Homegym update
Vandaag ging ik normaal een haltersetje ophalen. Was een uurtje rijden en had op voorhand gevraagd of het echt 50mm was en geen 55mm. Hij had zijn zoon laten opmeten en het was dus 50mm. Autist als ik ben toch maar schuifmaat en een 25'er meegenomen.
Het gaan om een barbell uit de USSR, Rekordnaia Stanga, die met de fel geribbelde sleeves. Klokov heeft hem, Koklyaev gebruikt ze...
Zie hier voor info over die barbells:
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=159309481
Foto's van de advertentie:
Het ging dus om de hele set behalve de bench. 157,5kg + stang + sluiters + goeie rekken.
Prijs was 280 overeengekomen. Zou neerkomen op 1,75/kg (heb die schijven al aan 2 euro de kilo zien weggaan) en barbell en rekken gratis. Ik had al 8x25 van dezelfde soort, dus dan had ik een mooie huge set.
Kom ik ginds, blijkt die stang 55mm te zijn. Had de zoon het verkeerd opgemeten. FML. Seffes 2 uur voor niets gereden...
Ik inspecteerde de andere barbell die er lag (op de andere advertentie van de verkoper zag het er niet speciaal uit). Ik zag het merkteken: BERG. Er was weer hoop

. Ik wist dat de oude BERG en SCHNELL barbells zeer gegeerd zijn bij bepaalde mensen. Hun reputatie overstijgt die van de oude Eleiko's (volgens sommige mensen en internetfora). Voor 280 had ik nu de Berg barbell, 2 kleine schijvenrekjes, oude sluiters en 165kg rubberen schijven
2x 20kg BERG bumpers: very nice
2x 20 Elex
2x 15 //
2x 10 //
4x 5 gewoon zwart
4x 2,5 //
4x 1,25 //
Wel allemaal zeer degelijke schijven. De Elex schijven zijn rond de insert wat rubber kwijt. DE Berg bumpers zijn bij de insert en de 4 openingen in het rubber redelijk verroest.
2 rekjes
hoopje schijven. Niet dat ik ze echt nodig heb maarja
bumpertjes
'Wat moet je nou met een verroeste baar'
Nou, dat daarom wou ik hem dus echt:
De verkoper vertelde me dat hij de baar bij een gewichthefclub uit duitsland haalde toen hij 19 was, 40 jaar geleden dus. Is nog altijd recht. Als je er een schop tegen geeft geeft hij een mooi vibrato. Denk dat een het lekker whippy stangetje is. Knurl voelt ook echt goed.
Let ook op hoe de sleeves 'verroest' zijn (valt zeer goed mee, is meer patina kleur) wegens kaal staal en de shaft nog zo goed als perfect is: het is een soort RVS. Dit was vroeger waarschijnlijk de top van de barbells. Ik ga nog wat verder research doen en dit weekend goed poetsen.
Nu zou ik toch nog altijd zo'n USSR barbell willen, maar dan in de juiste maat (50mm)

Diegene die wel interesse heeft in de 55mm set: sleeves draaien goed, knurling voelt heerlijk. Verkoper is supervriendelijk.
1 mei 15
Poging tot snatch + squats @ magazijn met Willem
Eerst deel kuisen. Uurtje later tijdens opwarmen: linkerschouder deed kut, kreeg steken in mijn knietjes, werd flauw. Paar setjes SSB squats met 60kg, maar meer niet gedaan