tegen het einde van het schema aan op lowbar overgingen. Ik wilde het gewoon uitproberen en denk dat ik ook low bar ga maxen.

4-11-2009

Dumbbell benchpress
10x20
10x20
10x30
10x38
8x46 PR
5x50 PR

4x50

Seated dumbbell press
8x30
8x30
8x30
8x30

Incline pushups
5x10 (verschillende hoogtes)

9-11-2009

Military press
8x40
5x50
5x60
5x70
5x75
5x75
5x70
10x60
12x60

Dips
5x10xBW

Incline Pushups
5x10

10-11-2009

Squat raw
5x60
5x60
3x100
1x130
1x165
1x185
1x200
1x210 PR
f,fx215 (net niet..... zit er wel in...)

Squat kneewraps
7x200 PR (zenuwen weg en nu gaat het easy....)
3x220 PR (gewoon nog steeds easy.... had ik maar eens minder zenuwen als ik echt graag wil zoals net met de 215 raw...)

Deadlift raw
5x60
5x100
3x140

Deadlift suit
1x180
1x220
1x240 (goede snelheid nog)

SLDL
8x100
8x100
8x100
8x100

Comment: Raw zit er gewoon meer in... Volgende keer beter... Wel tevreden met de kneewrap squats... DL voelde easy na zo'n lange tijd geen DL... Voor einde vant jaar zit daar raw ook wel nog een PR in...

misschien ietwat overreached (wat natuurlijk ook de bedoeling is van he schema :D)

je hebt best kans dat als je 2 weken wacht dat je dan inderdaad een brutaal rep pr zet of een hoger 1rm!

desondanks is 210 toch niet verkeerd! congrats

misschien ietwat overreached (wat natuurlijk ook de bedoeling is van he schema :D)

je hebt best kans dat als je 2 weken wacht dat je dan inderdaad een brutaal rep pr zet of een hoger 1rm!

desondanks is 210 toch niet verkeerd! congrats

Nja, er moet gewoon meer inzitten want die 7x200 met kneewraps ging zo piss easy dat ik er nog wel 2-3 had kunnen doen... Maar had me ingesteld op 5... hehe... Ik vind het wel jammer, had graag 215 willen doen... Maar binnenkort gewoon weer toppen...

Is toch al erg brutale vooruitgang Jules. Het gaat nu wel erg kriebelen ook nu ik zie dat je nog pr's zet op andere oefeningen. Ik zal denk ik volgende week na de wedstrijd van Fouad maar eens al mijn kennis gaan afstoffen van Smolov. Hoe lang duurt Smolov volledig? Dan kan ik daar rekening mee houden voor de onderdelen er weer bij gaan komen.

feli met je PR Jules :) Maar toch een aardig verschil maken die wraps zo te zien! Volgende keer filmpje van je 215 pr?

Hey Jules,

klasse nog dat je op de squat dat volume heb weten te pakken met kneewraps. Je top zal fors vooruit zijn gegaan. Nu nog leren iets harder voor jezelf te zijn en ik garandeer je dat je top voorbij de 250kg ligt.;)

Greetz Maurice.

Terug
Naar boven