Fitness Seller

Jules Smolov log

Is toch al erg brutale vooruitgang Jules. Het gaat nu wel erg kriebelen ook nu ik zie dat je nog pr's zet op andere oefeningen. Ik zal denk ik volgende week na de wedstrijd van Fouad maar eens al mijn kennis gaan afstoffen van Smolov. Hoe lang duurt Smolov volledig? Dan kan ik daar rekening mee houden voor de onderdelen er weer bij gaan komen.
4-5 weken + 2 weken speed + 4 weken 3xPW ME squats. (2x per week reps op 90-95% van je oude 1RM etc) Dus.. 10-11 weken ofzo? En dan kan je nog kiezen om smolov's opbouw naar een nieuwe piek te kiezen van nog 'es 2 weken.

Maar dit allemaal bij elkaar is echt wel een gain van minstens 30kg.

• Topic Starter Topic Starter
Is toch al erg brutale vooruitgang Jules. Het gaat nu wel erg kriebelen ook nu ik zie dat je nog pr's zet op andere oefeningen. Ik zal denk ik volgende week na de wedstrijd van Fouad maar eens al mijn kennis gaan afstoffen van Smolov. Hoe lang duurt Smolov volledig? Dan kan ik daar rekening mee houden voor de onderdelen er weer bij gaan komen.

Thanx comrade, hier is het volledige schema:

[Link niet meer beschikbaar]

Ben zelf bij de base-mesocycle begonnen.

minstens 30 kg? dat is wel uber relaxed..ik ging met 3x3 van korte 20 kg vooruit op me squat wat ik al meer dan goed vond

Nja, iemand die 300kg squat ofzo zal het niet aankunnen maar voor mensen met een squat tussen de 150-230 zal het zeker wel in de buurt van de 30kg komen.

Toch mooie Pr's Jules, alvast succes voor zondag :fire:

Mooie PR´s kerel! Volgende week misschien nog eens proberen en dan zal er nog wel meer uit te halen zijn!

Maar dit allemaal bij elkaar is echt wel een gain van minstens 30kg.

inderdaad... hangt er ook vanaf of je een grote of kleine jongen bent. maar condition cycle kan je al rekenen op 7,5-15kilo gain en daarna intensity cycle 10-30kilo gain. dus 30 moet zeker lukken. je moet alleen wel heel zien te blijven en enorm afzien (maar das voor gijs no prob)

minstens 30 kg? dat is wel uber relaxed..ik ging met 3x3 van korte 20 kg vooruit op me squat wat ik al meer dan goed vond

let wel, shit komt niet for free ofzo. zwoegen zal je, zeker als je de hele cycle doet!

Haha, idd. Maar je wordt een beast als je alles doet zoals meneer Smolov dat wil.

toch leuk om te zien dat bepaalde schema's echt werken!nice job!

16-11-2009

Dumbbell bench
10x20
10x20
10x30
10x38
8x46
7x50 PR
7x50 PR

Dips
8xBW
8xBW + 20kg
7xBW + 30kg
8xBW + 20kg

Morgen weer verder met squats! Heb er al weer veel zin in!:D

---------- Toegevoegd om 20:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:13 ----------

Hey Jules,

klasse nog dat je op de squat dat volume heb weten te pakken met kneewraps. Je top zal fors vooruit zijn gegaan. Nu nog leren iets harder voor jezelf te zijn en ik garandeer je dat je top voorbij de 250kg ligt.;)

Greetz Maurice.

Thanx Maurice, ik lees deze post van je net pas. Ik ga gewoon verder met Smolov en nog een keer toppen voor kerst! Ga er keihard tegenaan en dan moet het gaan lukken! Thanx en zie je morgen weer!

Zo vandaag verder met de intens phase van het Smolov schema.

17-11-2009

(Smolov Intens phase week 1 day 1)

setjes in groen zijn de sets van het schema

Squat raw
5x60
5x60
3x100
3x120
3x135
4x160
4x180
4x180
4x180
5x180

Ging zwaar vandaag, wel alles gehaald zoals voorgeschreven.

Ga je niet de aanbevolen 2 weken DE doen?

Ga je niet de aanbevolen 2 weken DE doen?

Goeie opmerking!
Het zit als volgt: ik heb 3-11 mn laatste training gedaan van de smolov base cycle. 10-11 heb ik getopt. Vandaag is het 17-11. Dus ik vind zelf dat ik wel rust genoeg heb gehad in de tussentijd...
Daarbij komt dat ik 18 december 2 weken op vakantie ga naar Polen. Ik wil nog 1 keer echt maxen met bandages voor het einde van het jaar.
Als ik nu dus met de Intens phase begin, de 4 weken afmaak, een week rust en aant einde van die week max kan ik zo precies binnen de tijd uitkomen.

Met DE bedoelde ik niet direct rust maar 2 weken lang speed werk, of snapte je dat? :p

Smolov kan je niet overhaasten.. Dan maar 2 weken rust ergens halverwege de intensiteitsfase, lijkt me.. Of de intensiteitsfase na die vakantie?

Met DE bedoelde ik niet direct rust maar 2 weken lang speed werk, of snapte je dat? :p

Smolov kan je niet overhaasten.. Dan maar 2 weken rust ergens halverwege de intensiteitsfase, lijkt me.. Of de intensiteitsfase na die vakantie?

Ja ik snap wel wat 2 weken DE inhoud... Denk dat ik er op deze wijze het meeste uit kan halen. Ik hou wel van dit vast voorgeschreven regime.. DE fase is zelf maar wat uitproberen, Smolov geeft wel wat oefeningen aan maar thats it... ik weet nu al dat ik dat toch niet doe, of het maar wat afraffel...
Mijn lichaam voelt wel klaar voor nog 1 maand afzien op veel squats. Ik weet dat ik het aankan... Als ik nu alles zover opschuif dat ik mn intensiteitsfase ga doen na 3-1-2010 denk ik dat dat tever vooruit is en ik niet het maximale eruit kan halen... 2 weken in Polen met kerst en nieuw jaar zal niet veel goeds voor mn squat doen ben ik bang...:D

Haha, niet? Lekker bunkeren voor het leven. :p
Fat tissue leverage is de shit!

Maar ik ben benieuwd wat het voor je gaat doen. Het staat voor mij ook ergens op de planning volgend jaar.
Eerst nog ff russische 6 weken doen 1-2x en dan heel smolov voor 3 maanden met slechts lichte bench en OH ernaast.

Haha, niet? Lekker bunkeren voor het leven. :p
Fat tissue leverage is de shit!

Maar ik ben benieuwd wat het voor je gaat doen. Het staat voor mij ook ergens op de planning volgend jaar.
Eerst nog ff russische 6 weken doen 1-2x en dan heel smolov voor 3 maanden met slechts lichte bench en OH ernaast.

Bunkeren gaat zeker goed lukken, hehehe, ben alleen bang voor de grote hoeveelheden Wodka... :D
Je moet wel echt gek op squats zijn anders is het mentaal niet op te brengen. Dan ga ik ook nog minstens 1x per week naar de masseur om hele lichaam te laten masseren, echt aan te raden tijdens een dergelijk intensief schema.
Ik heb nog steeds redelijk rest van het lichaam kunnen trainen met dumbbell bench, dips, MP, seated dumbbell press en pushups... Heb het wel meestal op aparte dagen gedaan. Je moet alleen niet overal zwaar op willen gaan, dan brand je snel op. Ik ben zelfs daarbij nog steeds op dat soort oefeningen ook vooruit gegaan. Rug doe ik niet trainen zolang ik nog met smolov bezig ben. Deze word dergelijk intensief aangepakt met de squats dat dit ook niet nodig is. Mn rug voelt op het moment sterker als ooit tevoren.
Wel is het idd aan te raden pas aan smolov te beginnen als je al gewend bent 2-3x per week te squaten... Ik squatte maar 1x per week en dan is de stap erg groot!

Ik heb de eerste fase al 2x gedaan en ben 1x gestrand geloof ik ergens in de derde week van de tweede fase. Maar idd, goede tips die ik goed zal kunnen gaan gebruiken.

Toch wel knap dat je door hebt weten te zetten trouwens tijdens die stap van 1x naar 4x.. Moet je wel ff flink hebben wakker gemaakt. Verwacht je ook carry-over naar je deadlift trouwens?

Ik heb de eerste fase al 2x gedaan en ben 1x gestrand geloof ik ergens in de derde week van de tweede fase. Maar idd, goede tips die ik goed zal kunnen gaan gebruiken.

Toch wel knap dat je door hebt weten te zetten trouwens tijdens die stap van 1x naar 4x.. Moet je wel ff flink hebben wakker gemaakt. Verwacht je ook carry-over naar je deadlift trouwens?

Hehe, ja de eerste 2 weken had ik het wel erg zwaar ermee. Nu gaat t prima.
Ik verwacht idd wel carry-over naar mn deadlift. Wel zal mn lichaam na Smolov eerst een paar weken nodig hebben om aan de pulls te wennen. Maar voel nu echt al een enorm verschil in mn rug t.o.v. voor Smolov. De sub maximale belasting met enorm volume lijkt bij mij wel goed te werken.

19-11-2009

(Smolov Intens phase week 1 session 2)

Squat raw
5x70
5x70
3x125
3x145
4x170
3x190
5x180
5x180

Squats gingen heerlijk vandaag, stuk beter als dinsdag!:)

Terug
Naar boven