JIj snapt het duidelijk niet, je hoeft niet elke training in gewicht te stijgen het kan ook zo zijn dat je een betere vorm aanneemt, gewicht is niet alles wat telt
hoe bedoel je "kan meer progressie boeken"
niet elke training is er kracht toename, dit is nou het variabele aan onze branche,
soms heb je een slechte training, soms geen slechte, maar ook geen goeie, en dan heb je goeie trainingen.
elke training progressie verwachten is naief
Idd. soms heb ik ook eens wat mindere trainingen, meestal komt daarna een goede training (CNS-herstel waarschijnlijk) - gewoon doorgaan en alles geven.
Nee, dat hoeft inderdaad niet. Maar Yoshuba zou meer pogressie kunnen boeken per training dan dat denk ik. Zijn vorm is in het algemeen toch best netjes wat ik van de filmpjes heb gezien.
Ik wilden niet negatief zijn, ik was gewoon eerlijk.
Toch wel iets positiefs in de verhoging op de bench squat. Ik heb alleen de neiging om progressie hoofdzakelijk op de 4 grote standaardoefeningen te meten. Maar misschien dat die box squats je teveel vermoeide om nog zwaarder te squatten. Ligt gewoon aan mij. Waarom eigenlijk niet als eerste squatten en dan de rest? (just curious)
Persoonlijk zou ik kiezen voor 1 van beide, en dat dan afwisselen per week
K'heb dit al eens uitgelegt een aantal pagina's terug.
Vanaf ik vastloop met deze methode ga ik gewoon weer eerst squatten.
---------- Toegevoegd om 18:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:57 ----------
Training woensdag 29 september 2010.
SCHOUDERS - TRICEPS
Overhead press
3 x 25kg
3 x 30kg
3 x 35kg
3 x 40kg
3 x 45kg
3 x 47,5kg - gotcha.
1 x 50kg - echt een héél trage rep.
Seated dumbbell shoulder press
8 x 18kg
8 x 18kg
Seated dumbbell shoulder press (zonder rugsteun)
4 x 16kg
Dumbbell lateral raises (cheatstyle)
8 x 9kg
6 x 10kg
3 x 11kg
Dumbbell lateral raises (ultra strickt)
~10 x 7kg
~8 x 8kg
Dummbell lateral raises (max static hold)
0 x 13kg - fail.
1 x 12kg
T-bar machine row (bovenste en wijdste greep)
8 x 30kg
8 x 32,5kg
7 x 35kg
6 x 37,5kg
4 x 40kg
Comm: Een aantal reps en gewicht meer.
Dumbbell rear lateral raises (cheatstyle)
15 x 13kg
12 x 13kg
Close grip bench press
6 x 30kg
6 x 40kg
4 x 45kg
4 x 50kg
2 x 55kg - hier was het behoorlijk nipt!
Comm: Damn - bij de 55kg wou ik er een derde rep uitpersen, maar ik zat echt muurvast bij mijn sticking point... met behulp van mijn benen toch nog hem er kunnen uitpersen, anders was het een dikke fail geweest.
Tricep dips
6 x lichaamsgewicht +8,75kg
4 x lichaamsgewicht +8,75kg
3 x lichaamsgewicht +8,75kg
Comm: Nice! Alweer een hoger gewicht!
EZ-barbell lying tricep extensions
6 x 25,5kg
6 x 25,5kg
6 x 25,5kg
Commentaar: Uitstekende training! Er was ook een kerel en een meid die aan het squatten waren (ook zonder p*ssy pad!

), wel niet zo zwaar, dacht iets van de 70kg. Toch wel leuk om een vrouw te zien squatten!
Kreeg ook een opmerking van iemand dat ik alles goed bijhoudt en ik echt serieus train - motivation +++