vsral
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 1.226
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 93kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
wel je kunt niet verwachten dat je krachtgains fantastisch zijn als je je calorieintake strict in het oog houdt, dan ga je nu eenmaal met dipjes zitten, je lichaam is het meest comfortabel met wat vet, en dan kun je in het beach season toch gewoon cutten![]()
Hoezo zou je geen goede gains kunnen maken als je je kCal-intake in de gaten houdt? Dan zouden PL'ers of gewichtheffers die in een bepaalde gewichtscategorie liften, en daardoor niet kunnen vreten wat ze willen, ook geen goede gains kunnen maken?
Ik zie niet in waarom consequent een vast aantal kCals boven onderhoud binnen krijgen (vb. 500 kCals) SLECHT zou zijn voor je krachttoename (t.o.v. gewoon eten wat je wilt en dus ook een hoop variatie creëert in je kCal-inname).
En ik zou ook niet weten waarom je beter gaint met 15% BF dan met 10% BF. Dat is zo'n 'waarheid' die al heel lang mee gaat, maar daar heb ik nog nooit enig bewijs van gezien.

jij spreekt nog over een calorieoverschot van 500, ik had het eerder over op onderhoud eten of caloriedeficit, maar zelfs dan; ja ik denk dat je minder goed recupereert met 500kcal overschot dan met 1000kcal, je hoeft je bodyfat niet noodzakelijk de hoogte in te jagen maar je lichaam voelt zich duidelijk het meest op zijn gemak met een ruime vetopslag (10-12% ofzo), vergeet niet je lichaam nog tal van overlevingsmechanismen in zich heeft en je duidelijk zal laten merken dat het niet opgezet is met 4% BF,
en dus ja, mensen die in een bepaalde gewichtsklasse liften of vechten zullen ALTIJD inboeten aan gains, mits ze hebben moeten cutten om in die klasse te geraken, kijk maar naar goegebuer of boxers die hun gewicht moeten halen, die mannen zijn zowat op hun zwakst net als ze net op hun sterkst moeten zijn, ma ja

ik vind dat wij ook eens met een belgische dbb alliantie naar een all you can eat wok moeten gaan en ze die avond verlies moeten laten draaien.